
We twijfelden er eigenlijk al niet aan, maar kunnen het nu daadwerkelijk bevestigen: de Ferrari 458 Speciale A ziet er behoorlijk lekker uit.
Je kon het waarschijnlijk al opmaken uit de foto, maar we hebben hier te maken met de cabrio-versie van de Ferrari 458 Speciale. De ‘A’ staat dan ook voor Aperta, oftewel: open. Je krijgt dus het beste van twee werelden: brute power (de 458 Speciale A levert 605 pk) en de wind die door je haren wappert.
Sergio Marchionne heeft blijkbaar nog niet de tijd gehad om de productie-aantallen in Maranello op te krikken, want Ferrari zal 499 Speciale A’s produceren. Hij is in eerste instantie alleen verkrijgbaar met de unique triple-layer yellow livery with a Blu Nart and Bianco Avus central stripe, maar als je genoeg euro’s mee brengt is ook een andere kleurstelling vast en zeker mogelijk.
Qua specificaties is de Speciale A vrijwel gelijk aan de dichte Speciale (4.5-liter V8, 605 pk en 540 Nm), al is de cabrio-versie een kleine 50 kilogram zwaarder. De sprint van 0-100 km/u doe je nog altijd in drie seconden, dus over snelheid heb je ondanks de geringe gewichtstoename niet te klagen.





In het geel gewoon goed gelukt. Dat kun je niet van elke Ferrari zeggen.
kvind hem d’r nog beter uit zien als de coupe, goed bezig in maranello!
Een Ferrari die je standaard niet eens in het rood kunt bestellen? Dat is wel apart
@riborg: Ooit was de kleur van Ferrari toch geel? Maar idd, een niet in rood verkrijgbare Ferrari is wel even wennen.
1 woord: PORNO
Prachtig ding graag zo in t rood en zonder strepen.
Nu kan je in ieder geval wat makkelijker ontsnappen als je auto in de fik vliegt tijdens een zonnige dag!
@karsvdtuin: beginnen die grapjes niet flauw te worden?
@eferrari: moet je er een beetje zout over heen doen
Wauw! Mooie auto
Was het niet zo dat bij de normale 458 italia cabrio het uitlaatgeluid lichtjes was gedempt?
En zoja, hoe zit dat dan met deze versie?
Je zal ongetwijfeld niets te klagen hebben maar ben gewoon nieuwsgierig
Wat zou ik die v8 graag op een mooie dag in Frankrijk in een lange tunnel naar de 9000 toeren jagen…
Weer flikt Ferrari het om een verdomd mooie wagen neer te zetten.
Sex op wielen.
Bellissima!
Echt mooi vind ik hem niet. De gewone 458 is veel fraaier. Maar om te rijden mmoet het wel hemels zijn (langs de Costa di Amalfi, uiteraard, niet op de A2 rond 18:45)
@gtwillem:
Ik zag er maandag nog een gewone in Haarlem staan en ik werd er niet echt opgewonden van, iets dat ik toch wel een must vind bij Ferrari’s.