• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari 600 GTO

Auteur: robbie, gepost 6 mei 2007 om 19:59 – 35 Reacties

Ferrari 600 GTO


Blijkbaar is onze huiscolumnist Michiel van den Brink niet de enige die van menig is dat 599 GTB Fiorano een stuk mooier en beter kan.

Naar verluid gaat het hier om een speciaal design van Pininfarina, compleet uit carbonfiber! Dit zal moeten leiden tot een 599 die maar liefst 285 kilo lichter is dan een normale 599 GTB. In totaal zullen er drie exemplaren gebouwd worden voor een Ferrarifan uit New York, negen maanden geleden is het ontwerpen begonnen en op 12 september tijdens de Frankfurt autoshow zou de auto voor het eerst aan het grote publiek getoond gaan worden. Naast de carbonfibre carrosserie krijgt de 600 GTO nog een paar aanpassingen mee, zo is het onderstel verlaagd en zijn er aerodynamische verbeteringen toepast. Dit moet er voor zorgen dat bij 200 km/u er 25% meer downforce is aan de voor- en achterzijde.

En alsof dat nog niet genoeg is gaat er ook nog eens het gerucht dat de opdrachtgegever voor deze auto er over nadenkt om het legendarische Ferrari NART (North American Race Team) nieuw leven in te blazen.

Het ziet er dus naar uit dat er naast de 599 GTO Mugello van Michiel nog een tweede GTO op basis van de 599 GTB gaat komen, kortom special coachbuilding is helemaal back!

Ferrari 600 GTO

Ferrari 600 GTO

Bron: streetfire.net, via autoblog.com.

Ook interessant!

  • Knalgele Ferrari 599 GTO* occasion is spotgoedkoop
  • Ferrari 599 GTB Fiorano
  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

599, Coupe, Ferrari, Supercars

Vorig bericht: « WTCC Spectakel op Zandvoort
Volgend bericht: Je kunt ook té sociaal zijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. Boss zegt

    6 mei 2007 om 20:04

    Ben benieuwd, maar het ziet er vooralsnog iets minder ingrijpend uit (visueel). Dat het helemaal uit carbonfiber gemaakt is en daardoor 285 k (!) lichter wordt vind ik dan wel opmerkelijk.

    Login om te reageren
  2. floris zegt

    6 mei 2007 om 20:05

    ik vind die van michiel mooier. deze heeft nog steeds die lelijke hoekige lijnen van de 599 gtb. ik zie de link naar de 250 gto niet helemaal….

    Login om te reageren
  3. Lone Racer ! zegt

    6 mei 2007 om 20:13

    ik denk niet dat het aleen de body panels zijn dat uit cf zijn vervardigd maar de hele chasis.

    Login om te reageren
  4. stiggie zegt

    6 mei 2007 om 20:29

    mischien word deze nog meer prono

    Login om te reageren
  5. stiggie zegt

    6 mei 2007 om 20:29

    mischien word deze nog meer porno

    Login om te reageren
  6. Matsinator zegt

    6 mei 2007 om 20:43

    WTF!!!

    de 599GTB is gewoon al perfect ja, ik snap niet dat iemand die lelijk kan vinden.

    Login om te reageren
  7. AbarthMkII zegt

    6 mei 2007 om 20:50

    @Matsinator .. smaken verschillen he ;) Ik vind overigens de 599 standaard ook erg fraai. Dit is en wagen die je in het echt moet zien/horen. Op de foto’s komt ie minder mooi naar voren. Maar hé .. dat is mijn mening he.

    Login om te reageren
  8. Jorgdesign zegt

    6 mei 2007 om 20:51

    -edit: verkeerde topic-

    Login om te reageren
  9. J. zegt

    6 mei 2007 om 20:55

    De 599 GTB vind ik een juweeltje om te zien hoor.

    Login om te reageren
  10. Byron zegt

    6 mei 2007 om 21:07

    De 599 vind ik al heel geslaagd, ik snap de kritiek op dat model niet echt. En wat moet ik hier in godsnaam van zeggen, ik heb nog totaal geen beeld van de auto. Die GTO van van den Brink is heel retro, terwijl retro juist weer flink bekritiseerd wordt. Ik heb niks tegen retro, vind de GTO echter beetje makkelijk, een 599 waar de hoeken zijn afgerond en met een paar GTO inlaatjes, die P4/5 vond ik wel heel orgineel en een echte Ferrari

    Login om te reageren
  11. Philip zegt

    6 mei 2007 om 21:11

    Van mij moet het ook niet, ik vind de standaard 599 de perfecte auto (na de F430), een cocktail tussen die laatst genoemde en de 612 scalietti :). Het mag natuurlijk he, hoe meer design, hoe meer vreugd ;).

    Login om te reageren
  12. robbie zegt

    6 mei 2007 om 21:13

    Een wat lichter gemaakte foto

    Login om te reageren
  13. Niels zegt

    6 mei 2007 om 21:20

    Ik respecteer je poging maar een ik vind dat je met je tengels van een Ferrari af moet blijven. Hoe dan ook , wat dan ook.

    Login om te reageren
  14. Lampredi zegt

    6 mei 2007 om 21:31

    Die vormgeving, soi, maar 285 kg lichter, dat doet het wel voor mij :)

    Login om te reageren
  15. Pordon zegt

    6 mei 2007 om 21:34

    Laat de 599 GTB maar zoals die is, mooier zul je hem toch niet maken want hij is al zo mooi

    Login om te reageren
  16. frits zegt

    6 mei 2007 om 21:50

    als deze mensen zo geweldig zouden zijn wat doen die schijnbare mislukkingen dan nog in nederland en werken ze al niet lang voor grote design huizen in italie.

    Login om te reageren
  17. veracious zegt

    6 mei 2007 om 22:02

    wou ook is proberen ontwerp wat zichtbaar te maken:

    Login om te reageren
  18. Jorgdesign zegt

    6 mei 2007 om 22:03

    Hele mooie vorderingen Michiel!
    Ik ben benieuwd! Laat maar meer info los hier.;)

    Login om te reageren
  19. robbie zegt

    6 mei 2007 om 22:12

    @Jorgdesign, dit is niet het ontwerp van Michiel, voor het geval je dat soms dacht!

    Login om te reageren
  20. Jochen zegt

    6 mei 2007 om 22:55

    ik hoop dat het wat wordt, ik vind het origineel behoorlijk ruk

    Login om te reageren
  21. Rick dos zegt

    6 mei 2007 om 23:50

    Geeee! What a surprise! Een Ferrari met F1 invloeden in het design. Waar hebben we dat toch eerder gezien?

    Ook hier weer, mijn teleurstelling in Ferrari wordt alleen maar groter. Ik begrijp dat dit van Pininfarina komt, maar het één zit zò met het ander verwoven dat je ze bijna niet meer van elkaar kan scheiden.

    Login om te reageren
  22. floryn zegt

    7 mei 2007 om 00:23

    vind de 599gtb van zichzelf een hele mooie auto die echt een goede vervanger is voor de 575 maar dit…….. mmm nee dit is echt niks beetje enzo copy verder zie ik aan deze plaatjes echt niet wat hier vernieuwend aan is

    Login om te reageren
  23. casanova zegt

    7 mei 2007 om 00:38

    getoond, niet getoont :)

    Login om te reageren
  24. Mr. Reddingius zegt

    7 mei 2007 om 07:27

    Zooooo hee een F1-style neus wat een origineel idee!!! Goh, helemaal verbaasd. Ik vind het maar niks eigenlijk. Zal vast lekker rijden maar het zegt me niks.

    Voor mij is die verhoogde neus er zit al een overbodige toevoeging, en daar heb ik een hekel aan. Vorm moet een duidelijke functie hebben die niet alleen in de esthetica ligt vind ik. Waar is de ferrari passie heen?

    Login om te reageren
  25. je oma zegt

    7 mei 2007 om 08:04

    @’Mvr. Reddingius’: misschien past de motor er anders niet in..

    Login om te reageren
  26. Mr. Reddingius zegt

    7 mei 2007 om 08:09

    Wat een hilarische taalgrap….

    “Mvr. Reddingius”! MVR!! Hoe verzin je het, ik bescheur het..

    Maar ik heb het meer over de naar voren uitstekende delen, zo typerend voor een op de F1 geinspireerde voorkant. Eeh verhoging lijkt me prima.

    Login om te reageren
  27. Casa D y D zegt

    7 mei 2007 om 11:28

    Robbie : tweede paragraaf, één van de eerste zinnen… ‘getoonT’… Denk dat je daar best ff ‘getoonD’ van maakt…
    –edit: check! dank u ;) –

    Ontopic : vind hem er nou niet echt spannend uitzien ofzo. Michiels creatie is veel eleganter imo. Veel sierlijker ook. (ook waar, staat GTO in de naam… Kga verder slapen… ;))

    Login om te reageren
  28. Casa D y D zegt

    7 mei 2007 om 11:29

    En die andere casa was me voor natuurlijk, slechts een uurtje of 12… Maandagen ook altijd…

    Login om te reageren
  29. Jorgdesign zegt

    7 mei 2007 om 11:43

    Het ziet er goed uit, ben benieuwd naar de vorderingen van deze projecten!

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    7 mei 2007 om 14:37

    Uiterlijk is weinig veranderd, maar ik vond de 599 GTB al mooi, dus dat maakt voor mij niets uit!

    Login om te reageren
  31. jan zegt

    7 mei 2007 om 18:45

    Een 599GTB mooier maken is niet aan Michiel van den Brink besteedt vrees ik!

    Login om te reageren
  32. Michiel_vd_Brink zegt

    7 mei 2007 om 20:49

    @ jan: beauty is in the eye of the beholder.
    Dan mag jij blij zijn dat ik er niet meer dan vijf ga bouwen. ;)

    Deze hier getoonde zogeheten 600 GTO is dus niet van mij en volgens mijn bronnen ook niet van Pininfarina…

    Er is wel sprake van een niet nader genoemde Italiaanse specialist, maar wat ik na wat navraag heb begrepen is dat Pininfarina hier niets mee te maken heeft.

    Login om te reageren
  33. Michiel_vd_Brink zegt

    9 mei 2007 om 01:10

    @ veracious: bespaar je de moeite met het duidelijker shoppen van dat plaatje.
    Ik heb hier de basisfoto van de shop!
    Denk er even een puntneus en twee extra sleuven in de motorkap bij en dan heb je hem.

    Login om te reageren
  34. sjoerd zegt

    11 mei 2007 om 17:26

    Als je hem niet mooi vind kijk je er toch niet naar?

    Login om te reageren
  35. Wally zegt

    27 juli 2007 om 01:02

    Gewoon niet aan Ferrari- (of Pininfarina-) ontwerp komen. En zeker niet met de gedachte dat het allemaal ‘beter’ kan is mijn mening.

    Er komt iets meer bij kijken dan leuk 3D-en en photoshoppen.
    De hersenspinsels in een 3D programma gezet, wat knap gedaan is … nu nog bij een ontwerpburo en zorgen dat je ontwerp gerealiseerd wordt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North