• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari bevestigt 599 hybride prototype

Auteur: ricardo, gepost 5 maart 2009 om 19:58 – 63 Reacties

Ferrari wil groen


Ja, daar waren we al een beetje bang voor. Ferrari slaat de groene weg in en raapt het zeepje op.

Omdat wereldwijd de CO2 uitstoot omlaag moet gaat ook Ferrari aan de hybride. Dat heeft Ferrari baas Luca Cordero di Montezemolo bekend gemaakt in Genève. Door middel van gewichtsbesparing en het toepassen van het KERS-systeem wordt nu al een poging gedaan de CO2 uitstoot in 2012 met 40% terug te dringen. Het KERS-systeem (Kenetic Energy Recovery System) is afkomstig uit de Formule1 en zorgt ervoor dat de energie die vrijkomt tijdens het remmen wordt opgeslagen en weer vrijkomt bij acceleratie. Binnenkort wordt dit systeem leverbaar op nieuwe Ferrari modellen.

Ferrari heeft eerder al bevestigd dat ze misschien gebruik gaan maken van V6 turbo motoren. Tot nu toe maakt Ferrari enkel gebruik van V8 en V12 motoren maar aan die periode komt wellicht een eind. De introductie van de eerste hybride Ferrari wordt pas rond 2015 verwacht. Èèn schrale troost: Ferrari heeft bevestigd dat dieselmotoren worden uitgesloten.

Ook interessant!

  • Ferrari 599 GTB Fiorano
  • Knalgele Ferrari 599 GTO* occasion is spotgoedkoop
  • Ferrari met piepkleine V6
    Ferrari met piepkleine V6 bijna klaar, komt al volgend jaar
  • Officieel: elektrische Ferrari komt in 2025

Nieuwste artikelen

  • Wat vonden jullie de epische momenten van onze YouTube video’s? + Redactie!
  • Video: Brandweerman redt Golf van de verdrinkingsdood
  • Wordt de Europese auto-industrie in 2026 weer sexy?
  • Het bestverkochte BMW M-model van 2025 is geen BMW M-model
FacebookTweetPinLinkedIn

599, Elektrisch, Ferrari, geneve-2009, hippies, Hybride

Vorig bericht: « Donderdagavond caption contest: Bodemloos
Volgend bericht: DIE HARD AUTOBLOG BEZOEKER POSEERT VOOR FAB DESIGN SLR »

Lees Interacties

Reacties

  1. Autofans.be zegt

    5 maart 2009 om 20:00

    Ach, als de prestaties er niet onder lijden…

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    5 maart 2009 om 20:01

    misschien willen ze wel blijven bestaan ??

    Bob Lutz is de man die zich NIET liet chanteren door de milieumaffia ..
    vraag hem eff hoe hij het er vanaf gebracht heeft ..

    Login om te reageren
  3. Mathyz zegt

    5 maart 2009 om 20:02

    Doe maar niet Ferrari.

    Login om te reageren
  4. Emile_Benz zegt

    5 maart 2009 om 20:03

    Ach het merk Ferrari had toch al niet meer de emotie in haar modellen zoals het vroeger was… Ze dachten waarschijnlijk: “Als we Enzo Ferrari om willen laten draaien in z’n graf, moeten we ’t gelijk goed doen…” Dat was de aanleiding tot het hybride-idee… :roll:

    Login om te reageren
  5. Oly zegt

    5 maart 2009 om 20:06

    inderdaad raap dat zeepje maar lkkr op. stelletje ….. zijn echte milleu ridders waar is die tijd dat iedereen schijt had aan die hippies. achja nu is het officele bewijs dat ferrari te commercieel is net als porsche

    http://www.autoblog.nl/archive/2009/02/21/diesel-power-sterkere-zelfontbrander-voor-de-cayenne

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    5 maart 2009 om 20:11

    “Èèn schrale troost: Ferrari heeft bevestigd dat dieselmotoren worden uitgesloten.”

    Ahum… Wie zei dat ook al weer nog meer? O ja, Porsche… :roll:

    Login om te reageren
  7. Benjamin1 zegt

    5 maart 2009 om 20:13

    Wat een rare reacties. Ferrari moet wel, zonder deze maatregelen is ferrari over 10 jaar niet meer. Liever dat ze het met prestatieverhogende dingen zoals dat kers systeem doen dan met diesels of dunne bandjes.

    Login om te reageren
  8. ricardo zegt

    5 maart 2009 om 20:16

    @ lincoln

    Ferrari heeft niet dezelfde kosten als GM m.b.t. pensioenen voor oud-werknemers die tot het einde der dagen doorbetaald worden.

    http://online.wsj.com/article/SB122688631448632421.html

    Login om te reageren
  9. Tommeke zegt

    5 maart 2009 om 20:17

    Ik heb een vraag, wat is nu het verschil tussen bezine en diesel motoren? Beetje rare vraag van een autofan maar ik zou het echt niet weten…

    Login om te reageren
  10. Floryn zegt

    5 maart 2009 om 20:22

    al die nostalgici op dit blog moeten zich eens achter de oren krabben of ze niet ongelofelijk ouderwets zijn.

    Het is goed dat ook een bedrijf als ferrari op zoek is naar oplossingen. Wij leven in deze wereld nu eenmaal samen en als je daar geen rekening mee kunt houden ben een een puber, autist of iets wat daar op lijkt.

    Als ze maar een paar liters benzine overlaten om in 2050 nog een paar keer zo’n oude ferrari van de stal te kunnen halen. En wellicht kunnen ze dan ook synthetische bezine maken die goed is voor het milieu….

    Login om te reageren
  11. Floryn zegt

    5 maart 2009 om 20:23

    @ tommeke

    ken je wikipedia daar kunnen ze het beter uitleggen dan wie ook!

    Login om te reageren
  12. BmwMPower zegt

    5 maart 2009 om 20:25

    Gespot: Video: Ferrari 599 Hybride Revving.

    Comments:
    ‘Huh wat, staat die wel aan?’
    ‘Ik hoor niks!’
    etc etc.

    Ferrari moet niet aan hybride beginnen.

    Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    5 maart 2009 om 20:28

    @ricardo .. yeah right .. blame the old people ..

    Login om te reageren
  14. RenJie zegt

    5 maart 2009 om 20:29

    uhmmm bevestigD?

    Login om te reageren
  15. Bart zegt

    5 maart 2009 om 20:29

    Redactie:

    Ferrari bevestigd 599 hybride prototype

    bevestigd = bevestigt

    ff aanpassen…dit bericht kan daarna worden verwijderd..

    Groet, Bart

    Login om te reageren
  16. Floryn zegt

    5 maart 2009 om 20:29

    @bmwmpower

    als je wilt weten of andere mensen op straat nog steeds je brullende ego kunnen horen dan verf je m toch ferrari rood zoals veelgebruikt is op deze auto’s…

    Login om te reageren
  17. Bart zegt

    5 maart 2009 om 20:30

    ah..iemand was me net 10 sec. voor..haha :P

    Login om te reageren
  18. Benz.. zegt

    5 maart 2009 om 20:30

    Eeuwig zonde is dit.. Een Ferrari hoort een lekker motorgeluid te hebben, hoort benzine te slurpen. Het zou jammer zijn als dit zomaar op zou houden :(

    Login om te reageren
  19. Niels zegt

    5 maart 2009 om 20:31

    @RenJie: Ja, zoiets heet een voltooid deelwoord.

    Login om te reageren
  20. Floryn zegt

    5 maart 2009 om 20:31

    @ Bart

    een taalcursus voor onze bloggers zou ook wel eens mogen he :)

    of zouden ze zo snel moeten werken van autoblogger Vincent dat ze de typefouten voor lief nemen.

    Login om te reageren
  21. BmwMPower zegt

    5 maart 2009 om 20:34

    @ Floryn

    En dan heb je je auto in Ferrari rood, en wat dan?
    Je hebt een klein gezoem…

    Login om te reageren
  22. Niels zegt

    5 maart 2009 om 20:34

    Woeps, ik had niet in de kop gekeken….

    Login om te reageren
  23. ibexx930 zegt

    5 maart 2009 om 20:35

    @Niels

    Dat schrijf je nou toch niet serieus hè?

    Login om te reageren
  24. vla zegt

    5 maart 2009 om 20:35

    @ lincoln
    Da’s een verkeerde vergelijking: Ferrari en GM zijn twee verschillende merken. De één is niet eens een merk.

    Okee, dit is de druppel. Ferrari is officieel dood.

    Login om te reageren
  25. RDS zegt

    5 maart 2009 om 20:37

    @ Emile_Benz
    Ze denken bij ferrari, als we hem twee keer een halve slag laten draaien danligt hij weer als normaal…..

    @ Floryn
    Bestaat al, met gas maken ze bij Shell al jaren dat heten Fischer-Tropschbrandstoffen kijk ook eens op:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Fischer-Tropschbrandstoffen#Aardgas_.28Gas-to-Liquids_of_GTL.29
    Zit onderandere in de V-power

    Login om te reageren
  26. Cantago zegt

    5 maart 2009 om 20:40

    Ga maar eens goed zoeken naar de ECHTE invloed van CO2 op het klimaat, dan kom je tot de conclusie (net als vele andere) dat het complete onzin is en CO2 uitstoot niks meer is dan een commercieel verkooppraatje van de overheid. Want die moeten tenslotte goed uit de bus komen!

    Dat een geweldig en gevestigd merk als Ferrari met deze onzin mee gaat vind ik diep triest… Jammer maar helaas.

    Login om te reageren
  27. Tommeke zegt

    5 maart 2009 om 20:44

    iemand met meer info dan wikipedia… ?

    Login om te reageren
  28. Stef_4 zegt

    5 maart 2009 om 20:46

    als ferrari zegt dat ze geen diesel gaan rijden geloof ik ze..is ook moeilijker aan te komen als bij VAG als bij FIAT group…bij VAG hebben ze iets meer dikkere diesels liggen..

    en ja toch, vanwege kosten zal iedereen moeten downsizen:(

    Login om te reageren
  29. vla zegt

    5 maart 2009 om 20:47

    My vote is with Cantago! Van CO2 klopt mss wel iets, maar concreet bewijs dat CO2 de enige factor is die de opwarming van de aarde veroorzaakt, is er niet. Denk daar maar eens aan volgende keer dat iemand zo’n rommel verkoopt.

    En het is overigens niet zo dat Ferrari samen met aardolie zal verdwijnen, we hebben voldoende alternatieve brandstoffen.

    Login om te reageren
  30. lincoln zegt

    5 maart 2009 om 20:49

    @VLA .. GM ?? ik schreef toch echt over Bob Lutz ..

    ik ga toch ook Ferrari niet verwarren met de FiatSPA groep .. die je dan wel weer zou kunnen vergelijken met GM ..

    Login om te reageren
  31. 156/2005 zegt

    5 maart 2009 om 20:52

    @ Tommeke

    Het belangriijkste verschil tussen benzine en diesel is de verbranding. Diesel explodeert als het ware onder druk. De brandstof wordt tegenwoordig ook al onder hoge druk ingespoten in tegenstelling tot de pompverstuivers. De moderne diesel maken gebruik van Commonrail (160 bar?). Een uitvinding van de Fiat groep en Bosch, voor het eerst leverbaar op de Alfa Romeo 1.9JTD (voor zover ik weet) in 1997.

    Benzine is afhankelijk van een vonk voor ontbranding. Benzine motoren zijn hoogtoeriger. Benzine is energiearmer dan diesel, aan de andere kant is diesel vervuilender qua co2. Diesel stoten alleen meer fijnstof uit, nox en andere vervelende, bomenverslindende, noordpoolsmeltende rotzooi volgens onze regering.

    In een notendop. ;)

    Login om te reageren
  32. vla zegt

    5 maart 2009 om 20:52

    @ lincoln
    Maar het is GM da

    Login om te reageren
  33. vla zegt

    5 maart 2009 om 20:56

    @ lincoln
    Maar het is GM dat ondergaat, niet Bobbie. ;) Je zou zelfs kunnen zeggen: “integendeel”. (vorige reactie: computercomplicaties… :roll: )

    Login om te reageren
  34. RDS zegt

    5 maart 2009 om 20:56

    @156/2005
    maak er maar min. 1600 bar van

    Login om te reageren
  35. RenJie zegt

    5 maart 2009 om 20:58

    @Niels

    hahahaha, dat meen je niet serieus of wel..

    Login om te reageren
  36. Tommeke zegt

    5 maart 2009 om 20:58

    Thnx @ 156/2005

    Login om te reageren
  37. RenJie zegt

    5 maart 2009 om 20:59

    oh ok, ik had je laatste reactie ook over het hoofd gezien. Blij dat we allebei weten hoe je het moet schrijven. ;)

    Login om te reageren
  38. Monza zegt

    5 maart 2009 om 21:27

    Ferrari Dino met V6
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/10/klassieker-ferrari-dino

    Login om te reageren
  39. appieflappie zegt

    5 maart 2009 om 21:31

    @156/2005

    Diesel CO2 vervuilender dan benzine? Diesel stoot misschien veel meer roet uit, maar diesel is juist op gebied van co2 uitstoot veel beter dan benzine. Ik bedoel niet voor niets zijn de minst co2 vervuilende autotos zonder extra elektromotoren diesels en geen benzine motoren ;)

    Login om te reageren
  40. Rick dos zegt

    5 maart 2009 om 21:42

    Evolutie. Ain’t that a b*tch.

    Login om te reageren
  41. Neluz zegt

    5 maart 2009 om 22:00

    … laat het maar houden bij dat KERS-systeem :P misschien is het nog wel beter ook sneller uit de bochten komen :P

    Login om te reageren
  42. marcel zegt

    5 maart 2009 om 22:54

    ferrari is altijd een technologies sterk merk geweest als ze een kers systeem op hun autos schroeven zal dat in de trant van het merk zijn en ook een hoop sensaties met zich meebrengen . dus ik denk dat enzo lekker kan blijven liggen zo als hij licht

    Login om te reageren
  43. EnzoR zegt

    5 maart 2009 om 23:18

    Zozo… nja prototype oke maar productie? nooit. Dat hoort niet bij Ferrari

    Login om te reageren
  44. Roy zegt

    5 maart 2009 om 23:27

    V6 hybride, ongeveer dezelfde aandrijflijn als de Infinity Essence dus. Ik heb bij hybrides nog steeds het gevoel dat ze niet milieu vriendelijker zijn dan normale auto vanwege het fabricageproces en demontage dat meer energie nodig heeft.
    Net als dat verhaal dat een Prius mileuvervuilender is dan een Hummer.

    Login om te reageren
  45. 156/2005 zegt

    6 maart 2009 om 00:10

    @ Appelflappie

    Ik zie de fout. ;) Het klonk in mijn hoofd weer mooier dan dat ik het neerzette..

    Login om te reageren
  46. gogogomagazine.com zegt

    6 maart 2009 om 00:56

    ‘KERS systeem afkomstig uit de Formule 1’? Nou wees trots op die marketingmisser, zelfs daar werkt het nog steeds niet naar behoren..

    Login om te reageren
  47. jodocus zegt

    6 maart 2009 om 01:30

    Ach ach, wat moet je nu bang zijn voor een ferrari omdat ze er een hybride gaan inbouwen?
    Volgens het stelletje aartsconservatievelingen dat hier maar blijft geilen op macho brullende benzineslurpende vervuilende co2-uitstotende motoren moet ferrari maagdelijker blijven dan de paus.
    Sorry, maar bij ferrari beseffen ze zelf beter ook wel dat als ze over 10 jaar nog sportkarretjes willen bouwen ze moeten evolueren, én als je het nog niet wist: de klassieke verbrandingsmotor op benzine is passé, is out, is techniek van de voorbije eeuw. Het kan niet anders omwille van het milieu op aarde – en als je dat persé een fabeltje vindt – dan alleen al omdat de olievoorraden slinken!
    En vooral omdat mensen die een ferrari kunnen betalen – ferrari’s klanten – zelf vragen om een ‘groene’ ferrari – hij mag dan nog rood geschilderd zijn – want het is ook in die kringen not done nog buiten te komen met een benzineslurpend ecologisch onverantwoord beest!

    Login om te reageren
  48. DafMaf zegt

    6 maart 2009 om 01:30

    Aarddolie wordt niet alleen gebruikt om er diesel en benzine van te maken. Eigenlijk is het zonde om het op te stoken. Dus kom maar op met de hybride of plug-ins.

    Login om te reageren
  49. BananaFlip zegt

    6 maart 2009 om 06:51

    He getsie.
    Ferrari is al min of meer mislukt, maar als ze hun hele imago als (al dan niet-wannabe) sportwagenmerk verneuken (excusez le mot) wordt het helemaal niks (naar mijn inzicht is het dat al).

    Login om te reageren
  50. Timmie zegt

    6 maart 2009 om 08:48

    Ja… Als ze toch zouden gaan dieselen, kunnen ze evengoed een interne lynchpartij organiseren…

    Login om te reageren
  51. C6.R zegt

    6 maart 2009 om 10:53

    Ik vind het wel leuk al die reacties dat de mensen met hun tijd mee moeten gaan en ik ben het daar ook wel gedeeltelijk mee eens maar voor niche merken als Ferrari geld dit veel minder. Hoeveel Ferrari’s rijden er nou rond en hoeveel kilometer rijden die per jaar? Ga je dat echt merken als die opeens minder/niets zouden uitstoten? Volgens mij staat dat gelijk aan de uitstoot van tien koeien. En die “besparing” wordt vervolgens weer ruimschoots gecompenseerd door de milieubelastende en energievretende productie van een hybride.

    Oftewel: aan het milieu denken: ja! Tegen elke prijs: nee!

    Login om te reageren
  52. rider zegt

    6 maart 2009 om 11:09

    helemaal geen slecht idee om KERS te gaan gebruiken. zat er vroeg of laat toch wel aan te komen. immers komen alle in de F1 gebruikte technische toepassingen uiteindelijk terecht in de straat auto’s, dus ook KERS.
    maar alsjebliefd Ferrari, geen turbo V6! mag dan wel licht, goedkoop om te maken en zuinig zijn maar dat is niet des Ferrari’s! minimaal een V8 graag. doe daar maar een turbo op dan.

    Login om te reageren
  53. Vinny_93 zegt

    6 maart 2009 om 11:30

    Damn, that hurts.

    Login om te reageren
  54. Laurens zegt

    6 maart 2009 om 11:53

    Juist het electrische auto idee voor een in zijn leven vrijwel geen kilometers afleggende maar wel heel lang mee gaande Ferrari is het slechtste wat je kunt doen.

    Een accu ontlaadt per week zo’n 5-10%. Rij je heel af en toe een rondje met mooi weer in je Ferrari en stook je er op die manier misschien een tankje benzine per jaar doorheen, moet je bij een EV daarvoor wel bijna 3 keer je accu pakket opladen.

    En dat pakket ook nog eens om de 10 jaar vervangen omdat die dingen niet langer meegaan.

    Laten we beginnen EV’s te gebruiken voor taxi’s in binnensteden, die rijden heel veel korte ritjes met sterk wisselende snelheden en staan vaak stil op een taxistandplaats, ideale condities om electrisch te gaan. Hoor je ze wel niet meer aankomen, maar dat lost zich wel op.

    Maar goed, onder het mom van het milieu gebeurt er wel meer raars :-)

    Login om te reageren
  55. C6.R zegt

    6 maart 2009 om 12:23

    @ Laurens: my point exactly! Onder het mom van milieu gebeuren er momenteel heel erg veel rare en contraproductieve dingen. En dan allemaal roepen hoe goed ze bezig zijn. Hypocriet wat mij betreft en dus zijn termen als milieumaffia en zeepje op pakken op zn plek!

    Login om te reageren
  56. SjoRs zegt

    6 maart 2009 om 12:32

    @Cantago: Dat heel de Co2 hype “een comercieel verkooppraatje van de overheid is” ben ik volledig met je eens! Want auto’s dragen maar voor een heeel klein percentage bij aan de totale CO2 uitstoot van de mens. Het bedrijfsleven/industie vervuild de natuur veeele malen erger! Maar is dit weleens in het nieuws? Dat fabrieken te veel CO2 uitstoten, te veel verpakkingsmateriaal gebruiken, te weinig Biologisch afbreekbare producten produceren, de natuur te veel beschadigen door het op extreem grote schaal derven van grondstoffen…

    Ontopic: Ik vindt het goed om te horen dat Ferrari daar nu al mee bezig is hoe ze de technieken die uit de Formule 1(die pas aankomend seizoen “mogen”: lees niet verplicht toegepast worden) in hun productiemodelen kunnen toepassen! Uiteindelijk zullen ze er toch aan moeten geloven en vanaf dag 1 dat Ferrari bestaat komen hun technieken direct uit hun racemodelen. Zoals het hoord! Maar Ferrari is naar mijn mening de verkeerde weg ingeslagen met de California die voor 2/3e een auto is voor dagelijks gebruik en te veel op comfort ipv. preformance gericht is. En daarmee te marketing gericht bezig is:S

    Login om te reageren
  57. Laurens zegt

    6 maart 2009 om 12:48

    @sjors

    beetje rare redenering. Die industrie produceert toch voor de mens? Als je zou zeggen dat vogels door het laten van scheten meer bijdragen aan de opwarming van de aarde en daardoor uitgeroeid moeten worden zou ik je kunnen volgen. Tenslotte vliegen die dingen niet voor ons praktisch nut rond, tenzij we ze weer kweken om op te eten.

    Waar ik het wel met je over eens ben is dat het misschien niet zo effectief is om de CO2 reductie zo nadrukkelijk te zoeken bij de auto en dat we voor ons geld betere manieren kunnen verzinnen om dat doel te bereiken. Maar het auto pesten past natuurlijk wel naadloos in de denkwereld van onze linkse medemens, al begrijp ik nog steeds niet wat de reden is dat ze daar destijds mee begonnen zijn. Te meer omdat zovelen van de “arbeiders” in deze industrie werkzaam zijn :-)

    Login om te reageren
  58. Nick` zegt

    6 maart 2009 om 13:50

    Het is een prototype! Wie zegt dat Ferrari dit ooit op de markt brengt?

    Login om te reageren
  59. ///M zegt

    6 maart 2009 om 17:25

    Ferrari, ga eerst je KERS ontwikkelen want in de formule 1 gaat KERS en Ferrari haast niet samen :D

    Login om te reageren
  60. Tommy zegt

    6 maart 2009 om 20:13

    160 bar? Wat is dat nou weer voor onzin? Moderne diesels zoals common-rail gaan wel tot 2000 bar, pompverstuivers zelfs tot 2200 bar… Benzinemotoren worden tegenwoordig trouwens ook al onder druk direct ingespoten…

    OT: Mooi dom van ferrari, je hebt bepaalde merken die mogen/moeten hybride’s bouwen en je hebt merken die dat niet mogen. Moet nou echt ieder merk straks hybride zijn? Ik hoop het niet zeg!

    Login om te reageren
  61. anderS zegt

    7 maart 2009 om 00:38

    Waarom mag een merk als Ferrari de motoren niet doorontwikkelen? Als de kop “Ferrari past de nieuwste F1 technieken toe” hierboven had gestaan, had je niemand gehoord… Tegen de tijd dat die KERS in de Ferrari’s gebouwd is, is het net zo normaal als de schakelflipper, directe inspuiting, airbag, airco enz… Die hadden we 30 jaar geleden ook niet en discussieren we nu ook niet meer over. Dat is gewoon de nieuwe standaard.

    Login om te reageren
  62. Carmaster zegt

    7 maart 2009 om 18:28

    @ Floryn

    Jij zegt dus dat pubers hetzelfde zijn als autisten?

    Login om te reageren
  63. SjoRs zegt

    11 maart 2009 om 12:40

    @Laurens: nu ik het na lees heb ik het niet helemaal goed beschreven, maar waar het op neer komt is dat auto’s maar een kleine bijddrage zijn van de totale CO2 uitstoot die door de mens wordt geproduseert.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North