CEO John Elkann licht een tipje op van de sluier op over de toekomstplannen van Ferrari.
Laten we wel wezen: of een Opel Corsa nu elektrisch is of een driepitter heeft maakt niet heel veel uit voor de beleving. Dat Ferrari brullende achtcilinders en jankende twaalfcilinders gaat vervangen voor elektromotoren doet wel degelijk afbreuk aan de beleving. Toch gaat een elektrische Ferrari er vroeg of laat komen. Hoe vroeg of laat, daar heeft Ferrari nu uitspraken over gedaan.
Interim-CEO John Elkann ontvouwde vandaag de plannen voor de nabije en de minder nabije toekomst van het merk. Dat deed hij niet zomaar, vandaag was de jaarlijkse algemene vergadering van aandeelhouders. Uiteraard werd er ook teruggekeken op 2020. Waar Ferrari in 2019 voor het eerst meer dan 10.000 auto’s verkocht, lukte dit vorig jaar niet. Ze zagen de verkoopcijfers dalen naar 9.119 auto’s. Niks om je voor te schamen als Ferrari, want dat is alsnog veel voor een merk dat een instapper heeft die dik twee ton kost.
Wat de toekomst betreft: die elektrische Ferrari gaat er komen, en wel in 2025. Dat is in ieder geval het plan. Verder doen de Italianen nog geen details uit de doeken over deze auto. 2025 is ten slotte ook nog ver weg.
Voor degenen die meer geïnteresseerd zijn in de korte termijn heeft Elkann ook nieuws: we kunnen de komende maanden drie nieuwe modellen verwachten. Welke dat zijn laat hij nog in het midden, maar dat kunnen we wel invullen.
Één van deze modellen zal sowieso de Ferrari 812 ‘VS’ zijn, de opvolger van de F12tdf. Die zal waarschijnlijk begin volgende maand onthuld worden. Van deze auto komt er ook een open versie, dus dat is meteen het tweede model. Reken erop dat deze modellen tegelijk geïntroduceerd worden.
Dan het derde model. Dat wordt volgens onze informatie de hybride Ferrari met een V6. Via hybrides gaat Ferrari geleidelijk naar het eerste volledig elektrische model in 2025 toewerken. De SF90 was de eerste plug-in hybride van het merk en er volgt binnenkort dus een tweede. Deze McLaren Artura-concurrent kunnen we in juni verwachten.
Ferrari is trouwens nog steeds op zoek naar een nieuwe CEO, na het onverwachte vertrek van Ferry de Groot Louis Camilleri. Mocht je dus interesse hebben, stuur dan je cv met motivatie naar [email protected].
tjorque zegt
CEO van Ferrari. Goh dat zie ik wel zitten. Ff de mailemolen aanslingeren!
Hebben ze al aangekondigd dat de suv er dan toch niet komt?
Anders zal ik daar even mijn eerste agendapunt van maken…
Dutchdriftking zegt
De elektrische auto hoeft de SUV niet uit te sluiten toch? Het zou zomaar kunnen dat de SUV de elektrische is…. Deden ze maar wat meer met Alfa…
tjorque zegt
Ik wil gewoon de suv uitsluiten…
Ferrari’s horen laag en snel te zijn.
3246cm252kw zegt
@tjorque: en benzine te drinken! Naja zuipen!
tjorque zegt
Er komt een nieuwe exclusieve FmF-service.
Deze fuel-my-Ferrari service levert overal ter wereld 100% CO2 neutrale synthetische benzine voor jouw Ferrari. Zodat elektrisch rijden niet nodig is.
Prijs per liter hoef ik je niet te vertellen want als je daar om vraagt is een Ferrari wellicht niks voor jouw portemonnee 😝🤣
petroldrinker zegt
Nou, als ze er nog echte autos naast blijven verkopen, prima, gaan ze de echte autos sacrificen ervoor, dan is de wereld vergaan….
ghost zegt
I don’t care..
z3cabby zegt
@ghost: That’s the spirit!
EnthousiaST220 zegt
Wat me het meeste zorgen baart is die hybride v6. Als ze daarvoor de Nettuno v6 nemen uit de MC20 (zelfde moederbedrijf) dan wordt maranello’s trots dus een concern auto.
lithiumion zegt
@finn1996: wees maar niet bang, die dynamiek zal voor voorlopig andersom blijven. Je verkoopt een Maserati beter met een blok dat geproduceerd is binnen Ferrari, dan dat je een Ferrari met een blok van Maserati verkoopt. Dat laatste verkoopt volgens mij helemaal niet
pomoek zegt
Mijn grootmoeder zei altijd: “beleving kun je niet nueken….”
iphonistvongates zegt
Binnenkort gevolgd door de zondvloed, sprinkhanenplaag, hongersnood en de 7,5 ruiters (de ironie) van de apocalyps….. 😇
banderas zegt
Ik dacht dat Ferrari ooit riep: WIJ GAAN NOOIT EV’s BOUWEN!
Maar heel simpel, als je het niet doet, doet een ander het. Zie Tesla Roadster.
jasbelle zegt
@banderas: ach ja, ze riepen ook ooit dat ze nooit een SUV zouden bouwen.
Money talks en Ferrari is niet vies van zichzelf verloochenen voor wat dinero.
bischero zegt
Promoveer de Alfa CEO maar (weg), neem ik zijn post over en maak ik er weer een sprankelend merk van. En ik ben heel bescheiden, een Giulia Q in verde visconti als daily volstaat.
grandmasterb zegt
Verde visconti is inderdaad een mooie kleur voor een Giulia, heb ik zelf al.
rollingstoned zegt
https://blog.consumerguide.com/wp-content/uploads/sites/2/2020/08/Screen-Shot-2020-08-26-at-1.22.07-PM.png
Bellisimo 🥰
lekkerlinksrijden zegt
@grandmasterb: u heeft smaak, mooie kleur
grandmasterb zegt
Die Alfa ceo kan ook weinig als hij geen behoorlijk budget krijgt. Bij Ferrari maken ze genoeg winst om hun eigen plannen te realiseren en hebben ze een geoliede machine voor nieuwe projecten.