• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari blijft herhalen: Er komt geen Dino!!!

Auteur: Dennis, gepost 7 augustus 2007 om 09:04 – 38 Reacties

Ferrari Dino logo

De media blijkt een hardleers volkje. Keer op keer heeft Ferrari aangegeven dat er geen Dino komt. Eind vorig jaar gaf de Italiaanse autobouwer nog aan dat er geen goedkope “entry-level” Ferrari zou komen. Voor sommigen was dit nog niet duidelijk genoeg en interpreteerde dit als: “de Dino zal dus niet goedkoop zijn”. Andere Dino enthousiastelingen gingen vervolgens aan de slag en bouwde zelf een Dino concept en nemen deze auto nu ook werkelijk in productie. Ondanks dat het aan animo dus niet ontbreekt, heeft Ferrari topman Luca di Montezemolo nogmaals benadrukt dat er geen Dino zal komen.

Er is een duidelijke hiërarchie binnnen de Fiat groep en Ferrari staat daar exclusief aan top en dat moet zo blijven. Ferrari verkoopt iedere auto die wordt geproduceerd en beperkt zelfs de productie om exclusiviteit te garanderen. Sommige modellen hebben een levertijd van bijna twee jaar. Ferrari heeft dus geen enkele behoefte om een goedkoop volume model te introduceren of de productie aantallen te verhogen. Daarbij laat de goedkoopste Ferrari, de F430, voldoende ruimte voor de duurdere modellen van Maserati en Alfa Romeo. Een Ferrari moet de climax zijn, een soort groeipad naar het hoogst haalbare. (via: motortrend)

Ook interessant!

  • Ferrari komt naar Legoland en dit kun je verwachten
    Ferrari komt naar Legoland: wat kun je verwachten?
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari met piepkleine V6
    Ferrari met piepkleine V6 bijna klaar, komt al volgend jaar
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

dino, Ferrari

Vorig bericht: « Minuscule facelift: Audi A8 [updated]
Volgend bericht: Zonder armen en met één been de gevangenis in »

Lees Interacties

Reacties

  1. San Sebastiano zegt

    7 augustus 2007 om 09:13

    Het is tijd voor een Lancia Thesis 8.32!

    Login om te reageren
  2. JLJ zegt

    7 augustus 2007 om 09:27

    @San Sebastiano
    Die is er al in de vorm van de Quattroporte (sort of…).

    Ik geef Ferrari helemaal gelijk dat ze niet met een Dino komen. Daarmee zouden ze direkt met Maserati concurreren, wat de bedoeling was in de jaren 60/70, maar nu uiteraard niet meer aan de orde is. Daarbij verkopen ze al meer Ferrari’s dan ze eigenlijk willen, een aantal jaren geleden althans wilden ze niet boven de 5000 auto’s/jaar uitkomen vanwege het “garanderen van de exclusiviteit”.

    Login om te reageren
  3. JLJ zegt

    7 augustus 2007 om 09:29

    Note to myself: lees eerst het hele bericht eens door voordat je wat neer begint te plemmen. Sorry Dennis.

    Login om te reageren
  4. Dennis zegt

    7 augustus 2007 om 09:36

    @JLJ: Zoek je een vakantiebaantje? ;)

    Login om te reageren
  5. H.J. Vaesen zegt

    7 augustus 2007 om 09:47

    Zegt toch wel iets over de kracht van het bedrijf, als je bewust je productie laaghoudt.

    Login om te reageren
  6. wapz zegt

    7 augustus 2007 om 09:48

    @San Sebastiano

    De Thema 8.32 was toch de allercoolste. En onbetrouwbaarste. En onbetaalbaarste. Maar wel vet. En de Thesis is nooit geworden wat de Thema was, en misschien zelfs nieteens wat de Kappa was, jammer genoeg. Kom op met die nieuwe grote Lancia!

    Login om te reageren
  7. DRU zegt

    7 augustus 2007 om 10:24

    Go Ferrari! Don’t give the people what they want. You will only spoil the bastards.

    Login om te reageren
  8. Eric zegt

    7 augustus 2007 om 10:27

    Het wordt tijd dat Maserati met een kleine 2-zitter. Dit ter concurrentie van de Porsche Cayman, BMW Z4 of Merc SLK. Ze kunnen hem Bora of Merak noemen en de motor zou best een kleine 350 pk leveren.
    Lijkt me ideaal!!!

    Login om te reageren
  9. bob zegt

    7 augustus 2007 om 10:29

    De Maserati BORA ? Dat geeft me de VW bibbers.

    Login om te reageren
  10. Alwood zegt

    7 augustus 2007 om 10:34

    lol… ze blijven gewoon wat lang in de ontkenningsfase hangen die italianen ;)

    Login om te reageren
  11. Eric zegt

    7 augustus 2007 om 10:35

    @bob

    Maserati Bora bestond al in de jaren ’70. Toen was het bij VW de Jetta.
    VW heeft de naam Bora dus geleend!

    Login om te reageren
  12. Klassiekerrally zegt

    7 augustus 2007 om 10:46

    @ bob: de Maserati Bora was er eerder dan de VW met die naam :)
    Heb ooit in een Bora gereden. Prachtige auto, maar het exemplaar waarin ik reed stelde me toch een beetje teleur. De motor klonk ongelooflijk rauw, ik vermoed dat dat niet helemaal ok was.

    Login om te reageren
  13. Klassiekerrally zegt

    7 augustus 2007 om 10:47

    O stomme ik: het was geen Bora, maar een Merak… (schaam schaam)

    Login om te reageren
  14. San Sebastiano zegt

    7 augustus 2007 om 11:04

    @wapz:

    Mijn buurman heeft een geheel gerestaureerde Thema 8.32 in grigio titano kleur en die mooie 348 achtige wielen.. Fantastisch geluid als je hem doortrekt. Kippenvel!!

    Een Thesis met Ferrari motor.. hmm, misschien eens langs STOLA (ook bekend van de Maybach Exelero)?

    http://www.ultimatecarpage.com/car/1949/Lancia-Thesis-Stola-S85.html

    Login om te reageren
  15. Mister-E zegt

    7 augustus 2007 om 11:44

    Voor de geïnteresseerden staat hier een Thema 8.32 te koop in goeie staat en met weinig km’s.
    http://www.kapaza.be/Autos/Ferrari/4392258/Lancia_Thema_8_32_Ferrari_motor_cat_205_pk.html

    Login om te reageren
  16. Mister-E zegt

    7 augustus 2007 om 11:46

    205 pk uit een V8 valt me wel een beetje tegen..

    Login om te reageren
  17. Michiel_vd_Brink zegt

    7 augustus 2007 om 13:40

    Waar rook is, is vuur… ;)

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/15/het-rommelt-in-italie

    Login om te reageren
  18. sacha zegt

    7 augustus 2007 om 13:50

    Hoe meer ze ontkennen hoe verdachter het wordt…

    Login om te reageren
  19. Michiel_vd_Brink zegt

    7 augustus 2007 om 13:52

    Een vriend van me heeft bij de dealer zijn naam al op een lijst voor “Dino”-gegadigden laten zetten. ;)

    Login om te reageren
  20. Julian zegt

    7 augustus 2007 om 13:54

    @ Michiel

    het is inderdaad een verdacht spel..

    Login om te reageren
  21. Michiel_vd_Brink zegt

    7 augustus 2007 om 13:57

    Hoe meer wij hierover blijven speculeren en publiceren, hoe beter het voor Ferrari is…
    Free publicity en de publieke creatie van een mythe… al voordat de auto er daadwerkelijk is…

    Login om te reageren
  22. Klassiekerrally zegt

    7 augustus 2007 om 14:04

    Ik heb ze gevraagd of ze de nieuwe Dino volgend jaar willen presenteren tijdens de Klassiekerrally. Ik heb nog geen ontkennend bericht gekregen! Dus… ;)

    Login om te reageren
  23. Michiel_vd_Brink zegt

    7 augustus 2007 om 14:09

    En als we met z’n allen maar hard genoeg blijven roepen dat we een Dino willen, dan kunnen ze er eigenlijk niet onderuit. ;)

    Met z’n allen!

    WIJ WILLEN EEN DINO!!
    WIJ WILLEN EEN DINO!!
    WIJ WILLEN EEN DINO!!

    Login om te reageren
  24. Michiel_vd_Brink zegt

    7 augustus 2007 om 14:11

    Als kleine kinderen voor een poppenkast die keihard roepen om Jan Klaassen… :)

    DINOOOOO!!
    (diep ademhalen)
    DINOOOOO!!

    Hallo lieve kindertjes!
    Hadden jullie geroepen?
    Hier ben ik dan!

    Login om te reageren
  25. Rick dos zegt

    7 augustus 2007 om 14:27

    Je kan beter je mond houden dan ontkennen, want als je gaat ontkennen dan geloofd blijkbaar niemand je.

    Ik zeg: heb geduld als er binnen 5 jaar geen Dino is, dan vertelde ze de waarheid. Is er binnen 5 jaar wel een Dino dan mogen ze zichzelf op de borst kloppen van “zie je wel!”. Nou, woopdeedoo! Poor delusional bastard! The people who yell the loudest for a Dino, probably can’t afford it. So what’s the freeking point?

    Login om te reageren
  26. Klassiekerrally zegt

    7 augustus 2007 om 15:00

    IK WIL EEN DINO! …

    … op het veld van de Klassiekerrally hebben staan!
    Michiel, op welke basis zou jij een Dino construeren?

    Login om te reageren
  27. H.J. Vaesen zegt

    7 augustus 2007 om 15:08

    Ja Michiel, maak jij eens een Dino ;)

    Login om te reageren
  28. Klassiekerrally zegt

    7 augustus 2007 om 15:10

    De tekeningen heeft Michiel al klaar ;)

    Login om te reageren
  29. Mr zegt

    7 augustus 2007 om 15:25

    ik wil geen dino met 200 pk ziekelijk gewoon haalt het hele merk naar benenden.
    ff een stukje geschiedenis:P
    de eerste dino’s werden zo genoemd omdat enzo zicht er voor “schaamde” een Ferrari met 6 cilinders was voor hem veel te min maar omdat zijn vrouw er zo verliefd op was ging de dino tog maar in productie ZONDER Ferrari teken (alleen de eerste)
    dus toen werd hij niet Ferrari dino genoemd maar alleen dino (zo hete zn zoon dacht hij natuurlijk ook min over whaha:P)
    maja dus van mij hoefd er geen dino te komen al is het alleen maar voor enzo;)

    Login om te reageren
  30. Klassiekerrally zegt

    7 augustus 2007 om 15:27

    Was het niet zo dat hij de Dino ‘Dino’ noemde naar zijn overleden zoon?

    Login om te reageren
  31. Eg zegt

    7 augustus 2007 om 15:27

    Thema 8.32 inderdaad een topauto! (alleen werden de meeste motoren volgens mij stiekem bij Ducati gebouwd en niet bij Ferrari…)

    Login om te reageren
  32. Michiel_vd_Brink zegt

    7 augustus 2007 om 15:27

    Ik ga zelf geen Dino bouwen, want dat is het terrein van Ferrari en Pininfarina.
    Een project als die van Ernesto Freitas (Dino remake op Lotus basis) is not my cup of tea…

    Mogelijk dat ik wel een ‘Dino-achtige’ ga uitwerken, maar dat wordt dan wel een echte Vandenbrink en geen Ferrari rip-off.
    De technische basis laat ik me nog niet over uit…

    Login om te reageren
  33. Michiel_vd_Brink zegt

    7 augustus 2007 om 15:30

    @ Klassiekerrally: Enzo’s zoon heette Alfredino (Italiaans voor kleine Alfred), afgekort: Dino.

    Login om te reageren
  34. Shamal zegt

    7 augustus 2007 om 17:49

    De Dino zou er wel komen!!! Heb ik uit zeer betrouwbare bron…

    Login om te reageren
  35. lancia delta 1.8 LX zegt

    7 augustus 2007 om 19:58

    mag ik de specificaties van de dino doen?

    2.6 V8, 330 pk, 8800 t/min, 330NM bij 6800 t/min
    1180 kg

    sneller als de 430

    Login om te reageren
  36. Adriaan zegt

    7 augustus 2007 om 21:14

    ik ben 75% zeker dat er 1 komt !!.. ik weet wat ik moet weten (en anderen ook). en nu hopen dat ik juist denk, maar het zal nog ff wachten zijn.

    Login om te reageren
  37. Classic red zegt

    7 augustus 2007 om 23:34

    Wanneer Ferrari meer auto’s wilt maken, hoeven ze maar de productie te verhogen. Met de huidige levertijden is een extra model absoluut niet nodig. Bovendien heeft de Fiat groep het minder dure Maserati. Ze gaan zichzelf natuurlijk niet beconcureren. Het kan natuurlijk wel dat bijvoorbeeld de opvolger van de F430 Dino gaat heten.

    Vergeet ook niet waarom de naam Daytona niet gebruikt werd. Wellicht dat di Montezemolo wel net zo’n stijfkop kan zijn als de oude Enzo.

    Login om te reageren
  38. ehhmm?? zegt

    13 augustus 2007 om 12:01

    damn ik hoop dat hij komt(A)
    hopen datk hem dan nog kan kopen ook:(

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North