• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari BR20: een GTC4Lusso, maar dan minder praktisch

Auteur: machielvdd, gepost 11 november 2021 om 13:03 – 13 Reacties

Ferrari presenteert hun nieuwe Special Project: de BR20.

Ferrari staat niet bepaald bekend als het makkelijkste merk. Als je echter een goede klant bent en genoeg geld meebrengt is er veel mogelijk. Heel veel. In samenwerking met het designteam kunnen klanten gewoon hun eigen Ferrari laten ontwerpen. Je wil niet weten wat het kost, maar het is wel de ultieme droom.

De laatste keer dat we een one-off van Ferrari voorbij zagen komen was vorig jaar, toen ze de Omologata onthulden. Deze bloedmooie auto was gebaseerd op de 812 Superfast.

Vandaag presenteert Ferrari hun nieuwste one-off: de BR20. Deze is wederom voorzien van een V12. Als je naar de daklijn kijkt zou je denken dat deze ook op de 812 Superfast is gebaseerd, maar daarmee heb je het mis. Deze one-off is voor de afwisseling gebaseerd op de GTC4Lusso.

De USP’s van de GTC4Lusso zijn de vierwielaandrijving en de vier zitplaatsen, maar dat laatste komt nu te vervallen. De achterste twee stoelen hebben het veld moeten ruimen om een aflopende daklijn mogelijk te maken.

  • Ferrari BR20
  • Ferrari BR20

De Ferrari-designers hebben geen half werk geleverd, want schuin van achteren is de auto absoluut niet meer te herkennen als GTC4Lusso. Aan de achterkant zijn invloeden te zien van de F8 Tributo en de Portofino M. Aan de zijkant valt vooral de C-stijl op. De neus verraadt nog het meest dat het om een omgebouwde GTC4Lusso gaat, maar deze is ook flink aangepast.

Het interieur is in principe hetzelfde als dat van de GTC4Lusso, afgezien van de ontbrekende achterstoelen natuurlijk. Wel is het interieur erg fraai uitgevoerd, in donkerbruin leer met zilverkleurige stiksels.

  • Ferrari BR20
  • Ferrari BR20

Ferrari rept met geen woord over de specificaties, dus we gaan ervanuit dat de V12 onaangeroerd is gebleven. Deze zal dus nog steeds 690 pk en 697 Nm aan koppel leveren. En natuurlijk een schitterend geluid.

Of de BR20 nu echt mooier is dan een GTC4Lusso? Daar valt over te discussiëren. De daklijn is fraai, maar zoals wel vaker is Ferrari wel erg enthousiast geweest met flapjes en vouwtjes. Maar goed, uiteindelijk hoeft maar één klant dit mooi te vinden, want het is een one-off.

Ook interessant!

  • Video: Ferrari V12 klinkt hemels!
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
    Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
  • Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
    Video: glijden en gaan met de Ferrari F40

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Maken of kraken, putdeksels onder een Rolls-Royce Dawn?
  • Koop de dikste station van Marktplaats (van een bekende eigenaar)
  • Deze Mercedes is speciaal voor huisjesmelkers
  • A1 en Q2 stoppen, maar er komt een nieuwe kleine Audi
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, GTC4Lusso, V12, Video

Vorig bericht: « Nóg gavere Steelies voor de Defender
Volgend bericht: BMW-baas: ‘Tesla is niet premium’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. mundus zegt

    11 november 2021 om 13:15

    Mooier dan de GTC4Lusso vind ik hem zeker, maar met twee zetels is de 812 misschien een betere vergelijking… en dan wint ie niet.

    Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    11 november 2021 om 13:33

    Ik vind hem erg goed gelukt! Heel fraai ontwerp.

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    11 november 2021 om 13:40

    Hij is erg gaaf en uniek en zo, maar wat is er mis met de 812?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      11 november 2021 om 14:23

      Voor iemand die rijk genoeg is en speciaal genoeg is om bij Ferrari een one-off te bestellen, is een 812 natuurlijk veel te gewoontjes. Die heeft de eigenaar allang in de garage staan, zowel een Superfast als GTS, en alle rijke vrienden hebben die auto ook.

      Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      11 november 2021 om 14:37

      @dutchdriftking: daar zijn er al zoveel van, dacht de nieuwe eigenaar wellicht

      Login om te reageren
  4. Edge zegt

    11 november 2021 om 14:13

    Ik vind het een fraaie auto die met onnodige frutsels minder fraai is gemaakt. Die carbonkleurige sleuf achter de voorwielen die overgaat in de onderkant van de auto en het vreemde luchtkanaal in c-stijlen doen wat mij betreft afbreuk aan een verder elegante auto.

    Login om te reageren
  5. etiennep zegt

    11 november 2021 om 14:16

    En BR staat voor

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      11 november 2021 om 14:33

      Dat vertelt Ferrari er niet bij. De initialen van de eigenaar?

      Login om te reageren
  6. W115 zegt

    11 november 2021 om 14:24

    Eerst even fabrieksnieuw maken. Glanzend leer kan echt niet.

    Login om te reageren
  7. maferick74 zegt

    11 november 2021 om 18:53

    Wat zou zoiets kosten? 2 miljoen of toch snel veel meer? Ik vraag t voor een vriend

    Login om te reageren
  8. 560pk zegt

    11 november 2021 om 19:30

    Doe mij de GTCLusso maar

    Login om te reageren
  9. kniesoor zegt

    11 november 2021 om 21:28

    Het chocoladebruine interieur vinnik niet zo mooi. Maar dat is eigenlijk het enige wat ik te mekkeren heb.

    Login om te reageren
  10. cossiekiller zegt

    12 november 2021 om 10:10

    Van deze versie zou ik vragen om er een shooting brake o.i.d. van te maken door Ferrari. Dat zou pas echt cool zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North