• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari Dino Concept

Auteur: autoblogger, gepost 22 juni 2007 om 10:58 – 97 Reacties

Ferrari Dino Concept Design Ugur Sahin


Terwijl de geruchten over een Ferrari Dino maar blijven rondgaan, doet de Nederlands/Turkse Ugur Sahin er zijn voordeel mee. We kennen hem van de Audi Locus concept en afgelopen dagen ging zijn design van een Dino de hele wereld over. Wat mij betreft moeten ze in Maranello actie ondernemen, zoals ik al eerder schreef is het tijd voor verandering bij het welbekende Italiaanse merk.

Autozeitung schreef deze week nog over de Dino revival, in september zou er volgens de Duitsers een concept op de IAA in Frankfurt staan. We wachten af…

Ferrari Dino Concept Design Ugur Sahin
Ferrari Dino Concept Design Ugur Sahin
Ferrari Dino Concept Design Ugur Sahin
Ferrari Dino Concept Design Ugur Sahin
Ferrari Dino Concept Design Ugur Sahin

The goal was to create a car that feels stylish, modern, dynamic and organic while staying true to the original design language of the Ferrari Dino and Ferrari brand in general.

The main characteristic of the Dino Concept design is the way it looks similar to the original Dino. With very round styling elements around the wheelbases and its cockpit, it looks retro and modern at the same time. With the right proportions combined, the car looks very dynamic and stylish. It stays true to its original with the design of the rear and the front being rounded and avoiding the hard edges as much as possible. Also the rear window opening is a striking feature originating from the original Ferrari Dino. The air intakes scoops however are very different compared to the original Dino, they look very organic and visually add a very organic feel to the car.

Met dank aan Julian voor de tip!

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

dino, Ferrari, Schetsen, ugur-sahin

Vorig bericht: « Alpina B5 vs Mercedes E55 AMG
Volgend bericht: Een ‘verwonderlijke’ dag »

Lees Interacties

Reacties

  1. jaap zegt

    22 juni 2007 om 11:08

    te hoge, ook iets te korte neus, geen mooie (iets te korte) daklijn. Met name de wielkasten lijken te ver naar voren te komen, halen de rest van de wagen uit balans. Waarom niet een hi-tech remake doen in de trant van n 250 GTO. Denk dat we zullen moeten toegeven dat het gewoon niet veel beter wordt..

    Login om te reageren
  2. Jonas zegt

    22 juni 2007 om 11:09

    Lijkt verdacht veel op de 8c competizione langs zij gezien

    Login om te reageren
  3. M Freak zegt

    22 juni 2007 om 11:11

    In het grijs/ zwart is ie wel HEEEL mooi!!! :D

    Login om te reageren
  4. Michiel_vd_Brink zegt

    22 juni 2007 om 11:11

    @ Jonas: dat kan wel kloppen, want naar verluid bouwt Ferrari dit model op basis van de techniek van de 8C/ingekorte Maserati GT.

    Login om te reageren
  5. Dennis zegt

    22 juni 2007 om 11:12

    deze auto is zoo geil, hopelijk komt die ook werkelijk in productie. Is ook de eerste Ferarri met ingebouwde navigatie :-)

    Login om te reageren
  6. vinox zegt

    22 juni 2007 om 11:23

    :eek: Damn die is mooi! Dit zou echt een goede richting zijn om in te slaan voor Ferrari!

    Login om te reageren
  7. Michiel_vd_Brink zegt

    22 juni 2007 om 11:24

    @ jaap: zie het plaatje bij m’n column direct boven dit artikel. ;)

    Login om te reageren
  8. Marcello zegt

    22 juni 2007 om 11:31

    Ik begin spontaan weer Ferrari fan te worden.. en dat is moeilijk na de 360, 430, Enzo (zeer lelijke auto’s!, dat betekent niet dat ik ze niet vet vind :P)
    Deze mogen ze van mij zeker gaan maken :D!

    Login om te reageren
  9. Adriaan zegt

    22 juni 2007 om 11:33

    In mijn gemeente (Loppem.. bij Brugge) wordt vermoedelijk de transmissie van de nieuwe Ferrari Dino getest.. m’n neef heeft die 2 weken terug horen draaien.. maar gelijk dat die het rond punt gedraaid was.. was de wagen al verdwenen naar de firma.
    De firma werkt ook voor Maserati.. staat af en toe wel eens een Quattroporte… en volgens de berichten zal de Dino met techniek van Maserati zijn.
    Iemand van m’n ex-werk heeft er trouwens ingezeten.. die kent iemand van die firma.. Of het nu de Dino was op dit moment is niet zeker.. maar ik vermoed van wel. Alles was nog afgeplakt.. bedrading los enzo…

    Wel eens tof zo dicht bij je deur een supercar in ontwikkeling.

    Login om te reageren
    • karllala zegt

      22 juni 2010 om 09:26

      @Adriaan: waar in Loppem is dit??

      Login om te reageren
  10. aston martin zegt

    22 juni 2007 om 11:34

    egt een heel mooie auto met hele mooie lijnen die kont is ook zo mooi:)

    Login om te reageren
  11. Armada zegt

    22 juni 2007 om 11:35

    Ja hoor. Moet ik nog meer krasloten kopen als ik dit ding ooit wil kunnen kopen.

    Login om te reageren
  12. bmw cabrio zegt

    22 juni 2007 om 11:38

    WOOOOOOWWWW!!!!!
    @ Dennis… Echt een hele geile bak idd!!!

    Login om te reageren
  13. Emiel zegt

    22 juni 2007 om 11:41

    erg fraai, weinig van doen met de Dino helaas.

    Login om te reageren
  14. Thibaut zegt

    22 juni 2007 om 11:42

    Zoals Jonas al opmerkte, het lijkt een 8c met ferrarineus. Maar de 8c is mooier.

    Allemaal wel leuk dat retro, maar waar blijven de nieuwe ideeën? ’t Begint er allemaal wat hetzelfde uit te zien.

    Login om te reageren
  15. hubbu zegt

    22 juni 2007 om 11:48

    LEMO

    Lelijk Eendje Met Opvulling……..

    Login om te reageren
  16. Solstice zegt

    22 juni 2007 om 11:49

    Klein dingetje: een Dino is altijd een Dino geweest en niet een Ferrari. Op de auto heeft dus ook nooit een steigerend paard (het Ferrarilogo) gestaan. Het zou jammer en historisch gezien dus onjuist zijn dat, als het er ooit van komt, de auto als ‘Ferrari Dino’ in de markt gezet zou worden…
    Ik mis ook trouwens een beetje het DNA van de oude Dino’s, maar dat waren eigenlijk ook allemaal auto’s met de motor achterin.

    Login om te reageren
  17. Robin zegt

    22 juni 2007 om 11:51

    Leuk en aardig natuurlijk, al die Nederlanders die een Ferrari ontwerpen. Maar laten we wel wezen, Italiaans temperament wordt ontworpen door een Italiaan, of een een Italiaanse designstudio…

    Daarnaast vind ik de huidige styling van Ferrari’s echt niet slecht. Naar mijn mening is een Enzo mooi en apart vormgegeven en een F430 een van de mooiste model op de huidige markt.

    Login om te reageren
  18. DeAutogids.nl zegt

    22 juni 2007 om 11:52

    Leuk ontwerp. Mogen ze wel bij mij voor de deur afzetten. Mag bijvoorbeeld jaap dan lelijk vinden, ik zou er wel blij mee zijn…

    Login om te reageren
  19. Michiel_vd_Brink zegt

    22 juni 2007 om 11:53

    Ferrari schijnt de naam Dino niet te gaan gebruiken voor de nieuwe V8 front-engined auto.
    Gelukkig maar, want een echte Dino behoort een pittige V6 middenmotor te hebben.

    Login om te reageren
  20. jasper zegt

    22 juni 2007 om 11:53

    heel mooi op de velgen na

    Login om te reageren
  21. Michiel_vd_Brink zegt

    22 juni 2007 om 11:55

    @ Robin: Italiaans temperament wordt al sinds jaren ontworpen door Japanners (Ken Okuyama) en Amerikanen ( Jason Castriota).

    Login om te reageren
  22. paul zegt

    22 juni 2007 om 11:55

    komt er ook een diesel……..

    Login om te reageren
  23. DJD zegt

    22 juni 2007 om 12:03

    ik vind hem erg leuk, maar het front bestaat uit 2 lampen en ik vind de voorkant ook er op een 360 lijken en het heft iets van een enzo. hij is leuk, maar hij kan origineler. )maar oooo wat is ie mooi!!!)

    Login om te reageren
  24. Emiel zegt

    22 juni 2007 om 12:05

    De Ferrari 308 gt4 is geleverd geweest als Dino en als Ferrari, dit om de verkopen te helpen de Ferrari die als inspriratie is gebruikt voor deze ”Dino” (de 246gt) is inderdaad alleen geleverd als Dino.

    Login om te reageren
  25. Yves zegt

    22 juni 2007 om 12:05

    Ik vind hem wat weghebben van de oudere Opel GT. De lijn, de achterpartij, de spitse neus, … Dit zou een waardige opvolger geweest zijn.

    Login om te reageren
  26. DJD zegt

    22 juni 2007 om 12:05

    overigens stond er in een autovisie van weet ik hoelang geleden (de lotus europa was net onthuld evenals de nieuwe grande punto) een scoop van, zogezegd, de dino, alleen leek ie meer op een 928 met een te hoge kont.

    Login om te reageren
  27. audi racer zegt

    22 juni 2007 om 12:06

    een beetje 8c maar hij is mooi

    Login om te reageren
  28. RCA zegt

    22 juni 2007 om 12:06

    Di Montezemolo ontkent in een nieuw interview in CAR Magazine krachtig dat er een sub-430 model komt, laat staan een Dino. Benieuwd waar Ferrari het nieuwe model (dat er vrij waarschijnlijk dus komt) zal positioneren…

    Login om te reageren
  29. Jonas zegt

    22 juni 2007 om 12:07

    Ik vind hem zeer geslaagd maar de wielen zijn wat groot, eindelijk terug de dubbele achterlichten, want de 599GTB met enkele achterlichten was maar een teleurstelling. Een mooie verschijning, toppie ;)

    Login om te reageren
  30. C30CDIAMG zegt

    22 juni 2007 om 12:08

    Zit bij de echte dino de “cockpit” niet veel verder naar voren? Wel ongelovelijk gave velgen. Die zou ik ook wel willen hebben

    Login om te reageren
  31. CSL zegt

    22 juni 2007 om 12:09

    Lijkt te veel op de Alfa 8c concept. Alleen heeft de 8C een lelijkere voorkant.

    Login om te reageren
  32. mashell zegt

    22 juni 2007 om 12:11

    @Robin
    Kijk eens naar het front, daar zie je waarom je dit soort auto’s niet door Italianen moet laten ontwerpen. De luchtinlaat lijkt wat aan de kleine kant, maar denk er een verplicht mode accessoire bij: de kenteken plaat en het klopt opeens wel. Echte italianen zouden de plaats voor de kenteken plaat spontaan vergeten. Zoals ze dat bij de 8C en al eerder bij de 156 gedaan hebben.

    Ik vind het ontwerp prachtig, getuigen van de originele Dino, modern, passend binnen de huidige Ferrari ontwerpen. Van mij mag ie ook best Ferrari Dino heten.

    Login om te reageren
  33. Justfendi zegt

    22 juni 2007 om 12:20

    FUCKIN BRUUT gewoon..
    Een concept als deze zal het zeer goed doen mits het in productie wordt genomen..
    Keep up the GOOD(!) work Ugur!

    Login om te reageren
  34. Jordey zegt

    22 juni 2007 om 12:21

    Mooi design! alleen vond ik de eerste impressie mooier. Die van vorig jaar.

    Login om te reageren
  35. V6-4Motion zegt

    22 juni 2007 om 12:43

    Ferrari heeft al meerdere keren officieel aangegeven dat er geen model onder/kleiner dan de F430 komt. Leuke concept, dat wel.

    Login om te reageren
  36. mashell zegt

    22 juni 2007 om 12:51

    @V6-4Motion
    Indeed. Maar als ze er net als vroeger Dino opzetten en geen Ferrari (terwijl iedereen wel weet dat ie daar vandaan komt) hebben ze niet gelogen en kunnen ze wel de concurentie met de V8 Vantage, de 911 en R8 aangaan.

    Login om te reageren
  37. matticarfreak zegt

    22 juni 2007 om 12:57

    het lijkt wel een rond speelgoedwagentje maar desondanks aardig in het grijs ziet ie er maar vaag dus gouwd

    Login om te reageren
  38. Jela zegt

    22 juni 2007 om 12:59

    De ‘bullet’ uit gta san andreas :P een beetje ford-gt achtig

    Login om te reageren
  39. niels zegt

    22 juni 2007 om 13:07

    Ferrari doet niet aan Retro,

    Ferrari zal altijd auto’s brengen die heel nauw samen hangen met de Formule1 en daar de techniek van !!!!!

    Ferrari is Hightec en zal nooit een Retro model op de markt brengen en daardoor kwa techniek streven naar perfectie.

    Clarkson the new Ferrari’s F430 and the 599 GTB Fiorano they got to us from the future. They are miles better then any Aston Martin,

    Groeten

    Niels

    Login om te reageren
  40. Xemurai zegt

    22 juni 2007 om 13:17

    … Geen woorden voor :D TE mooi gewoon!

    Login om te reageren
  41. mashell zegt

    22 juni 2007 om 13:35

    “Ferrari doet niet aan Retro”
    Nonsens, de 456 wel eens met de 365 gtb/4 vergeleken?

    Login om te reageren
  42. RFW1994 zegt

    22 juni 2007 om 13:36

    vreemde cretie

    Login om te reageren
  43. jaap zegt

    22 juni 2007 om 13:39

    Niels, geen slim verhaal.
    Waarom niet toegegeven dat het ferrari design van 40 jaar terug niet te overtreffen is. (muv van die futuristische lambo’s van 10, 15 jaar terug). Het zou toch ultiem zijn als ze zo’n superlicht, klein sportwagentje als de DINO van toen uiterlijk ongewiijzigd zouden laten, net als het mechanisch concept (middenmotor etc.) , maar er gewoon een state of art transmissie, ophanging, motor etc. inhangen.
    Aan veel mensen hier:
    Ik zou me wat minder laten leiden door al die gelikte marketingpraatjes, en dat
    gegoochel met merknamen en laat je ook niet hypnotiseren door al die nieuwe wagens. veel van die wagen kijken gewoon agressief en zijn daarom al aantrekkelijk, maar niet mooi. Een andere valkuil is dat veel van die wagens niet echt bijzonder zijn, maar gewoon wat retro-dna in hun ontwerp hebben waardoor iedereen ook meteen laaiend enthousiast is. Kijk eens door al die onzin heen! En zie dat een mooi ontwerp eeuwigheidswaarde moet hebben.
    .
    Ik vind trouwens ook dat men zich wat meer mag opwinden over al die stuitend lelijke nieuwe ‘kleine’ autotjes zoals de corsa, clio, 206 en 306. Het is dat die dingen en masse gekocht worden door lease en verhuur bedrijven, anders zou geen hond er in rijden. Waarom niet erkennen dat een 306 een keurige en stijlvolle kleine auto was? Of waarom niet de charme erkennen van een alfa Julia van veertig jaar oud.

    Login om te reageren
  44. Yo! zegt

    22 juni 2007 om 13:42

    Fraai, al lijkt ie nog wel erg veel op het origeel van 40 jaar terug
    http://img248.imageshack.us/img248/2167/ferraridinomx0.jpg

    Login om te reageren
  45. Stunts zegt

    22 juni 2007 om 13:43

    Ik vind dit geen Ferrari…

    Login om te reageren
  46. jaap zegt

    22 juni 2007 om 13:45

    vergeef me mijn vergissingen over die peugeots, bedoelde 207 en 307 en 308 als voorbeelden van hoe het niet moet.

    Login om te reageren
  47. Julian zegt

    22 juni 2007 om 13:48

    @niels

    wat jij zegt slaat werkelijk waar nergens op….

    1. Ferrari gebruikt de formule1 als verkoopargument en daarom laten ze de auto’s op formule1 auto’s lijken. en pretenderen ze formule1 techniek te gebruiken in hun straatauto’s.

    2. een retromodel is juist een hightech model met een klassieke vormgeving

    3. Clarkson (topgear) vond Dhr. Vandenbrink zijn Ferrari een ocular nirvana…

    4. Clarkson is per definitie een chauvinist en zal nooit zeggen dat een italiaanse auto (ferrari) beter is als een engelse auto (aston martin)

    @on-topic

    ik vind dit persoonlijk een geweldig concept, iedereen schreeuwd dat het lijkt op een 8c of helemaal niet lijkt op een dino.. toch vind ik dat er een wel degelijk verschil in zit, een 3c heeft een compleet andere voorkant, veel minder rondere (natuurlijke) vormen en heeft enkele achterlichten. deze auto heeft een design dat in zijn geheel spreekt en niet de aandacht afleid door een te schreeuwerig uiterlijk. daarnaast heeft de vloeiende daklijn, de hoofdlampen en de algemene propoties wel degelijk te maken met de dino.

    Login om te reageren
  48. Breen zegt

    22 juni 2007 om 13:49

    Is het ook niet het is een Dino :P

    Login om te reageren
  49. lalalala zegt

    22 juni 2007 om 14:10

    hij is wel mooi maar dat ie nou op de dino lijkt….

    Login om te reageren
  50. DRU zegt

    22 juni 2007 om 14:12

    @ Michiel – De achterlichten hebben een beetje een suffe stance, wat jij?

    Login om te reageren
  51. Martinus zegt

    22 juni 2007 om 14:32

    de achterkant is heel gaaf, strakke bak

    Login om te reageren
  52. Martinus zegt

    22 juni 2007 om 14:34

    alleen jammer van dat handgreepje achter het portierruitje

    Login om te reageren
  53. Pizza zegt

    22 juni 2007 om 14:45

    Ben niet stuk van het voorkantje. Ik vind de koplampen te hoog doorlopen en ze hadden de hoek van de voorkant die naar achteren loopt wel iets subtieler kunnen maken. Ook moeten de velgen een stukje kleiner.

    Maar over het algemeen een waanzinnig gave auto.

    Maranello, check dit daaaaaan!

    Login om te reageren
  54. v8x zegt

    22 juni 2007 om 14:54

    zeker dat dit een ferrari is en geen lotus?

    Login om te reageren
  55. Chriz zegt

    22 juni 2007 om 15:22

    Ziet er goed uit, maar ligt het aan mij of lijkt het ofdat de grille en luchtinlaten aan de voorkant op zijn kop zitten, en ik vind ook dat de achterkant een beetje ”loenst”..

    Login om te reageren
  56. Citrofiel zegt

    22 juni 2007 om 15:44

    Als Ferrari het dan toch anders zou gaan moeten doen, dan vind ik dit geen verkeerde stap!

    Login om te reageren
  57. cLs zegt

    22 juni 2007 om 15:51

    prachtig, lijkt wel op de ford GT, vooral de achterkant

    Login om te reageren
  58. Pieter-Jan zegt

    22 juni 2007 om 16:08

    Mooi, maar waar moet de motor zitten?

    De Dino had een dwarse 60° V6. En de 308/328 hadden dwarse 90° V8en, maar zij lieten meer plaats in het midden. Zelfs al kan je de nieuwe Ferrari V8 dwars leggen, dan zal er niet genoeg plaats zijn.
    Volvo heeft een dwarse 4.4l V8. Dus het is niet onmogelijk. Maar dan zullen oftewel de wielen naar achter moeten schuiven, of de motor over de achteras moeten hangen. Hoedanook, dit zou een technisch zeer moeilijk te “packaging” wagen zijn in het echte leven.

    Login om te reageren
  59. V6-4Motion zegt

    22 juni 2007 om 17:07

    @ Pieter-Jan

    en middengeplaatste dwarse V8 is helemaal geen probleem omdat zo’n blok niet langer is dan een 4 cilinder. Daar zijn genoeg voorbeelden van (MR2, Elise, Speedster). Probleem met de dwarsgeplaatste Volvo V8 was de breedte van het blok (daarom is het blok een ongebruikelijke 60 graden V8). Een 90 graden V8 voorin kan wel, maar geeft bij een aanrijding teveel gevaar op omdat het blok dan dichterbij het passagiers compartiment zit.

    Login om te reageren
  60. Hugo_geldrop zegt

    22 juni 2007 om 18:20

    Als ze hem een beetje uit elkaar trekken in de lengte ziet hij er beter uit.
    Het is geen Ferrari qua stijl.

    Login om te reageren
  61. Skyline.. zegt

    22 juni 2007 om 18:26

    Heerlijk jongens.

    Login om te reageren
  62. Apache zegt

    22 juni 2007 om 18:53

    Ik dacht dat de Alfa Romeo 8C Competizione oorspronkelijk bedoeld was als Ferrari Dino…

    – Apache

    Login om te reageren
  63. Gino_supercar zegt

    22 juni 2007 om 19:06

    beetje korte wagen, maar de lijnen zijn schitterend. Hij heeft wel iets

    Login om te reageren
  64. Lebastille zegt

    22 juni 2007 om 19:12

    Erg mooi design als je de auto van de zijkant en achterkant bekijkt. Vooral erg agressief. De afgekapte achterkant doet ook erg goed. Van onder/voren lijkt de voorkant nogal hoog wat niet erg mooi is. Wat me verder opvalt in het verhaal van de ontwerper is dat hij een aantal design-features noemt alsof ze niet bij Ferrari horen. Alsof die moeilijk te vereenzelvigen zijn.

    Login om te reageren
  65. Bertuss zegt

    22 juni 2007 om 19:36

    GEWELDIG ! Heel mooi … echt Ferrari design … onovertroffen !

    Login om te reageren
  66. sicko zegt

    22 juni 2007 om 20:28

    Lekker doet me zelfs een beetje denken aan een stratos

    Login om te reageren
  67. 9ff gt9 zegt

    22 juni 2007 om 20:40

    Prachtig! Als het hierop gaat lijken kan het wel eens de mooiste ferrari sinds de originele dino worden!

    De enige dingen die ik niet mooi vind zijn de luchtinlaten in de voorbumper, de te grote en niet zo mooi uitgevoerde velgen, de luchtinlaten aan de zijkant (en de misschien iets te kleine middelste achterlichten). Vooral de lijn en de koplampen vind ik erg mooi.

    Hier een plaatje waar de achterkant en de voorkant goed te zien zijn:
    http://www.deviantart.com/deviation/56625035/?qo=4&q=by%3Augursahin1234&qh=sort%3Atime+-in%3Ascraps

    Login om te reageren
  68. noopcake zegt

    22 juni 2007 om 21:27

    in et zwart is ie ech vet!! weer een droomauto erbij :P

    Login om te reageren
  69. Christiaan zegt

    22 juni 2007 om 21:37

    Wat een lelijk ding. Achterkant gaat wel maar die voorkant……Hoop niet dat ze deze blunder gaan doorzetten…. Zeker door iemand getekend met een afwijking. Dit maakte ik als kind al. Niet ferrari waardig. Ze moeten doorgaan in de trend van 360/460/enzo…hightech auto’s met dito uiterlijk!!

    Groet Christiaan

    Login om te reageren
  70. stefano zegt

    22 juni 2007 om 21:39

    ik hoop dat ferrari de o tot 100 onder de 5 seconden houd, hij ziet er al wel gaaf uit

    Login om te reageren
  71. Gerben zegt

    22 juni 2007 om 22:09

    mooie wagen maar…. hij komt toch ietsje gedrongen en geforceerd over.
    Als er een kleiner maatje van velgen opgezet wordt ziet hij er beter uit denk ik.

    Ook niet zo’n goed idee om de motor voorin te lepelen.
    Gewoon V6 in midden plaatsen, cockpit naar voren opschuiven en iets platter maken.

    zal er is een shopje van maken

    Login om te reageren
  72. joris toekomstige autoontwerper zegt

    22 juni 2007 om 22:23

    er is nog zo’n turk die aardig kan onwerpen die staat ook op die deviant art site hij heet volgens mij emre husmen

    Login om te reageren
  73. Gerben zegt

    22 juni 2007 om 22:28

    na toch maar niet….

    Kijk gewoon even naar de echte DINO en dan weten jullie wel wat ik bedoel ;-)

    Login om te reageren
  74. pipo zegt

    23 juni 2007 om 00:03

    paul: de 1.9jtd m-jet (150pk!!) van alfa/fiat staat gepland voor eind 2009 ;)
    maar hoe dan ook: laat dit beestje maar uitkomen!! zeer geslaagd ontwerp, kortere en mooiere 599gtb.

    Login om te reageren
  75. Byron zegt

    23 juni 2007 om 10:04

    @christiaan; het zijn geen volvo’s:)
    @pieter-jan; de miura had zelfs een dwrse v12

    Login om te reageren
  76. Pieter-Jan zegt

    23 juni 2007 om 10:06

    @ V6-4motion

    Ik wist niet dat de Volvo een 60° V-hoek had. Zelfs dan betwijfel ik of die gemakkelijk in dit concept zou passen. Bij de X90 ligt de motor namelijk voor de vooras. De versnellingsbak zelf ligt tussen de veerpoten, en de motor nog daarvoor.
    Een hoek van 60° maakt de motor hoger. Je zou hem dan niet tegen de cockpit aan kunnen schuiven zoals een Porsche Boxster.

    De enige manier die ik zie, is de motor over de achteras hangen. Dat zal het weggedrag “interessant” maken, en staart aanrijdingen zeer kostelijk. Oftewel een VR8.

    Login om te reageren
  77. de sjonnies zegt

    23 juni 2007 om 10:47

    @ Gerben – Juist!, een Dino is lang en relatief laag en de vorm van de Dino toont zo slank door het lange ‘achterdek ‘waar de motor zit.
    Deze is te veel Bulldog en de koplampen geven een erg gedrongen uiterlijk, de echte Dino ziet er niet agressief uit, dit concept wel maar maak vooral de achterkant langer, zet de lampen lager en graag een wat meer ingetogen velg, een Dino 246 heeft klasse en is daardoor een klassieker !
    Michiel heeft met z’n GTO zijn huiswerk veel beter gedaan dan deze ontwerper, zijn GTO is een racer en geen agressor !

    Login om te reageren
  78. Mpower zegt

    23 juni 2007 om 15:14

    Wow, ik dacht dat ik de 8C mooi vond, maar dit is nog wel mooier! Alleen die velgen kunnen echt niet, welke Ferrari heeft dit soort wielen af-fabriek?

    Login om te reageren
  79. Gerben zegt

    23 juni 2007 om 16:59

    @ de sjonnies

    idd, goed verwoord

    @MPower

    de velgen vindt ik nog wel meevallen eigenlijk

    Login om te reageren
  80. Mpower zegt

    23 juni 2007 om 17:28

    @Gerben
    Ik heb het ook verkeerd verwoord, design van de velgen zijn opzich wel mooi. Ik denk dat het ligt aan mijn enorme haat tegenover chromen velgen (vooral op sportieve modellen).. even mijn mond wassen

    Login om te reageren
  81. AstonMartin zegt

    23 juni 2007 om 17:56

    Hij heeft wat weg van de BMW M3

    Login om te reageren
  82. Gerben zegt

    23 juni 2007 om 18:28

    @MPower

    mee akkoord.

    Login om te reageren
  83. Robin zegt

    23 juni 2007 om 19:11

    @Michiel

    Ja eigenlijk verwachte ik ook al zoiets, maar ik had een droom… jammer, jammer… Misschien moeten ze dat weer veranderen en gewoon een Italiaan inhuren. Gewoon voor het gevoel…

    Login om te reageren
  84. Nick zegt

    23 juni 2007 om 19:53

    Dat Ferrari Maserati techniek gebruikt is ook niet helemaal waar. Maserati heeft wat techniek van hun en zelf doorontwikkeld en dat weer aan Ferrari gegeven. Mja erg mooie auto! Kan ook niet anders bij een Ferrari.

    Login om te reageren
  85. N. zegt

    24 juni 2007 om 02:17

    hij heb wel heel erg veel weg van een farboud, ik weet het type niet meer.
    maar lijkt erheel erg veel op.

    Login om te reageren
  86. IS200 zegt

    24 juni 2007 om 09:39

    Is wel OK

    Login om te reageren
  87. rudolf zegt

    25 juni 2007 om 13:56

    Hmm leuke designstudie.
    de geruchtenmachine voor een nieuw model draait op volle toeren.
    hierbij nog een flinke storm in het Ferrari water:
    de baby Enzo.
    http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6718
    –edit: kijk anders gewoon hier; http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/21/ferrari-fxx-millechili-concept-ferraris-groene-supercar –

    Wat zeer opzienbarend is ( vraag mij af wie dit nieuws verzint ?) is om een productie Ferrari te gaan ontwerpen met 1000 kilo drooggewicht als doel.
    Dat wordt flink zweten dan, met alle crash voorzieningen, airbags, etc.

    F40… dat waren nog eens slanke tijden.

    maar niettemin een leuke studie.

    Login om te reageren
  88. Adriaan zegt

    27 juni 2007 om 22:08

    WOEI !!! .. ik sprak enkele dagen terug dat m’n neef deze auto gezien en gehoord heeft…

    Deze namiddag….

    heb ik hem toch wel zelf horen draaien.. waren ze ook aan het testrijden met een normale Quattroporte … met laptop vooraan en vooraan een sticker met ‘Ferrari Prototipo XX’… was leuke ervaring.

    De scoop-auto ziet er helemaal Ferrari Dino uit….. en het moment dat ze hem startten (om hem rap binnen te zetten).. man man.. zalig …. maakte nogal een leven.

    Toen ik ook even kort vroeg aan de mensen welke auto het zou zijn.. gaven ze absoluut niets toe…

    –> Lac van Loppem (afrit 7bis E40) … place to be !!!!

    Login om te reageren
  89. youri zegt

    29 juni 2007 om 09:16

    Echt… Heel lelijk
    Ik ben zóó anti-ferrari, ondanks dat ik sommige nog wel een beetje mooi vond, maar dít is echt VERSCHRIKKELIJK!!! AFZICHTELIJK!!!!

    geef mij maar Lamborghini

    Login om te reageren
  90. kevin Q zegt

    29 juni 2007 om 13:24

    Sommege mopperen wel dat ze hem lelijk vinden maar het is een moderne versie van de ferrari dino en moet er op lijken. Maar hij is wel mooi

    Login om te reageren
  91. ehhmm?? zegt

    13 augustus 2007 om 12:07

    hebbe hebbe hebbe!!!
    als er hetzelfde geluid uitkomt als uit die oude dino dan maakt het me eigelijk niet uit als er weer 200 pk’s inzitte:D

    Login om te reageren
  92. Francis zegt

    14 augustus 2007 om 00:10

    Van mij mogen ze hem nog veel meer op de oude lat en lijken, een beetje zoals ze dat bij Ford met de GT40 hebben gedaan. Het kan in elk geval beter.
    En natuurlijk aan een scherpe prijs :)

    Login om te reageren
  93. GRAPJAGER zegt

    15 augustus 2007 om 20:54

    Ben ik nou gek als ik ‘m iets Corvette-achtig vind hebben?

    Login om te reageren
  94. Freedomlane zegt

    7 september 2007 om 15:12

    Je hebt helemaal gelijk, Grapjager, en dat maakt hem in mijn ogen rete-ordinair. Vooral die achterlichten, dat kan echt niet. Wat een Amerikaanse pooierbak.

    Login om te reageren
  95. moiboy tim. zegt

    27 september 2007 om 15:35

    waarom praten jullie allemaal jeremy clarkson na????
    Willen jullie ook bij het autowereldje horen?
    Geef dan je eigen mening inplaats van jeremy clarksons mening.
    do gewoon normaal want dan do j al gek genoeg.
    west site mothe………..

    Login om te reageren
  96. myohmy zegt

    5 oktober 2007 om 15:52

    quote Jaap:
    te hoge, ook iets te korte neus, geen mooie (iets te korte) daklijn. Met name de wielkasten lijken te ver naar voren te komen, halen de rest van de wagen uit balans. Waarom niet een hi-tech remake doen in de trant van n 250 GTO. Denk dat we zullen moeten toegeven dat het gewoon niet veel beter wordt..

    @ Jaap:

    Vergelijk dit, naar mijn smaak briljante, ontwerp nou niet met de GTO, maar bijvoorbeeld met de 250SWB.

    http://www.cbenatls.com/feature_articles/ferrari/swb_2243_dns_side.JPG

    Volgens mij een veel betere vergelijking, los van de motorisering uiteraard, want daar weten we nog niets van. Echt een fantastische lijn, niets meer aan doen, zó in productie nemen !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North