Ferrari F40 van Gas Monkey blijkt zeer slechte investering

Auteur: , 62 Reacties

Terwijl de prijzen van originele Ferrari's nog altijd stijgende zijn, schrijf je op deze Gas Monkey F40 zomaar een tonnetje af in een jaar.

Gas Monkey F40

Een jaar en plus een dag geleden brachten we jullie het heugelijke nieuws dat de door Gas Monkey Garage (bekend van Fast N’ Loud) opgeknapte en aangepaste Ferrari F40 een nieuwe eigenaar had. Helaas bleek de opgevoerde F40 wat te snel voor de eigenaar, die ongetwijfeld bang was de wagen opnieuw te crashen, dus zette deze hem weer te koop. Kocht hij de auto een jaar geleden nog voor 742.500 dollar, nu krijgt hij er nog slechts 643.400 dollar (zo’n 567.000 euro) voor terug en daar moeten de veilingkosten nog vanaf gehaald worden. Een fikse waardevermindering dus en dat in een markt waarin klassieke Ferrari’s, ook F40’s, alleen maar duurder worden. Met een beetje geluk heeft de eigenaar in eurootjes betaald, door de sterkere dollar is de F40 in euro’s namelijk zelfs ietsjes meer waard geworden. Wat zou jij doen met dit zwarte monster: er schijt aan hebben en er lekker in gaan rondknallen of zou je deze F40 liever in originele staat terugbrengen?



62 reacties

Dus omdat er een tuner aan heeft gezeten is een van de geliefde investeringen keihard omlaag aan het gaan.
De ironie!!
@zakar36: Zonder Gas Monkey was die auto er wellicht niet meer geweest. Zwaar beschadigd beloten zij m op te knappen, met een individueel resultaat als gevolg.
@Jeroen297:

Aah, dat stukje is mij ontschoten.
Toch verbaasd het me niets aangezien een zwaar beschadigde investerings object niet door Ferrari zelf is gerepareerd.
@zakar36: ze hebben veel dingen, zoals het frame, door ferrari specialisten laten repareren of laten goedkeuren. Van een houtje touwtje job is echt geen sprake!
@lambo4all: Sterker nog, zelfs de motor is door een erkende Ferrari kerel opgebouwd. Frame richten etc. inderdaad ook door een erkende Ferrari specialist. Zo ontzettend veel hebben ze dr zelf niet aan gedaan. Die Dennis (die er ook in zat met geld) is echt niet dom, heeft diverse zeldzame auto’s. Die weet heus wel dat je met zoiets naar een Erkend bedrijf moet.
@E34M5Touring: het verbaasd me des te meer dat ze een motorsteun gewoon verplaatst hebben omdat de boel niet wilde passen na het recht trekken van het chassis. Dat is wel houtje touwtje werk… Blijkbaar is het chassis dus ook niet helemaal recht, anders zat de steun wel op de juiste plek.
@lambo4all: die gasten zijn sowieso geen houtje touwtje beunhazen. Ze weten echt wel wat ze aan het doen zijn en hoe ze het moeten doen.
@sr20det: Dat klopt niet helemaal. Er zijn genoeg verhalen te vinden op internet over slecht afgewerkte exemplaren. Echter deze Ferrari, en kijk de drieluik anders even want het is de moeite waard, hebben ze grotendeels door een specialist laten doen. Van de F40 kan dus gezegd worden dat hij goed opgebouwd is.

Het probleem is echter; de mensen die F40 geld hebben, die kopen hem niet om in te rijden maar om te sparen of als investering. En dan is dit, als oud schadebak, gewoon niet het juiste investeringsobject.
@zakar36: ik denk dat het zeer serieuze schadeverleden er ook wel wat mee te maken heeft. Een F40 wordt helaas steeds vaker als investering gekocht. Dan is de historie van deze F40 toch wat minder glorieus.
@Robbert01:
Ja daar doelde ik dan ook op, het zware schade verleden helpt niet mee. En voor mensen die denken dat ik negatief beeld heb over Gas Monkey, dat heb ik niet maar gezien het verleden van de auto verbaast de pricedrop me niks.
De kleur is ook gewoon finaal verkeerd. Met zulke looks verkoop je geen Ferrari.
Ledjes als koplampen? Op zo’n auto wil juist geen kermisverlichting,lijkt me.Liever een originele.
Gewoon een originele kopen
Sowieso de (klap)lampen er weer in, fatsoenlijk poetsen (check die poetsbanen op de motorkap) en het kan wel wat worden.
@dwersbongel: Idd viel ook mij gelijk op, de rotary is er zonder verstand op geknald.
Hologrammen !!
Originele staat, waarom zo’n icoon aanpassen? De Domtoren verf je toch ook niet groen?
@granlusso: Maar van de domtoren zijn er geen 1300… ;)
@dizono: thanks. Wordt vaak vergeten dat er 12x meer F40’s zijn gebouwd dan Zonda’s… En op de wielen na zijn het prima aanpassingen.
@dizono: Dom in Keulen, Aachen, Notre Dame in Parijs, enz. enz. Domkerken zijn er ook genoeg :)
@granlusso: Da’s waar. Dom van me.
@dizono: Hahaha top. Oké, mijn laatste reactie was een beetje flauw
@dizono: De volgende keer niet zo hoog van de (dom)toren blazen.
Ik snapte gasmonkey heel goed om hem te moderniseren. Maar van sommige auto’s moet je gewoon af blijven.
Is toch logisch.

Is altijd al geweest.

Alles moet origineel zijn en nummers moeten kloppen.

Tuurlijk zou ik er in gaan knallen zoals die nu is!! Bazenbak zo.
Moet je maar met je poten van een F40 afblijven…
Prachtig mooi ding, je moet er wel van houden. Heb vol verwondering gekeken naar de afleveringen van de bouw van dit apparaat. Geweldig!
Niet origineel, een schadeverleden en niet gerestaureerd door een erkende Ferrari restaurateur maakt deze auto minder interessant voor de investeerder. Die investeerders (semi-autoliefhebbers) zijn degene die zoveel geld willen en kunnen neerleggen voor zo’n Ferrari F40. Dus niet vreemd dat de waarde onstabiel is.

Over de auto zelf: Heiligschennis of niet. Ik vind hem wel tof, zwart staat vele malen beter dan het rood en de velgen passen ook erg goed. De koplampen zijn minder, maar ze hebben wel ballen getoond om hem aan te passen naar hun eigen inzicht bij Gas Monkeys. Daar hou ik wel van, want ‘origineel is beter’ vind ik maar bullshit…
@reactief: Origineel is altijd beter! zie je ook terug in de prijzen van dit soort wagens.
Dus geen bullshit.
Ik zou gewoon een orginele kopen van iemand anders
Een paar jaar geleden kocht je een originele voor ongeveer 400k….
@rudyv: 18 jaar geleden betaalde je voor een nieuwe 340k euro’s incl bpm. Wat was je punt ook al weer?
In principe is originaliteit altijd beter. Maar ik moet zeggen dat ik de aanpassingen nog niet eens zo storend vind. Daarbij heeft deze F40 volkomen in de kreukels gelegen, dan was ie nog monder waard ;-)
Als je lang genoeg wacht, komt het zelfs met een door Gas Monkey verneuqte F40 met dat tonnetje ook wel weer goed.Als ie nooit afgebrand of omgevouwen tegen een boom teruggevonden wordt zal ook deze Ferrari(net als inmiddels ontelbare voorgangers)hopelijk weer in originele staat worden teruggebracht.
Tja, als ik in de markt voor een F40 zou zijn zou ik ook liever een originele F40 hebben dan zoiets. Want hoe tof het ook is, het is en blijft heiligschennis.
Doodzonde en verneukt is deze F40.
Hadden ze hem in totaal originele staat terug gebracht dan was er geen sprake geweest van waardevermindering.

En zit uberhaupt het ferrari certificaat er wel bij?
Niet onbelangrijk!
http://www.munsterhuissportscars.nl/service/ferrari-service/ferrari-classiche.html
@bofkont: Eh uiteraard kan het certificaat nooit afgeven worden op deze,
Dom van mij :)
ik zou m’n centen er niet aan verkwanselen, gratis wil ik hem wel uitrijden/oprijden… :)
Ik zou er gewoon mee gaan rijden!
Perfecte auto voor iemand die er een wil en geen donder geeft om originaliteit. Deze gebruik je, een originele gaat onder plastic in een verwarmde garage. Want anders wordt ie minder waard. En daar gaat het tenslotte om bij een purpose built Ferrari. Die moeten stilstaan….
Deze laten staan en een f50 kopen
Gewoon lekker gebruiken, daar is hij tenslotte voor gemaakt.
Blijft een schade gebakje
Zou hem zo willen hebben! Maar laat budget net niet toe
lekker in gaan rijden en t.z.t. terug naar orginele staat.
Blijft een schade auto die ook nog eens door een stel feestneuzen in opgelapt. Kom op zeg, LED lampen?
Ik vind ‘m geweldig, wat is er nou niet leuk aan een gemoderniseerde F40… Kleur en velgen staan’m bijzonder goed, dan maar een slechte investering. Kun je er in ieder geval lekker in knallen. Zonder deze pimp beurt was ie misschien total loss verklaard.
Schijt aan hebben en er in rond gaan scheuren. Wat een gave bak dit
Ik ben normaliter vóór originaliteit, maar Gas Monkey heeft de auto weer helemaal gladgestreken. Dat vind ik dan weer belangrijker.

Jammer genoeg is mijn spaarvarkentje niet zo vetgemest dat ik het ding kan kopen.

Niet op anderen letten en gewoon genieten van die bak.
LOL .. 90% van alle Ferrari,s dalen in waarde ..

zijn onder aan de streep gewoon (slechte) auto,s ..
net zoals Gasmonkey,s een tv-show is ..
@lincoln: Jammer genoeg de mooiste niet.
Ik blijf m dik vinden zo!
Een slechte dag op de veiling wil niet persé zeggen dat ook de waarde daarmee gedaald is. Wanneer deze auto nog eens naar de veiling zou gaan en daar toevallig twee of meer idioten tegen elkaar op gaan bieden maakt het die wagen niet meer waard.
Vanwege de fantastische staat van Europa, krijg je er in Euro’s nu wel meer voor terug als vorig jaar. In dollars is er inderdaad een ton vanaf gegaan.
Ik zou lekker schijt hebben en doen waar deze wagen voor gemaakt is.
Blazen en hard
(Na eerst de juiste rijvaardigheids cursesen gevolgd te hebben bij de juiste personen)
via Android app
Standaard koplampen erin en ik vind m een stuk mooier
Tja als jij eender welke wagen ingrijpend laat bewerken door een garage van het type “Garage: De verloren vijs” is die wagen naderhand geen fluit meer waard. Verbaasd me dat er nog iemand 500K wil geven voor dat ding. Die lui van gasmonkey sporen niet.
Toch vind ik t lefhebben van die gasten. I like it
Je zou je slag kunnen slaan met deze… Moet je hem wel naar Italië vliegen en nog een aardige zak met geld achter de hand hebben om hem terug in originele staat te brengen.
Vind hem wel erg lekker zo! Soms hoeft het allemaal niet zo stock. Natuurlijk is het wel een beetje jammer dat ie heel wat minder opbracht dan gedacht…

Gewoon niet permanent laten verstoffen in een garage, maar lekker écht gebruiken!
Bangelijke wagen, ik vind hem mooier dan origineel.
Voor alle kenners hier ????? De F40 van Gasmonkey is verkocht voor 760000.00.
Al die zeurpieten over origineel enzo hebben het nakijken.
Fijne avond.
.https://www.google.com/amp/s/blog.dupontregistry.com/celebrity-cars/gas-monkey-garage-ferrari-f40-sells-again-02112019/%3famp

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).