• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari F430 Novitec biturbo vs Ferrari Enzo

Auteur: autoblogger, gepost 22 december 2007 om 21:00 – 53 Reacties

Ferrari Enzo vs Ferrari F430 Novitec

Novitec Rosso heeft de Ferrari F430 Evoluzione onlangs een extra kuurtje gegeven, wat resulteerde in 707 pk en 712 Nm. We zagen deze specs ook terug in de prachtige Novitec Tu Nero. De vraag is echter of de F430 het met dit vermogen kan opnemen tegen de volgens sommigen zo machtige Enzo…

Om daar antwoord op te geven gaan we naar de dragstrip (via motorpasion).

Ook interessant!

  • Identieke Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
    Identiek gekleurde Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
  • Ferrari introduceert 812 VS aan trouwe klanten
  • goedkoopste Ferrari Marktplaats
    Dit is de goedkoopste Ferrari van Marktplaats
  • Novitec Ferrari Roma
    Novitec Ferrari Roma mooier/niet mooier dan origineel?

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

enzo, f430, Ferrari, novitec, tuning, Video

Vorig bericht: « Mustang tuning gone wrong…
Volgend bericht: Nevada Rhys Millen en Red Bull stunten op oudejaarsavond »

Lees Interacties

Reacties

  1. a_buis zegt

    22 december 2007 om 21:04

    Jaha, valse start van die F430!

    Login om te reageren
  2. Vaudtje zegt

    22 december 2007 om 21:10

    Dat is geen circuit maar een dragstrip…
    –edit: helemaal gelijk, het is aangepast–

    Login om te reageren
  3. Tom zegt

    22 december 2007 om 21:11

    lekker filmpje

    Login om te reageren
  4. robin zegt

    22 december 2007 om 21:15

    De eerste keer was inderdaad een valse start. Toch knap dat de enzo de F430 kan bijbenen ondanks dat hij wel 100 kg zwaarder is en minder koppel en vermogen heeft.

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    22 december 2007 om 21:15

    De F430 won. Nét. Ik had een groter verschil verwacht voor een van de twee…

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    22 december 2007 om 21:16

    @ Vaudtje; O ja, dat wilde ik ook al zeggen, ik vergat het alleen halverwege het filmpje…. Toch een verschil.

    Login om te reageren
  7. RenJie zegt

    22 december 2007 om 21:17

    @a_buis

    boeiend.. duidelijk dat die 430 de Enzo inmaakt.. echt een geweldige wagen lijkt me dat (Y)

    Login om te reageren
  8. robin zegt

    22 december 2007 om 21:19

    Het is wel een goede alternatief voor een enzo. Een stuk goedkoper en minder aandacht trekkend.

    Login om te reageren
  9. Michael zegt

    22 december 2007 om 21:21

    minder aandacht trekkend

    lol, dude het is nog steeds een Ferrar!!!!

    Login om te reageren
  10. Schimanski zegt

    22 december 2007 om 21:51

    En nu een wedstrijd met bochten :) Dragstrips zijn zooooo 2001

    Login om te reageren
  11. SimonMc zegt

    22 december 2007 om 22:01

    @Schimanski: akkoord, vind ik ook.Wel is nog niet zo lang geleden bewezen door tiff needell dat de F430 scuderia praktisch exact even snel is op een bochtig parcour, dan een enzo.

    En de “zo machtige enzo”?Er was eens een man genaamd James Glickenhaus die een eigen interpretatie van de enzo wou neerzetten…Moet ik nog meer zeggen?

    Login om te reageren
  12. rufrt12 zegt

    22 december 2007 om 22:01

    Toch ben ik van mening dat er op een ferrari geen turbo’s horen, ook word het geluid erdoor gegarandeerd minder mooi.

    Login om te reageren
  13. Trabbi zegt

    22 december 2007 om 22:28

    Wat een loser… Teleurgesteld omdat zijn werk sneller is dan een Enzo, die toch zijn favoriet is? Tijd en geld over so it seems…

    Login om te reageren
  14. Trabbi zegt

    22 december 2007 om 22:29

    @ rufrt12
    Vergeet de F40 niet, voor mij nog altijd de mooiste en begeerlijkste Ferrari die er gemaakt is.

    Login om te reageren
  15. Moo zegt

    22 december 2007 om 22:30

    zag vandaag een donkergrijze F430.. Wat een geluid komt daar af:|

    Login om te reageren
  16. Rick dos zegt

    22 december 2007 om 22:33

    Ik kan met enige zekerheid stellen dat ik de Novitec tu nero dé mooiste Ferrari van dit moment vind.

    ……Ho wacht…..nee, ik kan het wel……….wacht……..Ja, ik weet het zeker. De Novitec tu nero is voor mij de dé Ferrari van dit moment.

    Login om te reageren
  17. Poekie Lauda zegt

    22 december 2007 om 22:44

    Het is wel een leuk filmpje, maar het is alleen op een beperkt onderdeel. Er had inderdaad een test op het circuit bij gekund, of een test op straat of zoiets.

    Login om te reageren
  18. VonStroke zegt

    22 december 2007 om 23:21

    Elke idioot kan met turbo’s zoveel pk persen uit dat blok. Zelfs uit veel minder blok kan je zoveel pk persen. Bijgevolg een stupide en heilig schennende onderneming. Dit bewijst helemaal niets en is zeker geen prestatie te noemen.

    Login om te reageren
  19. Trabbi zegt

    22 december 2007 om 23:35

    De post vermeld ook turbo’s, ik dacht in het filmpje superchargers of compressor gehoord te hebben.
    Bij drukvulling met compressoren gaat het er net om in het lage toerengebied winst te halen, daar er daar de grootste efficiëntie te halen valt met een compressor. Een redelijk zinloze onderneming dus, zeker als je weet dat ze het hebben over een verhoging van de toerenbegrenzer.
    Verder stellen ze het voor als een bolt-on uitlaatsysteem en een aanpassing van de mapping, hadden ze beter ook de nokkenasjes aangepakt in verband met de kleptiming en -overlap.

    Duur geknoei, pk’s produceren is niet moeilijk als je de druk hoog genoeg laat oplopen, het gaat erom het ook efficiënt te doen.

    Login om te reageren
  20. Coolguy zegt

    22 december 2007 om 23:36

    *****Het is geen biturbo maar dubbele kompressor*****

    Login om te reageren
  21. Robin zegt

    23 december 2007 om 00:02

    Die man is wat tegenstrijdig in het begin wilde hij dat de f430 won want dat zou aantonen dat hij een betere auto had gebouwd dan de enzo was. Aan het einde baalt hij dat de Enzo verloren heeft….

    Novitec is toch Duits??

    Login om te reageren
  22. Stephan zegt

    23 december 2007 om 01:00

    gooit die beste man toch setje turbo’s of compressors op de enzo ?

    Login om te reageren
  23. SimonMc zegt

    23 december 2007 om 02:46

    Ja, als ze duidelijk in het filmpje “twin supercharged” Ferrari F430 zeggen ( rond de 40ste seconde én het komt dan nog in beeld ook ), gaat het hier wel overduidelijk om compressors, en geen turbo’s natuurlijk.Ook als de man zelf uitleg geeft, vermeld hij het ook nog eens rond 4.05 min :”and to my disappointment, I did loose against the F430 twin supercharged”.

    Twin supercharged komt dan misschien niet zo veel voor als twin turbo ( of biturbo ), maar het bestaat zeker.Kijk bv maar naar de Koenigsegg ccx, waar het ook gaat over een twin supercharged ( 4,7? ) V8.

    Login om te reageren
  24. SimonMc zegt

    23 december 2007 om 02:48

    Ohja, juist.Als je 2x klikt op het desbetreffend filmpje, wordt je uiteraard doorgelinkt naar youtube en daar staat als titel ” FERRARI ENZO VS. NOVITEC FERRARI F430 BI-COMPRESSOR ”

    Dus wie heeft hier liggen slapen? :D

    Login om te reageren
  25. Davidov zegt

    23 december 2007 om 04:04

    Leuk, je wordt verslagen door een F430. Dan tune je je Enzo toch als je hem alsnog wil verslaan :)

    Ik ben er trouwens tegen om Ferrari’s te tunen, hou ze lekker standaard, is snel genoeg lijkt me.

    Login om te reageren
  26. RenJie zegt

    23 december 2007 om 04:45

    @SimonMc

    ik in ieder geval nog niet :P

    Login om te reageren
  27. Rick zegt

    23 december 2007 om 07:56

    Ik neem aan dat ze dat zelfde geintje ook bij je Enzo kunnen flikken?

    Login om te reageren
  28. Jan zegt

    23 december 2007 om 09:56

    En wat heb je d’r aan op de openbare weg? Geen zak, want je mag toch nergens harder dan 120.

    Login om te reageren
  29. w0o0dy zegt

    23 december 2007 om 09:59

    @jan: als je nergens harder mag dan 120 dan heb je aan een Cuore idd genoeg, maar wil je dan alsjeblieft wel de linkerbaan zo snel mogelijk weer vrij maken? Als je niet van auto’s houdt waarom dan wel op deze site rondhangen? Als je wel van auto’s houdt (en een beetje nadenkt) dan zou je moeten snappen dat er meer bestaat dan snelweg-/file rijden in NL.

    Login om te reageren
  30. marcel zegt

    23 december 2007 om 10:02

    het enige wat dit filmpje bewijst is dat de enzo al een supersnele bolide is
    en dat de f 430 veel meer vermogen aankan dan dat hij nu al heeft

    Login om te reageren
  31. Squadra zegt

    23 december 2007 om 10:45

    Sprak op de Essen Motorshow mensen van Hamann en die gaven aan geen Turbo’s of compressors te gebruiken omdat de Ferrari motoren van nu niet echt er op gemaakt zijn.

    Hij zij het onderhoud aan zo’n Novitec Rosso is niet leuk meer de techniek gaat vaak daardoor kapot.

    Hamann monteerd daarom bewust geen turbo’s wel uitlaten dempers en veren omdat je daar altijd wel nog ietsje mee kan winnen.

    Maar hij gaf ook aan dat de nieuwe Ferrari’s wel enorm goed zijn kwa techniek dat je echt een techniek gek moet zijn om alles aan te passen.

    Want echt gebruiken in het hedendaagse verkeerd doe je het toch niet!!!!

    Groeten

    Squadra Corse

    Login om te reageren
  32. El Loco zegt

    23 december 2007 om 11:10

    En wat zijn de tijden nu daadwerkelijk??

    Login om te reageren
  33. Ruifrok zegt

    23 december 2007 om 11:25

    Ik vind het altijd appart om een aangepaste auto tegen een niet aangepaste auto ta laten racen.

    Ik vraag mij namelijk af of een ferarri enzo die aangepast zou zijn, deze race ook zou verliezen. Ik denk van niet namelijk. Het verschil tussen de twee was zowiso al ontzettend klein. Waarom testen ze bijvoorbeeld niet met een FXX inplaats van een normale.

    Login om te reageren
  34. frasker zegt

    23 december 2007 om 11:47

    Nu een klein detail, de Enzo mag op de weg en de F430 Race dinges niet. Geef mij maar de Enzo hoor.

    Of een beter ideetje, voer de Enzo op!!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  35. E. zegt

    23 december 2007 om 12:22

    Das best zuur als je een smak geld voor je Enzo hebt betaald :P
    Wel een lekker filmpje!

    @ Jan: Ben je met zo’n opmerking wel geschikt voor deze site?

    (Weet er iemand trouwens de naam van het nummer op de achtergrond? Volgens mij komt het uit The Matrix, maar ik zou niet weten hoe het heet)

    Login om te reageren
  36. Cosworth Driver zegt

    23 december 2007 om 12:31

    “Of een beter ideetje, voer de Enzo op!!!!!!!!!!!!!!!!”

    Die bestaat al en dat is de Ferrari FXX een door ferrari doorontwikkelde versie van de Enzo met 850 PK.
    Die maakt gehakt van deze F430

    Ik vind overigens niet dat Novitec deze F430 zo snel heeft gemaakt maar Ferrari, alleen Ferrari stopte bij de 400PK?? die hij standaard levert en Novitec haalde er meer uit omdat er meer inzit, maar dat heeft e altijd al ingezeten.

    Login om te reageren
  37. autoblogger zegt

    23 december 2007 om 12:34

    @Cosworth Driver ea: er is trouwens ook een Enzo van Novitec:
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/29/ferrari-enzo-volgens-novitec-rosso

    Login om te reageren
  38. Rob zegt

    23 december 2007 om 13:01

    Het is appels met peren vergelijken, als je maar voldoende poen hebt dan kan je een volkwagen Golf nog harden dan een Enzo laten rijden op het rechte eind.

    Login om te reageren
  39. Onehp zegt

    23 december 2007 om 14:46

    @Rob: inderdaad, misschien zelfs een Fiesta en het is nog niet gegeven dat ie trager is in alle soort bochten ook nie:
    http://www.youtube.com/watch?v=HsjCXaCZZ0U

    (vreed content van mijne Fiesta)

    Login om te reageren
  40. boy zegt

    23 december 2007 om 15:12

    ja leuk, veyron ernaast en dan wordt die novitec vreselijk zoek gereden. klaar.

    Login om te reageren
  41. Davidov zegt

    23 december 2007 om 15:34

    @ E. : Niet uit the Matrix, wel uit Collateral. Ready Steady Go – Paul Oakenfold

    Login om te reageren
  42. Davidov zegt

    23 december 2007 om 15:36

    En The Bourne Identity :)

    Login om te reageren
  43. Bubbel zegt

    23 december 2007 om 16:23

    Leuk als kerst cadeau;)

    Login om te reageren
  44. Kimi en Felipe zegt

    23 december 2007 om 17:21

    Ferrari F430 Novitec biturbo: lelijk, lelijk en nog eens lelijk. Langzamerhand begin ik in herhalingen te vallen. Prutsers: blijf van Ferrari af. Nou zeg, hieperdepiep hoera, we hebben een Ferrari een beetje sneller gemaakt, maar wel vééél lelijker. Laat Ferrari gewoon Ferrari en ga aub aan auto’s sleutelen; niet aan kunstwerken…….

    Login om te reageren
  45. bozewolf zegt

    23 december 2007 om 18:07

    Fezza’s turbochargen? Tuurlijk, dat kan. Als je genoeg geld hebt is het geen raketwetenschap.

    Ik vrees echter het ergste voor de duurzaamheid van het blokje alu uit Maranello….je kan er niet zomaar een extra 250 paarden induwen en verwachten dat alles net zo goed blijft werken. Hell, een standaard 430 blok is al redelijk gestresst met een nette 100pk/liter plus….

    Login om te reageren
  46. CSL zegt

    23 december 2007 om 18:13

    beetje nuttelooze verglijking. Zo’n beetje goed opgevoerde auto kan de Enzo het nakijken geven. Anders moeten ze het even op de Circuit proberen tegen een Enzo FXX ;)

    Login om te reageren
  47. Christiano zegt

    24 december 2007 om 10:59

    Ik zal er eens naast gaan staan met m’n GTV :-P

    Login om te reageren
  48. peter claerhout zegt

    25 december 2007 om 07:14

    Laat de F430 maar eens tegen een FXX optrekken,en men er ook nog een kit opzetten .

    Login om te reageren
  49. DJ zegt

    27 december 2007 om 12:47

    Brute test. Erg lekker! Maar kan niet op tegen het geluid van deze Ferrari 360 Challenge Stradale: http://www.petrolhead.nl/2007/12/video_ferrari_360_challenge_stradale.php
    Check deze video en vooral het geluid!

    Login om te reageren
  50. thomas zegt

    27 december 2007 om 13:44

    meschien gaat die Ferrari F430 Novitec biturbo wel sneller op de strip , maar hij zal niet de wegliging hebben die de enzo heeft.

    Login om te reageren
  51. IlCuoreSportivo-147 zegt

    30 december 2007 om 13:04

    Ik kies de F430, de drie reeks, nu vier, is altijd mijn favoriet geweest, de puurste en ook nog eens de goedkoopste, had ik het geld maar.
    Maar de alfa bevredigd de behoeften voorlopig.
    Misschien ooit.

    Login om te reageren
  52. Wally zegt

    5 januari 2008 om 00:00

    We kiezen allemaal ‘de beste Ferrari’ ??? Valt er wat te kiezen dan?

    @Rick dos
    Enkele maanden geleden vond ik de Novitec tu nero een van de mooiste auto’s … dit is sinds enkele weken de 430 Scuderia geworden. Wat een beest!

    Login om te reageren
  53. NLBUURMAN zegt

    7 januari 2008 om 13:51

    toch heb ik liever een enzo, je ziet dat die veel beter gestroomlijnd is, omdat de f430 meer vermogen heeft, minder weegt, maar toch kan de enzo hem bijhouden. je ziet bij de tweede run dat de f430 vele sneller weg is, maar dan komt de enzo terug, niet op vermogen, maar puur op aerodynamica. ik vind de enzo ook mooier trouwens….. maar ja, dat is ieders eigen smaak, ik zou ook heel blij zijn met een “gewone” F430 voor de deur…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North