• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari gaat de FF voorzien van een V8?

Auteur: ricardo, gepost 10 augustus 2014 om 09:54 – 20 Reacties

Ferrari gaat de FF voorzien van een V8?
De FF is alweer drieënhalf jaar onder ons en mag zich langzaamaan gaan opmaken voor een facelift. Vermoedelijk ergens in 2016. In Maranello zouden ze echter meer willen aanpassen dan alleen het uiterlijk. Er komt een instapmotortje bij.

Ferrari FFT

Het doorgaans goed ingevoerde Car Magazine meldt dat Ferrari de vierwielaangedreven vierzitter in 2016 met een nieuw uiterlijk en twee motoropties de showrooms instuurt. De huidige 6,3-liter V12 blijft, en zal het vermogen van 660 pk naar ongeveer 700 pk zien stijgen. Tegelijkertijd wordt er volgens de Britten een instapversie gecreëerd, die over dezelfde achtcilinder als in de California T en de aankomende Ferrari M458-T beschikt. Een 3.8-liter V8 met een blokhoek van 90°, voorzien van twee turbo’s. Het klinkt als een ietwat intensieve ingreep voor een facelift, maar Ferrari heeft met de California laten zien dat ze niet terugdeinzen om halverwege de levenscyclus een nieuw torretje te introduceren.

Ferrari zou daarnaast afscheid willen nemen van de zeventraps versnellingsbak met dubbele koppelingen (DCT-bak), en deze vervangen door een achtraps variant. Wederom met een uitgaande as aan de voorkant die een dosis peekaa’s naar de voorste wielen gooit (uitlegfilmpje). Deze nieuwe bak wordt vooral ingezet om de CO2-uitstoot en het verbruik beteugelen. Niet omdat Ferraristi schakelmomenten te kort kwamen. Die achtste versnelling moet je vooral als een overdrive zien.

Over de uiterlijke aanpassingen blijft het gissen, maar Ferrari zou aan de achterkant wel de daklijn grondig willen aanpakken, om deze minder rechtop te laten staan en de een sportievere look te creëren die minder baarmoeder-esque aandoet. Hiervoor zou het aluminium minded Ferrari voor de verandering veel carbon fiber willen inzetten.

In het interieur komt Ferrari de Apple-fanboys tegemoet door Apple CarPlay aan te bieden, dat je HIER in actie kunt zien.

Ook interessant!

  • Video - Gloednieuwe Ferrari SF90 uitladen gaat iets te snel
  • Video: 0-200 gaat belachelijk snel in de Ferrari 812 Competizione
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Yes! Deze bloedmooie 'Ferrari' gaat in productie

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

facelift, Ferrari, ff

Vorig bericht: « Safety Cars door de jaren heen: 1911-2014
Volgend bericht: NASCAR-coureur rijdt collega dood in Sprint Car Race »

Lees Interacties

Reacties

  1. rolov zegt

    10 augustus 2014 om 10:07

    Echt mijn favo Ferrari. Gelukkig word hij betaalbaarder met die v8 voor mij….

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      10 augustus 2014 om 15:30

      @rolov: 60 jaar sparen ipv 80?

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        10 augustus 2014 om 16:07

        @johanhummer9: zoiets ja

        Login om te reageren
  2. wimbers zegt

    10 augustus 2014 om 10:08

    Die achterkant maakt hem nou juist briljant.
    niks aan doen zeg ik.
    zo zou btw wat mij betreft de z3 coupe ook weer op z4 basis mogen bouwen.

    Login om te reageren
    • ptothem zegt

      10 augustus 2014 om 10:53

      @wimbers: helemaal mee eens! Dit is toch heerlijk: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=256187084

      Login om te reageren
  3. kapiteinaudi zegt

    10 augustus 2014 om 10:11

    De FF vind ik toch de lelijkste Ferrari in lange tijd. Hopelijk maken ze er iets leuks van.

    Login om te reageren
  4. EJS zegt

    10 augustus 2014 om 10:21

    Wat mij betreft de mooiste Ferrari van het moment. Hopelijk verknoeien ze die daklijn niet.

    Verder lijkt me dat een twinturbo V8 meer dan genoeg power op de been kan brengen voor de FF, met dat blok erin lijkt me de enige reden om de V12 nog te kopen prestige en een klein beetje het geluid, alhoewel dat een kwestie van smaak is..

    Login om te reageren
  5. henkhupelschoten zegt

    10 augustus 2014 om 10:30

    Zo heerlijk! De ff heb ik persoonlijk veel liever als de f12, die daklijn moeten ze zo laten doet me denken aan een Volvo P1800 ES (absoluut geen Volvo fan maar de p1800 is echt een uitzondering) maar die turbo’s moeten echt weg bij Ferrari waarom geen hybride systeem vastgekoppeld aan de v8? Moet wel beter geluid opleveren dan zo’n flut turbo…….

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      10 augustus 2014 om 11:05

      @henkhupelschoten: waarom de turbo’s inruilen voor die mueslitroep?? Maken de auto onnodig zwaar en complex.

      Login om te reageren
  6. erwh zegt

    10 augustus 2014 om 10:50

    Wat blijft dit toch een brute bak! Wat mij betreft de gaafste Ferrari van dit moment en die V8 zal er denk ik prima bij passen.

    Login om te reageren
  7. reistje zegt

    10 augustus 2014 om 11:13

    De look’s vind ik niet slecht maar dat is natuurlijk iedereens eigen mening.

    Persoonlijk word ik niet heel enthousiast van de Turbocharged Ferrari’s. Het is in de praktijk in bijna alle opzichten beter en ja de F40 en 288GTO etc zijn erg vet.
    Maar atmosferisch heeft gewoon iets magisch.

    Login om te reageren
  8. mrB zegt

    10 augustus 2014 om 11:17

    @ Ricardo: Link is voor de verkeerde Ferrari. Verder hopelijk niet te veel aanpassen, ik hoor bij de groep mensen die de FF wel mag. Veel beter dan die lelijke California imo

    Login om te reageren
  9. jiry97 zegt

    10 augustus 2014 om 11:22

    ik hoop dan ook dat ze de voorkant korter maken.ik vind het te lang.

    Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    10 augustus 2014 om 11:34

    Ik ben benieuwd, de V8 lijkt me op tussensprints misschien wel sneller dan de V12 door het enorme koppel. Waarschijnlijk zal er daarom ook weer een koppelbegrenzer in komen net zoals bij de Cali T.

    Login om te reageren
  11. imaginenl zegt

    10 augustus 2014 om 12:41

    Ik snap het marketingidee achter het instapmodel van een ff niet helemaal. Als je in de race bent voor een ferrari ga je denk ik gewoon voor de best verkrijgbare. Het zijn niet echt klanten die op de centjes hoeven te letten of zo.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      10 augustus 2014 om 13:06

      @imaginenl:
      Ik had ook gelijk een vraagteken boven mijn hoofd.
      Waarom een instapper als je toch al meer auto’s kan verkopen dan je bereidt bent om te maken.

      Het enige dat ik mij kan voorstellen is het omlaag brengen van de concern emissie.
      Op dat punt is de rek bij Fiat er wel uit dus zullen ze de winst moeten halen bij de grootverbruikers.

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      10 augustus 2014 om 20:55

      @imaginenl: bij de bentley werkt het toch ook?

      Login om te reageren
  12. series2 zegt

    10 augustus 2014 om 13:00

    Inderdaad. Plus, dat ferrari niet te veel wil produceren om exclusief te blijven….

    Login om te reageren
  13. gallardogt zegt

    10 augustus 2014 om 15:24

    Een beginnetje wat globale lijnen betreft:

    http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/ferrari-ff-gets-four-doors-in-new-rendering-69893_1.jpg

    Login om te reageren
  14. Alfarobert zegt

    11 augustus 2014 om 09:56

    Minder cilinders=minder vervuiling dus betaal je een ton minder aan BPM/BTW. Net als bij Bentley.Zo worden de rijken weer beloond.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North