Ferrari heeft een verrassing in petto voor de gefacelifte FF

Auteur: , 51 Reacties

De 'gezinsrarri' wordt momenteel onder een laag camouflage getest op diverse wegen in Europa. Wat zal er gaan veranderen?

Ferrari FF

Om alvast wat zorgen weg te nemen: die heerlijke atmosferische V12 blijft gewoon. Dit heeft Enrico Galliera, chef marketing bij Ferrari, gezegd tegenover Indian Autos Blog. Het turbokuurtje blijft, zoals verwacht, voorlopig alleen nog van toepassing op de achtpitters.

Verder zal Ferrari wat kleine cosmetische veranderingen doorvoeren aan het uiterlijk. Om een idee te krijgen kun je kijken naar het smoelenwerk van de California T. Ook in het interieur komen trekjes van de instapper van Ferrari terug. Denk bijvoorbeeld aan het nieuwe entertainmentsysteem. Motorisch zal de magnifieke twaalfcilinder vermoedelijk zo’n 700 pk gaan ophoesten, gekoppeld aan een 8-bak die voor wat minder CO2-uitstoot moet gaan zorgen. Dit kan uiteindelijk weer een voordeeltje gaan opleveren voor de Nederlandse verkoopprijs.

Terugkomend op de titel: Galliera weet het goed zweverig te houden. “..Our clients will have a surprise in the future.” en hint naar iets innovatiefs. Roept u maar wat het gaat worden. Ideeën genoeg. De verwachting is dat Ferrari de opgefriste FF op de Geneve Motor Show in 2016 zal tonen aan het publiek.

Foto: Unieke Ferrari FF’s van Tailor Made



51 reacties

Ach ja, allemaal niet heel schokkend dus. Dat dat ding verkoopt trouwens….
@dutchdriftking: ideale auto, dus zo gek is het niet.
Een neef van m’n vriendin heeft er één in het blauw, prachtige voiture!
@jochempie: de neef van de zwager van mijn tante (moeder van mijn nichtje) ook ! Wellicht familie ;)
@jochempie: Heet je vriendin 150 van achter?
@jochempie: diezelfde neef van jou vriendin is de broer van de oom van een collega waar ik de kennis vaag van ken, toffe gast die neef.
@mcaa: die zag ik laatst op het feestje van de buurman van de neef van de gymleraar van de dochter van de machinist van de trein waar ik in 1998 mee van Weesp naar Boxmeer reed. Inderdaad een topgozer!
@mcaa: Zeg mensen, laat mij gewoon eens even lekker genieten, zo dicht in familie is er nog nooit een Ferrari geweest! #bestwelzielig
Fred Flintstone aandrijving
@fiero: Of een CVT, kan de klant constant zijn V12 horen brullen bij elke drempel!
Kan wel in de top 5 van lelijkste Ferrari’s ooit die FF.
@kapiteinaudi: Is een beetje als de top 5 van lelijkste Miss Universe-n. Still pretty good.
@kapiteinaudi: gelukkig zijn de lelijkste Ferrari’s nog steeds plaatjes!
@kapiteinaudi: wat mij betreft mag de FF juist in de top 5 mooiste Ferrari’s ooit. Maar goed ik vind de BMW Z3 (M) coupe ook een prachtige verschijning.
@erwh: eens. En eens.
Atmosferische twaalfcilinder diesel met linkswielaandrijving en cup-a-soup automaat. Denk ik.
@gtwillem: Ik denk dat je helemaal gelijk hebt! Haha
@gtwillem: dat diesel verhaal lijkt me sterk
@mcaa: nee hoor, ze hebben hele serieuze plannen!
@gtwillem: Nu verraad je jezelf Willem…je werkt gewoon bij Ferrari😄
@gtwillem: maar dan wel de ‘limited editions’ van de cup a soup
@gtwillem: Haha, ik zocht naar de eerste die voorwielaandrijving zei, maar dit is nog veel beter! :P
Hybride meuk erin dus!
Misschien is er een functie om de voorwielaandrijving uit ze zetten? Dat zal goed ontvangen worden door de klanten?
@clarkson: Zonder gekheid, dat zou nog eens zo kunnen zijn. Persoonlijk denk ik dat ze de onhandige tweetraps transmissie voor de voorwielen er uit halen en deze vervangen voor een kleine elektromotor, die de voorwielen aangedreven wordt.
@gtwillem: Dus geen atmosferische v12 diesel?
Van binnenuit verstelbare voorwielen?
Er komt een FFF. Met 5 deuren. 😉
Heerlijke wagen! En sinds Shmee150 er een heeft en ik eigenlijk voor het eerst eens een paar filmpjes van dat ding bekeken heb ben ik helemaal fan. Er gaat niks boven een bij 8000 toeren blerende Ferrari V12!
Ik denk dat ze die rare versnellingsbak voor de voorwielen dumpen en er een elektromotor komt voor de voorwielaandrijving.
@trustmeiamanengineer: Je was me voor ;-). Maar ja, jij bent dan ook een ingenieur!
Misschien wel een 3 zit rij😂😂😂
Een fatsoenlijk 4wd systeem?
Schietstoelen of tetten, gok ik.
Cabrio ;)
Ze schieten niet meer in brandt (h)…
Ik verwacht een cross country versie met allerlei kunststof rond de wielkasten…
Sta ik helemaal niet gek van te kijken. Als ze in staat zijn hun V8 turbo te laten klinken als een golfje gti met dsg bak…dan is dit de volgende stap ;)
@cpp1: Precies “cross country” wat een laggertje is dat, en lelijk. Ik snap de mensen niet die dat kopen, nog meer mat zwart plastic aan je auto.
Een SWB zodat dat zijaanzicht een keer normaal wordt?
Van die mini-suicide deurtjes om de instap naar achteren te verbeteren zoals we die kennen van de Mazda RX-8 en de vorige generatie Mini Clubman?
Een 8 bak, dus geen dubbele koppeling meer?
Volgens mij wordt de V8 turbo ook leverbaar, wat mij wel een fijne motor lijkt voor de auto, meer grantourismo karakter.

De ‘rare 4 wielaandrijving’ is uniek omdat door de techniek het mogelijk is om de motor achter de vooras te plaatsen. Ook zijn er veel minder aandrijfverliezen dan een reguliere 4wielaandrijving. Daar kan Audi nog een puntje aan zuigen, die hebben nog steeds niet begrepen dat bij een sportwagen de motor tussen de assen is geplaatst.
@nord: check filmpje ferrari ff en bentley continental, over aandrijving verliezen gesproken
@87sandyd: jij relateert alles aan acceleratietijden ?
Haal de sand eens uit he ogen Sandy, ik ga je filmpjes nie eens bekijken..
Hij krijgt Hella schijnwerpers op het dak
Autonome versie
Inschakelbare dwars- en lengtesperren en een high- lowgear misschien?
Vijfwiel aandrijving?
Hybrid ff
Een stijlvol uiterlijk? Nadruk licht veel te veel op de aandrijflijn bij Ferrari tegenwoordig.
Gewoon zorgen dat het niet zo’n obees bakbeest wordt die gewoon lekker rijdt en fantastisch klinkt (vooral belangrijk omdat het waarschijnlijk de laatste met V12 wordt.)
Vroeger konden ze een vierzitter )of in ieder geval zeer bruikbare 2+2) er stijlvol uit komen te zien en pastte nog in het formaat van een 365. Hopelijk komt er wat meer aandacht voor het uiterlijk en durven ze nu weer eens wat offers op het gebied van techniek te brengen in plaats van alles in het teken van de luchtstroom te stellen.
cabrio of T-bar versie…
Blijft de spannendste Ferrari imo… Als er niet teveel gemaakt worden. Is dit er eentje die heel veel waarde gaat hebben over 30jr

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).