• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari komt met snellere California?

Auteur: robbie, gepost 7 april 2009 om 22:00 – 42 Reacties

Ferrari California GT spyshot


Dus jij vindt de Ferrari California met zijn 460 pk ook een beetje te tam? Dan is er (wellicht) goed nieuws! Autoblog bezoeker Jan spotte namelijk deze lichtelijk gecamoufleerde California in Maranello vorige week.

Hebben we hier te maken met een hetere variant van de reguliere California? In eerste instantie dacht ik het gewoon om wat beschermingsfolie ging, maar na het iets beter bestuderen van de foto’s leek het toch alsof er meer aan de hand was. Er waren al eerder speculaties over een mogelijke extra-hardcore California Mondial. En waarom ook niet? Als straks de nieuwe F450 er is dan onstaat er weer een mooi gat tussen de reguliere California en de F450. Daar zou deze California GT met extra pktjes dus prima tussen passen. Laten we het houden op 490 tot 500 pk.

Klik HIERRR voor een groot exemplaar van de foto.

Ook interessant!

  • Ferrari crasht
    Ferrari crasht bij proefrit, blijft niets van over
  • Ferrari komt naar Legoland en dit kun je verwachten
    Ferrari komt naar Legoland: wat kun je verwachten?
  • Ferrari met piepkleine V6
    Ferrari met piepkleine V6 bijna klaar, komt al volgend jaar
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

california, Ferrari, spyshot

Vorig bericht: « MG wordt hip en trendy? Dit is de MG 6 concept [updated]
Volgend bericht: Gefeliciteerd! VW-Porsche 914 is 40 jaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tommeke zegt

    7 april 2009 om 22:02

    Maar 30-40 pk meer volgens jij?

    Login om te reageren
  2. Thijs zegt

    7 april 2009 om 22:05

    California Scuderia?! Nice…

    Login om te reageren
  3. Grasmaaier zegt

    7 april 2009 om 22:05

    30-40 Pk Plus een afname in wagengewicht zorgt voor genoeg verbetering qua prestaties denk ik zo :)

    Login om te reageren
  4. Tommeke zegt

    7 april 2009 om 22:08

    Hoeveel zou dit dan zijn in topsnelheid? 5 km/h rapper :/ Of een paar tienden minder tijd nodig om te naald te laten passeren aan het magische 100-getal…

    Login om te reageren
  5. MDA zegt

    7 april 2009 om 22:08

    welke veranderingen zie jij dan nog meer dan het afplakfolie?

    Login om te reageren
  6. Wom zegt

    7 april 2009 om 22:14

    Wel 1 van de mooiste cc’s die gaat rondrijden!
    Jammer dat geen cabrio-fan deze auto mooi vindt, of ooit zou willen kopen…
    Ik ben wanneer en waar de eerste verkochte gespot gaat worden!

    Login om te reageren
  7. Sander zegt

    7 april 2009 om 22:14

    @ Tommeke,

    Gewichtsbesparing zorgt er vooral voor dat je wat harder door de bochten kan, naast sneller optrekken natuurlijk.

    Login om te reageren
  8. Tommeke zegt

    7 april 2009 om 22:22

    @ Sander & Robbie

    Ik hoop om er een motor in te zien liggen die met gemak 600 pk produceerd.

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    7 april 2009 om 22:26

    Veel verschil met de gewone California is niet realistisch. Dan komt hij weer te dicht bij de F450. Dus 600 pk zit er zeker niet in.
    Wel leuk, zo’n autoblog-primeur.

    @ Tommeke; ‘jou’ en ‘produceert’. :P

    Login om te reageren
  10. Tommeke zegt

    7 april 2009 om 22:38

    @ Citrofiel

    Of toch meer dan 550 of dergelijk…

    Het is vakantie ^^

    Login om te reageren
  11. Rick dos zegt

    7 april 2009 om 22:41

    Robbie, moet je me toch ff helpen, aangezien je vaag blijft, wat heb je na nadere bestudering dan geconstateerd dat anders is?

    Ik persoonlijk vind het heel vreemd dat ze een “test”auto gebruiken waarvan het stuur aan de rechterkant zit, maar dat ben ik….

    Login om te reageren
  12. VivelaFRANCE zegt

    7 april 2009 om 22:44

    “Snelheid is niet alles, schoonheid moet er ook wezen” ;) , gelukkig heeft de California het allebei, dus dat zal wel goed komen.

    Login om te reageren
  13. RenesisHP zegt

    7 april 2009 om 22:45

    Nu je het zegt, inderfuckingdaad. Die folie staat garant voor extra prestaties. :?

    Login om te reageren
  14. Tom307 zegt

    7 april 2009 om 22:48

    word vet :D

    Login om te reageren
  15. dekster zegt

    7 april 2009 om 22:57

    Zelfs al krijgt de aap een gouden ring, het is en blijft…

    Login om te reageren
  16. bakkerst zegt

    7 april 2009 om 23:01

    @ MX5/RX8owner

    Dikke lol! :D

    Login om te reageren
  17. freek zegt

    7 april 2009 om 23:03

    stoffen dakje om gewicht te besparen? :D
    Zou leuk zijn.

    Login om te reageren
  18. guzmann zegt

    7 april 2009 om 23:08

    Weet je zeker dat het niet gewoon beschermingsfolie is?

    Login om te reageren
  19. xc60 zegt

    7 april 2009 om 23:13

    kunnen de mensen die deze auto lelijk vinden aangeven wat precies? Ik vind het namelijk een prachtige wagen!

    Login om te reageren
  20. Benjamin1 zegt

    7 april 2009 om 23:17

    Dat is gewoon folie om de bumper tegen steenslag te beschermen tijdens transploft…

    Login om te reageren
  21. RenesisHP zegt

    7 april 2009 om 23:26

    @xc60.

    Mwah, die “sleuf” vanaf de motorkoelroosters achter de voorwielen die in een scherpe hoek overgaat naar de achterkant toe loopt is toch niet het mooiste stukje evenwichtig design wat ik van een Ferrari verwacht.
    Het geheel oogt ook enigzins soft voor een Ferrari.

    Login om te reageren
  22. dummy zegt

    7 april 2009 om 23:27

    Behalve de fameuze ‘mules’ heb ik nog nooit een Ferrari ‘zonder beschermfolie’ uit de fabriek zien rijden…

    Login om te reageren
  23. vla zegt

    7 april 2009 om 23:40

    Is dit niet gewoon de Autoblog.nl versie met bijhorende stickers?

    Login om te reageren
  24. Mb zegt

    7 april 2009 om 23:47

    Gewoon doortest model. Niks boeiends.

    Login om te reageren
  25. RenesisHP zegt

    7 april 2009 om 23:48

    @de vlaeminck.

    Zie jij ergens Powned stickers zitten dan? :P

    Login om te reageren
  26. 156/2005 zegt

    7 april 2009 om 23:49

    Is het niet een rechtgestuurde versie met bepaalde aanpassingen voor een andere markt?

    Login om te reageren
  27. Benjamin1 zegt

    7 april 2009 om 23:50

    @ vla

    Dan wassie stijlloos roze.

    Login om te reageren
  28. The 12oach zegt

    8 april 2009 om 01:14

    Ik vind hem standaard al mooi, maar als GT zou die bij mij in het rijtje komen van geweldige auto’s weet niet waarom maar hij heeft iets, net zoals de 456 wat ik ook een pracht wagen vond/vind.

    Login om te reageren
  29. JPM zegt

    8 april 2009 om 01:27

    @ Rick dos

    Foto is gespiegeld?

    Login om te reageren
  30. Eric zegt

    8 april 2009 om 07:51

    Deze wordt geleverd aan een land waar de bestuurder rechts zit. Zoals GB, Japan,…..
    Buiten de folie niets bijzonders. Je moet weten dat elke wagen die verzonden wordt naar de dealer eerst een paar rondjes moet draaien op het circuit van Maranello. Niks speciaal dus!!!

    Login om te reageren
  31. Mauske zegt

    8 april 2009 om 08:38

    De maker van de foto en de schrijver van dit stukje is waarschijnlijk nog nooit in Maranello geweest.
    ELKE Ferrari die de fabriek verlaat gaat rechtstreeks over de openbare weg, met beschermfolie richting het circuit van Ferrari.
    Dit is ongeveer 1km rijden.. Ze komen de fabriek uit, gaan rachtsaf langs het museum, weer rechts en dan zijn ze op het circuit.
    ELKE Ferrari die de fabriek verlaat heeft eerst een paar rondjes op het circuit gereden voor hij uitgeleverd mag worden.
    Zo heb ik 2 jaar terug verschillende F430,s en 599,s voorbij zien rollen incl de beschermfolie er nog op !
    Dus jongens, ik denk niet dat er voorlopig een snellere versie van de calfornia aankomt.

    Login om te reageren
  32. Mies zegt

    8 april 2009 om 08:42

    @ Rick dos: Dat was dus ook mijn gedachte! Ferrari gaat zelf toch niet met een rechtsgestuurd (concept)model rijden….

    @JPM jaja en dat spandoek + steigerend paard hebben ze daarna zeker weer terug gespiegeld :?

    Login om te reageren
  33. Ferraritje zegt

    8 april 2009 om 09:43

    Voor de duidelijkheid: dit is geen Autoblog.nl-model(rijmpje)met gecamoufleerde Powned-stickers maar een California die voor het eerst in zijn pas in de fabriek afgewerkte leven een beetje mag buitenspelen op het FIORANO-circuit, ook bekend als Ferrari’s testbaan, voor hij naar de dealert gaat.

    Login om te reageren
  34. Kevin van Gorp zegt

    8 april 2009 om 10:06

    Is hij niet gewoon over een rondslingerende komo zag gereden?

    Login om te reageren
  35. marcel zegt

    8 april 2009 om 11:07

    lijkt mij ook gewoon een standart california die met zijn testrit bezig is alles ziet er gewoon uit aan deze ferrari en een snelle verzie word eestal tegen het einde van de productie geintroduceert en niet in het begin

    Login om te reageren
  36. rider zegt

    8 april 2009 om 11:40

    ik zie niks bijzonders! die beschermfolie gebruiken ze al tijden als ze de fabrieks/klanten auto’s even een systeemcheck op hun eigen circuit geven. dit is zekers NIET een hetere versie van de California. is gewoon een standaard versie. er zit niks opvallends aan wat afwijkt van de standaard versie. is ook geen mule.

    Login om te reageren
  37. Mikey zegt

    8 april 2009 om 15:41

    Waarom moet er ‘autoblog.nl’ midden op de foto staan en niet gewoon mooi in een hoekje?

    Login om te reageren
  38. autoblogger zegt

    8 april 2009 om 15:43

    @Mikey: omdat er sites/media zijn die foto’s overnemen zonder fatsoenlijke bronvermelding plus linkje. Dus zetten we het op de foto.

    Login om te reageren
  39. Nino zegt

    8 april 2009 om 15:46

    Stuur zit aan de verkeerde kant?! misschien is hij voor export naar china?

    Login om te reageren
  40. jdm zegt

    8 april 2009 om 15:49

    -edit: dan moeten we dat dus beter doen, dank u-

    Login om te reageren
  41. Ferrari Fan zegt

    8 april 2009 om 16:21

    Het zou mooi zijn als er een Scuderia versie zou komen. En gewicht zouden ze prima kunnen besparen door het dak van de California voor die versie dicht te maken, net zoals ze gedaan hebben bij Mercedes voor ik dacht de Black Serie.

    Login om te reageren
  42. Kimi en Felipe zegt

    8 april 2009 om 18:11

    @mauske. Goed weergegeven en mooi beschreven, behalve dat je schrijft dat ELKE Ferrari de poort verlaat met beschermfolie. Da’s niet waar. Ik heb al heel wat uren staan te spotten aan de poort, maar dat klopt niet. Ook onbeschermde Ferrari’s worden losgelaten uit de fabriek.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North