• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

LaFerrari: Hybride hypercar met 963 pk

Auteur: robbie, gepost 5 maart 2013 om 16:52 – 108 Reacties

LaFerrari @ Genève 2013


Je kan duidelijk zien dat de tijden van een ‘clean’ design bij Ferrari duidelijk verleden tijd zijn. Het lijkt wel alsof het motto is: Hoe meer hoeken, vouwen, gaten en frutsels hoe beter. Gelukkig maakt het enorme vermogen van 963 pk een hoop goed. Want zoveel vermogen is zeker niet lafjes te noemen…

Zoals inmiddels allemaal wel weten heeft deze Ferrari met de meest stomme naam ooit niet alleen een dikke 6.3-liter V12 achterin liggen (met 800 pk), maar ook nog een accupakket en een elektromotor (met 163 pk), schakelen doe je met een 7-traps versnellingsbak met dubbele koppeling.

Voor de lief hebbers nog even de prestaties van deze supercar:

Performance
Maximum speed over 350 km/h
0-100 km/h <3 sec
0-200 km/h <7 sec
0 – 300 km/h 15 sec

Is het een mooie auto? Persoonlijk moet ik er nog een beetje aan wennen, maar dat heb ik met elke Ferrari gehad die de afgelopen jaren onthuld is. Misschien moet Ferrari me er eerst maar eens in laten rijden voordat ik een definitief oordeel vel.


Video: LaFerrari

LaFerrari is officieel!

Ook interessant!

  • 'LaFerrari met V12 zonder hybride onderweg!’
  • De Czinger 21C is er eindelijk klaar voor
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Ferrari, geneve, geneve-2013, hy-kers, Hybride, laferrari, rood, Supercars

Vorig bericht: « Aston Martin V12 Vantage door Q
Volgend bericht: Autoblog video: autoshow Geneve 2013 (deel 2) »

Lees Interacties

Reacties

  1. SpeedGeneration zegt

    5 maart 2013 om 16:54

    ik vind het design apart, maar wel mooi!

    Login om te reageren
    • themanjeroen zegt

      5 maart 2013 om 17:51

      @lenny98: lijkt teveel op die mansory siracusa, achterkant een facelift van de Enzo dus valt wel mee

      Login om te reageren
  2. mlbenz zegt

    5 maart 2013 om 16:57

    Vooral met die deuren open vind ik em er gruwelijk uitzien. Het is wel heiligschennis, maar ik ben benieuwd hoe die er in een andere kleur bijstaat.

    Als ze hier nu dat 6.3 embleempje van Mercedes opplakken klopt deze wel.

    Login om te reageren
    • beiersmonstercocksyndroom zegt

      5 maart 2013 om 17:53

      @mlbenz: vond de enzo ook pas mooi toen ik m in het zwart zag deze is in het rood al aardig op weg

      Login om te reageren
  3. kapiteinaudi zegt

    5 maart 2013 om 16:58

    Sorry maar dit ziet er niet uit… Nog lelijker dan op de tekeningen. Die voorkant is echt gewoon te lelijk voor woorden, de zijkant valt mee en de achterkant ook. De Enzo was zoooo veel mooier dan dit….

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      5 maart 2013 om 17:04

      @kapiteinaudi: Audi liefhebbers houden inderdaad niet van verandering.

      Login om te reageren
      • rickvandeven zegt

        5 maart 2013 om 17:23

        @Vanquish: lol

        Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        5 maart 2013 om 17:26

        @Vanquish: Wat ben jij toch een grapjas……

        Login om te reageren
        • Vanquish zegt

          5 maart 2013 om 17:46

          @kapiteinaudi: Dat is het ‘m nou juist: dat ben ik niet.

          Login om te reageren
      • civic1990 zegt

        5 maart 2013 om 17:29

        @Vanquish:

        Haha, +1!

        Login om te reageren
    • camber24 zegt

      5 maart 2013 om 19:42

      @kapiteinaudi: Gast, hoe kun je dit nou niet mooi vinden????

      Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        5 maart 2013 om 19:56

        @camber24: Ik vind dit er echt niet uitzien. De Enzo zag er véééél beter uit. Gewoon veel te veel lijnen… De voorkant is nog het ergste, die vind ik echt lelijk. De zijkant is eigenlijk wel mooi en de achterkant valt mee. Ik vind de Veneno en P1 stukken mooier, alhoewel de LaFerrari (belachelijke naam trouwens) waarschijnlijk gehakt maakt van die twee. Als de voorkant nu anders was, had ik hem misschien mooi gevonden.

        Login om te reageren
        • camber24 zegt

          5 maart 2013 om 21:16

          @kapiteinaudi: Over Audi ben ik het vaak met je eens, maar nu dus echt niet!! Gelukkig verschillen smaken :-P

          Login om te reageren
        • balkanlul zegt

          6 maart 2013 om 14:55

          @kapiteinaudi: De veneno vind je stukken mooier? Alsjeblieft zeg, dat is gewoon een straatlegale lemans racer, valt niet eens onder dezelfde segment als de P1 en de Laferrari. P1 vind ik ook wel heel bruut by the way. IMO valt de veneno in dezelfde segment als de 1998 Mercedes-Benz CLK GTR AMG. Ookal zou die in het hypercar segment vallen, dan zou die nimmer nooit kunnen tippen aan de Pagani Zonda, die ook vergelijkbare looks heeft.

          Login om te reageren
  4. norge zegt

    5 maart 2013 om 16:58

    Haalt het natuurlijk niet bij de F40 , 288 GTO of 250 GTO maar best wel een lekker ding.

    Login om te reageren
  5. earschot96 zegt

    5 maart 2013 om 16:58

    een beetje onderdanig als vlaggenschip, zeker voor Ferrari!

    Login om te reageren
  6. jeffreym3 zegt

    5 maart 2013 om 17:00

    Hij lijkt me een beetje teveel op de 458..

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    5 maart 2013 om 17:00

    raar breiwerkje ..
    volgende keer Victor Muller maar inhuren als chief-designer ..

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      5 maart 2013 om 23:12

      @lincoln:

      Die gaat in alle geval met een betere naam afkomen dan LaFerrari (ere wie ere toekomt).

      Login om te reageren
  8. thomcarspotter zegt

    5 maart 2013 om 17:00

    Achterkant doen mij denken de California.

    Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      5 maart 2013 om 17:05

      @thomcarspotter: ben dan wel benieuwd waar je dat vandaan haalt wantuuuh..

      Login om te reageren
      • thomcarspotter zegt

        5 maart 2013 om 17:38

        @jrmpower24: Lampen en bumper vanaf de zijkant gezien.

        Login om te reageren
      • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

        5 maart 2013 om 18:34

        @jrmpower24: Zitten 2 ronde lampen en een Ferrari-logo op, lijkt me vrij duidelijk toch?

        Login om te reageren
  9. jrk68 zegt

    5 maart 2013 om 17:02

    Zo als alle über Ferrari’s ziet ook deze er weer niet uit. Doe mij maar een P1.

    Login om te reageren
    • koluh zegt

      5 maart 2013 om 20:28

      Het is gewoon weer een kwestie van wennen. Ik begin em al mooi te vinden!!!

      Login om te reageren
  10. CarspotsERIK zegt

    5 maart 2013 om 17:05

    Aan het design van de FF en F12 kon ik nog wel wennen, maar bij deze..

    Login om te reageren
  11. zapp zegt

    5 maart 2013 om 17:05

    Schitterende auto, de mooie vloeiende vormen van de racer’s uit de jaren 60 en de zwarte strepen als verwijzing naar de F40 en F50, overgoten met een modern sausje. Che bella.

    Login om te reageren
    • zapp zegt

      5 maart 2013 om 17:05

      @zapp: *racers

      Login om te reageren
    • camber24 zegt

      5 maart 2013 om 21:31

      @zapp: Ik zag in die dikke naad die doorloopt van achterwielen tot in achterkant ook al een subtiele verwijzing naar de F50. Zit gewoon onwijs goed in elkaar dit ding!!

      Login om te reageren
  12. bmwe46csl zegt

    5 maart 2013 om 17:05

    Is dit dus de f150?

    Login om te reageren
  13. tmenges zegt

    5 maart 2013 om 17:07

    als je bedenkt wat voor misbaksels er de afgelopen jaren in modena van de band kwamen rollen valt dit mij zeker 200% mee…Durf zelfs wel te stellen dat ik m mooi vind… absoluut geen klassieke ferrari maar een supermoderne sportauto en dat is ook wel goed eigenlijk, je kan immers niet altijd in t verleden blijven hangen… zelfs ferrari niet.

    Login om te reageren
  14. jrmpower24 zegt

    5 maart 2013 om 17:08

    super mooie bak!
    Ik kijk uit naar alle heerlijke filmpjes en reviews op youtube!

    Login om te reageren
  15. sunder94 zegt

    5 maart 2013 om 17:10

    Ferrari Huayra.

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      5 maart 2013 om 20:37

      @sunder94: dat is precies wat ik dacht.

      Login om te reageren
  16. SHFT zegt

    5 maart 2013 om 17:15

    Aan de 458 en F12 moest ik ook even wennen maar ik zit nu al de hele dag naar de foto’s te staren en ik vind er nog steeds niets aan. Gelukkig is de motorisatie om van te snoepen.

    Login om te reageren
  17. seneca zegt

    5 maart 2013 om 17:23

    @robbie

    Nogmaals, was jij het niet die 100% zeker wist dat hij een turbo zou krijgen en AWD? Misschien even vermelden dat je er helemaal naast zat gezien de discussie die erom gevoerd werd.

    Login om te reageren
    • seneca zegt

      5 maart 2013 om 17:37

      @seneca: Nope laat maar dat was een artikel van @sir_smokalot

      OT: heeft dit ding eigenlijk KERS?

      Login om te reageren
  18. Thomasio zegt

    5 maart 2013 om 17:26

    Die naam, alsjeblieft laat dat een grap zijn :/
    Ik heb een GTO, wat heb jij? Ik heb een Laferrari… Ik zie dat het ook al op de achterkant staat, bah wat een naam..

    Login om te reageren
  19. Ferry_76 zegt

    5 maart 2013 om 17:31

    Bij dit soort auto’s is de aerodynamica belangrijker dan het design.
    Vind het een beetje op de Glickenhaus P4/5 lijken, zeker niet verkeerd!

    Login om te reageren
  20. bertuss zegt

    5 maart 2013 om 17:31

    Als ie de deuren open heeft staan, dan zie je goed dat de formule 1 een inspiratiebron is geweest. Heel duidelijk de vorm van bargeboards … tof detail !

    Login om te reageren
  21. barryb zegt

    5 maart 2013 om 17:32

    Ik snap dat smaken verschillen, maar dat iemand dit mooi kan vinden dat snap ik dan weer niet. Wat een verschrikking.

    Login om te reageren
  22. Ferry_76 zegt

    5 maart 2013 om 17:33

    P.s. Schijnt dat de volgende Spyker de naam ‘DéMuller’ gaat krijgen…

    Login om te reageren
    • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

      5 maart 2013 om 18:36

      @Ferry_76: En het daaropvolgende model LeDream zeker?

      Login om te reageren
  23. NiNja zegt

    5 maart 2013 om 17:33

    Bij die zwarte streep aan de zijkant dacht ik gelijk aan de F50

    http://bilmodel.dk/images/cars/667_1.jpg

    Login om te reageren
  24. Osca zegt

    5 maart 2013 om 17:34

    Dafuq hebben ze gebruikt… Die achterkant ziet er ECHT niet uit..

    Login om te reageren
  25. munchy zegt

    5 maart 2013 om 17:39

    Niet dat ik ‘m kopen kan maar is het al bekend voor hoeveel eurootjes Ferrari wil ruilen?

    Login om te reageren
  26. replicant zegt

    5 maart 2013 om 17:44

    In het echt zal de LaFerrari (wat een niets zeggende naam..) vast wel wat mooier zijn, maar op de foto’s krijg ik er weinig gevoel bij.
    Dat Ferrari zich op de Chinese markt richt is duidelijk, als je dit ding ziet.
    Hij lijkt ook teveel op de P4/5, wat ik ook geen mooie Ferrari vind.

    Login om te reageren
  27. KippieKnaus zegt

    5 maart 2013 om 17:49

    Ferrari Sharknose?

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      5 maart 2013 om 23:11

      @KippieKnaus:

      Ferrari corvette nose?

      Login om te reageren
  28. maseratizzzzzzzz zegt

    5 maart 2013 om 17:50

    Zeker mooi, die naam slaat natuurlijk nergens op.maar weer een goede PK per liter. hetzelfde als de 458 127 pk per liter.

    Login om te reageren
  29. reventon zegt

    5 maart 2013 om 17:52

    Ik vind hem prachtig, net als de P1 en de Veneno. Zulke auto’s moeten geen clean design hebben, maar moeten juist verschrikkelijk uitbundig zijn. Het is een supercar, geen leaseaudi.

    Login om te reageren
  30. abnerd zegt

    5 maart 2013 om 17:54

    Sorry maar ik vind hem dus echt niet mooi. Maar omdat het de bruutste ferrari is zullen een hoop mensen het met mij oneens zijn…lang leve marketing ;) Ik vind het remlicht in het midden-achter wel mooi, ziet er ’s avonds wel stoer uit, moeten de lantaarnpalen wel uitstaan want voor de rest is het een gedrocht.

    Login om te reageren
  31. maarteno zegt

    5 maart 2013 om 17:56

    Doet mij meer aan een geïnverteerde versie hiervan denken:

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e7/Regazzoni,_Clay_am_31.07.1976_-_Ferrari_312T_2.jpg

    Login om te reageren
  32. ds3lover zegt

    5 maart 2013 om 18:02

    Ferrari naamgeving: 308, 328, 348, 512, 458: logisch, eerst de inhoud dan het aantal cilinders

    355: logisch, 3,5 liter, 5 kleppen per cilinder

    250 reeks, 250cc inhoud per cilinder, perfect logisch

    F40, F50: logisch, 40-jarig en 50-jarig bestaan van het bedrijf

    Enzo: Logisch, oprichter van het bedrijf

    LaFerrari, logi… WAIT WHAT?!

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      5 maart 2013 om 18:14

      @ds3lover: Haha jup das een goeie! +10

      Login om te reageren
  33. mashell zegt

    5 maart 2013 om 18:15

    Ik vind de wagen ook niet mooi, de naam idioot en dat ie minder dan 1000 pk heeft een aanfluiting. Maar goed, ik hoef de wagen niet te kopen en de kans dat ik er in de file achter kom te staan acht ik verwaarloosbaar.

    Login om te reageren
  34. lamborgfan zegt

    5 maart 2013 om 18:16

    Ik begin hem mooi te vinden! Hoe langer ik er naar kijk des te minder mn lambo vlinders worden..

    Login om te reageren
  35. PorZ19 zegt

    5 maart 2013 om 18:16

    Goede techniek, is niet echt moeders mooiste, maar die naam…….
    Volgens mij hadden ze daar in Maranello opeens weinig inspiratie.

    Login om te reageren
  36. hiddemeijerink zegt

    5 maart 2013 om 18:17

    Ik vind de voor en achterkant best mooi, maar vanaf de zijkant gezien lijkt het nergens op..

    Login om te reageren
  37. baap zegt

    5 maart 2013 om 18:19

    Ben misschien een onnozele ijsbeer, maar kan iemand mij nu duidelijk maken hoe deze auto nu heet?? Is het Ferrari F150? Ferrari La(belachelijk)Ferrari? LaFerrari 150? Snap der geen ijsbeer meer van.. Help me out!!

    Login om te reageren
    • Ferry_76 zegt

      5 maart 2013 om 18:43

      @baap: Gewoon: LaFerrari. Meer niet.

      Login om te reageren
      • baap zegt

        5 maart 2013 om 19:55

        @Ferry_76: Heet dat ding Laferrari? Mijn God, wat een idioten daar in Maranello!

        Login om te reageren
  38. KEV9 zegt

    5 maart 2013 om 18:22

    Is de designer halverwege het ontwerp dood neergevallen?

    Login om te reageren
  39. pieterveer zegt

    5 maart 2013 om 18:40

    Lijkt mij een typisch geval van vorm die functie volgt. Levert misschien esthetisch geen topresultaat, maar heeft toch zijn eigen schoonheid omdat je weet dat de vorm een reden heeft. En daar is het bij dit soort auto’s toch om te doen, niet waar? Alleen die naam…

    Login om te reageren
  40. lupogti1 zegt

    5 maart 2013 om 18:56

    die lampen zijn ook wel saai aan het worden….

    Login om te reageren
  41. blootmens zegt

    5 maart 2013 om 19:02

    Ik vind dat ze wat vaag doen over de performance. Ik heb liever “harde” cijfers in plaats van “minder dan drie seconden”, “sneller dan 350 km/u”,… Of zouden ze hem nog niet deftig getest hebben?

    Login om te reageren
  42. douwe zegt

    5 maart 2013 om 19:08

    Echt creatief met de naam zijn ze niet, maar wat een prachtauto.

    Login om te reageren
  43. midasracer zegt

    5 maart 2013 om 19:15

    Mooi ding, maar waar plak je het kenteken op de neus?

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      5 maart 2013 om 19:56

      @midasracer: Met een kentekensticker. Ja, dat mag [EU-goedgekeurd] want anders zou elke Brit die hier naartoe komt met zijn E-type een bon krijgen.

      Jammer dat je dan weer zo’n sneu [motor]agentje aan je broek kunt krijgen, die de regels overduidelijk niet kent…

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        5 maart 2013 om 20:06

        @FrankypankyV8:
        Nope, stickers zijn helaas niet EU goedgekeurd. Je kan er het EU blauwe randje op hebben maar watermerken lukt niet. Ik heb er een paar jaar geleden een prent voor gehad en die zaak heb ik niet kunnen winnen. In de UK doen ze niet zo moeilijk dat is dan weer waar.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          5 maart 2013 om 23:10

          @jrk68:

          Een hele tijd terug is die discussie er nog eens geweest.
          Ik herinner me het nietmeer (mss dat je met slim googelen het nog kan terugvinden).

          Ik meen te denken dat er toen (door iemand die er het fijne van wist) iets was gezeg dat het legaal was indien je wagen nooit als model is ingevoerd in Nederland en er dus geen standaard nummerplaat plaats voor voorzien is.
          Maar ik kan me serieus vergissen en het kan ook over die kleinere US nummerplaten gegaan zijn.

          Login om te reageren
      • midasracer zegt

        6 maart 2013 om 08:09

        @FrankypankyV8: Ik rijd ook met een sticker (ook iets kleiner want een grote plaat past niet), maar nee het mag niet. Als je een zeikagent tegenkomt ben je 90 euro lichter. In Engeland gaat het allemaal iets soepeler.
        In sommige staten van Amerika hebben ze het begrepen, daar mag je met alleen een achterplaat rijden. Maar hier helaas niet en geven steeds meer auto’s problemen met de positie van een plaat op de neus (//alf romeo, Lambo, Ferrari etc.)

        Login om te reageren
        • Frankypanky zegt

          7 maart 2013 om 18:52

          @midasracer: Ok, bedankt voor de info…Fijn geregeld in E.U.R.O.P.A. dan weer, he! Ik ging er van uit dat wat wordt goedgekeurd in het ene land, automatisch ook ok is in een ander EU-land.

          Neem bijvoorbeeld die U-turn constructie om een eigenbouw auto goed te keuren. Op de aanhanger naar de UK, keuren en dan met je papieren een NL-kenteken aanvragen.

          Dat mag nog wel (hoop ik)?

          Login om te reageren
          • midasracer zegt

            7 maart 2013 om 21:07

            @FrankypankyV8: Ja maar ik geloof dat de RDW nu ook een SVA procedure heeft. Ik kreeg uitnodigingen voor overleg een paar jaar geleden, maar heb me er verder niet mee bemoeid. Als je meer wilt weten moet je even de site van de Nederlandse kitcarclub bezoeken.

            Login om te reageren
  44. agera zegt

    5 maart 2013 om 19:20

    Het is een fraaie auto alleen is de achterkant niet zijn sterkste kant. Van voor, vanaf de zijkant en schuin van voren is de auto zeer geslaagd, maar zodra de achterkant in beeld komt wordt het minder.

    Login om te reageren
  45. gnuur zegt

    5 maart 2013 om 19:21

    Enorme vooruitgang in techniek, uitstoot, prestaties en aerodynamica. Dat uiterlijk is grotendeels gevormd door aerodynamica, overal zie je vleugeltjes en vormen die de auto op de grond moet houden. En ondanks hebben ze de ferrari touches behouden. Ferrari is de echte ‘voorsprong door techniek’ en niet Audi met hun ledjes overal.

    En enige wat de meesten hier zien is puur het uiterlijk en dan ook nog zeggen dat het lelijk is? Jammer, want dit is een kunstwerk!

    Login om te reageren
    • agera zegt

      5 maart 2013 om 19:34

      @gnuur: Je eerste 3 zinnen geldt het meest voor de Lamborghini Veneno vind ik. Absurd extreem maar o zo briljant en functioneel.

      Login om te reageren
  46. guidoberbers zegt

    5 maart 2013 om 19:36

    wat een gruwelijk ge-dro-cht!

    Login om te reageren
  47. camber24 zegt

    5 maart 2013 om 19:46

    La la la la la, geld!!!

    Maar serieus, wat een schoonheid… Bruut, puur. Ongelooflijk. Blij te zien dat Ferrari na al die jaren weer hun design terug gevonden heeft. Prachtig. Gelukkig is Kroymans om de hoek bij mij. Kan niet wachten totdat de eerste er staat…..!!!

    Login om te reageren
  48. Frankypanky zegt

    5 maart 2013 om 19:58

    Sorry, hoor…maar de Glickenhaus P4/5 is overduidelijk als inspiratiebron gebruikt. Daarmee maakt Ferrari zichzelf totaal belachelijk (IMHO)…En dit ding is niet eens zo mooi als de Glickenhaus P4/5!!!

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      5 maart 2013 om 23:05

      @FrankypankyV8:

      Nudat je het me zegt kan dat wel goed kloppen maar zelf had ik het er niet in herkent. Het is in alle geval serieus mislukt naar mijn mening.

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        6 maart 2013 om 08:11

        @Hupke: ja en tot in het absurde gekopieerd. Gewoon een P4/5 met 458 sausje:
        https://twitter.com/jerue_/status/308955901648310272/photo/1

        Login om te reageren
        • Frankypanky zegt

          7 maart 2013 om 18:53

          @midasracer: Ja, ik zag het goed!

          Login om te reageren
  49. mercedesclsfan zegt

    5 maart 2013 om 20:06

    Ferrari heeft toch al 20 jaar dezelfde velgen.

    Login om te reageren
  50. tunefuldjmike zegt

    5 maart 2013 om 20:18

    @robbie hebben jullie ook high res foto’s ergens in richting van 1920*1080 vooral met dichte deuren schuin vanaf de voorkant gezien

    Login om te reageren
  51. Rick-dos zegt

    5 maart 2013 om 20:28

    Verdurrie. Ik wil hem prachtig vinden maar kom maar niet voorbij die neus. Die neus klopt gewoon niet met de rest van de auto op zowel esthetische vlak als verhoudingen.

    De P1 heeft deze strijd in mijn boek gewonnen.

    Login om te reageren
  52. integralechubasco zegt

    5 maart 2013 om 21:05

    De auto hoef je nu niet mooi te vinden. Je waardeert de details in de toekomst des te meer zodra je weet waar het voor dient. En dat is de kracht van de Ferrari’s van de laatste tijd. Elke aerodynamische cm2 is functioneel waardoor je met de tijd de vormgeving leert waarderen en waardoor je hem mooier gaat vinden.

    Goed dat ze met Pininfarina gebroken hebben. Dit is een nieuw en ander tijdperk voor sportwagens.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      5 maart 2013 om 23:07

      @integralechubasco:

      Als je ook maar 1 seconde gelooft dat aerodynamica is voorgegaan op het design van deze wagen…

      Login om te reageren
      • integralechubasco zegt

        6 maart 2013 om 17:14

        @Hupke:
        check de filmpjes eens…
        en probeer eens niet met je sarcastische been uit bed te stappen… ;)

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          6 maart 2013 om 22:50

          @integralechubasco:

          Het klinkt allemaal heel mooi he?

          Doet dat geen belletje bij je rinkelen.

          Over de wagen zelf ga ik nog geen uitspraken doen. De techniek die erachter zit is waarschijnlijk geniaal.
          Maar denk maar voor geen seconde dat er bij de ontwerpkeuzes gekozen is voor pure prestaties. Niet bij de motor, niet bij de kers,… en zeker niet bij het ontwerp van de body.

          Eerst design dan pas aërodynamica. Mag je van op aan gaan.

          (waarmee ik niet wil zeggen dat dat slecht is, maar laat je er niet door vangen)

          Login om te reageren
          • integralechubasco zegt

            7 maart 2013 om 12:47

            @Hupke:
            Ok, ik volg je redenering. Maar als ik daar nog iets aan mag toevoegen, kijkend naar de filmpjes:

            Als puur en alleen prestaties, de aerodynamica en het circuit de uitgangspunten waren dan waren ze op de tekentafel op iets als de formule 1 auto uitgekomen (vandaar ook de formule 1 auto als uitgangspunt).
            De LaFerrari heeft ook nog een sociaal aspect, zoals de mogelijkheid om 2 personen te vevoeren en wetgeving anno 2013.

            Toch zie je bij de derivaat van de formule auto heel duidelijk het oorspronkelijke idee en de toepassingen. Wat mij betreft een goede balans voor een extreem prestatie-gerichte auto voor de openbare weg.

            Iets wat TOTAAL de plank misslaat als je het vergelijkt met bijvoorbeeld die Lamborghini Vaneo. Waar geen gedachte als uitgangspunt is geweest maar meer een ‘doe maar wat’ in een ‘zolang het maar opzichtig is’ opstelling.
            Een ander goed voorbeeld is ook de Aston Martin 4-deurs. De achterste instapdeuren impliceren een redelijke zit voor de achterpassagiers. Maar die is er niet. De auto is of niet lang genoeg of heeft 2 deuren te veel. Hier heeft de schoonheid het gewonnen van de sociale aspect. Mijn mening: de auto was beter als het wat langer was. Misschien iets minder mooi, maar wel begrijpelijk en daardoor beter te waarderen.

            De schoonheid zit niet meer puur en alleen in de penseelstreek of de schone, enkelvoudige lijn. (denk 250 serie, 365 of Testarossa) maar ook in het sociale aspect (458, FF, F12, LaFerrari). Je hoeft het nu niet mooi te vinden maar het is wel een duidelijk te herleiden uitgangspunt. En mijn ervaring is dat je dat gaat waarderen.

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              7 maart 2013 om 20:49

              @integralechubasco:

              Wat ze zouden zijn uitgekomen als ze puur op prestaties hadden ontworpen, ik heb er geen idee van wrs idd zoiets als een F1 of een LPM1 ofzo.
              Je hebt een punt.

              Misschien dat kunst ook in het sociaal aspect zit maar de schoonheid vind ik eigenlijk dat volledig los staat en in de looks zit en die vind ik persoonlijk nogal tegenvallen (omdat het veel te druk is).

              Login om te reageren
  53. SimonMc zegt

    5 maart 2013 om 21:32

    LaFerrari? Wat is de volgende, iFerrari?

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      5 maart 2013 om 23:05

      @SimonMc:

      SiFerrari?
      De DoFerrari, ReFerrari, MiFerrari, SolFerrari, FaFerrari zijn dan blijkbaar de revue al gepasseerd, niet dat ik ze ooit heb opgemerkt.

      Login om te reageren
  54. jlachenal zegt

    5 maart 2013 om 21:35

    Ik vind de McLaren P1 toch echt mooier qua design.

    Login om te reageren
  55. ezrider zegt

    5 maart 2013 om 22:10

    Getverdegetverdegetver, wat een lelijk ding. En met die naam gaat het natuurlijk helemaal niks worden voor de echte autoliefhebber. Het is meer voor de man die zijn vele geld wil etaleren met “La Gucci handtas”, “La Rolex horloge”, “La haute couture” en dan nu kan aanvullen met “La Ferrari”.

    Login om te reageren
  56. mpwpeter zegt

    5 maart 2013 om 22:12

    De achterkant is duidelijk geïnspireerd door de facelift van die andere La (Latoya Jackson) ;-)

    Login om te reageren
    • yerrie zegt

      5 maart 2013 om 23:12

      @mpwpeter:

      Ik denk dat je is een oogarts moet gaan opzoeken, als die niets vind kan je altijd nog door naar de psychiater. Mocht het jouw humor zijn dan moet je daar niet je werk van gaan maken.

      Login om te reageren
  57. Hupke zegt

    5 maart 2013 om 22:57

    Had ik het niet voorspelt dat het een ongelofelijk lelijk ding ging worden. Met te veel drukke lijnen speciaal voor onze midden-oosterse vriendjes.

    Waar zit die @tuscan nu dat ik m’n gelijk krijg.

    Login om te reageren
  58. Tommy2 zegt

    5 maart 2013 om 23:11

    LaFerrari? Serieus? Eerst de Ferrari Four en nu dit, ze zijn echt de weg kwijt qua maanscreativiteit.

    Login om te reageren
    • yerrie zegt

      5 maart 2013 om 23:23

      @Tommy2: Ze gaan daar spijt van krijgen, die auto zie je dus nu overal op met LaFerrari met een rode F. Er is nu een 2e naam embleem/logo gecreëerd en ik denk niet dat je dat in combinatie met het gewone Ferrari naam logo zal zien. Enzo draait zich in zijn graf om. Dit is de ultieme Ferrari zegt de Montezemolo, klint alsof ze gaan stoppen hier na. Schiet in ieder geval niet op voor de opvolger over 10 jaar, dan zullen ze er aan herinnerd worden. ik heb begrepen dat La de, the is nou wat komt daarna dan ? alleen maar slappe aftreksels. Bedenk me nu ook dat het veel over de naam gaat terwijl we anders aleen maar ohhhhh wauw waanzinnig hadden gezegd, ik tenminste ( ;

      Login om te reageren
  59. yerrie zegt

    5 maart 2013 om 23:25

    Wat mij betreft was het altijd F40,F50,F60 en dan nu de F70 geweest, was wel zo respectvol geweest naar LaF40 ( :

    Login om te reageren
  60. hjhj zegt

    6 maart 2013 om 08:19

    goed dat er weer een nieuw topmodel is, worden die
    F40’s tenminste een keertje betaalbaar..;-)

    Login om te reageren
  61. Specht zegt

    6 maart 2013 om 11:58

    Ik moest hieraan denken toen ik die achterkant zag:
    http://swimwearoutletstore.com/images/201108/source_img/Red_Comfortable_Thong_Bikini_original_img_gallery_1313997706_145__1.jpg

    Login om te reageren
  62. jawi94 zegt

    6 maart 2013 om 12:19

    hij had toch ook KERS?

    Login om te reageren
    • ropbp zegt

      6 maart 2013 om 12:51

      @jawi94: nee een PRUIM (van niet te pruimen)

      Login om te reageren
  63. trolle zegt

    6 maart 2013 om 20:40

    langs voren gezien is het echt een misbaksel,de zij en achterkant zijn goed maar damn ze slaan de bal serieus mis qua voorkant en naam

    Login om te reageren
  64. jawi94 zegt

    13 maart 2013 om 08:54

    @ropbp haha XD

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North