• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

LaFerrari is officieel!

Auteur: ricardo, gepost 5 maart 2013 om 12:03 – 142 Reacties

Afbeelding LaFerrari is officieel!Afbeelding LaFerrari is officieel!Afbeelding LaFerrari is officieel!Afbeelding LaFerrari is officieel!Afbeelding LaFerrari is officieel!Afbeelding LaFerrari is officieel!Afbeelding LaFerrari is officieel!

LaFerrari
Een nieuw hoofdstuk, een nieuwe hypercar uit Maranello. Dames en heren, dit is hem!

Eerst over die naam. Dat is dus louter LaFerrari, en geen Ferrari LaFerrari. Wen er maar aan. Zoals we eerder al konden melden wordt de aandrijving verzorgd door een 6.3-liter V12 die zijn redline pas bij 9.250 tpm heeft liggen. Iets daarvoor, bij 9.000 toeren, haalt hij zijn maximale vermogen eruit: 800 pk. De overige power komt van een elektromotor, die nog eens 163 pk levert. Het totaalvermogen is daarmee 963 pk! Schakelen gaat via een 7-traps versnellingsbak met dubbele koppeling.

Dit geeft de LaFerrari de volgende sprintcijfers:

Performance
Maximum speed over 350 km/h
0-100 km/h <3 sec
0-200 km/h <7 sec
0 – 300 km/h 15 sec

De LaFerrari is 4.702 mm lang, 1.992 mm breed en 1.116 mm hoog. De wielbasis bedraagt 2.650 mm. De gewichtsverdeling komt uit op 41/59 (voor/achter). De velgen aan de voorzijde zijn 19 inch groot en omwikkeld in 265/30-rubber, achteraan zijn 20-inch exemplaren geplaatst, met 345/30-banden. Hierachter bevinden zich carbon-keramische remmen, met schijven van 398 mm (voor) en 380 mm (achter) doorsnee. Tijdens het remwerk wordt energie opgeslagen in de 60 kg wegende lithium-ion accu’s.

Ferrari’s designer Flavio Manzoni heeft de LaFerrari een lage neus gegeven, met koplampen vol LED’s die gelijkenissen met de FF en 458 Italia vertonen. De (actieve) aerodynamica is geïnspireerd op de F1-avonturen van het merk, met een opengewerkte achterkant die de kenmerkende Ferrari-tanga lijkt te dragen. De enorme diffuser wordt in het midden onderbroken, en daar bevindt zich de mistlamp, helemaal in F1-style.

Het spreekt voor zich dat de hele auto uit carbon fiber is opgetrokken. Vooral op de monocoque zijn ze trots. Een video met technische uitleg hierover staat op Autojunk.nl.

Video: LaFerrari

Geen Ferrari-onthulling zonder een greep naar het verleden, daarom nu een filmpje over zijn roemruchte voorgangers (F40, F50, Enzo) en Fernando Alonso die de LaFerrari over Fiorano jaagt. LaVideo!

LaFerrari is officieel!

De LaFerrari beschikt niet over een volledig elektrische rijmodus, maar met HY-KERS weten ze wel flink wat vermogen te genereren en de CO2-uitstoot te drukken, die nu op 330 g/km uitkomt. Alles wat je daarover wilt weten in DEZE VIDEO.

Ook interessant!

  • Deze unieke LaFerrari heeft een opmerkelijke kilometerstand
  • De LaFerrari van Alonso staat nu op Nederlands kenteken!
  • 'LaFerrari met V12 zonder hybride onderweg!’
  • Ferrari 812 Competizione
    Ferrari 812 Competizione A is nu ook officieel

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Flavio-Manzoni, geneve-2013, hy-kers, kers, laferrari, Supercars

Vorig bericht: « Ford Ecosport: dit model komt naar Europa
Volgend bericht: Hamann Mirr6r: spiegeltje, spiegeltje, aan de wand… »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mixpower zegt

    5 maart 2013 om 12:04

    Lekker!

    Login om te reageren
  2. birdboy zegt

    5 maart 2013 om 12:05

    Die is best mooi zelfs

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      5 maart 2013 om 14:32

      @birdboy: Precies mijn reactie :D. Bij de teasers was ik bang dat ie teveel de Enzo kant opging, maar deze is toch wel écht cool!

      Login om te reageren
    • balkanlul zegt

      5 maart 2013 om 16:14

      @birdboy: voor mij de beste achterwerk die ik bij een auto tot nu toe heb gezien (F1 looks)! Cockpit ben ik niet zo’n fan van, dat is iets voor Bertone. De voorkant is overigens heel voetgangers vriendelijk, achja who cares, wat een bruute bak

      Login om te reageren
  3. JamesHunt zegt

    5 maart 2013 om 12:06

    Dik! http://www.laferrari.com voor filmpjes en geluidsgfragmenten :)

    Login om te reageren
    • birdboy zegt

      5 maart 2013 om 12:10

      @JamesHunt: Introfilmpje heeft bizar veel weg van de eerste dragrace in Fast and the Furious met het CGI motorblok en wegvliegende stukken.

      Login om te reageren
      • JamesHunt zegt

        5 maart 2013 om 12:15

        @birdboy: Hahaha idd!

        Login om te reageren
  4. lamborgfan zegt

    5 maart 2013 om 12:06

    Foto 3 is mooi met die voorkant, maar foto 5 (zijkant) vind ik maar een gek ding. Doet me denken aan de concept hypercars uit de jaren 90..

    Login om te reageren
  5. paulaner zegt

    5 maart 2013 om 12:06

    Oei, dat valt tegen. Dit type “cockpit” staat me niet aan. Doet me overigens aan de Maclaren F1 denken.

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      5 maart 2013 om 12:19

      @paulaner: Ik denk dat jij met jou ‘smaak’ behoorlijk alleen staat vrind…

      Login om te reageren
      • paulaner zegt

        5 maart 2013 om 12:24

        @lemans96: Met ‘mij’ smaak of met ‘mijN’ smaak?

        Login om te reageren
      • betonstaal zegt

        5 maart 2013 om 13:49

        @lemans96: dat geeft toch niet?

        Login om te reageren
  6. midasracer zegt

    5 maart 2013 om 12:07

    Mooi ding. Valt me helemaal mee na veel nieuwe lelijke auto’s die ze op de weg hebben gezet. De canopy heeft wel wat van Glickenhaus’ P4/5.

    Login om te reageren
  7. birdboy zegt

    5 maart 2013 om 12:07

    Meer foto’s (incl achterkant) hier:
    -edit: TOEGEVOEGD–

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      5 maart 2013 om 12:22

      @birdboy:
      Leuk, maar weer die ‘string’ aan de achterkant :(…

      Login om te reageren
  8. exotic zegt

    5 maart 2013 om 12:07

    Wat is hij toch geweldig!

    LAAAAAAAFERRRARRIII.

    Login om te reageren
  9. MARS zegt

    5 maart 2013 om 12:07

    Vergeleken met een Enzo is dit een fraaie bolide!

    Login om te reageren
  10. casey zegt

    5 maart 2013 om 12:08

    De 360 en de Enzo hebben een kindje gemaakt…

    Ik vind ‘m vet!

    Login om te reageren
  11. str8six zegt

    5 maart 2013 om 12:08

    Daaamn, wat een dik apparaat! McLaren kan wel inpakken..

    Login om te reageren
  12. jozefhan zegt

    5 maart 2013 om 12:08

    Dik hoor!

    Login om te reageren
  13. subarugangster zegt

    5 maart 2013 om 12:08

    Vooruitgang op de Enzo, maar toch jammer van die aftermarket lijkende velgen

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      5 maart 2013 om 12:24

      @subarugangster:
      Een simpele, sobere en stijlvolle vijfspaak noem jij aftermarket? Wat wil je plastieke doppen?

      Login om te reageren
      • subarugangster zegt

        5 maart 2013 om 19:47

        @StijnB: Ze hadden er wel wat uitdagender van kunnen maken gezien de rest van de styling van de auto…

        Login om te reageren
    • Megakix zegt

      5 maart 2013 om 12:34

      @subarugangster: standaard Ferrarivelgen = niet-aftermarket…

      Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      5 maart 2013 om 13:51

      @subarugangster: nee, jammer dat er geen zwart stalen gepoedercoate velgen onder zitten.

      Login om te reageren
  14. jensoffbutton zegt

    5 maart 2013 om 12:09

    ZIet er heel deftig uit. Ik vreesde voor de vormgeving doordat ik dacht dat het een volbloed racer-lelijk ding ging worden, maar kreeg ongelijk. Een stuk beter dan de F50 en de Enzo ziet er opeens heel oud uit!

    Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    5 maart 2013 om 12:09

    Uitgebouwde 458 :(

    Login om te reageren
  16. benenwagen zegt

    5 maart 2013 om 12:09

    Wauw eindelijk weer een mooie ferrari!!

    Login om te reageren
  17. strating zegt

    5 maart 2013 om 12:09

    Recht van voren is het wennen naar de flanken zien er erg mooi uit, beetje mclaren f1.

    Login om te reageren
    • spellingscontrole zegt

      5 maart 2013 om 12:10

      @strating: Ga je mond spoelen.

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      5 maart 2013 om 22:26

      @strating: nerd, achter de voorste wielkuip is zó F40, 21e eeuw. Mc F1 echt niet… (who’s the nerd now?)

      Login om te reageren
  18. moldauferrari zegt

    5 maart 2013 om 12:10

    alle info
    HY-KERS system
    Total maximum power 963 CV Total maximum torque >900 Nm V12 maximum power* 800 CV @9000 rpm Maximum revs 9250 rpm V12 maximum torque 700 Nm @6750 rpm Electric motor output 120 Kw (163 CV) CO2 emissions** 330 g/km
    Performance
    Maximum speed over 350 km/h 0-100 km/h <3 sec 0-200 km/h <7 sec 0-300 km/h 15 sec
    ICE
    Type 65-deg. V12 Bore and stroke 94 x 752 mm Total displacement 6262 cc Compression ratio 13.5:1 Specific power 128 CV/l
    Dimensions
    Length 4702 mm Width 1992 mm Height 1116 mm Wheelbase 2665 mm Weight distribution 41% fr, 59% r
    Gearbox
    7-speed DCT
    Suspension
    Front double wishbones Rear multi-link
    Tyres(Pirelli P-Zero)
    Front 265/30 – 19 Rear 345/30 – 20
    Carbon ceramic brakes (Brembo)
    Front 398 x 223 x 36 mm Rear 380 x 253 x 34 mm
    Electronic controls
    ESC stability control High performance ABS/EBD Sistema frenata anti bloccaggio prestazionale /electronic brake balance EF1-Trac F1 electronic traction control integrated with the hybrid system E-Diff 3 third generation electronic differential SCM-E Frs magnetorheological damping with twin solenoids (Al-Ni tube) Aerodynamics active
    * with dynamic ram effect **Undergoing homologation

    en hij is echt mooi

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      5 maart 2013 om 12:35

      @moldauferrari: geen gewicht bekend dus…

      Login om te reageren
      • moldauferrari zegt

        5 maart 2013 om 12:56

        @Megakix: koop er een en zet hem op een auto weeg schaal en je weet het maar zal we tussen de 1000 en de 1500 kg wegen

        Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        5 maart 2013 om 13:07

        @Megakix: De klantenversie 1350kg. De persversies de helft :)

        Login om te reageren
        • ErikkNL zegt

          5 maart 2013 om 14:06

          @E34M5Touring: Haha +1

          Login om te reageren
  19. kapiteinaudi zegt

    5 maart 2013 om 12:11

    Toch wel een teleurstelling moet ik zeggen…. Ik had echt iets verwacht waar ik ‘blown away’ van zou zijn, dat is dus niet het geval. De voorkant vind ik gewoon lelijk en veel te spits, al was het een spitsmuis ;-) De zijkant valt mee en de achterkant ook. De voorkant is totaal uit proportie. Dit is jammer, de Enzo vond ik tijdloos mooi, duizenden malen mooier dan dit….
    Moest ik kiezen tussen de drie hypercars: Lambo > McLaren > Ferrari

    Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      5 maart 2013 om 12:15

      @kapiteinaudi: edit: als was het een spitsmuis

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      5 maart 2013 om 12:29

      @kapiteinaudi: Er staat nog een vacature open bij Maik de Boer.. (en wel meer..)

      Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        5 maart 2013 om 12:33

        @kaasboerin: Ja…en?

        Login om te reageren
    • xilver zegt

      5 maart 2013 om 23:15

      @kapiteinaudi: Moet ik je gelijk in geven, de nieuwe Ferrari is een in mijn ogen een flop. Dat ding zal ongetwijfeld enorm goed zijn, maar het ziet er gewoon niet uit.

      Ik vind overigens de meeste nieuwe wagens op Génève dit jaar een teleurstelling. Naast de drie die je reeds hebt vermeld vind ik de Wraith, Flying Spur en de nieuwe Alfa ook minder geslaagd dan verwacht…

      Login om te reageren
  20. thomcarspotter zegt

    5 maart 2013 om 12:11

    Tja… vind hem te veel lijken op een 458.

    Login om te reageren
  21. Forza zegt

    5 maart 2013 om 12:13

    Wow.

    Login om te reageren
  22. Den zegt

    5 maart 2013 om 12:13

    Na de F40 eindelijk weer een Ferrari om van te dromen!

    Login om te reageren
  23. awesome zegt

    5 maart 2013 om 12:15

    Ik dip ‘r wel.

    Login om te reageren
  24. zapp zegt

    5 maart 2013 om 12:16

    Hello Sharknose. <3

    Login om te reageren
  25. renesism zegt

    5 maart 2013 om 12:16

    Wat een prachtige auto! Hij is sneller dan een Veyron naar de 300!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      5 maart 2013 om 12:37

      @renesism: yup…dat roepen ze nu…en uit voorzorg heeft Veyron al de SS (die dus sneller is)

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      5 maart 2013 om 22:28

      @renesism: en kan nog de hoek om ook!!

      Login om te reageren
  26. lambo4all zegt

    5 maart 2013 om 12:18

    ziet er heel gaaf uit! prachtige lijnen en gelukkig redelijk clean gebleven. geen rare spoilers of luchthappers. zijn er al foto´s van de achterkant op het net

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      5 maart 2013 om 12:33

      @lambo4all: ah foto’s van de achterkant! een van de lekkerste kontjes van de hele auto industrie!

      Login om te reageren
  27. snorrie11 zegt

    5 maart 2013 om 12:18

    Ik vind hem wel mooi, maar valt een beetje tegen. De enzo had heel nieuw ontwerp. Hier zie je nog veel van de 458 in terug. Maar toch, chapeau.

    Login om te reageren
  28. StijnB zegt

    5 maart 2013 om 12:18

    “Hierachter bevinden zich carbon-keramische remmen, met schijven van 398 mm (voor) en 380 mm doorsnee. ”

    Remmen met een doorsnede van 38cm, dat zijn cilinders! :)

    Login om te reageren
    • birdboy zegt

      5 maart 2013 om 12:23

      @StijnB: Is een typfout, moet 36mm (voor) en 34mm (achter zijn.

      kijk maar naar de officiele site of specs die @moldauferrari net poste.

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        5 maart 2013 om 12:32

        @birdboy: Dat is de dikte, wijsneus…

        Login om te reageren
        • birdboy zegt

          5 maart 2013 om 12:43

          @motoragent: interpreteerde het inderdaad verkeerd

          Login om te reageren
  29. MAB zegt

    5 maart 2013 om 12:19

    3 seconden is best wel lang..

    Login om te reageren
    • jimk zegt

      5 maart 2013 om 12:20

      @MAB: Hij heeft geen vierwielaandrijving dus dan kan het niet heel veel sneller..

      Login om te reageren
    • Forza zegt

      5 maart 2013 om 14:40

      @MAB: hahaha grapjas.

      Login om te reageren
      • MAB zegt

        8 maart 2013 om 09:05

        @Forza: een mercedes e amg gaat in 3,6 sec naar de 100 dan verwacht ik van een Ferrari (en niet zomaar een Ferrari) toch echt wel ergens bij de 2 seconden zoals de bugatti.

        Login om te reageren
  30. thowmas97 zegt

    5 maart 2013 om 12:19

    Hij is prachtig, maar die naam….

    Login om te reageren
  31. pjotr zegt

    5 maart 2013 om 12:21

    Die naam: hoeveel grootheidswaanzin kan je hebben? Wel een gaaf ding…

    Login om te reageren
  32. lemans96 zegt

    5 maart 2013 om 12:22

    Hele mooie auto hoor. Lijkt een soort Italia on steroids. Ik vrees echter dat ie het tegen de P1 gaat afleggen, simpelweg omdat die nog meer downforce zal genereren. De Ferrari vind ik wel mooier.

    Login om te reageren
    • macready zegt

      5 maart 2013 om 13:52

      @lemans96:
      De claim van McLaren is 600kg ruim onder de topsnelheid, ” veel meer dan welke straatauto tot nu toe”.
      De Enzo genereert ruim 770kg downforce bij 300km/u…
      Dat roept dus de vraag op bij welke snelheid de McLaren precies die 600kg haalt, ongetwijfeld bij een lagere snelheid, maar ga er maar van uit dat de nieuwe Ferrari de lat hoger legt dan de Enzo. Ferrari is tegenwoordig meester in het creëren van downforce met bijna spoilerloze (zichtbaar dan) ontwerpen. Ik vermoed dan ook dat de verschillen tussen beide kleiner zullen zijn dan je zou verwachten op basis van de McLaren specs and het aanzicht van diens spoiler.

      Login om te reageren
  33. pjotr zegt

    5 maart 2013 om 12:22

    En Glickenhaus heeft een deja-vu. P4/5 anyone?

    Login om te reageren
  34. Larick zegt

    5 maart 2013 om 12:23

    Zijn er al echte foto’s beschikbaar? Van de beursvloer en niet van de Intel Xeons bij Ferrari HQ?

    Login om te reageren
  35. 4991 zegt

    5 maart 2013 om 12:26

    teleurstellende prestaties en ik vind de Enzo toch wat mooier ogen dan dit.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      5 maart 2013 om 12:35

      @4991: Voor een normaal mens is deze acceleratie amper vol te houden, en jij noemt het teleurstellend?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        5 maart 2013 om 12:37

        @motoragent: Kerel, op de xbox doet een C63 AMG al 1.8sec naar de 100km/h man. Wajoo Wajoo joh. :) ;)

        Login om te reageren
        • motoragent zegt

          5 maart 2013 om 12:52

          @E34M5Touring: En dat zelfs in zijn achteruit inderdaad! Belachelijk dat deze Ferrari dat niet kan…

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            5 maart 2013 om 12:54

            @motoragent: Ja man. 0-200km/h in 7 sec. Dr zijn dagen dat ik het niet red met de Alfa. Je weet wel, wind tegen, bult op….

            Login om te reageren
            • motoragent zegt

              5 maart 2013 om 12:57

              @E34M5Touring: Niet? pfff, dat doe ik zelfs op de fiets…

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                5 maart 2013 om 13:06

                @motoragent: *doet chipboer bellen* :)

              • jzaero zegt

                5 maart 2013 om 14:52

                @E34M5Touring: Ik doe liever een patatje dan de ‘chipboer’, laat dat fietsen maar zitten!

              • betonstaal zegt

                5 maart 2013 om 13:53

                @motoragent: *banden tot 12 bar oppompt*

    • berlinetta zegt

      5 maart 2013 om 13:10

      @4991: Ja idd, op de PS2 haalde ik met NFSU 371 km/u met mijn Mitsubishi Eclipse.. Dus die prestaties vallen erg tegen.

      Ik vind het echt een prachtbak. Mooier dan de P1 en die Lambo slaat nergens op. Volgens mij zijn ze daar alleen maar mee gekomen, omdat alle supercarmerken nu opeens allemaal een nieuw vlaggenschip introduceren en daar willen ze even een graantje van mee pikken. Ik denk ook dat hij gehakt gaat maken van de P1.

      Login om te reageren
      • 4991 zegt

        5 maart 2013 om 18:44

        @berlinetta: en @motoragent: als je ziet dat de nieuwe w212 amg s 0-100 in 3.6s doet, dan is 3s toch niet zoveel beter? en het vermogen en koppel kan je even aankloppen bij brabus en je hebt evenveel en misschien meer zelfs.
        over de playstation gaan we het nu niet hebben

        Login om te reageren
  36. mrB zegt

    5 maart 2013 om 12:27

    sowieso dat deze de hypercar styling contest geneva 2013 gewonnen heeft! Ik vind hem er fantastisch uit zien! Ik hield mijn hart vast bij de teasers, maar dat was gelukkig ongegrond.

    Wanneer komen de life foto’s?

    Login om te reageren
  37. toroloco zegt

    5 maart 2013 om 12:28

    Mooi, waarvoor dienen die gaten aan de zijkant? Opbergplaats voor wandelschoenen misschien.

    Login om te reageren
  38. E34M5Touring zegt

    5 maart 2013 om 12:28

    Erg fraai model zeg! Niet zo’n overdesigned ding als die McLaren. Of ie dan sneller of langzamer is doet me weinig. Dit zal ongetwijfeld bijzonder ziek snel zijn. De naam vind ik niet echt wat maar goed.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      5 maart 2013 om 12:39

      @E34M5Touring: Ik vind juist deze Ferrari veel te overdesigned, terwijl de P1 juist meer rust uit straalt, maar dat zal een kwestie van smaak zijn. Qua prestaties zullen ze inderdaad flink aan elkaar gewaagd zijn, bij bijna 1000pk is het verschil van 47pk toch amper te merken lijkt me.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        5 maart 2013 om 12:48

        @motoragent: Dat zal inderdaad een smaakverschil zijn. Ik vind de P1 veel te druk en niet echt een samenhangend design. Ik vind de Ferrari rustiger ogen. Moet zeggen dat ie me positief verrast. De teasers gaven me een verkeerde indruk in dit geval.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          5 maart 2013 om 13:11

          @E34M5Touring: Ik ben het met je eens. Bij de P1 hebben ze te hard hun best gedaan om hem niet zo standaard te maken als de MP4. Bij deze Ferrari ziet het er allemaal gewoon netjes uit. Extreem genoeg voor een hypercar maar niet te overdreven.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            5 maart 2013 om 13:20

            @berlinetta: Precies. Je ziet dat er iets gruwelijk speciaals voor je neus staat zonder 20min te moeten kijken waar de ene lijn begint en de andere ophoudt. De P1 zal technisch een hoogstandje zijn, ongetwijfeld. Maar ik vind hem qua design de plank misslaan. Dit is een mooier geheel en ik vind 1 van de mooiste Ferrari van de laatste 20j.

            Login om te reageren
  39. jack_abarth zegt

    5 maart 2013 om 12:32

    Spreek je dit nu uit als “Laffewawi”?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      5 maart 2013 om 12:35

      @jack_abarth: Swaffewawi

      Login om te reageren
    • Forza zegt

      5 maart 2013 om 14:43

      @jack_abarth: En jouw naam spreek je zeker uit als spek awawt…zucht.

      Login om te reageren
  40. sander_vanwijk zegt

    5 maart 2013 om 12:33

    Prachtige wagen!

    Als iedereen vanaf nu structureel refereert naar de F150 dan is die belachelijke naam snel genoeg vergeten :P

    Login om te reageren
    • yerrie zegt

      5 maart 2013 om 12:56

      @Sander Van Wijk:
      kan me niet voorstellen dat Laferrari de naam blijft, laten we hopen dat ze iets beters hebben voo de officiele presentatie

      Login om te reageren
  41. seneca zegt

    5 maart 2013 om 12:34

    Waar is @robbie nu die 100% zeker wist dat hij turbo’s alsmede AWD zou krijgen?

    OT: Wauw, ik verwachte iets walgelijks a la McLaren of Enzo maar dit is zowaar ‘ingetogen’ en elegant voor zover dat kan.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      5 maart 2013 om 12:41

      @seneca: a la ferrari…dus :)

      Login om te reageren
  42. rickieev zegt

    5 maart 2013 om 12:35

    I like!

    Login om te reageren
  43. SHFT zegt

    5 maart 2013 om 12:40

    En dan waren er mensen die de P1 overdesigned vonden, dit spant toch wel de kroon hoor. Dit is net ontworpen door studentjes die eens zot wouden doen. Ik vind het spuuglelijk.

    Login om te reageren
  44. 2800cc zegt

    5 maart 2013 om 12:41

    Wat een ziek vette auto zeg!!!
    SCHITTEREND!
    Zal een leuke vergelijkings test worden met de McLaren..

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 maart 2013 om 13:12

      @2800cc: Wat hier op AB? No way. Zo’n exclusieve auto’s heb ik hier nog nooit voorbij zien komen.

      Login om te reageren
      • solmatje zegt

        5 maart 2013 om 17:39

        @berlinetta: dat bedoelt hij ook niet..

        Login om te reageren
  45. piet zegt

    5 maart 2013 om 12:42

    Hier wordt ik wel even stil van, zo mooi.

    Login om te reageren
  46. Megakix zegt

    5 maart 2013 om 12:43

    Wat een feestverschijning…na het debacle van de Ve-nono (aldus @jrk86) Lambo !

    Achterkant is tergend grof ‘in your face’…and fast out of your eyesight :). En van voren, met die deuren open, lijkt het net een vampier / bat’achtig ding. Heel mooi gedaan, goeie balans in het lijnenspel. Ik zeg: “sparen’ ! (*kuch*)

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      5 maart 2013 om 12:44

      @Megakix: @jrk68 …. het is de leeftijd hae.. ^^

      Login om te reageren
  47. 1800es zegt

    5 maart 2013 om 12:44

    Prachtig!!
    Btw: iemand al een idee hoe lang hij kan branden?

    Login om te reageren
    • martijnb11 zegt

      5 maart 2013 om 12:49

      @1800es: tót de dood zoals Ferrari beaamd :P

      Login om te reageren
  48. yerrie zegt

    5 maart 2013 om 12:48

    waanzinnig!!!! ook de achterkant is super, beter dan alle renders.
    maakte me zoregn over de achterkant maar dit is super

    Login om te reageren
  49. yerrie zegt

    5 maart 2013 om 12:49

    mclearen eat your hart out, zo veel mooier dit

    Login om te reageren
  50. Preske zegt

    5 maart 2013 om 12:52

    Hij doet mij ENORM denken aan een van de studie-auto’s die studenten enkele jaren geleden gemaakt hebben.

    Login om te reageren
  51. s7emilio zegt

    5 maart 2013 om 12:53

    Ik had een oerlelijk ding verwacht maar dit is prachtig.

    Login om te reageren
  52. audifreak zegt

    5 maart 2013 om 12:53

    Leuk karretje!

    Login om te reageren
  53. robert110 zegt

    5 maart 2013 om 12:55

    Nee ik ben waarschijnlijk de enige maar gewoon nee. Hij is niet lelijk maar het lijkt op een oude concept car en niet op een ferrarie dus nee. Overgins ben ik al een hele tijd van ferrarie af. Maseratie is nu de italiaanse sportwagen die je moet hebben.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      5 maart 2013 om 13:00

      @robert110: Dat is de eerste keer dat ik iemand hoor klagen dat het productiemodel lijkt op een conceptcar.

      Bovendien, zolang je niet weet hoe je Ferrari en Maserati schrijft heb je ook geen recht van spreken…

      Login om te reageren
      • robert110 zegt

        5 maart 2013 om 13:14

        @motoragent: sorry dat er ook iemand is die moeite heeft me spellen. En iedereen heeft het recht van spreken, wettelijk vastgelegd.

        Login om te reageren
    • Forza zegt

      5 maart 2013 om 14:45

      @robert110: Maserati is de italiaanse sportwagen die je moet hebben? Zegt wie?

      Login om te reageren
  54. michelbss zegt

    5 maart 2013 om 13:02

    De Enzo heeft sex gehad met 458 Italia!!! Vet machine!!!

    Login om te reageren
  55. hamerhaai zegt

    5 maart 2013 om 13:06

    In het zwarte cockpitgedeelte en de achterkant viel mij een Glickenhaus P4/5 resemblance op :).

    Login om te reageren
    • hamerhaai zegt

      5 maart 2013 om 13:07

      @hamerhaai: Foto 6 ;).

      Login om te reageren
  56. kaeser zegt

    5 maart 2013 om 13:07

    Dat was het wachten en geteaser wel waard :)

    Login om te reageren
  57. heidekonijn zegt

    5 maart 2013 om 13:08

    Het is dat iedereen erover zwijgt, maar heb ik het goed dat dit de eerste fabrieks-Ferrari in bijna een halve eeuw is die niet van pininfarina komt?

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      5 maart 2013 om 13:32

      @heidekonijn: nee klopt volgens mij ook. Nu komt ie van een Golf designer ;-)

      Login om te reageren
  58. mainmo zegt

    5 maart 2013 om 13:16

    Toen ik die foto van de zijkant zag dacht ik dat het een of andere special edition 458 italia was, en dat vind ik best jammer eigenlijk.

    Login om te reageren
  59. lupogti1 zegt

    5 maart 2013 om 13:21

    best wel mooi maar hij gaat waarschijnlijk een stuk meer kosten dan dat die waard is… niet dat ik hem ga kopen ofzo ;)

    Login om te reageren
  60. barryb zegt

    5 maart 2013 om 13:26

    Ik had nog een beetje hoop maar het is nu officieel, Ferrari heeft geen enkele mooie auto meer in productie.

    Login om te reageren
  61. baap zegt

    5 maart 2013 om 13:27

    Ferrari is back in business!! Wat een fa-kk-in BAK!!

    Login om te reageren
  62. jessetje zegt

    5 maart 2013 om 13:35

    Supergave wagen! Lekker veel veemogen en trekt supersnel op:D Ferrari is back!:D

    Login om te reageren
  63. notsobig zegt

    5 maart 2013 om 13:45

    Prachtige auto!

    Echter de naam… Als deze vertaald DéFerrari heet, gaat de opvolger dan LaRealiFerrari heten; DeEchteFerrari? :P
    (geen idee of het goed italiaans is btw)

    Login om te reageren
  64. ravi zegt

    5 maart 2013 om 13:47

    Hoeveel weegt deze prachtwagen? Ik wil m wel, maar mn portemonnee weigert:(

    Login om te reageren
  65. monk zegt

    5 maart 2013 om 13:57

    Best een fraaie auto, alleen vind ik t zwarte dak niet erg fraai.
    Liever met een rood dakje:

    http://img854.imageshack.us/img854/7918/laferrariredtop.jpg

    Login om te reageren
  66. nickmercedes zegt

    5 maart 2013 om 14:03

    Echt prachtig!!!!!
    Vooral die voorkant vind ik er bruut uit zien zo met de deuren omlaag! Heerlijke bak!!
    En ik vind hier de achterkant met de string en dat achterlicht er een stuk beter uit zien dan bij de F12!!

    Login om te reageren
  67. ej20g zegt

    5 maart 2013 om 14:08

    Een stuk beter dan de Enzo, maar naast ontwerpen kunnen ze bij Ferrari dus ook geen namen meer bedenken.

    Login om te reageren
  68. maxk91 zegt

    5 maart 2013 om 14:22

    Hier gaat mijn broek strakker van zitten.
    Eerste Ferrari sinds tijden die ik oprecht weer kan waarderen.

    Login om te reageren
  69. Alpinaa zegt

    5 maart 2013 om 14:57

    Lekkere auto, maar die naam is vreeeeeselijk!

    Login om te reageren
  70. VantageR zegt

    5 maart 2013 om 15:15

    Redelijk geslaagd, maar het oogt allemaal wel een beetje anoniem. Het Ferrari spat er niet vanaf, zoals dat bij o.a. de 458 en Enzo wel het geval is. Naam is even wennen.

    Login om te reageren
  71. jiry97 zegt

    5 maart 2013 om 15:22

    1 woord:geweldig,wat is dit toch een prachtig en bruut monster

    Login om te reageren
  72. mout zegt

    5 maart 2013 om 15:48

    Zal weinig moeite kosten om de Enzo te gaan vergeten!

    Login om te reageren
  73. 3serie zegt

    5 maart 2013 om 16:14

    Mooi ding, maar wat me opvalt ik zie nergens een “pininfarina” badge. Zou dit betekenen dat deze niet door pininfarina getekent. Wie o wie weet het antwoord

    Login om te reageren
  74. jrmpower24 zegt

    5 maart 2013 om 17:01

    super mooi ding!

    Login om te reageren
  75. bertuss zegt

    5 maart 2013 om 17:24

    Hmmm ik moet er nog even aan wennen hoor ! Speciaal is ie zeker ! Je blijft er naar kijken. Ik vind hem (zoals velen hier) recht van voren erg stoer. Bij de foto vanuit het schuin-boven-standpunt vind ik hem een stuk minder geslaagd (komt door de kieuwen op de voorkant denk ik). Zijkant en achterkant is kwestie van wennen denk ik.

    Login om te reageren
  76. bertuss zegt

    5 maart 2013 om 17:33

    Als ie de deuren open heeft staan, dan zie je goed dat de formule 1 een inspiratiebron is geweest. Heel duidelijk de vorm van bargeboards … tof detail !

    Login om te reageren
  77. meneersander zegt

    5 maart 2013 om 18:07

    Geen spoiler achterop?

    Login om te reageren
  78. vwally zegt

    5 maart 2013 om 18:46

    best fraai, alleen jammer van de naam.. laferrari..

    Login om te reageren
  79. agera zegt

    5 maart 2013 om 18:52

    Goed gelukt waardige opvolger van de Enzo.

    Login om te reageren
  80. PeugeotGTI zegt

    6 maart 2013 om 10:05

    offtopic:
    Wat erg dat de reactie met de meeste plusjes weer een suffe bijdehante opmerking is.
    Het niveau van de reacties gaat helaas niet bepaald omhoog:

    paulaner [ reply ]
    05-03-2013 om 12:24 +2
    @lemans96: Met ‘mij’ smaak of met ‘mijN’ smaak?

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      11 maart 2013 om 17:13

      @PeugeotGTI: Ik kan je hier geen ongelijk in geven. De terror van de grammatica nazi’s hè…

      Login om te reageren
  81. PeugeotGTI zegt

    6 maart 2013 om 10:06

    Ontopic:
    Deze zullen we ons langer gaan herinnneren dan de Enzo, al was het maar om de naam :)

    Login om te reageren
  82. agera zegt

    7 maart 2013 om 16:29

    Mc Laren vs LaFerrari, dan kies ik toch met een klein verschil voor de P1.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North