• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari maakt nooit een vierdeurs sedan

Auteur: CasperH, gepost 5 mei 2010 om 15:10 – 52 Reacties

" class=


De Panamera en Rapide zijn modellen voor merken die familie-auto’s maken in plaats van sportwagens.

Luca zei het al eens en Amedeo Felisa zegt het nu weer. “Zoals Enzo zou zeggen: we doen geen vierdeurs” aldus Ferrari-baas Amedeo Felisa. Nooit zullen ze merken als Porsche en Aston Martin volgen in de trend van een vierdeurs saloon. Snijden ze zichzelf daarmee in de vingers of hebben ze gelijk? Het Panamera-segment is populair en je kan je afvragen of Ferrari wel zo stellig moet zijn in haar opvattingen. Wellicht is een vergelijkbaar model nu niet aan de orde maar in de toekomst kan dat anders liggen. Felisa zegt dat het niet zozeer om het image van Ferrari gaat als wel om het erfgoed. Aangezien Ferrari nooit vier deuren heeft nodig gehad, vindt Felisa dat ze die in de toekomst ook niet nodig hebben.

Op de vraag waarom Ferrari dan wel hybride auto’s en start/stop systemen in haar auto’s ging stoppen terwijl men ooit zei dat nooit te doen, antwoordde Felisa dat ze daartoe gedwongen zijn door veranderde regelgeving maar dat niemand ze kan dwingen vier deuren in hun auto’s te stoppen. “Als je een vierdeurs Ferrari wil koop je maar een Maserati” aldus Felisa, en daarmee was de kous af.

Ook interessant!

  • Ferrari SUV mag buitenspelen, vermomd als Maserati
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

amedeo-felisa, Ferrari, Luca-di-Montezemolo, Maserati

Vorig bericht: « Volkswagen naar Formule 1?
Volgend bericht: Video van de Volvo C30 Polestar »

Lees Interacties

Reacties

  1. Headhunterz zegt

    5 mei 2010 om 15:12

    En gelijk hebben ze! ;)

    Login om te reageren
  2. W115 zegt

    5 mei 2010 om 15:14

    Toch wel een gemiste kans voor ferrari, maarja, als ze dat zouden doen zou het ook wel ten koste gaan van de quattroporte

    Login om te reageren
  3. ferrari599xx zegt

    5 mei 2010 om 15:15

    ik hoop dat er nooit een 4deurs komt , ook al is er een markt voor

    Login om te reageren
  4. Benz.. zegt

    5 mei 2010 om 15:15

    Wat mij betreft hebben ze gelijk.. Als men Porsche gaat nadoen gaat er een belangrijk deel van de merkhistorie verkwanseld worden.

    (lees: Porsche Cayenne & Porsche Panamera)

    Login om te reageren
  5. Merry zegt

    5 mei 2010 om 15:19

    Ja en Enzo zei ook dat aerodynamics voor Merken en race teams waren die geen motoren konden bouwen.

    Maar ze hebben wel gelijk je moet ergens wel bij je roots blijven.
    En dat ze met hybrid komen omdat het moet is natuurlijk onzin, staat er iemand met een geweer in de fabriek die verteld hoe het moet dan?
    Lambo doet er toch ook niet aan mee, dus het kan wel gewoon je eigen weg gaan.

    Login om te reageren
  6. core-business zegt

    5 mei 2010 om 15:20

    Heel goed, blijf bij je core-business!

    Login om te reageren
  7. HDM zegt

    5 mei 2010 om 15:24

    Dus over 2 maanden komt de bevestiging? Ok.

    Het zou denk ik ook wel een gedrocht worden, bij de Panamera, Rapide en Estoque had ik ook mijn twijfels, vooral de eerste.

    Login om te reageren
  8. mobility-design zegt

    5 mei 2010 om 15:24

    Heel goed! De winst van Ferrari en Maserati komen toch in de zelfde pot terecht. Laat Maserati de sedan markt bedienen en houd Ferrari puur.

    Login om te reageren
  9. xilver zegt

    5 mei 2010 om 15:26

    “Als je een vierdeurs Ferrari wil koop je maar een Maserati”

    haha wat een zalige quote xD

    Login om te reageren
  10. Jippie zegt

    5 mei 2010 om 15:27

    Het plaatje hierboven is natuurlijk wel een heel goed voorbeeld van hoe het niet moet. Toch kan ik me best een mooie 4-deurs Ferrari voorstellen. Maar inderdaad niet echt nodig aangezien Maserati ook al in dat segment zit. Dat Ferrari aan de hybride-hype mee moet doen vind ik eigenlijk veel onzinniger. Ga dan investeren en nog schonere verbrandingsmotoren.

    Login om te reageren
  11. bert zegt

    5 mei 2010 om 15:27

    Naar mijn weten bestaat er ook geen wet die hybride verplicht… .

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      5 mei 2010 om 18:06

      @bert: Nee idd, maar wél een wet die uitstoot beperkt.
      En hoe beperk je uitstoot?Juist.Door hybride toepassingen.

      Login om te reageren
  12. vale46 zegt

    5 mei 2010 om 15:28

    Die Ferrari’s zijn helemaal niet hybride, er zit een systeem in dat remenergie opslaat. Theoretisch is het een hybride. Maar ik vind dat te naam te veel doet denken aan groen terwijl het maar enkele grammetjes CO2 helpt.
    Het is bedoelt om sneller te kunnen accelereren op een circuit.
    Start-stop systeem vind ik wel erg, waarom een hoogtechnologische V8/V12 laten afslaan? Dat is juist het hart van een sportwagen! Ons hart valt toch ook niet stil als we slapen en we worden toch ook niet elke morgen gereanimeerd door onze wekker? Zijn die enkele grammetjes CO2 het dan echt waard?? :(

    4deurs-Ferrari zie ik nog wel zitten, de California noem ik ook geen rasechte sportwagen meer hoor! Die heeft een stalen klapdak die de kont volpropt met gewicht.

    Hij heeft wel gelijk dat hij verwijst naar Maserati! De Quattroporte is echt een van de zaligste 4-deurs op de markt! En hij heeft een Ferrari motor.

    Van mij mogen ze gerust een 4-deurs maken als ze ons een opvolger voor de Enzo in de plaats geven.

    Login om te reageren
  13. bpc zegt

    5 mei 2010 om 15:30

    ik ben iet echt een ferrari kenner maar is er nooit een vierdeurs ferrari geweest ik meen mij echt een vierdeurs ferrari te herinneren

    Login om te reageren
  14. Benjamin1 zegt

    5 mei 2010 om 15:33

    ze zijn zo puur he. Daarom hebben ze ook nooit een open versie van de 430 Scuderia gemaakt….

    Login om te reageren
  15. no more Mr. Nice Guy zegt

    5 mei 2010 om 15:39

    Wanneer ik naar de foto kijk, dan ben ik hartstikke blij dat er geen 4-deurs ferrari komt.

    Dan is de porsche panamera (ikzelf verkies de Brabus E B63 S boven de porsche panamera) inens wel mooi.

    Login om te reageren
  16. FeRaRi zegt

    5 mei 2010 om 15:40

    Mooizo :D

    Login om te reageren
  17. GWBoes zegt

    5 mei 2010 om 15:48

    Ach ze doen maar, als je er toch één wil ga je naar een carosseriebouwer zoals ook bij de 456 is gebeurt http://www.leblogauto.com/images/ferrari_456_gta_venice_break.jpg

    @benjamin1 :
    die was er wel alleen heette hij de 16M

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      5 mei 2010 om 18:05

      @GWBoes en @Benz..

      Herkennen jullie geen sarcasme?

      Login om te reageren
  18. Pressman zegt

    5 mei 2010 om 15:49

    @bcp: deze toevallig?
    http://www.autozine.org/Misc/Article/brunei/Ferrari_456GT_sedan.jpg

    Dit waren standaard Ferrari 456’s die omgebouwd zijn door Pininfarina tot een 4-deurs sedan (2 stuks) of station (7 stuks).

    Login om te reageren
  19. Eric zegt

    5 mei 2010 om 15:51

    Er is ooit de 4-deurs Ferrari Pinin gemaakt. Een prototype dat lang in bezit is geweest van de Belgische invoerder J.Swaters. Wagen is bij een veiling in Maranello verkocht toen Swaters zijn import-vergunning en garage verkocht.
    Deze was op basis van de Ferrari 412 gebouwd.

    Login om te reageren
  20. cliff15 zegt

    5 mei 2010 om 15:51

    Ferrari moet daar gewoon nooit in mee gaan doen. Heel hun naam gaat er dan aan. Kijk maar naar Porsche. Als je tegen een klein kindje zegt Porsche dan heeft hij een sport-coupe in zijn hoofd. Maar dat zal over een tijdje wel veranderen want dan zeggen ze in eens panamera of Cayenne. Dat is erg jammer. Porsche is te commercieel geworden. We moeten maar hopen dat ferrari deze weg nooit op gaat
    GRoeten.

    Login om te reageren
  21. Henne-007 zegt

    5 mei 2010 om 15:53

    Never say never!

    Zolang je maar centen genoeg hebt, doen ze het wel hoor. Zoek maar eens op google naar Ferrari 456 Venice!

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      5 mei 2010 om 18:18

      @Henne-007: Je weet dat deze auto niet door Ferrari zelf gemaakt is, maar n opdracht van de Sultan van Brunei door Pininfarina gemaakt is?

      Login om te reageren
  22. Benz.. zegt

    5 mei 2010 om 15:53

    @bpc: Dat was volgens mij de Ferrari 400.

    @Benjamin: Huh? De 430 Scuderia 16M Spider bestaat toch echt hoor. :) Of was het sarcastisch bedoeld?

    OT: Hybridetechniek in (hyper)sportwagens.. Als er dan ineens een toename qua verkoop zal plaatsvinden? Ik denk (is maar een theorie hoor) dat het de gemiddelde persoon die dit soort auto’s kan financieren weinig tot niets kan bommen hoeveel C02 z’n Ferrari zal uitstoten. Als het geluid maar lekker klinkt, de wagen lekker rijdt en de betreffende meneer achter in z’n stoel wordt gedrukt bij het intrappen van het gaspedaal.

    Wanneer je een Prius of Honda aanschaft is het ineens een heel ander verhaal. (Al worden bijna alle Priussen gekocht vanwege het hele BTW-verhaal)

    Login om te reageren
  23. Something zegt

    5 mei 2010 om 15:56

    Bravo voor Ferrari echt geweldig dat ze blijven doen wat ze altijd al hebben gedaan geweldige 2 deurs supercars maken

    Login om te reageren
  24. Frankypanky zegt

    5 mei 2010 om 16:00

    Och,

    Ik zie het als stoere praat! Wacht maar tot de opperbaas van Fiat, de heer Sergio Marchionne, op werkbezoek gaat bij Ferrari!

    Die man is al aan het knippen en scheren geblazen (fiat, chrysler, lancia, AR). En waarom zou hij Ferrari ongemoeid laten?!?

    Ik geef Ferrari drie maanden en dan komen ze echt wel met een vierdeurs…

    BTW,

    De Pinin uit 1980.
    Nog steeds een beauty, hoor!
    Wie zegt Alfa 164??? :D :D :D

    Login om te reageren
    • Supreem zegt

      5 mei 2010 om 16:32

      @FrankypankyV8:

      Wie zegt Opel Senator.

      Neenee, seriously cool, die Pinin, evenals de Venice.
      Ik word al dat gewouwel over merkverkrachting en heritage wel stilaan beu.
      Een vierdeurs Ferrari lijkt me meer aan te leunen bij de core business dan knalrode Acer-laptops met een stijgerend paard erop.

      Login om te reageren
      • Frankypanky zegt

        5 mei 2010 om 17:27

        @Supreem:

        (s)Opel Senator?!?
        Die zag er heel wat ronder uit, dacht ik!
        Maar het front en profiel van een Alfa 164 zie je goed terug in deze Pinin.

        En je hebt gelijk voor wat betreft die Acer-laptops met een Ferrari-sticker erop gedonderd! Alsof dat ook maar iets met de “Ferrari-heritage” te maken heeft… :roll:

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          5 mei 2010 om 18:26

          @FrankypankyV8: Dat heet merchandising. Plak ergens een beroemd merk op, en het verkoopt als een dolle. Niet dat Ferrari het geld nodig heeft, voor hen zal het meer marketing zijn.

          Login om te reageren
          • Frankypanky zegt

            5 mei 2010 om 19:16

            @Edge:

            Accoord, maar wat is er dan zo erg aan een vierdeurs sedan met een Ferrari-embleem?

            Login om te reageren
  25. floryn zegt

    5 mei 2010 om 16:22

    Alsof dit echt een discussie is. En waarom zouden ze. Fiat heeft genoeg merken in haar portdolio om mooie sedans te maken. Lancia en Maserati. De Quattroporte is een van de mooiste vierdeurs en de Thesis ook. Ik hoop dat ze bij ferrari niet gaan doen wat Porsche heeft gedaan met de Cayenne. ja ze verdienen veel met zo’n model, maar nee het is erg slecht voor je reputatie.

    Login om te reageren
  26. Fortuna zegt

    5 mei 2010 om 17:29

    Thema 8.32?

    Login om te reageren
  27. 911GT2 zegt

    5 mei 2010 om 17:35

    Geen vier deuren, maar in mijn ogen net zo erg:

    Dus dat gelul over geen 4 deuren nodig hebben… tja tis maar hoe je het bekijkt…

    Login om te reageren
  28. Rutgertje zegt

    5 mei 2010 om 17:35

    Een 3 deurs hatchbackje dan maar ?

    Login om te reageren
  29. SimonMc zegt

    5 mei 2010 om 18:09

    Eerst zien en dan geloven.Op dat vlak heeft ferrari mij ook nog niet echt teleurgesteld ( geen X6 miskleunen e.d. ), maar zoals Benjamin1 al zegt hebben ze de 430 scuderia wel onthoofd.

    Dus zeg nooit nooit.Als de centjes in het rood staan wil ik ze nog wel eens voet bij stuk zien houden.Maar gelukkig woont Ferrari nog bij moeder Fiat in.

    Login om te reageren
  30. GLTSRY zegt

    5 mei 2010 om 18:19

    Met de Italianen weet je het niet zeker, want Lamborghini en Bugatti hebben de Panamera en de Rapide wel degelijk gevolgd en hebben in hun toekomstplannen een sedan als nieuwe carosserie variant.

    Zolang er maar geen 4-deurs variant komt van de Koenigsegg vind ik alles best, van die auto moeten ze echt afblijven.

    Login om te reageren
  31. Ikke_ferrari zegt

    5 mei 2010 om 18:43

    Gelijk hebben ze!

    Ferrari voor de sport auto’s
    Maserati voor de luxe auto’s

    Verder is het toch een pot nat, dus wat maakt het uit!

    Login om te reageren
  32. Freude_am_Fahren zegt

    5 mei 2010 om 19:16

    Zoals hij zegt, koop dan een Maserati!

    Login om te reageren
  33. Markus zegt

    5 mei 2010 om 19:32

    Ik heb geleerd: zeg nooit nooit.

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      5 mei 2010 om 19:40

      @Markus: dan houd je je niet goed aan hetgeen je geleerd hebt. ;)

      Login om te reageren
  34. Markus zegt

    5 mei 2010 om 19:33

    Die Venice estate en de 400 serie vind ik trouwens erg mooie wagens hoor!

    Login om te reageren
  35. Rohrl-fan zegt

    5 mei 2010 om 19:55

    Zelf geloof ik bijzonder weinig van die uitspraak!

    Ferrari moet nu eenmaal winst maken om te kunnen overleven, net zoals elk bedrijf. Als ooit het moment komt dat men daar een 4-deurs model voor nodig zou hebben, dan ben ik er zeker van dat we ons er aan eentje mogen verwachten…

    Trouwens… Men heeft bij Ferrari ooit verkondigd nooit meer dan 3000 auto’s per jaar te bouwen. Ook is er ooit gezegd geweest dat men geen hybrides zou gaan maken. En lang genoeg geleden was aërodynamica ook onnodig als je goede motoren kon bouwen, volgens Enzo himself dan toch…

    Allemaal beslissingen/uitspraken waar ze bij Ferrari ondertussen op terug is gekomen, dus waarom zou dat nu dan niet kunnen?

    Login om te reageren
  36. The360box zegt

    5 mei 2010 om 19:59

    Autoweek was jullie voor en jullie kopieren het gewoon want dit is niet echt nieuws.

    Login om te reageren
  37. Dimglor zegt

    5 mei 2010 om 20:30

    Mja als je al de maserati quattroporte hebt is het inderdaad niet meteen nodig…
    Maar toch, een ferrari quattroporte zou ook niet mis zijn :D

    Login om te reageren
  38. spykerboy zegt

    5 mei 2010 om 21:04

    hahaha, tja ik ben het wel met ze eens, ferrari moet 2 deurs blijven maken, en die 456 toen dr tijd was gewoon een uitzondering….

    Login om te reageren
  39. Mr. V8 zegt

    6 mei 2010 om 09:28

    Hmm, ik geloof ze niet echt.. Ik denk dat hier namelijk zeer zeker een markt voor is. Ze kunnen wel zeggen dat je dan een Quattroporte moet kopen maar voor verzamelaars en diehard Ferrari kopers.. Die willen toch zeer zeker een Ferrari en geen Maserati. Lijkt me zo.

    Login om te reageren
  40. rvo zegt

    6 mei 2010 om 12:45

    jaja. net als diesel cabrio’s en elektrische auto’s zeker. wedden dat ze dit niet gaan volhouden?

    Login om te reageren
  41. 3.5xDrive zegt

    6 mei 2010 om 14:24

    Ferrari zet de trend, niemand anders.
    en gelijk hebben ze daar in italië!

    Login om te reageren
  42. Rick-dos zegt

    6 mei 2010 om 18:24

    Ferrari zei ook ooit eens dat ze nooit lelijke auto’s zouden maken(en als ie het niet heeft gezegd dan zou het zo van ‘m afgekomen kunnen zijn…)…en dat blijkt ook niet te kloppen.

    Login om te reageren
  43. Cantago zegt

    6 mei 2010 om 19:58

    Groot gelijk! Zit er gelukkig toch nog wat temperament in een Ferrari;) Lekker volhouden, DAN ben je een echte sportwagenfabrikant!

    Login om te reageren
  44. Loos zegt

    7 mei 2010 om 18:20

    Moeten ze ook zeker niet doen… het probeersel boven het bericht ziet er nog een stuk langer uit dan de Panamera… No thanks!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North