• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari Sergio Concept is een eerbetoon aan S. Pininfarina [updated]

Auteur: ricardo, gepost 5 maart 2013 om 19:05 – 30 Reacties

Afbeelding Ferrari Sergio Concept is een eerbetoon aan S. Pininfarina [updated]Afbeelding Ferrari Sergio Concept is een eerbetoon aan S. Pininfarina [updated]Afbeelding Ferrari Sergio Concept is een eerbetoon aan S. Pininfarina [updated]Afbeelding Ferrari Sergio Concept is een eerbetoon aan S. Pininfarina [updated]Afbeelding Ferrari Sergio Concept is een eerbetoon aan S. Pininfarina [updated]Afbeelding Ferrari Sergio Concept is een eerbetoon aan S. Pininfarina [updated]Afbeelding Ferrari Sergio Concept is een eerbetoon aan S. Pininfarina [updated]Afbeelding Ferrari Sergio Concept is een eerbetoon aan S. Pininfarina [updated]

Ferrari Sergio Concept
De vorig jaar overleden Sergio Pininfarina wordt geëerd met een brute open tweezitter zonder voorruit, gebaseerd op de 458 Spider.

De Ferrari Sergio Concept is dé verassing van het Italiaanse designhuis op de Salon van Genève. Als basis diende een 458 Spider en aan de wielbasis of krachtbron werd niets gewijzigd. Wel is het nu een auto met ingebouwde helmhouders in de vleugeldeuren, want alle 570 pk loslaten zonder hoofdbescherming lijkt niet heel verstandig.

Dit zegt Pininfarina over de naamgeving:

The new Pininfarina concept car could only be called Sergio. It is an exercise that Pininfarina decided to undertake on a brand that more than any other has marked the history of Pininfarina: Ferrari. The name of Sergio Pininfarina is inextricably linked to that union conceived 60 years ago: the Sergio, therefore, will also celebrate the importance of Pininfarina’s contribution to the history of Prancing Horse design. A tribute that was immediately morally supported by Luca Montezemolo and Ferrari as a whole.

En de prestaties zijn als volgt:

TECHNICAL SPECIFICATIONS

Maximum length: 4550 mm
Maximum width: 1940 mm
Maximum height: 1140 mm
Boot capacity: 110 litres
Power train (from Ferrari 458 Spider): 4499cc V8; Sequential gearbox 7M + RM
Package: 2 doors, 2 seats
Chassis: original 458 Spider
Cx XS: about 5% lower than the original car
Weight: about 1280 kg
Maximum speed: ~320 km/h
0-100 km/h: less than 3.4 seconds

Jep, Pininfarina heeft het nog steeds.

Update
– Een making of video staat op autojunk!

Ook interessant!

  • Pininfarina Teorema
    Pininfarina Teorema is slechts 1,40 meter hoog
  • Pininfarina Battista
    Eerste Pininfarina Battista van klant heeft Nederlands tintje
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video: Sergio Perez crasht in verkenningsronde

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

458, concept, Ferrari, geneve-2013, italia, pininfarina, sergio, sergio-pininfarina

Vorig bericht: « De minimale facelift van de Citroën C3
Volgend bericht: Mansory doet de G-Klasse 2x: Speranza & Gronos »

Lees Interacties

Reacties

  1. lupogti1 zegt

    5 maart 2013 om 19:09

    van voor gezien lijkt het een omgekeerde auto

    Login om te reageren
  2. 135i zegt

    5 maart 2013 om 19:10

    Oh, dat is dus de voorkant!

    Login om te reageren
    • sandervolvo zegt

      6 maart 2013 om 12:10

      @135i: kijk naar de kleur kop lampen zo moeilijk is het toch niet

      Login om te reageren
  3. lambo4all zegt

    5 maart 2013 om 19:11

    Mooiste concept van de beurs! Wat een gaaf ding!

    Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    5 maart 2013 om 19:13

    Wassen op 90gr tot hij 10% gekrompen is, voorruit erop en een normale motor erin en je hebt een leuke opvolger van de oude open Fiats.
    Hij ziet er in elkgeval beter uit dan hetgeen Ferrari nu maakt maar dat is mijn mening.

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      5 maart 2013 om 19:23

      @jrk68: een nieuwe x1/9! Dat zou leuk zijn inderdaad. Geweldige karretjes trouwens, die oude.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        5 maart 2013 om 20:01

        @rotarypowah:
        Als kind had ik daar een model van, helemaal zelf gebouwd. Ik was 9 ofzo.
        Later nog weleens opzoek geweest naar een echte, maar vind er maar is een die niet kompleet tot stof is gereduceerd. En dan heb ik het over 20 jaar geleden.
        Ik vind deze qua lijn ook Fiat Dino trekjes hebben, ook zo’n snoepje uit den ouden doos.

        Login om te reageren
  5. ferrarithijs zegt

    5 maart 2013 om 19:13

    Prachtig! Lang geleden een “ferrari” concept!

    Login om te reageren
  6. norge zegt

    5 maart 2013 om 19:15

    Vroeger maakten Design huizen auto’s mooier…

    Login om te reageren
  7. Pulizano zegt

    5 maart 2013 om 19:15

    Magnifiek, een terechte ode aan Sergio Pininfarina!

    Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    5 maart 2013 om 19:16

    Lullig, ze hebben hem verkeerd om gebouwd.

    Login om te reageren
  9. Michiel_vd_Brink zegt

    5 maart 2013 om 19:17

    Op een paar concepterige details na zeg ik: MOOI MOOI MOOI MOOI MOOI MOOI MOOI MOOI LIKE!

    Pininfarina kan het nog!! Ik krijg flashbacks naar de legendarische Mythos…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      5 maart 2013 om 19:22

      @Michiel_vd_Brink:
      Dan vind ik deze mooier en verfijnder als ik eerlijk ben. Wel hetzelfde recept maar was die niet op basis van de Testarossa?

      Login om te reageren
      • Michiel_vd_Brink zegt

        5 maart 2013 om 20:23

        @jrk68: Klopt, dat was een Testarossa. Je moet de Mythos natuurlijk wel in een andere tijd plaatsen.Voor toen was dat echt iets heel bijzonders.

        Login om te reageren
  10. thomcarspotter zegt

    5 maart 2013 om 19:17

    320km/u zonder raampje?

    Login om te reageren
  11. Forza zegt

    5 maart 2013 om 19:18

    Mooi! Klassieke concept in traditionele huisstijl. Echt een plaatje!

    Login om te reageren
  12. nickmercedes zegt

    5 maart 2013 om 19:21

    Ik vind hem gaaf!!
    Deze zouden ze bij ferrari er eigenlijk gewoon naast moeten bouwen, gewoon als nieuw model!
    Ik vind hem echt gaaf!

    Misschien zou een voorruit wel handig zijn, maar dit is wel weer bruut!

    Login om te reageren
  13. Flamingo zegt

    5 maart 2013 om 19:25

    lijkt wel een tong

    Login om te reageren
  14. spellingscontrole zegt

    5 maart 2013 om 19:29

    Ha! Nog niemand heeft het gezegd. Dan doe ik het: ik vind hem mooier dan die Ferrari LaFerrari F150. Zo.

    Login om te reageren
    • ferrarithijs zegt

      5 maart 2013 om 20:12

      @spellingscontrole: Helemaal mee eens!!!!

      Login om te reageren
  15. meneersander zegt

    5 maart 2013 om 19:39

    Laat ze deze aub gaan bouwen, wat een beauty!

    Login om te reageren
  16. RazorHead zegt

    5 maart 2013 om 19:41

    ik vind het echt een zeer mooie auto.
    als ze nu eens een vooruit maken die begint vanaf het zwarte deel vooraan zou hij voor mij zo direct de weg op mogen !

    Login om te reageren
  17. replicant zegt

    5 maart 2013 om 20:21

    Oneindig mooie auto.. Waarom is de LaFerr, nee de F150 niet zo mooi?!
    Dit is zo subtiel en niet zo schreeuwerig als de Ladingetje..

    Login om te reageren
  18. ezrider zegt

    5 maart 2013 om 21:58

    Bloedstollend mooi! WOW
    De mooiste Ferrari sinds heel erg lang, en zeker véél mooier dan de L.A. Ferrari.
    Het zal helaas bij dit eenmalige eerbetoon blijven.

    Login om te reageren
  19. imaginenl zegt

    5 maart 2013 om 22:19

    Hij had op basis van de Smart Roadster moeten staan. En dan in productie!

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      5 maart 2013 om 22:55

      @imaginenl:

      Ja idd, dat zou geweldig geweest zijn. En dan met een iets zwaarder en hoogtoerig blok erin.
      Eventueel met een italiaanse sound erbij…

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        6 maart 2013 om 10:19

        @Hupke:
        Dat zou ik ook een goed plan vinden, al zou ik een 1.4 multijet een prima blokje vinden voor zo’n auto.
        Jammer dat er dan weer een aantal reaguurders gaan janken omdat ze +30K weer veel te duur vinden…. Net als bij de prima geprijsde 4C.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          6 maart 2013 om 18:37

          @jrk68:

          Ik zou dromen dat ze nog ergens een 2.0 V6 hadden liggen al gaan die recente alfa 1.8’s ook wel voorruit.

          Login om te reageren
  20. Hupke zegt

    5 maart 2013 om 22:54

    458 basis -> en de magie is verdwenen.
    Ik vond het nog zo’n leuk ding maar hij is blijkbaar te groot en veel te krachtig geworden.

    Dezelfde fout als ze bij die veritas RSIII gemaakt hebben (heeft er iemand trouwens ooit al eens eentje gespot?) gewoon te groot, te zwaar en te veel vermogen.
    Dan kan dat niet leuk zijn.

    Ze hadden beter eens bij de renault sport spider gaan kijken of bij de lotus r340 oid.

    Login om te reageren
  21. ericc zegt

    6 maart 2013 om 08:08

    Schitterende wagen. Een kleine voorruit en in beperkte oplage (10stuks) verkopen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North