• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari vraagt $3.533 voor een bekerhouder

Auteur: ricardo, gepost 25 juli 2013 om 13:37 – 47 Reacties

Afbeelding Ferrari vraagt $3.533 voor een bekerhouderAfbeelding Ferrari vraagt $3.533 voor een bekerhouderAfbeelding Ferrari vraagt $3.533 voor een bekerhouderAfbeelding Ferrari vraagt $3.533 voor een bekerhouderAfbeelding Ferrari vraagt $3.533 voor een bekerhouderAfbeelding Ferrari vraagt $3.533 voor een bekerhouderAfbeelding Ferrari vraagt $3.533 voor een bekerhouderAfbeelding Ferrari vraagt $3.533 voor een bekerhouder

Ferrari vraagt $3.533 voor een bekerhouder
Maar dan is het er wel een van koolstofvezel.

Is dit wat Ferrari-CEO Di Montezemolo onlangs bedoelde met ‘de marge op auto’s verbeteren‘? Ferrari haalt, net als veel fabrikanten, veel van haar omzet uit klanten die losgaan op de optielijst en in het personalisatieprogramma Tailor Made. Uiteraard niets mis mee. Maar dit is enigszins bizar. Uit een Amerikaanse bestellijst van de Ferrari F12berlinetta blijkt dat ze $3.533, omgerekend €2.670, vragen voor een ‘carbon fiber cupholder’. Het betreft overigens wel iets meer dan enkel een bekerhouder, het lijkt te gaan om een carbonfiber gedeelte dat een stuk doorloopt aan beide kanten.

Foto via Carbon McCoy

De carbonfiber bekerhouder zijn we overigens nog niet tegengekomen op de Nederlandse optielijst van de F12berlinetta hieronder. Wellicht dat ze hem hebben samengevoegd met het carbonfiber interieurpakket á €6.011.

Winst. Ferrari maakt het.

Optielijst (prijzen zijn inclusief en in euro's)

Ook interessant!

  • Gespot - Gele Ferrari F12berlinetta is waanzinnig lekker
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

carbon, f12berlinetta, Ferrari, premium

Vorig bericht: « Officieel: Aston Martin krijgt motoren van AMG!
Volgend bericht: Pomphouders verliezen rechtszaak om snelladers »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    25 juli 2013 om 13:39

    Net zo duur als een parkeercamera dus….Ja klinkt logisch…..

    Login om te reageren
    • 4x4wheels zegt

      25 juli 2013 om 14:38

      @norge: 2670,- euro voor een parkeercamera slaat ook nergens op.

      Login om te reageren
      • ruudw zegt

        25 juli 2013 om 15:26

        @4x4wheels: voor dat geld kan je er net zo goed een van de aldi in prutsen

        Login om te reageren
      • Mee zegt

        26 juli 2013 om 10:58

        @4x4wheels: Voor dat geld huur je iemand in die je parkeeraanwijzingen geeft. Wordt nog rendabeler als je hem ook je drinken laat vasthouden.

        Login om te reageren
        • 3246cm252kw zegt

          27 juli 2013 om 23:36

          @Mee: of voor dat geld neem je nog een rijles speciaal voor het parkeren ;-)

          Login om te reageren
  2. autoradio7373 zegt

    25 juli 2013 om 13:43

    Zonder bekerhouder gaat je bakkie pleur in zo’n auto gegarandeerd vliegen; zie het als een investering in de levensduur van je interieur.

    Andere optie is een aftersales bekerhouder van de Halfords in carbonprint. Ik denk een euro’tje of 8 maximaal.

    Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      25 juli 2013 om 14:07

      @klephek: gewoon een gatenzaag bij de gamma halen. Ben je er ook

      Login om te reageren
  3. rotarypowah zegt

    25 juli 2013 om 13:48

    13k aan niet nader omschreven opties, wat zal dat inhouden? Aluminium gekleurd massief gouden deurgrepen?

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    25 juli 2013 om 13:48

    Zelfs de shields aan de zijkant betaal je 1700 euro voor. Maarja de gek betaalt er toch voor.

    Login om te reageren
  5. Lennaert zegt

    25 juli 2013 om 13:50

    Ik vindt ook de niet gespecificeerde ‘other options’ erg interessant.

    Login om te reageren
    • fejjie zegt

      25 juli 2013 om 14:14

      @Lennaert: Dat zullen dan waarschijnlijk de pussy magnet en de penis extender zijn

      Login om te reageren
  6. desjonnies zegt

    25 juli 2013 om 14:01

    Ferrari rijders drinken GEEN koffie

    Hoogstens een espresso, en die dondert zo om in die veel te grote bekerhouder.

    FAIL !

    Login om te reageren
    • vondeyck zegt

      25 juli 2013 om 14:14

      @desjonnies: Ja, want espresso is geen koffie…

      Login om te reageren
      • r32turbo zegt

        25 juli 2013 om 17:05

        @vondeyck: LOL

        Login om te reageren
  7. spotter-4 zegt

    25 juli 2013 om 14:01

    Waarom is er zoveel ophef over de bekerhouder? who cares?!

    Login om te reageren
    • mevipp zegt

      25 juli 2013 om 14:03

      @spotter-4: obviously they care

      Login om te reageren
      • spotter-4 zegt

        25 juli 2013 om 14:06

        @mevipp: zouden ze niet moeten doen, men kan zich beter druk maken over hun pensioen dan dat er iemand een bekerhouder wat prijzig vind.

        Login om te reageren
  8. Vincegail zegt

    25 juli 2013 om 14:08

    In de EVO magazine van vorige maand (nr. 185) klaagt Harry Metcalfe in zijn column aan dat het gebruik van carbonfiber in auto helemaal de verkeerde kant op gaat. Oorspronkelijk bedoeld voor zijn superieure eigenschappen inzake gewicht en stijfheid, is het nu een modegadget geworden. En als je bijna 3 ruggen in euries moet neertellen voor een stukje plastic (want dat is het) in je middenconsole kan ik niets anders concluderen dan dat ie gelijk heeft.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      25 juli 2013 om 14:16

      @Vincegail: Gedeeltelijk waar..
      Vergeet niet dat die meuk niet makkelijk te produceren is (lees: ‘goedkoop’)

      Neemt niet weg dat hier veel (te veel) geld voor gevraagd wordt, maar goed, het is een bedrijf wat inspeelt op de vraag. Niks aan het handje dus! :)

      Login om te reageren
    • reistje zegt

      25 juli 2013 om 14:17

      @Vincegail: Ja daar ben ik het sowieso wel mee eens.
      Ook in al die auto’s met “Carbon strips” in het interieur is maar kansloos.

      Maar dan nog 3533dollar? Daarvoor kan ik voor mijn auto een carbon, dak, achterklep, motorkap, carbon door trim en als ik zou willen ook nog Carbon Fibre Wheel Arch Spats…

      Login om te reageren
      • reistje zegt

        25 juli 2013 om 14:17

        Kopen. moest er nog achter.

        Login om te reageren
      • ej20g zegt

        25 juli 2013 om 17:02

        @reistje: denk dat je daar wel redelijk goed zit. Carbonfiber onderdelen van Seibon:
        Motorkap: €680
        Kofferklep: €740
        Bumperlip: €460
        Spoiler: €430
        Dak: €850

        Ongeveer een schatting omdat hun prijzen in Amerikaanse Dollar zijn. Dan zit je iets boven de prijs van deze bekerhouder.

        Login om te reageren
    • vondeyck zegt

      25 juli 2013 om 14:19

      @Vincegail: Eens. Daarnaast vind ik een kaal stuk koolstofvezel ook nog eens afzichtelijk. Allemaal van die interieurstrips van dat spul moet ik niet in mijn wagen.

      Login om te reageren
  9. fejjie zegt

    25 juli 2013 om 14:13

    Miscchien is het een gyroscopische cupholder die er voor zorgt dat je drankje netjes in de tas blijft, zelfs al ben je een fastlap aan het rijden op de Nurburg ring

    Login om te reageren
  10. rotarypowah zegt

    25 juli 2013 om 14:16

    Géén bekerhouder weegt nog minder dan een van carbon. Dus weglaten is dan vast nog duurder?

    Login om te reageren
  11. schellekens006 zegt

    25 juli 2013 om 14:17

    Dashboard inserts 7000,- dollar haha… Wat een onzin allemaal.

    Login om te reageren
  12. Edge zegt

    25 juli 2013 om 14:23

    Eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet duur. We hebben het hier wel over een auto met een basisprijs (voor belastingen) van 275.000 euro. Dat de opties dan wat duurder zijn, vind ik niet meer dan normaal. En al helemaal als je ziet wat erbij komt kijken om iets van carbon fibre te maken. Als je die achter-de-schermen filmpjes van bijvoorbeeld Red Bull Racing hebt gezien, weet je dat carbon fibre verwerken een behoorlijk arbeidsintensief en lastig klusje is. En dan ook nog een bekerhouder (aparte vorm vanwege de uitsparing voor de beker) in naakt carbon fibre. Dat wil dus zeggen: superstrak afgewerkt, geen krasjes onder de vernislaag, geen vuiltjes onder de vernislaag, niks. Het is gewoon een heel arbeidsintensief klusje, en daarnaast is carbon fibre ook nog een duur materiaal. En dan hebben we het nog niet over de bijkomende kosten van de afschrijving van het gereedschap, de energie die de oven gebruikt etcetera. Kortom: hoge materiaalkosten + veel manuren = terechte hoge prijs

    Overigens ben ik het wel eens met Harry Metcalfe en Vincegail: Laat carbon fibre lekker gebruikt worden waarvoor het bedoeld is, in plaats van er een modeaccessoire van te maken. Als ik in de markt voor een Ferrari zou zijn, zou ik veel liever mooi zacht lederen accenten op mijn dashboard hebben dan dat carbon fibre. Het is echt niet alsof je 0-100-tijd ineens met een halve seconde afneemt omdat je een paar inlegstukjes van carbon hebt.

    Login om te reageren
    • 4x4wheels zegt

      25 juli 2013 om 14:47

      @Edge: Onzin, voor dezelfde prijs krijg je ook mooi afgewerkt carbonfiber in je R8. Maar dan wel door het hele interieur. En ook daar wordt aan verdiend. Kijk maar naar de rest van de opties die Ferrari opgeeft; de prijzen zijn circa het driedubbele van wat een normale fabrikant voor deze opties vraagt, de kwaliteit niet

      Login om te reageren
    • FelixF zegt

      25 juli 2013 om 14:56

      @Edge: Ik heb zelf al veel met CFRPs gewerkt en je hebt gelijk dat het heel veel werk is. Het grootste probleem is dat maar weinig te automatiseren valt.
      Alsnog gaat het bij Ferrari wel een paar keer over de kop bij deze prijzen. Maar als de wachtrijen alleen maar langer worden.. Why not?

      Login om te reageren
    • yerrie zegt

      25 juli 2013 om 17:40

      @Edge: Harry zijn probleem met carbon is dat het kraakt en piept al die losse kleine delen in interieur

      Login om te reageren
  13. Simpson zegt

    25 juli 2013 om 14:26

    3 en een halve rug!? Zijn ze helemaal bezopen? Voor een “carbon fiber” gat!?
    That’s it, ik annuleer m’n order!

    Nu maar hopen dat de babes dit gelezen hebben en mijn renaultje ook leuk vinden.

    Login om te reageren
  14. mout zegt

    25 juli 2013 om 14:39

    Dat is nou de lol aan ‘Ferrari’ heten. Mag je helemaal zelf je tarieven bepalen.
    Begrijp me niet verkeerd: Dat mag de dorpsgarage ook. Zelfs jij mag het.
    Het belangrijkste verschil is, dat Ferrari het er ook voor krijgt.

    Login om te reageren
  15. lemster zegt

    25 juli 2013 om 14:41

    Ik vind de opties niet zo vreselijk duur eigenlijk. De uitzonderingen daargelaten vind ik de prijzen allemaal gewoon bijna laag voor sommige dingen. Andere bekleding is een paar duizend euro. Ik was in de veronderstelling dat dat allemaal in de tien duizenden euro’s liep.

    Login om te reageren
  16. roemeen013 zegt

    25 juli 2013 om 14:50

    Als je een F12 kan kopen maak je je echt niet druk om een bekerhouder van een paar duizend euro hoor…

    Login om te reageren
  17. klaasbruinsma zegt

    25 juli 2013 om 15:08

    Kom op man, het gaat om 1,1% boven op de prijs van de kale auto. Daar ligt nog geen bijstandsmoeder van wakker!!!

    Login om te reageren
  18. ricardo zegt

    25 juli 2013 om 15:44

    Clarkson’s oplossing: http://i.imgur.com/HkJlbew.gif

    Login om te reageren
  19. AMGS zegt

    25 juli 2013 om 15:57

    You better give me some suckie suckie with that .

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      25 juli 2013 om 16:20

      some love me long time

      Login om te reageren
  20. ej20g zegt

    25 juli 2013 om 16:40

    Te duur, net zoals de hele auto te duur is voor wat het is. Bovendien snap ik niet wat je met een bekerhouder in de auto moet, drinken doe je buiten de auto. Tenzij het in een flesje zit met zo’n klikdop. Een beetje het risico lopen je interieur te bevlekken…

    Login om te reageren
  21. SimonMc zegt

    25 juli 2013 om 17:11

    €2.670 voor een bekerhouder…

    Dat zijn bijna Audi prijzen !

    Login om te reageren
  22. Sciurida zegt

    25 juli 2013 om 18:00

    Sta je dan bij de golf-club zonder bekerhouder.. Vergeten ze nooit! “Hurrr hurrr hurrrr Heb je dat gezien hurrr? Errrik-Jan heeft geen bekerrrhouderrr hurrr”

    Login om te reageren
  23. sjon zegt

    25 juli 2013 om 18:51

    Begrijp de discussie niet, het is Ferrari’s ambitie toch niet om voordelig te zijn? Lijkt me eerder een geld speelt geen rol mentaliteit.

    Login om te reageren
  24. burninrubber zegt

    25 juli 2013 om 20:11

    Mooie fotoreeks

    Login om te reageren
  25. gieltj zegt

    25 juli 2013 om 21:14

    Bijna 1800 dollar voor een paar Scuderia plakkertjes.. damn

    Login om te reageren
  26. akifoskii zegt

    25 juli 2013 om 23:18

    Hhahahahah zei het tegen m’n vader m’n vader ging ik gewoon hoesten hahah. Abnormaal man dit! Dit is echt niet normaal veel!!

    Login om te reageren
  27. semmetjeeh zegt

    26 juli 2013 om 02:51

    Alles is te duur

    Login om te reageren
  28. grandmasterb zegt

    27 juli 2013 om 02:10

    Ik vind dat carbon fibre helemaal niet mooi, dus dat zou ik nooit bestellen. Wat betreft de optieprijzen, ga eens praten over een Mercedes of andere duitse auto boven de 70k basisprijs, dan ben je zo 20-30k kwijt om de auto fatsoenlijk aan te kleden (en die ben je ook kwijt bij inruil, enorme afschrijving derhalve, dat vergeten degenen graag die beweren dat die auto’s zo weinig afschrijven), dus deze opties zijn peanuts vergeleken bij de basisprijs van de auto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North