• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pomphouders verliezen rechtszaak om snelladers

Auteur: ricardo, gepost 25 juli 2013 om 14:07 – 34 Reacties

Pomphouders hebben pech, verliezen rechtszaak om laadpalen


De 26 tankstations die een kort geding tegen de staat hadden aangespannen zullen moeten accepteren dat andere partijen op de parkeerplaatsen bij tankstations snelladers mogen uitrollen.

Twee weken geleden sprong Beta in de bres voor pomphouders. Ze waren het er niet mee eens dat andere partijen ‘brandstoffen’ gingen verkopen langs snelwegen. In de Benzinewet is afgesloten dat zij tot 2024 dat exclusieve recht hebben. Daar hadden ze een punt. Immers, afspraak = afspraak. Maar de rechter heeft vandaag geoordeeld dat uit de afspraken is op te maken dat het gaat om fossiele brandstoffen. En geen elektriciteit.

Ergo, de ANWB, Fastned, MisterGreen, GreenFlux, Liander en The New Motion mogen allen hun laadpalenbusiness uitrollen op de gratis toegewezen plekken langs de snelwegen. Een klap voor de peutboeren, die doorgaans wel enorme huurtarieven moeten betalen voor hun plek langs de snelweg. Meer over de uitspraak lees je HIERO.

Ook interessant!

  • Volvo doet een Tesla'tje met eigen snelladers
    Volvo doet een Tesla'tje met eigen snelladers
  • Honderden nieuwe Tesla snelladers, waaronder in Nederland
    Honderden nieuwe Tesla snelladers, waaronder in Nederland
  • Dakloos stel
    Dakloos stel vergeet 24 keer te betalen na tanken
  • BREEK: brandstofaccijns al over paar weken omlaag!
    Tankstation Eindhoven laat klanten benzine tanken voor 1,45 euro per liter

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, oplaadpunt, snelladers, tanken

Vorig bericht: « Ferrari vraagt $3.533 voor een bekerhouder
Volgend bericht: Nederlandse Ferrari 250 GT Berlinetta passo corto »

Lees Interacties

Reacties

  1. Vincegail zegt

    25 juli 2013 om 14:16

    Voor die twee Ampera’s die er in Nederland rondrijden maakt dat toch niet veel verschil. En de tijd dat het duurt voor zo’n snellader klaar is (half uur???) kan mooi in de koffiehoek van het tankstation besteed worden. Denk dat de pomphouders niet veel verschil gaan merken. Maar de gedachte achter hun verontwaardiging kan ik wel begrijpen.

    Login om te reageren
    • sajmun zegt

      25 juli 2013 om 14:25

      @Vincegail: die “2 ampera rijders” tanken toch alleen maar peut, want stroom tanken levert ze geen enkel voordeel op, de “0% bijtellingsbuit” is immers al lang binnen!

      Login om te reageren
      • Vincegail zegt

        25 juli 2013 om 14:26

        @sajmun: Is stroom niet veel goedkoper dan peut?

        Login om te reageren
        • sajmun zegt

          25 juli 2013 om 14:30

          @Vincegail: waarschijnlijk wel ja, maar daar heeft een leaserijder met tankpas geen boodschap aan. En daar zit de grove fout natuurlijk, want zo’n wagen thuis aan de lader hangen kost deze leaserijder wel stroom, maar op de kosten van de baas de wagen vol benzine tanken kost hem niks.

          Login om te reageren
          • mrs250 zegt

            25 juli 2013 om 14:35

            @sajmun: als mijn werknemer een dure Ampera wil, dan eis ik als werkgever dat alleen in geval van noodzaak benzine wordt getankt.

            Login om te reageren
            • Praeses zegt

              25 juli 2013 om 14:48

              @mrs250: In geval van noodzaak? Hahaha! Vraag ik me af wat die noodzaak dan mag zijn. Want een Ampera komt op stroom niet verder dan een km of 5 a 10 op de snelweg. Voor de rest heeft ie gewoon benzine nodig. En rijdt ie superonzuinig. Een van de meest nutteloze auto’s op de markt.

              Login om te reageren
          • Hupke zegt

            25 juli 2013 om 20:26

            @sajmun:

            Een helle domme baas die dat niet zou zien en z’n werknemers dan toch zo’n eco-teror-mobiel koopt.

            Login om te reageren
      • klaasbruinsma zegt

        25 juli 2013 om 15:00

        Ja het is wel duidelijk dat onder het mom van ‘eco’ het rijkere deel van Nederland een cadeautje van het kabinet heeft gekregen in de vorm van gunstigere bijtelling, bpm en wegenbelasting. In de Kamer konden ze toch ook verzinnen dat de onderste 50% van de inkomensladder nooit zo’n auto zal kunnen aanschaffen!!!!!???? Als deze elektrische auto’s zichzelf niet verkopen dan zijn ze nog geen alternatief. Laat de markt zijn werk doen en laat de overheid zijn gore overheidstengels in publieke zaken steken zoals infrastructuur en zorg. Gelukkig functioneerde de rechtbank in deze zaak nog wel, ondanks de SHELL lobby!!!

        Login om te reageren
    • sjamp zegt

      25 juli 2013 om 16:26

      @Vincegail: Opel Ampera / Chevrolet Volt kan niet aan de snellaadpaal.

      Login om te reageren
      • Vincegail zegt

        25 juli 2013 om 19:18

        @sjamp: my bad! Was maar als voorbeeld. Verkeerd voorbeeld blijkbaar!

        Login om te reageren
  2. melkkoe zegt

    25 juli 2013 om 14:18

    Niet zeuren, het gaat duidelijk over brandstoffen.

    Login om te reageren
    • tweetyv6 zegt

      25 juli 2013 om 14:36

      @melkkoe: Stroom is resultaat van het verbranden van brandstof (igv kolen- of gascentrale).
      Stroom an sich is dus geen brandstof.

      Login om te reageren
    • fastandsmall zegt

      25 juli 2013 om 17:52

      @melkkoe: Brandstof is per definitie een goedje wat moet verbranden om energie (in de vorm van beweging/warmteopwekking) te produceren. Dus stroom is geen brandstof, heel makkelijk.

      Login om te reageren
  3. Vincegail zegt

    25 juli 2013 om 14:19

    Van wie zijn de ‘gratis’ laadplekken eigenlijk? Van de staat? Dus alle belastingbetalers betalen mee aan die groene hoax?

    Login om te reageren
    • djim zegt

      25 juli 2013 om 14:29

      @Vincegail: de geexternaliseerde kosten van brandstofmotoren (gezondheidskosten door fijn stof, geluidshinder, CO2…) worden ook door iedereen gedragen. I don’t see the problem.

      Login om te reageren
      • tweetyv6 zegt

        25 juli 2013 om 14:37

        @djim: fijnstof? Leg uit! CO2? Leg uit!

        Login om te reageren
      • fastandsmall zegt

        25 juli 2013 om 17:53

        @djim: Geluidshinder? Tegenwoordig zijn de motoren zo stil dat je in beweging alleen de banden hoort. Beetje krom.

        Login om te reageren
  4. norge zegt

    25 juli 2013 om 14:24

    Komt er ook een koffie automaat bij die laadplekken?

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      25 juli 2013 om 14:29

      @norge:
      Nee, de stekker voor het koffiemachine is in gebruik…

      Login om te reageren
  5. str8six zegt

    25 juli 2013 om 14:31

    Nondeju! Die griet! OT: elektrisch rijden interesseert me niet.

    Login om te reageren
    • tweetyv6 zegt

      25 juli 2013 om 14:38

      @str8six: Maar die staat al tegen een paal aan te rijden. En die is groter dan die van jou. ;-)

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        25 juli 2013 om 14:53

        @tweetyv6: LOL! ;)

        Login om te reageren
    • T16 zegt

      25 juli 2013 om 14:40

      @str8six: Alsjeblieft:

      http://www.groen7.nl/files/2013/01/MIA-electric-Autosalon-Brussel-babe2.jpg

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        25 juli 2013 om 14:54

        @T16: nice!

        Login om te reageren
    • T16 zegt

      25 juli 2013 om 14:43

      @str8six: Nog eentje dan maar?

      http://www.groen7.nl/files/2013/01/MIA-electric-Autosalon-Brussel-babe1.jpg

      en de rest

      http://www.groen7.nl/files/2013/01/MIA-electric-Autosalon-Brussel-babe3.jpg
      http://www.groen7.nl/files/2013/01/MIA-electric-Autosalon-Brussel-babe4.jpg
      http://www.groen7.nl/files/2013/01/MIA-electric-Autosalon-Brussel-babe5.jpg

      Login om te reageren
    • T16 zegt

      25 juli 2013 om 14:45

      @str8six: Vergeet ik er eentje:

      http://www.groen7.nl/files/2013/01/mia-oplaadbabe.jpg

      bron: http://www.groen7.nl/beursbabe-zet-mia-electric-aan-de-lading-in-brussel/

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        25 juli 2013 om 15:07

        @T16: HELD!

        Login om te reageren
  6. pjotr zegt

    25 juli 2013 om 15:40

    Een nadeel van de hele CO2-gebeuren: je kan bij zo’n foto niet meer roepen “Zo, die is goed met slangen!”

    Login om te reageren
    • n54coupe zegt

      25 juli 2013 om 16:00

      @pjotr: Mmm, je wilt toch liever dat ze handiger is met palen dan met slangen denk ik zo :)

      Login om te reageren
  7. sjamp zegt

    25 juli 2013 om 16:30

    Fossiele brandstoffen? Hey,. das mooi. Dus Groengas (jaha: auto die op aardgas/groengas rijdt staat hier óók voor de deur ) mag / kan ook? 100% Groengas he? Das nie fossiel, das gewoon van stront en andere organische rommel gemaakt.

    *(en dan zouden die stroompalen ook eigenlijk alleen groene stroom moeten leveren, dus niet op basis van elektriek die bij een kolencentrale wordt betrokken, qua fossiele herkomst enzo)*

    Login om te reageren
  8. HZW zegt

    25 juli 2013 om 16:38

    Weet iemand toevallig de naam van deze schoonheid. ?

    Wat een lekker meissie.

    Login om te reageren
    • slaapmutsje zegt

      25 juli 2013 om 17:44

      @HZW: Carmen Elektra ;)

      Login om te reageren
  9. davelepeef zegt

    25 juli 2013 om 18:03

    Dat alleenrecht vind ik onzin, wel belachelijk dat we met z’n allen de ‘gratis’ plek weer mogen bekostigen. Hef dat lekker aan belasting bij elektrarijders! Die krijgen godver al genoeg mazzeltjes terwijl ze in de praktijk geen klap aan het milieu bijdragen! Over 10/15 jaar misschien, nu is het alleen maar marketinggelul…

    Login om te reageren
    • klaasbruinsma zegt

      25 juli 2013 om 18:14

      @davelepeef: onder het mom van ‘eco’ het rijkere deel van Nederland een cadeautje van het kabinet heeft gekregen in de vorm van gunstigere bijtelling, bpm en wegenbelasting. In de Kamer konden ze toch ook verzinnen dat de armste helft van de bevolking nooit zo’n auto zal kunnen aanschaffen!!!!!???? Als deze elektrische auto’s zichzelf niet verkopen dan zijn ze nog geen alternatief. Dit is precies hetzelfde als windmolens die draaien op overheidssubsidie ipv wind. Laat de markt zijn werk doen en laat de overheid zijn gore overheidstengels in publieke zaken steken zoals infrastructuur en zorg. Gelukkig functioneerde de rechtbank in deze zaak nog wel, ondanks de SHELL lobby!!!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North