• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari Super Enzo

Auteur: Wouter, gepost 7 juni 2005 om 09:00 – 9 Reacties

" align=

Op het Fiorano circuit, de eigen testrack van Ferrari, is een gemodificeerde Enzo gespot. Al een tijdje gaan er geruchten dat er een Super Enzo komt en het testwerk lijkt nu te zijn gestart.

De aanpassingen aan de Super Enzo lijken met name bedoeld om de Enzo beter op het circuit te kunnen gebruiken. Zo hebben de katalysator en vier uitlaatpijpjes plaats moeten maken voor twee rechte pijpen, een voor iedere cylinderbank.


Voor is een NACA duct te zien, zodat de motor voorzien kan worden van meer koele lucht en ook de voorspoiler is aangepast voor een betere luchtstroom. De 6 liter V12 is aangepakt en levert nu 850 pk. Om deze extra kracht aan te kunnen zijn de versnellingbak en remmen aangepast en krijgt de Super Enzo een grote achterspoiler mee.

Lees meer op italiaspeed.com.

Ook interessant!

  • Identieke Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
    Identiek gekleurde Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
  • goedkoopste Ferrari Marktplaats
    Dit is de goedkoopste Ferrari van Marktplaats
  • Gespot - Nog meer plaatjes van de gecrashte Enzo
  • Super zeldzame Ferrari J50 nu te koop

Nieuwste artikelen

  • Chinese AUDI gespot in het vleesch
  • Koenigsegg monteert bijzondere nieuwe uitlaat voor recordpoging
  • Niemand wil een elektrische Maybach, dus je krijgt 50.000 korting!1!!
  • Is dit de meest ondergewaardeerde hot hatch van Marktplaats?
FacebookTweetPinLinkedIn

enzo, Ferrari, Supercars

Vorig bericht: « Maak je eigen auto embleem
Volgend bericht: Snelheidsbegrenzer voor bestelbusjes »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sir Smokalot zegt

    7 juni 2005 om 10:53

    En terecht!
    Zo’n standaard Enzo komt natuurlijk ook voor geen meter vooruit met zijn 600+ pk!
    Als ze nou nog een paar turbo’s, nos en een Fast & the Furious sticker er op plakken wordt het helemaal een beest! En een paar vette spinners mogen natuurlijk ook niet ontbreken :).

    (ik zie er eigenlijk de logica ook wel van in; het blijft toch voornamelijk het speelgoed van verwende sjeiks en andere oliemiljardairs. Voor hun kan het niet extreem genoeg natuurlijk. Waarom zou je immers met 380 km/h door de woestijn scheuren als het ook met 420 kan?)

    Login om te reageren
  2. Heidekonijn zegt

    7 juni 2005 om 13:55

    Het ligt in de mens om zijn grenzen te verleggen.
    En Ferrari kan het natuurlijk niet laten gebeuren dat ze straks tweede of derde viool spelen naast een opgeblazen vw (of Bugatti, what’s in a name), een op stapel zijnde snellere Murcielago en privateers zoals Koenigsegg. Als je daarbij telt dat een tien jaar oude McLaren GTR rondjes rijdt rond een Enzo…
    Hopelijk doen ze ook iets aan het gewicht, al zal dat moeilijk worden als ze ook met vierwielaandrijving gaan beginnen

    Login om te reageren
  3. Jan zegt

    7 juni 2005 om 14:25

    Ook de “concurrentie” (laten we het maar zo noemen) van de Maserati MC12 is er. Als je ziet naar Top Gear is de MC12 sneller dan de Enzo dus er moest wel iets gebeuren aan die trage, huidige Enzo!

    Login om te reageren
  4. Sir Smokalot zegt

    7 juni 2005 om 14:31

    Hehe, in die Maserati ligt hetzelfde blok als in de enzo hoor…. ZO trekt ferrari er nog wat extra euro’s uit.
    En die laptimes zeggen me weinig, het is nou niet echt het meest objectieve programma, maar wel leuk!

    Login om te reageren
  5. Wouter zegt

    7 juni 2005 om 19:07

    De Maserati MC12 heeft bijna hetzelfde blok als de Enzo, o.a. de cylinderkop is anders. Daardoor heeft de Maserati een minder hoog topvermogen 630 ipv. 660 pk, maar meer trekkracht onderin. De aerodynamica van de MC12 is ook heel anders, met name doordat de MC12 een stuk langer is dan de Enzo. Het gehele pakket is wat meer op circuit gebruik ingericht. Kortom het zou best kunnen dat de Maserati op bepaalde circuits sneller is dan de Enzo, maar Topgear’s rondetijden zijn daarvoor niet zo’n hele strakke indicatie. Dat ben ik wel met Sir Smokalot eens, er schijnen bijvoorbeeld ook verschillende rijders onder naam Stig te rijden.

    Login om te reageren
  6. keislair nieuwhoff zegt

    2 augustus 2005 om 11:12

    een mc-12 is puur voor op het circuit ontworpen en daarna is er een versofte versie gekomen voor op straat. de enzo heeft alleen voor testwerk een circuit gezien en is verder louter voor de straat ontworpen. dan is het ook niet zo gek dat een mc-12 een snellere tijd neer zet dan de sterkere enzo. maar de eer blijft bij ferrari, er zitten immers vrijwel hetzelfde blok in! met de komst van de super enzo zal ferrari de wereld laten zien dat formule-1 ook met 2 personen (naast elkaar) indrukwekkende tijden kan laten zien. tijden die, zoals de specs nu laten zien erg indrukwekkend zullen worden (mits ferrari niet de fout gaat maken om hem te soft te maken)

    Login om te reageren
  7. tim zegt

    10 februari 2006 om 16:41

    het verschil tussen de mc12 en de enzo bedraagt 0.1 seconde, dat is dus als je de bocht net iets ruimer neemt. die autos zijn dus eigenlijk gewoon hetzelfde, alleen reed the stig met de mc12 net iets beter.

    Login om te reageren
  8. jeroen zegt

    28 maart 2006 om 17:12

    dit ding is dus de Ferrari FXX geworden na nog wat aanpassingen, ik heb hem al gezien, de FXX en hij is in het echt heel erg groot (althans… dat vind ik) maar wel ongelofelijk gaaf, echt ferrari

    Login om te reageren
  9. enzo 123 zegt

    20 februari 2010 om 12:04

    de gewone enzo vind ik nog toffer.
    de tofste is wel de buggati
    al die autos zon zogezegd de killers

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North