• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

FIA: ‘Ferrari, Mercedes en Renault binnen 0,3 s van elkaar’

Auteur: Dizono, gepost 29 april 2017 om 09:31 – 14 Reacties

Max Verstappen in Rusland


Zouden ze soms de videoband van seizoen 2005 erbij gepakt hebben?

Nee, niets van dat alles. Volgens de FIA zijn de motoren van Mercedes, Ferrari en Renault zeer aan elkaar gewaagd en zouden ze met een verschil van maximaal 0,3 seconden onderling een rondje kunnen rijden over het circuit van Barcelona.

Deze analyse volgt op een afspraak tussen de motorleveranciers onderling, waarbij toegewerkt zou worden naar kleinere onderlinge verschillen. Voor het seizoen werd afgesproken dat na drie races geanalyseerd zou worden of drie van de vier motoren een maximaal onderling verschil van 0,3 seconden zouden tonen bij een rondje over het circuit van Barcelona. Precies datgene waarvan de FIA nu beweert dat dit het geval is.

Aangezien op Barcelona enkel nog getest is, hebben analisten van de FIA alle mogelijke data van de afgelopen drie races verwerkt en een analyse gemaakt hoe groot onderlinge verschillen tussen de krachtbronnen zijn. Daarbij hebben ze dus geprobeerd andere variabelen, zoals chassis en coureur, uit te sluiten.

Moeilijk te geloven? Dat schijnen ze bij Red Bull ook te vinden. Volgens Charlie Whiting zijn echter rekenmethodes gebruikt die de motorleveranciers zelf hebben vastgesteld en staat de uitkomst nu eenmaal vast. Het betekent ook dat er geen verdere maatregelen getroffen zullen worden om de onderlinge verschillen kleiner te krijgen. Doordat er is afgesproken dat drie van de vier motoren aan elkaar gewaagd moeten zijn, valt ook Honda behoorlijk buiten de boot en zullen ze nog even verder moeten ploeteren in de hoop tot oplossingen te komen. Zeker omdat juist Red Bull niet wil dat Mercedes de Japanners een handje helpt met het op orde krijgen van hun techniek.

Vanmiddag om 14:00 gaan de lichten op groen voor de kwalificatie en zullen we zien hoe dicht Ferrari, Mercedes en Red Bull op elkaar zitten. Je kunt tot die tijd ook je eigen team in onze Formule 1-teammanager F1Team nog aanpassen of nog snel meedoen met deze ronde!

Ook interessant!

  • Red Bull én Mercedes hebben problemen voor 2022
  • Mercedes speelt vals
    BREEK: FIA geeft Mercedes geen gelijk
  • Red Bull kaapt nog meer kopstukken weg bij Mercedes
  • Mercedes: "Gevecht met Red Bull minder zwaar dan met Ferrari"

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

charlie-whiting, Ferrari, fia, Formule 1, Honda, Mercedes, Racing, Red Bull Racing, Renault

Vorig bericht: « Meer affengeile feitjes over de nieuwe BMW M5
Volgend bericht: Vergeet Singer, DP Motorsport bouwt de ultieme 911 »

Lees Interacties

Reacties

  1. pomoek zegt

    29 april 2017 om 09:38

    De conclusie zou dus zijn dat het chassis van de RB13 niet top is. Volgens de FIA.

    Login om te reageren
    • arjontje zegt

      29 april 2017 om 09:53

      @pomoek: dat is het ook niet, althans niet goed genoeg. Daarom komt redbull in Barcelona ook met een nieuw chassis.

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      29 april 2017 om 09:54

      @pomoek: dat geven ze zelfs ook toe want daarom staat er in Barcelona een “ouderwetse” b-spec auto met ingrijpend gewijzigd chassis en Aero….
      Wel is het zo dat in de races de verschillen klein liggen terwijl in de kwalificatie de Ferrari’s en de Mercedes sen extra vermogen hebben (opvallend trouwens dat je dat bij de Klantenteam niet ziet).

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    29 april 2017 om 09:56

    En nu maar hopen dat de updates van RB in Barcelona nut hebben.

    Login om te reageren
  3. MARS zegt

    29 april 2017 om 10:25

    Allemaal theorie, praktijk laat andere dingen zien..

    Login om te reageren
  4. mashell zegt

    29 april 2017 om 10:28

    Honda heeft hun slogan “The power of dreams” inmiddels vervangen door “The dream of power”.

    Login om te reageren
    • mark997gt3 zegt

      29 april 2017 om 11:50

      @mashell: Haha!!!!!

      Login om te reageren
  5. toniominestrone zegt

    29 april 2017 om 10:35

    Mercedes heeft tot nu toe hun ware potentieel nog niet laten zien, sussen iedereen in slaap om na Barcelona toe te slaan.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 april 2017 om 12:25

      @toniominestrone: Waarom zouden ze dat doen?

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      29 april 2017 om 12:59

      @toniominestrone:

      Net zoals vorig jaar bedoel je?

      Login om te reageren
  6. rijnounsdoor zegt

    29 april 2017 om 10:46

    Vandaar dat Vettel tijdens de test in Barcelona in zijn snelste ronde nog van t gas ging op het rechte stuk…

    Login om te reageren
  7. rob5nismo zegt

    29 april 2017 om 12:07

    Deze fp3 is 1 van de spannendste trainingen die ik gezien heb Ferrari deelt echt ff psychologische tikken uit aan Mercedes

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      29 april 2017 om 12:31

      @rob5nismo: mwah, niet te vroeg juichen. We hebben in het verleden wel vaker gezien dat een ander team oppermachtig is tijdens de FP’s en Mercedes er in de kwalificatie weer overheen klapt.

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        29 april 2017 om 13:19

        @edge: meneer wolf en lauda waren in mijn ogen oprecht aan het balen toen vettel de 1.34 eruit toverde

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North