
Naast de Formule 1 waren er nog meer races te doen op onze aardkloot. Onder andere de 6 uur endurance race op Fuji waar vandaag een opmerkelijke crash plaatsvond.
Op het regenachtige Fuji in Japan vond vandaag de World Endurance Championship plaats. Porsche was heer en meester in de LMP1 klasse en wist voor de derde keer op rij de nummer 1 plek te claimen. Des te spannender was het bij de LMP2 klasse, waar een verhitte strijd om de derde plek plaatsvond. Richard Bradley in zijn #47 KCMG Oreca zat in een nek-aan-nek strijd met de #28 G-Drive Ligier-Nissan, bestuurd door Gustavo Yacaman.
Na meerdere opstootjes tussen de twee, ging het in de laatste 6 minuten van de race goed mis. Bradley kreeg een opvallende tik van een klevende Yacaman, met een flinke crash tot gevolg. Team Oreca was meteen kansloos uitgeschakeld. G-Drive wijst met de vinger naar Bradley. Zo zou hij te defensief rijden, waardoor Yacaman niet kon passeren.
De technische staff van de FIA zijn het niet zomaar eens met de G-Drive coureur en er wordt dan ook een officieel onderzoek ingesteld naar aanleiding van het incident. Check de crash op Autojunk en oordeel zelf. Opzet van Yacaman, of de fout van Bradley?
Nieuwste artikelen
-
Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
-
Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
-
Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
-
Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na





T zal m goed zijn uitgekomen, maar t kan net zo goed zijn geweest dat ie van de verdedigde lijn af wilde wijken naar buiten toe en daarbij zijn voorganger raakte. Durf op basis van deze beelden niet overtuigd te zijn van kwade opzet
@bazzelijn: Dacht ik ook al… naar mijn idee blijft hij net te lang in de slipstream. En bij het maar links gaan om een poging te doen raak hij hem aan.
Nou, het is toch duidelijk dat de achterste er langs wilde, maar dacht dat zoiets wel kon door DOOR een auto heen te gaan. Domme fout dus.
Ik durf niet te zeggen of het kwade opzet is. Lijkt mij eerder dat hij zich vergist, te kort erop zitten en in willen halen.
Zo doet de Amerikaanse politie het ook altijd in die slechte real life series.
Als je zolang achter iemand zit en je bent even snel, miss iets sneller. Dan word je steeds gefrustreerder als je er niet voorbij kan. Kan me dus goed voorstellen dat hij hier toch expres ff een flinke douw wilde geven. Nadat hij die vent pushte kwam hij wel heel goed bij zijn ideale lijn uit. Had hij erom heen gestuurd had hij nooit die bocht gehaald.
@lamborgfan: hmm dat van die ideale lijn lijkt mee te vallen, kwam vrij rustig aangereden
@lamborgfan: En daarom zit jij op de bank achter je tablet! , was gewoon een ordinaire actie welke niet door een echte prof zou zijn gedaan.
Inschattingsfoutje denk ik. Maar hij was wel te agressief bezig. Net als raikonnen.
Iets met eerder remmen van de voorste denk ik
Bewust, weet ik niet.
Maar het lijkt wel zijn schuld zo, wanneer hij uit de slipstream wegtrekt en een poging wil wagen tikt hij hem overduidelijk aan.
Zal vast niet zijn doel zijn geweest, maar lijkt een te agressieve poging.
Het laatste uur van de race zaten ze al erg dicht bij elkaar, zelfs met een beukactie van een teamgenoot van de KCMG om de Oreca uit de weg te krijgen. Daarna was het net Touringcar qua contact en inhalen. Opzet gaat wat ver maar gezien het beeld van de wedstrijd zou het me ook niet verbazen.
Lijkt op een foute inschatting bij het slipstreamen. Als je vlak achter een ander zit met dat soort snelheden is een foute snel gemaakt.
ook als de voorste het gas fractioneel loslaat, zit je direct achterop.
Als dit niet expres is gebeurd eet ik mijn hoed op… Coureurs kennen de dimensies van hun auto perfect…
@papa: Nou Markolov in de GP2 afgelopen zaterdag bewijst even het tegendeel : http://youtu.be/3mKmYy7zehI
SCHIEB IHN RAUS!!!
Bmeen dat jos ook eens een inschattingsfoutje maakte ,max trouwens ook