Opel Rekord P2: koop de langste kofferbak van Nederland

Auteur: , 46 Reacties

Een zeldzame klassieker staat op dit moment te koop: een pareltje van een Opel Rekord P2 Coupe. Op zoek naar verdomd veel kofferbak voor uw geld?

Opel Rekord P2 Coupe

Deze prachtige Opel Rekord P2 Coupe (niet alle Rekords zijn lelijke roesthokken) is pas van twee eerdere eigenaren geweest en lijkt in een prachtige staat te verkeren. De lak is onberispelijk en het interieur is prachtig origineel. De Rekord Coupé heeft een gereviseerde motor. Ook de remmen zijn een revisie ondergaan en zelfs de originele boekjes zitten nog bij de auto. Je hoeft volgens mij niets te hebben met het merk Opel om deze prachtige klassieker uit 1962 te kunnen waarderen. En whitewalls, zoveel liefde voor whitewalls.

Opel Rekord P2 Coupe
Opel Rekord P2 Coupe
Opel Rekord P2 Coupe
Opel Rekord P2 Coupe

De kilometerstand wordt helaas niet vermeld, maar het is een auto afkomstig uit Zuid Frankrijk. De auto wordt met geldige APK en op Nederlands kenteken geleverd. De vraagprijs bedraagt €15.900 euro. Geïnteresseerden kunnen hier de advertentie vinden.



46 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Mooie bak. Zeker uniek. Maar ik pas toch even.
Uit de tijd dat Opels nog mooi waren. Wat een plaatje!
Vind je ze nu niet mooi?
@keeper1: blijkbaar niet…
@keeper1: u vindt opels mooi?

u mad bro?!
@gwnbmw:
Je hoeft beslist niet gek te zijn om óók Opels mooi te vinden. Je hoeft alleen maar het woordje “objectiviteit” aan je woordenschat toe te voegen. Maar dat gaat de meesten waarschijnlijk boven het petje.
@gwnbmw: yep!
@gwnbmw: n Insignia is zeker niet lelijk
@gwnbmw:
De tijd waarin Opel deze wagen produceerde, kwam het -waarschijnlijk door u aanbeden-
BMW niet veel verder dan een bubblecar………………
http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/BMW-Isetta_1955_1600x1200_wallpaper_02.jpg
@desjonnies: uhm, nooit gedacht dat ik jou ooit eens terecht zou moeten wijzen.

Deze slOpel is van ’62. Dat was het jaar dat de laatste Isetta van de band rolde op kenteken werd gezet. Diens opvolger, de 700 zat ook tegen/op z’n hoogtepunt.
http://www.delest.nl/cb-img/4/BMW-700-LS-Luxus-1963.jpg
Als coupe en RS niet geheel onverdienstelijk in de racerij.
http://www.fotosdecarros.com/wp-content/uploads/2009/12/22/18/BMW-700-rennsport-coupe-1960-f3q.JPG
http://www.conceptcarz.com/images/bmw/bmw_700_rs_1960_01.jpg

Datzelfde jaar zag de Neue Klasse het levenslicht in de vorm van de 1500.
http://momentcar.com/images/bmw-1500-10.jpg
@e1000bmw523i:
wist ik maar ik wou hem ff afbluffen nu doe je dat bij mij LOL, Jackie Ickx is in een BMW 700 begonnen met racen !
@desjonnies: overigens vergeet ik nog de 3200CS
@desjonnies: de tijd dat deze auto werd gebouwd was mijn vader er nog lang niet….
@gwnbmw: ik vraag gewoon aan hem of hij de hedendaagse opels niet mooi vindt. Dat jij dat interpreteert dat ik “mad” ben vind ik vrij apart
@keeper1: dat de volwassene nou niet alles meekrijgen oke, maar je kunt “u mad bro” niet?
@gwnbmw: ken ik zeker wel. vind de opmerking gewoon een beetje raar aangezien ik gewoon iets vraag.
@keeper1: vind jij ze nu wel mooi dan???
@dutchdriftking: Inderdaad mooi!

Dat was denk ik heel wat als je in 1962 met zo’n Opel voor kwam rijden. Of met een Opel Kapitän, dat was gewoon luxe directiewagen, zeker voor Europese begrippen.

Zelf heb ik nooit wat met Opel gehad… Tot ik Saab ging rijden. Een 9-5, een model dat relatief kort na de overname door General Motors was ontwikkeld en tot de nok toe afgeladen was met Opel onderdelen. Niet de meest verfijnde en vooruitstrevende techniek, maar wel beproefd, betrouwbaar en doordacht in elkaar geschroefd. Als je er maar af en toe een scheut olie bijgooide omdat de blokken een heel klein beetje zweterig zijn.

Sinds Saab heeft Opel toch wel een warm plekje in mijn hart.
Mooie auto maar rijdt waarschijnlijk als een zwabber
*jeder popel faehrt ein opel*
@spidermann: Inderdaad de wegligging van Opels uit die tijd werd vergeleken met dweilen.
@realcar:

In 1962 reed bijna alles als een zwabber.
@carmasterr: of als een natte krant.
@clarkson: krant cherokee ?
@papa: hahaha
Het is niet mijn merk nee, maar ik zou deze graag eens bewonderen!
Hij heeft van die echt grappige typisch Franse details, zo had zo’n beetje iedere importwagen aparte reflectors achterop, waarschijnlijk omdat die Fransen de Duitse spullen niet vertrouwden en heeft de wagen een paar kleine Marchal 9Frans merk) mistlampen Hella of Bosch kon je daar gewoon niet keaupen !

Het schijnt inderdaad te rijden en te remmen als bagger echt als bagger, als iedere oudere jongere, of jongere NU met zo’n auto zou moeten rijden, hadden we tien keer te weinig ziekenhuis bedden !

’t is eigenlijk curieus zo’n Opel in Frankrijk, ik bedoel hun eigen spul reed toen al 10 keer beter; maar een buitenlandse wagen werd wel als enorm status symbool gezien, helemaal geloof het of niet de hier nu zo afgebrande ‘Amerikanen’, dat was het summum, in heel Europa !
Een V8 inplaatsen, leuke sleeper voor < 20k
Mooie auto. Al moet ik toegeven dat deze aanbieder nóg een auto in deze prijsklasse heeft, die misschien wat minder zeldzaam is, maar wel veel meer auto voor je geld biedt: een BMW 3.0CS uit 1972.
@RRRobert: huh, ik zie alleen een 3.0S op LPG.
Dit zou een absolute doorbraak in de maffiawereld zijn. 1x rijden voor 4 lijken, wat een efficiëntie!
Mooie bak hoor! Duidelijk heel sterk beïnvloed door de Amerikaanse tak van GM.
Leuk om er een aanhanger van te maken
Hoeveel lijken passen daar in?
@jurdespotter:
Twee! Echter, indien gecremeerd: 648. Genoeg?
@CasperH: op jullie eigen AutoJunk staat staat nog een product van GM met wellicht nóg langere kofferbak:

http://www.autojunk.nl/2015/10/chevolet-impala
Ik vind de vraagprijs eigenlijk wel meevallen. Hij ziet er goed uit. Je moet hem natuurlijk wel in het echt zien. Maar leuke wagen!
€15.900,- Dat is wel fl35.038,99 hè!! Dat is een hoop geld voor een botervloot.
Dat heeft ie volgens mij nieuw nooit gekost (@gtwillem en @desjonnies kunnen hier uitsluitsel over geven). Opel was immers voor de gewone mensch.
@e1000bmw523i: alles is relatief…
@e1000bmw523i: dit is meer de specialiteit van @desjonnies, dit is al heel lang geleden. Houd ten eerste rekening met de inflatie, is nog best een percentage vanaf in die tijd. Ik schat zo in dat een middenklasse auto destijds om en nabij de 4 tot 5.000 gulden kostte, dus een een luxe coupe versie misschien iets meer. Puur giswerk: zal het even op moeten zoeken (misschien iets voor @dizono, die wordt daar immers voor betaald ;-)).
@gtwillem:
Helaas zijn de nieuwprijzen van zulke auto’s bijna niet meer te achterhalen. Wat ik wel zeker weet is, dat eind 1962 Ford twee auto’s introduceerde, nl. de Cortina en de 12M. Beide werden toen aangeboden voor de prijs vanaf HFL. 5.555,- = € 2.645,-.
De Opel Rekord was echter de tegenhanger van de Ford Taunus 17M (badkuip genoemd) en beide lagen een segment hoger. Dit betekent, dat de Rekord een vanafprijs zal hebben gehad van ca. HFL. 7.200,- = € 3.450,-.
Het model wat hier wordt aangeboden was in diezelfde tijd iets heel bijzonders. Ze werden slechts in kleine hoeveelheden verkocht, omdat coupés toen pure luxe waren. Daarom schat ik de nieuwprijs op minimaal HFL. 9.000,- = € 4.250,-
@e1000bmw523i:
tsja relatief, als ik nu mijn 404 Peugeot verkoop, ius dat omgerekend voor de nieuwprijs waarvoor ‘ie het grootste gedeelte van de zestiger jaren te koop was : D.fl 9990,00

Geld is gewoon veel minder waard nu.

Deze Opels zijn nooit veel verkocht, de gewone twee deurs en stationcar wel, zelfs een vierdeurs is zeer zeldzaam, ik denk dat deze begin zestiger jaren zo’n 7000 Gulden was, maar een liter Diesel kostte toen D,fl 0,13 oftewel 6 Eurocent !
Langste kofferbak? Zou er nergens een cadillac coupe uit eind jaren 50 begin jaren 60 te koop staan
Mijn w108 heeft ook een kofferbak waar een shoarma boer tevreden mee kan zijn omdat er 10 schapen in kunnen, abrupt grote achterbak, niet normaal
prachtige auto! ziet er op de foto’s bijna als nieuw uit. Als je even door klikt bij de advertentie kom je op een site beautycars, daar staan ook wat mooie auto’s zeg poepoe
Bazen-bak!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).