• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Rekord P2: koop de langste kofferbak van Nederland

Auteur: CasperH, gepost 11 oktober 2015 om 18:04 – 46 Reacties

Opel Rekord P2 Coupe


Een zeldzame klassieker staat op dit moment te koop: een pareltje van een Opel Rekord P2 Coupe. Op zoek naar verdomd veel kofferbak voor uw geld?

Deze prachtige Opel Rekord P2 Coupe (niet alle Rekords zijn lelijke roesthokken) is pas van twee eerdere eigenaren geweest en lijkt in een prachtige staat te verkeren. De lak is onberispelijk en het interieur is prachtig origineel. De Rekord Coupé heeft een gereviseerde motor. Ook de remmen zijn een revisie ondergaan en zelfs de originele boekjes zitten nog bij de auto. Je hoeft volgens mij niets te hebben met het merk Opel om deze prachtige klassieker uit 1962 te kunnen waarderen. En whitewalls, zoveel liefde voor whitewalls.

Opel Rekord P2 Coupe
Opel Rekord P2 Coupe
Opel Rekord P2 Coupe
Opel Rekord P2 Coupe

De kilometerstand wordt helaas niet vermeld, maar het is een auto afkomstig uit Zuid Frankrijk. De auto wordt met geldige APK en op Nederlands kenteken geleverd. De vraagprijs bedraagt €15.900 euro. Geïnteresseerden kunnen hier de advertentie vinden.

Ook interessant!

  • Koop de tofste Opel Manta van Marktplaats
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Opel maakt de prijs van de vernieuwde Grandland bekend
    Ingrijpende facelift doet Opel Grandland veel goeds

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, Klassiekers, marktplaats, occasion, Opel

Vorig bericht: « Stoffel Vandoorne pakt GP2 titel in Rusland
Volgend bericht: FIA stelt onderzoek in na vreemde crash tijdens WEC op Fuji »

Lees Interacties

Reacties

  1. kilum zegt

    11 oktober 2015 om 18:15

    Mooie bak. Zeker uniek. Maar ik pas toch even.

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    11 oktober 2015 om 18:15

    Uit de tijd dat Opels nog mooi waren. Wat een plaatje!

    Login om te reageren
    • keeper1 zegt

      11 oktober 2015 om 18:43

      Vind je ze nu niet mooi?

      Login om te reageren
      • lamborgfan zegt

        11 oktober 2015 om 18:49

        @keeper1: blijkbaar niet…

        Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        11 oktober 2015 om 19:01

        @keeper1: u vindt opels mooi?

        u mad bro?!

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          11 oktober 2015 om 19:45

          @gwnbmw:
          Je hoeft beslist niet gek te zijn om óók Opels mooi te vinden. Je hoeft alleen maar het woordje “objectiviteit” aan je woordenschat toe te voegen. Maar dat gaat de meesten waarschijnlijk boven het petje.

          Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          11 oktober 2015 om 20:08

          @gwnbmw: yep!

          Login om te reageren
        • scottishcarspotter2000 zegt

          11 oktober 2015 om 20:28

          @gwnbmw: n Insignia is zeker niet lelijk

          Login om te reageren
          • gwnbmw zegt

            11 oktober 2015 om 22:23

            @scottishcarspotter2000:

            oke…

            Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          11 oktober 2015 om 20:38

          @gwnbmw:
          De tijd waarin Opel deze wagen produceerde, kwam het -waarschijnlijk door u aanbeden-
          BMW niet veel verder dan een bubblecar………………
          http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/BMW-Isetta_1955_1600x1200_wallpaper_02.jpg

          Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            11 oktober 2015 om 21:40

            @desjonnies: uhm, nooit gedacht dat ik jou ooit eens terecht zou moeten wijzen.

            Deze slOpel is van ’62. Dat was het jaar dat de laatste Isetta van de band rolde op kenteken werd gezet. Diens opvolger, de 700 zat ook tegen/op z’n hoogtepunt.
            http://www.delest.nl/cb-img/4/BMW-700-LS-Luxus-1963.jpg
            Als coupe en RS niet geheel onverdienstelijk in de racerij.
            http://www.fotosdecarros.com/wp-content/uploads/2009/12/22/18/BMW-700-rennsport-coupe-1960-f3q.JPG
            http://www.conceptcarz.com/images/bmw/bmw_700_rs_1960_01.jpg

            Datzelfde jaar zag de Neue Klasse het levenslicht in de vorm van de 1500.
            http://momentcar.com/images/bmw-1500-10.jpg

            Login om te reageren
            • desjonnies zegt

              11 oktober 2015 om 21:57

              @e1000bmw523i:
              wist ik maar ik wou hem ff afbluffen nu doe je dat bij mij LOL, Jackie Ickx is in een BMW 700 begonnen met racen !

              Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            11 oktober 2015 om 21:45

            @desjonnies: overigens vergeet ik nog de 3200CS…

            Login om te reageren
          • gwnbmw zegt

            11 oktober 2015 om 22:22

            @desjonnies: de tijd dat deze auto werd gebouwd was mijn vader er nog lang niet….

            Login om te reageren
        • keeper1 zegt

          12 oktober 2015 om 06:49

          @gwnbmw: ik vraag gewoon aan hem of hij de hedendaagse opels niet mooi vindt. Dat jij dat interpreteert dat ik “mad” ben vind ik vrij apart

          Login om te reageren
          • gwnbmw zegt

            12 oktober 2015 om 16:35

            @keeper1: dat de volwassene nou niet alles meekrijgen oke, maar je kunt “u mad bro” niet?

            Login om te reageren
            • keeper1 zegt

              13 oktober 2015 om 09:44

              @gwnbmw: ken ik zeker wel. vind de opmerking gewoon een beetje raar aangezien ik gewoon iets vraag.

              Login om te reageren
      • rvds15 zegt

        11 oktober 2015 om 19:05

        @keeper1: vind jij ze nu wel mooi dan???

        Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      11 oktober 2015 om 20:57

      @dutchdriftking: Inderdaad mooi!

      Dat was denk ik heel wat als je in 1962 met zo’n Opel voor kwam rijden. Of met een Opel Kapitän, dat was gewoon luxe directiewagen, zeker voor Europese begrippen.

      Zelf heb ik nooit wat met Opel gehad… Tot ik Saab ging rijden. Een 9-5, een model dat relatief kort na de overname door General Motors was ontwikkeld en tot de nok toe afgeladen was met Opel onderdelen. Niet de meest verfijnde en vooruitstrevende techniek, maar wel beproefd, betrouwbaar en doordacht in elkaar geschroefd. Als je er maar af en toe een scheut olie bijgooide omdat de blokken een heel klein beetje zweterig zijn.

      Sinds Saab heeft Opel toch wel een warm plekje in mijn hart.

      Login om te reageren
  3. spidermann zegt

    11 oktober 2015 om 18:16

    Mooie auto maar rijdt waarschijnlijk als een zwabber
    *jeder popel faehrt ein opel*

    Login om te reageren
    • realcar zegt

      11 oktober 2015 om 18:18

      @spidermann: Inderdaad de wegligging van Opels uit die tijd werd vergeleken met dweilen.

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        11 oktober 2015 om 18:49

        @realcar:

        In 1962 reed bijna alles als een zwabber.

        Login om te reageren
        • clarkson zegt

          11 oktober 2015 om 19:45

          @carmasterr: of als een natte krant.

          Login om te reageren
          • papa zegt

            11 oktober 2015 om 21:20

            @clarkson: krant cherokee ?

            Login om te reageren
            • smadb zegt

              11 oktober 2015 om 22:16

              @papa: hahaha

              Login om te reageren
  4. dwersbongel zegt

    11 oktober 2015 om 18:28

    Het is niet mijn merk nee, maar ik zou deze graag eens bewonderen!

    Login om te reageren
  5. desjonnies zegt

    11 oktober 2015 om 18:36

    Hij heeft van die echt grappige typisch Franse details, zo had zo’n beetje iedere importwagen aparte reflectors achterop, waarschijnlijk omdat die Fransen de Duitse spullen niet vertrouwden en heeft de wagen een paar kleine Marchal 9Frans merk) mistlampen Hella of Bosch kon je daar gewoon niet keaupen !

    Het schijnt inderdaad te rijden en te remmen als bagger echt als bagger, als iedere oudere jongere, of jongere NU met zo’n auto zou moeten rijden, hadden we tien keer te weinig ziekenhuis bedden !

    ’t is eigenlijk curieus zo’n Opel in Frankrijk, ik bedoel hun eigen spul reed toen al 10 keer beter; maar een buitenlandse wagen werd wel als enorm status symbool gezien, helemaal geloof het of niet de hier nu zo afgebrande ‘Amerikanen’, dat was het summum, in heel Europa !

    Login om te reageren
  6. dhrwilders zegt

    11 oktober 2015 om 18:37

    Een V8 inplaatsen, leuke sleeper voor < 20k

    Login om te reageren
  7. Robert zegt

    11 oktober 2015 om 18:38

    Mooie auto. Al moet ik toegeven dat deze aanbieder nóg een auto in deze prijsklasse heeft, die misschien wat minder zeldzaam is, maar wel veel meer auto voor je geld biedt: een BMW 3.0CS uit 1972.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      11 oktober 2015 om 22:09

      @RRRobert: huh, ik zie alleen een 3.0S op LPG.

      Login om te reageren
  8. Corrado16v zegt

    11 oktober 2015 om 18:44

    Dit zou een absolute doorbraak in de maffiawereld zijn. 1x rijden voor 4 lijken, wat een efficiëntie!

    Login om te reageren
  9. mgmgb zegt

    11 oktober 2015 om 18:52

    Mooie bak hoor! Duidelijk heel sterk beïnvloed door de Amerikaanse tak van GM.

    Login om te reageren
  10. gtdave zegt

    11 oktober 2015 om 19:03

    Leuk om er een aanhanger van te maken

    Login om te reageren
  11. jurdespotter zegt

    11 oktober 2015 om 19:07

    Hoeveel lijken passen daar in?

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      11 oktober 2015 om 19:39

      @jurdespotter:
      Twee! Echter, indien gecremeerd: 648. Genoeg?

      Login om te reageren
  12. gtwillem zegt

    11 oktober 2015 om 19:44

    @CasperH: op jullie eigen AutoJunk staat staat nog een product van GM met wellicht nóg langere kofferbak:

    http://www.autojunk.nl/2015/10/chevolet-impala

    Login om te reageren
  13. clarkson zegt

    11 oktober 2015 om 19:46

    Ik vind de vraagprijs eigenlijk wel meevallen. Hij ziet er goed uit. Je moet hem natuurlijk wel in het echt zien. Maar leuke wagen!

    Login om te reageren
  14. e1000bmw zegt

    11 oktober 2015 om 21:19

    €15.900,- Dat is wel fl35.038,99 hè!! Dat is een hoop geld voor een botervloot.
    Dat heeft ie volgens mij nieuw nooit gekost (@gtwillem en @desjonnies kunnen hier uitsluitsel over geven). Opel was immers voor de gewone mensch.

    Login om te reageren
    • spidermann zegt

      11 oktober 2015 om 21:29

      @e1000bmw523i: alles is relatief…

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      11 oktober 2015 om 21:39

      @e1000bmw523i: dit is meer de specialiteit van @desjonnies, dit is al heel lang geleden. Houd ten eerste rekening met de inflatie, is nog best een percentage vanaf in die tijd. Ik schat zo in dat een middenklasse auto destijds om en nabij de 4 tot 5.000 gulden kostte, dus een een luxe coupe versie misschien iets meer. Puur giswerk: zal het even op moeten zoeken (misschien iets voor @dizono, die wordt daar immers voor betaald ;-)).

      Login om te reageren
      • 9000cse zegt

        12 oktober 2015 om 00:53

        @gtwillem:
        Helaas zijn de nieuwprijzen van zulke auto’s bijna niet meer te achterhalen. Wat ik wel zeker weet is, dat eind 1962 Ford twee auto’s introduceerde, nl. de Cortina en de 12M. Beide werden toen aangeboden voor de prijs vanaf HFL. 5.555,- = € 2.645,-.
        De Opel Rekord was echter de tegenhanger van de Ford Taunus 17M (badkuip genoemd) en beide lagen een segment hoger. Dit betekent, dat de Rekord een vanafprijs zal hebben gehad van ca. HFL. 7.200,- = € 3.450,-.
        Het model wat hier wordt aangeboden was in diezelfde tijd iets heel bijzonders. Ze werden slechts in kleine hoeveelheden verkocht, omdat coupés toen pure luxe waren. Daarom schat ik de nieuwprijs op minimaal HFL. 9.000,- = € 4.250,-

        Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      11 oktober 2015 om 22:06

      @e1000bmw523i:
      tsja relatief, als ik nu mijn 404 Peugeot verkoop, ius dat omgerekend voor de nieuwprijs waarvoor ‘ie het grootste gedeelte van de zestiger jaren te koop was : D.fl 9990,00

      Geld is gewoon veel minder waard nu.

      Deze Opels zijn nooit veel verkocht, de gewone twee deurs en stationcar wel, zelfs een vierdeurs is zeer zeldzaam, ik denk dat deze begin zestiger jaren zo’n 7000 Gulden was, maar een liter Diesel kostte toen D,fl 0,13 oftewel 6 Eurocent !

      Login om te reageren
  15. papa zegt

    11 oktober 2015 om 21:22

    Langste kofferbak? Zou er nergens een cadillac coupe uit eind jaren 50 begin jaren 60 te koop staan

    Login om te reageren
  16. henkhupelschoten zegt

    12 oktober 2015 om 00:59

    Mijn w108 heeft ook een kofferbak waar een shoarma boer tevreden mee kan zijn omdat er 10 schapen in kunnen, abrupt grote achterbak, niet normaal

    Login om te reageren
  17. dameister zegt

    12 oktober 2015 om 13:26

    prachtige auto! ziet er op de foto’s bijna als nieuw uit. Als je even door klikt bij de advertentie kom je op een site beautycars, daar staan ook wat mooie auto’s zeg poepoe

    Login om te reageren
  18. lexaudi zegt

    12 oktober 2015 om 15:16

    Bazen-bak!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North