De belangrijkste onderdelen hadden we al gezien. Op de Top Marques in Monaco liet Aznom ook de rest van dit stuk Fiat speelgoed zien. 230pk, 900kg rwd speelgoed.
Een nieuw frame met dubbele draagarmen achteraan. Lekker stugge Bilstein schokdempers en nieuwe veren rondom. Natuurlijk zit er een sperdifferentieel op de achteras. Dat is met deze wielbasis en achterwielaandrijving wel aan te raden. Mede omdat de 1.4 geblazen viercilinder nu goed is voor minimaal 230pk en 330Nm. In racetrim, genaamd “Pista” heeft deze Fiat 500 zelfs 280pk.
Van dichtbij is snel te zien dat er herverbouwd is aan deze Abarth. Dikke uitlaatpijpen, luchtinlaten, grotere remmen en de onvermijdelijke motor achterin. Onder een plaat lexaan gelegd for your viewing pleasure. Helaas zijn er nog geen prijzen bekend.
sweeeeet..
Zo wil ik wel in een 500 rijden. Nice!
Kwijl…
Ideaaaaaaal stads speelgoed!!
Zeker een vette 500, ik hoop dat er ook een paar naar nl komen
ps: er staat volgens mij een knight xv aan de rechter kant op foto 5
@ACCOBRA: Iets beter kijken, dat is namelijk een Dartz. ;)
OT: geweldig bommetje natuurlijk, zet maar voor de deur :D
@Roelio: o dan had ik da verkeerd gezien
bommetje!!!!!
wanneer in de fiat dealer te verkrijgen? :D
Mijn favoriete modificatie! Ziet er geweldig uit. De lexaan beplating zal wel voor de show zijn, want zo wil je niet rijden. Teveel herrie en brandgevaarlijk. Ik droom ervan een keer zoiets te doen met een Midas coupeetje. Helemaal ruig.
@midasracer: Lexaan is onbrandbaar en 250x sterker als glas!
EIGENSCHAPPEN VAN POLYCARBONAAT PLAAT / LEXAAN PLAAT:
– Extreem hoge slagvastheid en nagenoeg onbreekbaar. 250 x sterker dan glas in een zelfde dikte.
– Licht in gewicht. Een polycarbonaat plaat van 1000x1000x5 mm weegt slechts 6 kilo.
– Hoge optische zuiverheid, onbrandbaar, koud buigbaar. Uv-gestabiliseerd dus verkleurt niet
– Uitstekend te bewerken: zagen, boren, frezen, zetten, stanzen.
TOEPASSINGEN VAN POLYCARBONAAT PLAAT / LEXAAN PLAAT:
– Voorzetbeglazing, windscherm, balkonbeglazing, geluidscherm, machineomkasting, lichtreclame, lichtstraten, abri’s, fietsenstallingen, dug-outs, stadions.
Kortom: polycarbonaat plaat is overal toepasbaar waar een slagvaste beglazingssoort verlangd wordt.
@T16: Oh dat wist ik niet, thanks. Ik dacht dat het zoiets was als plexiglas. Maar vwb geluidsisolatie lijkt me niet best.
Wat een geweldig bommetje! Een erg leuk speeltje voor op circuitdagen. En dan daarna gewoon naar huis er mee rijden. :D
Jammer van het halve werk. Met een ‘Pista’ benaming, maw openbare weg wagen aangepast voor de renbaan (vs Strada, renwagen aangepast voor de openbare weg) zou men op zijn minst een rolkooi en 4puntsgordels kunnen voorzien. (Zoals in sommige Strada-achtige Porsches.) Bovendien heeft men geen warmte extractie voorzien via de achterklep, waarom die luchthappers als deze toch niet kan doorstromen? All show, some temporary go (Fukushima style, until meltdown)
@linkador: Is de doos van lexaan dicht aan de onderzijde?
Ik denk het niet, en alle koellucht stroomt lekker door naar onder en naar achteren. Italianen zijn nog altijd beter in auto’s bouwen als Japaners in het beheren van kernreactors.
Wauw!
Waanzinnig.. zoals Jack zegt.. kwijl.. alleen hè.. waar moet m’n subwoofer nu? ;)
@Freewarefreak: Met deze asswooper heb je geen verlangen meer naar je subwoofer ;)
@GOD: Ik denk dat je bass genoeg hebt met alleen een stukje glas tussen jou en die motor.
Damn… wat zou ik daar graag eens in willen rijden!
@Vanquish Meeste geluid en vooral de bass komt van de uitlaat en die blijft aan de buitenkant zitten. ;)
Gaaf dingetje. Is er ook een optie om het 160pk standaard blokje wat de voorwielen aandrijft gewoon te laten zitten? Dan heb je een extra-lollige 390pk AWD versie…
@Mairsil: Wat een lekker zieke geest heb jij :D
400kp/900kg :o
OT: Lijkt mij echt wel een zalig karretje :)
Hebbe hebbe hebbe!
@vale46: En toch gebeurt het. Er rijdt in Nederland een grijs metallic Alfa GT rond. Achterin heeft die man de beroemde 3.0 V6 van Alfa gebouwd en gekieteld naar dik 300 PK. Wat een blok.. wauw.. ehm.. oja.. de originele 3.0 V6 gekieteld en even sterk zit voor nog onder de motorkap en helpt vriendje achterin. Hele reportage over gelezen in de “Auto en Tuning”. ;) Ik wou dat ik ook zo ziek was.. (lees: dikte van mijn portemonnee dit zou ondersteunen)
@Freewarefreak: Zalig! :D
Ik wist niet dat hier in de lage landen ook zo een projecten bestonden, laat staan road legal!
Met zo’n korte wielbasis en dat vermogen/gewicht sta je binnen een oogwenk met je neus de andere kant op.
Waarschijnlijk daarom heel leuk.
Maar een serieus snelle auto?
Neuh.
@bozewolf: dacht het toch wel ! Zal rond de 6 seconden sharp op de 100km/h zitten, en een top van 260km/h kunnen halen…ware het niet dat dat vermoedelijk is teruggeschroefd naar ca. 235km/h (veiligheid).
Als deze schoonheid überhaupt al te koop is in Nederland, hoeveel zal die dan gaan kosten? Ik hoop zo erg dat ik h’m een x kan gaan testen!! Super GEIL!!
@eddyclio: normale Abarth = 23.000,- euri. Beetje Bilstein, beetje vermogen, beetje grotere turbo, beetje betere banden, beetje achterwielaandrijving = 35.000,- euri.
@Megakix: Wel de winstmarge er bij optellen ;)
http://www.jameslist.com/advert/333599/for-sale-abarth-motore-centrale-280-hp
@baasbas: WTF !!!!…zat ik daar efkes naast !!!! Niet normaal duur…bedankt amigo voor je reply. Kan jij (behoudens de ‘winstmarge’) bedenken waarom er zo’n groot verschil is ontstaan ? Heeft het te maken met de ‘aanleg’ van de achterwielaandrijving dan ?
Een RWD Fiat 500? Dat is behoorlijk cool! Die wil ik wel hoor;)