• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fiat 500 met achterwielaandrijving is terug!

Auteur: Alwood, gepost 15 april 2011 om 19:51 – 31 Reacties

Dikke Fiat Jonge!
De belangrijkste onderdelen hadden we al gezien. Op de Top Marques in Monaco liet Aznom ook de rest van dit stuk Fiat speelgoed zien. 230pk, 900kg rwd speelgoed.

Een nieuw frame met dubbele draagarmen achteraan. Lekker stugge Bilstein schokdempers en nieuwe veren rondom. Natuurlijk zit er een sperdifferentieel op de achteras. Dat is met deze wielbasis en achterwielaandrijving wel aan te raden. Mede omdat de 1.4 geblazen viercilinder nu goed is voor minimaal 230pk en 330Nm. In racetrim, genaamd “Pista” heeft deze Fiat 500 zelfs 280pk.

Van dichtbij is snel te zien dat er herverbouwd is aan deze Abarth. Dikke uitlaatpijpen, luchtinlaten, grotere remmen en de onvermijdelijke motor achterin. Onder een plaat lexaan gelegd for your viewing pleasure. Helaas zijn er nog geen prijzen bekend.

Ook interessant!

  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Koop de Abarth 500 met Novitec spul van een Autobloglezer
  • Abarth F595 heeft een Formule 4 motor
  • Fiat Ullysse
    Fiat Ullysse keert terug, nu ook elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

500, abarth, aznom, Fiat, tuning

Vorig bericht: « Dodge geeft eerste teaser van 2013 Viper vrij
Volgend bericht: Autoblog video: Shell V-Power Looping der Loopings »

Lees Interacties

Reacties

  1. savipe zegt

    15 april 2011 om 19:55

    sweeeeet..

    Login om te reageren
  2. Pallas zegt

    15 april 2011 om 19:56

    Zo wil ik wel in een 500 rijden. Nice!

    Login om te reageren
  3. jack_abarth zegt

    15 april 2011 om 19:58

    Kwijl…

    Login om te reageren
  4. mortsel2640 zegt

    15 april 2011 om 20:04

    Ideaaaaaaal stads speelgoed!!

    Login om te reageren
  5. ACCOBRA zegt

    15 april 2011 om 20:09

    Zeker een vette 500, ik hoop dat er ook een paar naar nl komen
    ps: er staat volgens mij een knight xv aan de rechter kant op foto 5

    Login om te reageren
    • Roelio zegt

      16 april 2011 om 01:34

      @ACCOBRA: Iets beter kijken, dat is namelijk een Dartz. ;)

      OT: geweldig bommetje natuurlijk, zet maar voor de deur :D

      Login om te reageren
      • ACCOBRA zegt

        16 april 2011 om 11:29

        @Roelio: o dan had ik da verkeerd gezien

        Login om te reageren
  6. terazino zegt

    15 april 2011 om 20:20

    bommetje!!!!!

    Login om te reageren
  7. spykerboy zegt

    15 april 2011 om 20:40

    wanneer in de fiat dealer te verkrijgen? :D

    Login om te reageren
  8. midasracer zegt

    15 april 2011 om 20:47

    Mijn favoriete modificatie! Ziet er geweldig uit. De lexaan beplating zal wel voor de show zijn, want zo wil je niet rijden. Teveel herrie en brandgevaarlijk. Ik droom ervan een keer zoiets te doen met een Midas coupeetje. Helemaal ruig.

    Login om te reageren
    • T16 zegt

      15 april 2011 om 23:25

      @midasracer: Lexaan is onbrandbaar en 250x sterker als glas!
      EIGENSCHAPPEN VAN POLYCARBONAAT PLAAT / LEXAAN PLAAT:
      – Extreem hoge slagvastheid en nagenoeg onbreekbaar. 250 x sterker dan glas in een zelfde dikte.
      – Licht in gewicht. Een polycarbonaat plaat van 1000x1000x5 mm weegt slechts 6 kilo.
      – Hoge optische zuiverheid, onbrandbaar, koud buigbaar. Uv-gestabiliseerd dus verkleurt niet
      – Uitstekend te bewerken: zagen, boren, frezen, zetten, stanzen.

      TOEPASSINGEN VAN POLYCARBONAAT PLAAT / LEXAAN PLAAT:
      – Voorzetbeglazing, windscherm, balkonbeglazing, geluidscherm, machineomkasting, lichtreclame, lichtstraten, abri’s, fietsenstallingen, dug-outs, stadions.

      Kortom: polycarbonaat plaat is overal toepasbaar waar een slagvaste beglazingssoort verlangd wordt.

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        16 april 2011 om 08:23

        @T16: Oh dat wist ik niet, thanks. Ik dacht dat het zoiets was als plexiglas. Maar vwb geluidsisolatie lijkt me niet best.

        Login om te reageren
  9. Jazzie zegt

    15 april 2011 om 21:35

    Wat een geweldig bommetje! Een erg leuk speeltje voor op circuitdagen. En dan daarna gewoon naar huis er mee rijden. :D

    Login om te reageren
  10. linkador zegt

    15 april 2011 om 21:58

    Jammer van het halve werk. Met een ‘Pista’ benaming, maw openbare weg wagen aangepast voor de renbaan (vs Strada, renwagen aangepast voor de openbare weg) zou men op zijn minst een rolkooi en 4puntsgordels kunnen voorzien. (Zoals in sommige Strada-achtige Porsches.) Bovendien heeft men geen warmte extractie voorzien via de achterklep, waarom die luchthappers als deze toch niet kan doorstromen? All show, some temporary go (Fukushima style, until meltdown)

    Login om te reageren
    • T16 zegt

      15 april 2011 om 23:38

      @linkador: Is de doos van lexaan dicht aan de onderzijde?

      Ik denk het niet, en alle koellucht stroomt lekker door naar onder en naar achteren. Italianen zijn nog altijd beter in auto’s bouwen als Japaners in het beheren van kernreactors.

      Login om te reageren
  11. piebepost zegt

    15 april 2011 om 22:05

    Wauw!

    Login om te reageren
  12. Freewarefreak zegt

    15 april 2011 om 22:13

    Waanzinnig.. zoals Jack zegt.. kwijl.. alleen hè.. waar moet m’n subwoofer nu? ;)

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      15 april 2011 om 22:22

      @Freewarefreak: Met deze asswooper heb je geen verlangen meer naar je subwoofer ;)

      Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        15 april 2011 om 22:28

        @GOD: Ik denk dat je bass genoeg hebt met alleen een stukje glas tussen jou en die motor.

        Damn… wat zou ik daar graag eens in willen rijden!

        Login om te reageren
        • GOD zegt

          15 april 2011 om 22:36

          @Vanquish Meeste geluid en vooral de bass komt van de uitlaat en die blijft aan de buitenkant zitten. ;)

          Login om te reageren
  13. Mairsil zegt

    16 april 2011 om 01:22

    Gaaf dingetje. Is er ook een optie om het 160pk standaard blokje wat de voorwielen aandrijft gewoon te laten zitten? Dan heb je een extra-lollige 390pk AWD versie…

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      16 april 2011 om 10:46

      @Mairsil: Wat een lekker zieke geest heb jij :D
      400kp/900kg :o

      OT: Lijkt mij echt wel een zalig karretje :)
      Hebbe hebbe hebbe!

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        16 april 2011 om 14:14

        @vale46: En toch gebeurt het. Er rijdt in Nederland een grijs metallic Alfa GT rond. Achterin heeft die man de beroemde 3.0 V6 van Alfa gebouwd en gekieteld naar dik 300 PK. Wat een blok.. wauw.. ehm.. oja.. de originele 3.0 V6 gekieteld en even sterk zit voor nog onder de motorkap en helpt vriendje achterin. Hele reportage over gelezen in de “Auto en Tuning”. ;) Ik wou dat ik ook zo ziek was.. (lees: dikte van mijn portemonnee dit zou ondersteunen)

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          17 april 2011 om 15:11

          @Freewarefreak: Zalig! :D
          Ik wist niet dat hier in de lage landen ook zo een projecten bestonden, laat staan road legal!

          Login om te reageren
  14. bozewolf zegt

    16 april 2011 om 04:02

    Met zo’n korte wielbasis en dat vermogen/gewicht sta je binnen een oogwenk met je neus de andere kant op.

    Waarschijnlijk daarom heel leuk.

    Maar een serieus snelle auto?

    Neuh.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      17 april 2011 om 11:54

      @bozewolf: dacht het toch wel ! Zal rond de 6 seconden sharp op de 100km/h zitten, en een top van 260km/h kunnen halen…ware het niet dat dat vermoedelijk is teruggeschroefd naar ca. 235km/h (veiligheid).

      Login om te reageren
  15. eddyclio zegt

    16 april 2011 om 10:13

    Als deze schoonheid überhaupt al te koop is in Nederland, hoeveel zal die dan gaan kosten? Ik hoop zo erg dat ik h’m een x kan gaan testen!! Super GEIL!!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      17 april 2011 om 11:55

      @eddyclio: normale Abarth = 23.000,- euri. Beetje Bilstein, beetje vermogen, beetje grotere turbo, beetje betere banden, beetje achterwielaandrijving = 35.000,- euri.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        12 september 2011 om 11:03

        @Megakix: Wel de winstmarge er bij optellen ;)

        http://www.jameslist.com/advert/333599/for-sale-abarth-motore-centrale-280-hp

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          12 september 2011 om 21:55

          @baasbas: WTF !!!!…zat ik daar efkes naast !!!! Niet normaal duur…bedankt amigo voor je reply. Kan jij (behoudens de ‘winstmarge’) bedenken waarom er zo’n groot verschil is ontstaan ? Heeft het te maken met de ‘aanleg’ van de achterwielaandrijving dan ?

          Login om te reageren
  16. Cantago zegt

    23 april 2011 om 22:07

    Een RWD Fiat 500? Dat is behoorlijk cool! Die wil ik wel hoor;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North