• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fiat komt met 4×4 op basis van Santana, uhh Iveco

Auteur: autoblogger, gepost 8 mei 2007 om 22:27 – 31 Reacties

Santana PS 10 Commercial


Volgend jaar zien we misschien een Fiat op basis van de Iveco Massif SUV. Deze 4×4 staat ook bekend als Santana Anibal, beide merken (onderdeel van de Fiat groep) zijn sinds vorig jaar een samenwerkingsverband aangegaan. Maar er is meer aan de hand…

Over enige tijd zal de productie van de Santana PS 10 (AKA Anibal) in een licht gewijzigde vorm worden voortgezet onder de naam Iveco. Importeur Santana Nederland liet dit vandaag weten en biedt de laatste modellen van de 4×4 tegen een uiterst scherpe prijs aan.

De Iveco Massif heeft dus de toekomst en Fiat heeft er al plannen mee. Fiat groep CEO Sergio Marchionne vertelde laatst tegen Automotive News: “I asked Fiat Automobiles CEO Luca De Meo to consider modifying the Massif’s exterior and interior styling to create a successor to the [Fiat] Campagnola.”

De Fiat Campagnola werd vanaf de jaren ´50 tot ´80 gemaakt en Fiat is op zoek naar een opvolger. De kleine Sedici nemen we natuurlijk niet serieus en daarom lijkt het een logische stap om met een grotere versie te komen. We schreven eerder over de Hummer-aspiraties en de Fiat Oltre concept, wellicht wordt dit toch nog realiteit…

Met dank aan chrizzzie voor de tip!

Ook interessant!

  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Dit is de bruutste Fiat Panda ooit
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen
  • Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
    Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Fiat, iveco, santana, Sergio-Marchionne, SUV

Vorig bericht: « Gunshots op de Belgische snelweg
Volgend bericht: Autobloggert heeft tv-aspiraties? »

Lees Interacties

Reacties

  1. MichaelNizet zegt

    8 mei 2007 om 22:34

    Heb nieuwe foto’s gezien van de Iveco massif. Stuk eigentijdser en gemoderniseerd.

    Login om te reageren
  2. Armada zegt

    8 mei 2007 om 22:43

    Ok, dat is dus een fiat op basis van een santana die weer gebaseerd is op een Land Rover Defender. Kijken hoe ver ze daarmee kunnen gaan.

    Login om te reageren
  3. Rick dos zegt

    8 mei 2007 om 22:45

    Is het erg als ik nog nooit van een Santana Anibal gehoord heb? Laat staan gezien heb.

    Of zou dat komen omdat ie verdacht veel op een Land Rover lijkt……

    Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    8 mei 2007 om 22:56

    @Rick dos: het is dus eigenlijk ook een Land-Rover, zoals Armada al schrijft ;)

    Login om te reageren
  5. Alec zegt

    8 mei 2007 om 23:05

    loopt fiat daarmee dan niet een beetje achter?

    ik dacht dat de crossover markt de toekomst ging uitmaken en dat 4×4 bakkies uit gingen raken?

    verder wel een goed idee om een vertrouwd concept te nemen en die om te bouwen naar een fiat, dan weet je zeker dat het werkt.
    maar de ervaring van fiat?
    De fiat panda 4×4 viel wel weer tegen…. :S

    Login om te reageren
  6. Armada zegt

    8 mei 2007 om 23:13

    Zit bij ons in Leiden trouwens een garage die die Santana’s importeerd. Ben er weleens wezen kijken, maar ik zou toch voor het origineel (Defender)gaan.
    Heerlijk onverschrokken en ongecompliceerd. Meer moet een echte 4×4 niet zijn.

    Login om te reageren
  7. Armada zegt

    8 mei 2007 om 23:14

    importeerd moet importeert zijn.

    Login om te reageren
  8. Klassiekerrally zegt

    8 mei 2007 om 23:18

    Ik heb afgelopen week dus zo’n Santana gezien. Dacht eerst dat het een Laro was met een gepimpt front… Nu weet ik beter ;)

    Login om te reageren
  9. Rick dos zegt

    8 mei 2007 om 23:32

    @autoblogger

    Oh! Had het niet gezien…. :S :s

    Maar zoals vaker heeft Armada weer het antwoord voor mij! ;)

    Login om te reageren
  10. Armada zegt

    8 mei 2007 om 23:40

    @ Rick dos.
    Bedankt man. Dat een autoblog grootheid als jij dat zegt, betekent toch wel heel wat voor me.

    Login om te reageren
  11. Rick dos zegt

    8 mei 2007 om 23:49

    Autoblog grootheid?! Moi?! Of zit je me gewoon in de mailing te nemen??? ;) :D

    Login om te reageren
  12. Armada zegt

    8 mei 2007 om 23:59

    Nope. Ik neem je niet in de maling. cross my heart.

    Login om te reageren
  13. Rick dos zegt

    9 mei 2007 om 00:01

    Schei eens uit. Ik begin nu verlegen te worden. ;)

    pssst ga maar door hoor. :P :P

    Login om te reageren
  14. luc zegt

    9 mei 2007 om 00:02

    dit wordt een rip

    Login om te reageren
  15. Armada zegt

    9 mei 2007 om 00:12

    Ok almachtige. Ik zal echter ook nog wat bewaren voor de aankomende topics.

    Login om te reageren
  16. jakob zegt

    9 mei 2007 om 00:25

    defender anyone? ;)

    Login om te reageren
  17. chrizzzie zegt

    9 mei 2007 om 08:27

    Denk dat deze auto het meest voor de Italiaanse markt bedoeld is. In het zuiden rijden ze daar best wel veel met 4×4´s en Italianen kopen het liefst Italiaanse auto´s aangezien Fiat Group daar een marktaandeel heeft van 31%.

    Login om te reageren
  18. Rossi zegt

    9 mei 2007 om 08:44

    Er staat er een hier in zandvoort, leuke bak idd, ietsje goedkoper als een defender maar dan met meer power. De motor in de santana was trouwens al een van IVECO.
    Ikzelf zou ook gaan voor de defender, echter als deze stopt met de productie is de iveco/santana een geweldig gewild product!!

    Login om te reageren
  19. Vapid zegt

    9 mei 2007 om 08:44

    Ik vind Fiat’s zo’n ongelofelijke koekentrommels en dinky toys.
    maar dit kan toch best leuk worden.

    maar het blijven koekentrommels en dinky toys……

    Login om te reageren
  20. Rossi zegt

    9 mei 2007 om 08:53

    Op deze site: http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=3417 staat trouwens hoe de iveco massif er uit gaat zien!
    –edit: dat is een hobbysite van iemand die overal plaatjes vandaan kopieert zonder bronvermelding, de herkomst van de afbeeldingen is italiaspeed: http://www.italiaspeed.com/2007/cars/other/iveco/02/massif/gallery/gallery.html –

    Login om te reageren
  21. pietje zegt

    9 mei 2007 om 09:08

    leuk zo’n auto! Vooral als je in de binnenlanden van Afrika woont!
    Wat moet je er hier nou mee??

    Login om te reageren
  22. Niels zegt

    9 mei 2007 om 09:38

    Die Santana is echt beter dan de Laro, dat is heel gek. Ze zijn bijvoorbeeld waterdicht, wat een leuke feature is voor een auto :-) Jammer dat het overgaat naar Fiat / Iveco.

    Login om te reageren
  23. Michael zegt

    9 mei 2007 om 10:06

    @ Rossi: Idd dit is de nieuwe massif. Deze was gepresenteerd in Monaco in februari. Deze foto’s geven precies weer hoe hij word, en valt dus onder de special vehicles bij FIAT Group. IVECO lijkt me vertrouwder dan Santana (unknown brand).

    Login om te reageren
  24. ikke zegt

    9 mei 2007 om 10:43

    off topic
    @ armada
    ken je een club in leiden die armada heet?

    Login om te reageren
  25. Alwood zegt

    9 mei 2007 om 11:09

    zijn best leuke wagentjes, die santana’s :) maar toch niet echt voor nederland gemaakt als je het mij vraagt… meer om door de binnenlanden van spanje te crossen :P

    en om nog ff een dingetje recht te zetten: De santana is niet gebaseerd op een Defender! De Defender staat weer een trapje hoger in de evolutie, de Santana is een doorontwikkeling van de Series van landrover :) Daarom heeft de Santana ook geen spiraalveren. Gelukkig zijn ze wel van de bladveren van de Series afgestapt, deze wagens hebben paraboolveren (comfortabele bladveren ;) )

    Login om te reageren
  26. Jan zegt

    9 mei 2007 om 13:38

    Importeert iemand ook de UMV in NL?

    Login om te reageren
  27. Chief_S5 zegt

    9 mei 2007 om 15:35

    ‘T is wel een stoere bak vind ik. De nieuwe wordt een stuk moderner, maar hoeveel wordt dit eigenlijk verkocht?

    Login om te reageren
  28. Citrofiel zegt

    9 mei 2007 om 16:24

    Pfff. Ik moet bekennen in NL nog nooit zo’n Santana gezien te hebben. (goh, wat jammer toch… NOT) In Tsjechië ben ik ze wel vaker tegen gekomen, maar waarom zou je een nep-Defender kopen? Alleen om de prijs?

    Login om te reageren
  29. Alwood zegt

    9 mei 2007 om 16:43

    @Citrofiel
    Voor mensen die wel écht door de bagger moeten (niet dat laffe gedoe wat je in NL hebt maar écht offroaden) kan het een voordeel zijn dat er niet zo veel elektronica in zit. Nu is dat er bij de TD5 ook wel uit te halen…

    De prijs scheelt verder wel heel flink. De santana is minder dan de helft van een defender volgens mij :o

    Login om te reageren
  30. Renz zegt

    20 juni 2007 om 08:05

    het lijkt heel heel veel op een Land Rover Defender. te veel!!!!!!

    Login om te reageren
  31. David zegt

    1 november 2007 om 05:51

    Een Defender is bijna de RangeRover onder de primitieve 4×4’s, houd me ten goede, als ik de poen had… De Santana was eigenlijk dat wat de Defender ooit was, goudeerlijk werkpaard met oerdegelijke techniek en beresterk. Op hun site staan voorbeelden van gebruikers, vroeger de Defender klanten… Ben erg benieuwd naar de Massif, het krachtige blok vestigd hoop voor de heulers die nu in dure LC’s 4.2 moeten stappen. Hopen dat Fiat de betrouwbaarheid een b’tje beter voor mekaar heeft wanneer ’t in een Iveco garage staat…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North