• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fiat laat voorbijgangers sms-en met billboard

Auteur: chefke, gepost 9 mei 2008 om 17:33 – 20 Reacties

Fiat 500 Billboard
Ondanks dat het Fiat voor de wind gaat, komt het merk steeds weer met nieuwe dingen om reclame te maken. We zagen al een Fiat 500 in een reuzenrad en in de metro. Nu hebben ze midden in Berlijn een gigantisch billboard neergezet waarmee je kunt sms-en.

Voorbijgangers kunnen berichtjes naar een speciaal telefoonnummer sturen. Vervolgens rollen die berichtjes voorbij op een 20 meter breed scherm. Ook zijn de smsjes te lezen via de Rss-feed van de Fiat website. Dat biedt natuurlijk gelegenheid voor een paar ludieke grappen maar waarschijnlijk moeten de berichtjes wel eerst goed gekeurd worden. Anders zou het vrij snel uit de hand lopen.

De twee reclameborden die een oppervlakte hebben van 288 vierkante meter staan middenop Checkpoint Charlie, één van de drukste kruispunten van Berlijn. Je kunt van Fiat zeggen wat je wilt, maar origineel zijn ze in ieder geval wel.

UPDATE: En we hebben ook de bewegende beelden.

Fiat 500 Billboard
Fiat 500 Billboard

Ook interessant!

  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen
  • Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
    Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

500, Fiat, Marketinggezeik-en-gebakken-pr, sms

Vorig bericht: « Amerikaans geweld: Challenger vs Mustang Bullitt
Volgend bericht: McLaren werkt aan drie nieuwe supercars »

Lees Interacties

Reacties

  1. Appieflappie zegt

    9 mei 2008 om 17:34

    -Edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  2. Jesper zegt

    9 mei 2008 om 17:36

    En dan smsen: Don’t buy this piece of crap, it’s Italian, remember?! :P

    Login om te reageren
  3. Chip zegt

    9 mei 2008 om 17:41

    Wat heb ik zin om die text opnieuw te sprayen en erop te zetten:

    “I’m a Fiat Panda in disguise!”

    Login om te reageren
  4. wotevajjjj zegt

    9 mei 2008 om 17:50

    lol als ze geen geld kunnen halen uit de verkoop van de 500 gaan toch nog wat geld halen uit de smsjes :p
    ( wat kost 1 sms eigelijk ? )

    Login om te reageren
  5. Appieflappie zegt

    9 mei 2008 om 17:59

    Hoezo nutteloos?

    Ik vind het een geniale marketing stunt. Mag ik dat niet zeggen??

    Login om te reageren
  6. slico zegt

    9 mei 2008 om 18:06

    @ Jesper LOL :)

    Login om te reageren
  7. bruistablet zegt

    9 mei 2008 om 18:15

    zo zie je maar….het gepeupel is vatbaar voor lokkertjes zoals gratis sms….vroeger deden winkeliers dat met animo zegels…wat je ze dan uiteindelijk verkoopt maakt die dombo”s niets uit….als ze er maar iets gratis bij krijgen….de sukkels.

    *kom uit een middenstandsgezin,vandaar mijn marketingkennis*

    Login om te reageren
  8. Rick zegt

    9 mei 2008 om 18:16

    Ik dacht al, SMS anders de text: Koop een VW Golf voor hetzelfde geld!

    Login om te reageren
  9. Wollie zegt

    9 mei 2008 om 19:27

    @Rick
    Die VW Golf kost toevallig wel het dubbele, en wat moet je met zo’n degelijke maar oersaaie Duitse bak ?
    Fiat geeft een pak rijplezier voor je geld !

    Login om te reageren
  10. Donstil zegt

    9 mei 2008 om 19:35

    ooh de reactie “het is een fiat panda” zit er weer tussen hoor

    Ik heb toevallig een 500 en ik kan zeggen het rijd een stuk beter dan een panda,

    Het onderstel is gebruikt maar daat houd het ook wel mee op volgensmij.

    Als een “duur” auto merk dat doet dan is het geweldig, en doet fiat het dan noemen we het een “omgebouwde fiat panda”

    Waar rij je zelf in ? (of moet ik zeggen op : Brommer)

    ik vind het een leuk idee, jammer dat smsjes gescreen worden.
    waarschijnlijk door een computer die alle worden eruit filtert.

    zo heb ik eens bij een Concert van Marco borsato “dries roelvink 4 President” ge smst, en dat kwam erdoor, geeft toch een leuk gezicht met 15duizend man in de kuip
    maar dat ff offtopic :D

    Login om te reageren
  11. vla zegt

    9 mei 2008 om 20:18

    N machtig dingetje hebben ze daar geplaatst… Het is okee om ‘* ik houd van je!” erop te zetten, dingen als “Fuck you all” al wat minder maar er kunnen ook dingen op zoals “Wir mussen die Juden ausrotten!” of erger: “Free Tibet!” en je hebt meer dan een protest, rellen en gegarandeerd een rechtzaak aan je been! Gelukkig is er censuur… Phew…
    Ps voor de duidelijkheid: ik houd niet van *, ik ben geen puberale lul, ik heb niets tegen andermans geloof/huidskleur/seksuele voorkeur/whatever en Tibet moet wel degelijk vrij als een vogel verdomme! Vuile mensenrechtenschendende Chinezen! Een slag in hun gezicht verdienen ze, samen met 1 van deze: http://folk.ntnu.no/erlenkra/Daily%20Radar%20Feature%20-%2020%20Gnarliest%20Torture%20Devices%20of%20All%20Time.htm (niet voor gevoelige mensen)

    Login om te reageren
  12. Rick zegt

    9 mei 2008 om 20:47

    @Wollie.
    En heel toevallig vind ik Fiat niks aan dus word het de Golf.

    Login om te reageren
  13. bruistablet zegt

    9 mei 2008 om 21:01

    @de vlaeminck,…wat lul je dan….de chinezen geloven in onderdrukking …netzoals die zwakzinniggen in oma”s cafe op de veluwe in stalking geloven…aan het eind leverd dat voor hun alleen maar ellende op…maar dat is hun probleem.

    Login om te reageren
  14. vla zegt

    9 mei 2008 om 21:07

    @ bruistablet
    Ho ff! Ben je nu pro of contra? Want van je argument kan ik weinig wegdragen. (no offense)

    Login om te reageren
  15. Endlezz zegt

    9 mei 2008 om 21:58

    @de vlaeminck

    voor één keer heb je gelijk ;)

    Login om te reageren
  16. vla zegt

    9 mei 2008 om 22:02

    YESSS! :P
    *Schrapt ‘gelijk hebben’ van zijn to do lijst voor 2008* :D

    Login om te reageren
  17. Thijs zegt

    10 mei 2008 om 09:42

    @ De Vlaeminck,
    Voila dit is dus marketing, die mensen lullen altijd de prachtigste zinnen aan elkaar en achteraf denk je “hmm nou heb ik nog steeds geen antwoord op m’n vraag”.
    “Kom uit een reclamemakend gezin, dus vandaar mijn marketeerskennis*

    ;)

    Login om te reageren
  18. Vroegerr! zegt

    10 mei 2008 om 13:07

    Vroeger deden we alleen bellen met een mobiel maar dit is wel leuk…

    Login om te reageren
  19. Benjamin1 zegt

    10 mei 2008 om 16:32

    @ de vlaeminck

    die martelwerktuigen zijn vieeeees. alleen snap ik het idee van nummer 1 niet :S.

    anyway, leuke actie van Fiat!!

    Login om te reageren
  20. vla zegt

    10 mei 2008 om 16:47

    @ Benjamin
    Je plooit de mens tussen de spaken, slaat de gewrichten met een voorhamer tot pulp, slaat nog wat meer om het lijf flexibel te maken, en laat hem een dag of 2 rotten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North