• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fiat neemt zijn structuur op de schop

Auteur: sir_smokalot, gepost 23 januari 2007 om 16:20 – 19 Reacties

Fiat logo

Op 1 februari 2007 zal Fiat Auto een naamsverandering ondergaan. Vanaf dan heet het consortium “Fiat Group Automobiles SpA”. In plaats van al zijn merken, zoals nu, onder Fiat Auto te laten vallen wordt het bedrijf opgesplitst in vier aparte bedrijven, die allemaal voor 100% in handen komen van “Fiat Group Automobiles SpA”. De huidige merkenchefs worden CEO van de 4 nieuwe bedrijven.

De nieuwe bedrijven die worden gecreëerd zijn: “Fiat Automobiles SpA,” “Alfa Romeo Automobiles SpA,” “Lancia Automobiles SpA,” en “Fiat Light Commercial Vehicles SpA”. Het doel van deze actie is om de merken meer eigen identiteit en richting te geven. Voor het personeel en de dealers verandert er niets. Wat wel verandert is het logo van de bedrijven, dit zal worden gefuseerd met het merk van de overkoepelende “Fiat Group”.

In de woorden van het persbericht:

These changes are consistent with the new corporate culture at the Fiat Group. In particular, they reflect two strategic decisions as to how to approach the business. On the one hand, the Group will exist as a unified whole, and on the other hand, each company will be characterized by the specific nature of the respective operating sectors and individual brands.

Over the next few months, all Group activities will highlight this aspect by pairing the “Fiat Group” mark with the sector or brand trademark.

Ook interessant!

  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen
  • Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
    Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
  • Fiat Pulse
    Fiat Pulse is een nieuwe stoere crossover

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Fiat

Vorig bericht: « Hoeveel mazzel kan je hebben?
Volgend bericht: De kogel is door de kerk: de Silva naar VW »

Lees Interacties

Reacties

  1. Carfreak (BMW 320i) zegt

    23 januari 2007 om 16:29

    waauw *** ik zal niet slapen vanavond

    Login om te reageren
  2. A-Town zegt

    23 januari 2007 om 16:38

    En hoe ziet dat “nieuwe” logo eruit dan??? Dat rooie fiat logo??

    Login om te reageren
  3. Ilquadrifoglio zegt

    23 januari 2007 om 16:40

    Ik denk dat dit een uiterst positieve ontwikkeling is voor Alfa Romeo, Maserati en Lancia. Nu kunnnen de merken pas echt aan hun eigen identiteit werken.

    Login om te reageren
  4. Barry zegt

    23 januari 2007 om 17:03

    Dat is volgens mij wel goed voor deze merken,

    Login om te reageren
  5. lincoln mark8 zegt

    23 januari 2007 om 17:05

    straks niet mauwen dat jullie niet waren voorgelicht … (antonov syndroom) de fiat groep wordt groter dan PSA.

    Login om te reageren
  6. Ca.dil zegt

    23 januari 2007 om 17:27

    Worden Fiats er beter van?

    En Ferrari? hoort dat bij “Fiat Automobiles SpA” ?

    Login om te reageren
  7. nope,, zegt

    23 januari 2007 om 17:52

    @ a-town ja meer het audelogo maar dat was al heeeeeel lang bekend en @ ca.dil ja deze hebben veel aandelen in elkaar. lijkt mij en gode ontwikkleing makklijker om modellen te maken ed.

    Login om te reageren
  8. Jappy zegt

    23 januari 2007 om 18:05

    Zo hoop dan voor ze dat ze ook een eigen identiteit krijgen!

    Login om te reageren
  9. armada zegt

    23 januari 2007 om 18:37

    Gaan we er als consument ook nog iets van merken?

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    23 januari 2007 om 18:37

    Ik persoonlijk vond het niet nodig. Er is genoeg eigen identiteit binnen de FIAT groep (dit in tegenstelling tot de VAG groep). Maar ja het kan nooit kwaad…….hoop ik……

    Login om te reageren
  11. Florijn zegt

    23 januari 2007 om 18:55

    @ rick

    denk ook niet dat het echt om de identiteit gaat van de merken , maar eerder om de efficiency van dit enorme bedrijf wat te verhogen

    Login om te reageren
  12. jasper zegt

    23 januari 2007 om 19:00

    dat lijkt mij wel goed!

    Login om te reageren
  13. Rick dos zegt

    23 januari 2007 om 19:16

    @Florijn

    “Het doel van deze actie is om de merken meer eigen identiteit en richting te geven.”

    Login om te reageren
  14. jan zegt

    23 januari 2007 om 20:22

    waar staat SpA eigenlijk voor?

    Login om te reageren
  15. will zegt

    23 januari 2007 om 20:41

    Waarschijnlijk nv: naamloze vennootschap. in het frans, toch een aanverwante taal is het s.a.: société annonime

    Login om te reageren
  16. Base zegt

    23 januari 2007 om 21:04

    Door te splitsen in verschillende werkmaatschappijen is het ook gemakkelijker geworden om slechtlopende merken af te stoten om de winstgevendheid te verhogen. Fiat begint echt opnieuw volwassen bedrijf te worden…
    Ik kan me bv. niet voorstellen dat ze (buiten Italië) met Lancia geld verdienen.

    Login om te reageren
  17. Pier zegt

    24 januari 2007 om 02:29

    S.p.A.: La Società per Azioni
    Is inderdaad de Italiaanse variant van een Naamloze Vennootschap (NV).

    Login om te reageren
  18. chrizzzie zegt

    24 januari 2007 om 08:48

    Ik denk dat die reden die ze aandragen dat zij dit doen voor de merkenidentiteit doen onzin is. Zit een financiëel verhaaltje achter. Dat afstoten van merken is een hele goede reden maar er zijn denk ik nog meer.

    Daarnaast zie ik in die Fiat group wel een gedegen partij om misschien Lamborghini over te kopen van VW. Ferruccio Lamborghini zal zich dan wel omdraaien in zijn graf maar uiteindelijk heeft het toch met geld te maken en een beetje met Italiaanse trots. Fiat Group zal in iedergeval een betere eigenaar zijn dan een of andere Arabische delegatie onder leiding van een of andere Sjeik.

    Login om te reageren
  19. Ilquadrifoglio zegt

    25 januari 2007 om 15:14

    Wat een lariekoek…

    FIAT wil helemaal geen merken afstoten. Het beheer van deze merken blijft dan ook gewoon bij FIAT.

    Deze wijziging is vooral bedoeld voor de Amerikaanse markt, daar heeft FIAT namelijk geen goede naam. Het is gewoon om Alfa Romeo en Maserati in de VS goede kansen te geven.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North