• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De kogel is door de kerk: de Silva naar VW

Auteur: sir_smokalot, gepost 23 januari 2007 om 19:13 – 23 Reacties

Walter de Silva

Het hing al een tijdje in de lucht, maar nu is het officieel: Martin Winterkorn neemt Walter de Silva van Audi over als designer bij Volkswagen. Dit vermoeden rees al toen duidelijk werd dat voormalig merkenchef Wolfgang Bernhard het veld moest ruimen. De Silva vervangt huidig designer Murat Günak, die volgens het persbericht ‘by mutual agreement’ vertrekt.

Dit betekent dat er in de nabije toekomst flink gefacelift gaat worden, door de één toegejuicht als een frisse wind, door de ander met scheve ogen bekeken uit angst voor meer eenheidsworst.

Naast de Silva komen ook Matthias Müller (hoofd Product Planning, Product Management en ModelSeries) en Wolfgang Hatz (hoofd Powertrain Development) mee van Audi. Hatz blijft overigens dezelfde functie bij Audi vervullen.

Ook interessant!

  • Rechtszaak Sjoemelschandaal
    Rechtszaak Sjoemelschandaal VW nu in Amsterdam
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, martin-winterkorn, Matthias-Muller, Volkswagen, walter-de-silva

Vorig bericht: « Fiat neemt zijn structuur op de schop
Volgend bericht: Alfa Romeo 159 door Novitec »

Lees Interacties

Reacties

  1. Carfreak (BMW 320i) zegt

    23 januari 2007 om 19:16

    Eindelijk geen lelijke auto’s meer :)

    Login om te reageren
  2. Chrisjuh zegt

    23 januari 2007 om 19:19

    Idd! Kom maar eens met een spannende Golf!

    Login om te reageren
  3. Rick dos zegt

    23 januari 2007 om 19:21

    Ik neem aan dat Audi dan weer een nieuwe designer krijgt? Want anders krijg zeker weten een eenheidsworst (niet dat VAG dat niet al was.)

    Ik refereer graag naar de column van Michiel! ;)

    Login om te reageren
  4. BITURBO zegt

    23 januari 2007 om 19:28

    Ah de man die verantwoordelijk was voor de Alfa 156 en 147 en later voor Seat vele mooie ontwerpen heeft gecreëerd..goed voor VauWau ..word wel eens tijd voor iets meer passie in de ontwerpen van dat merk..want de nieuwe Passat en ik nou niet echt gecharmeerd van om maar eens een voorbeeld te noemen..

    Login om te reageren
  5. Alwood zegt

    23 januari 2007 om 19:29

    lijkt me inderdaad hoog tijd voor een nieuwe designchef bij audi! ;) de A6 en A4 zien er redelijk uit… de A8 nog wat mooier maar het wil toch wel saai worden zo onderhand.

    Login om te reageren
  6. Klassiekerrally zegt

    23 januari 2007 om 19:30

    Dus de VW’s gaan nu lijken op de Alfa Romeo’s en Seats?
    Het designer-DNA is bij de Silva nogal sterk…

    Login om te reageren
  7. Joey zegt

    23 januari 2007 om 19:35

    Echt balen dat Walter weggaat bij Audi. Ik hoop dat de nieuwe ontwerper evengoede ontwerpen neerzet.

    Login om te reageren
  8. Imprezzed zegt

    23 januari 2007 om 19:48

    Misschien heeft de Griek Zapatinas wel oren naar een designfunctie bij Audi? Ik kan me herinneren dat hij recentelijk zijn congé heeft gekregen bij Subaru nu het hem niet gelukt is om daar een acceptabele huisstijl te ontwerpen. Zie de Impreza’s die vaker een neuscorrectie hebben ondergaan dan Michael Jackson ooit heeft aangedurfd…

    Login om te reageren
  9. jasper zegt

    23 januari 2007 om 19:50

    kom maar op die volkswagens

    Login om te reageren
  10. ZOEF zegt

    23 januari 2007 om 20:14

    Een jaar of twee bij VW en dan eindelijk…alle scheefte wegbangelen.
    Gewoon een van de beste, zo niet de beste ontwerper ter wereld. Moet ook nog ‘ns langs Jag passeren.

    Login om te reageren
  11. ZOEF zegt

    23 januari 2007 om 20:14

    Alle scheefte wegbangelen bij BMW bedoel ik uiteraard.

    Login om te reageren
  12. Miquelli zegt

    23 januari 2007 om 20:43

    @Klassiekerrally,
    Tja, waarschijnlijk achterlichten a la 156 en verborgen deuropener in c-stijl….
    Niet echt origineel meer maar de VW’s zullen er zeker niet leleijker op worden.

    Login om te reageren
  13. Ruben zegt

    23 januari 2007 om 20:43

    Zowel VW als audi kunnen hierbij hun winst uit boeken.
    Alle audi’s lijken tegenwoordig sterk op elkaar,alleen zijn ze verschaald…zou dus ’n pluspunt kunnen zijn voor audi als ze met ’n ECHT nieuw ontwerp aankomen.
    VW was toch al saai dus kan alleen maar beter worden met ’n beetje goed ontwerp.

    Login om te reageren
  14. Bryan zegt

    23 januari 2007 om 21:23

    naja VW en Audi lijken toch redelijk op elkaar bij bepaalde designs

    Login om te reageren
  15. JH zegt

    23 januari 2007 om 21:55

    Da Silva wordt verantwoordelijk voor de hele groep, dus inclusief Audi, Lamborghini, VW, Bentley, etc. niet alleen VW

    Login om te reageren
  16. mashell zegt

    23 januari 2007 om 23:37

    “Alle audi’s lijken tegenwoordig sterk op elkaar,alleen zijn ze verschaald…”
    Dat doet BMW al jaren klaagt niemand over.

    “Het designer-DNA is bij de Silva nogal sterk…” Ik zou dat gebrek aan creativiteit noemen maar komt het zelfde neer. Je ziet het ook bij Ian Callum, die kent ook 1 truckje heel erg goed.

    Gelukkig verhuizen die desginers regelmatig, dus da Silva zal na 3 VW verprutst te hebben wel snel overstappen naar Renault of BMW.

    Login om te reageren
  17. chrizzzie zegt

    24 januari 2007 om 08:42

    Da Silva is een goede designer. Ondanks dat het design DNA aanwezig is denk k wel dat hij met wat orgineels komt voor VW. (Slechter als nu kan immers niet) Al met al weer een goede zet van die gasten op de 40ste etage in Wolfsburg. Volgens mij hebben ze daar nu de ramen wagenwijd openstaan op de hoogste verdieping want die frisse wind gaat er wel erg hard door heen :)

    Login om te reageren
  18. JH zegt

    24 januari 2007 om 10:19

    Ik geloof niet dat iedereen dit bericht begrijpt. Da Silva wordt niet designer bij VW; hij wordt chef design VW-groep. Dat betekent dat hij de uiteindelijke verantwoording heeft welke richting alle merken opgaan, dus VW, Audi, Lambo, etc. Hij zit echt niet meer te schetsen, in zo’n functie ben je bezig met het managen van alles. Eerst was hij chef design Audi/Lambo en als hij nu alleen VW onder zijn hoede zou hebben dan zou dat een teruggang zijn.

    Login om te reageren
  19. Jappy zegt

    24 januari 2007 om 16:31

    Leuk dat hij daarheen gaat voor hem! Hoop dat er wat meer spannendere VW’s komen nu!

    Login om te reageren
  20. Schno zegt

    24 januari 2007 om 19:45

    Misschien kan ie dan ook even wat Skoda’s onder handen nemen..De Octavia heb ik nu ook wel een keer gezien :D

    Login om te reageren
  21. michiel zegt

    24 januari 2007 om 20:24

    da silva zal de opdracht krijgen om voor alle merken dat te doen wat hij voor Audi heeft gedaan: meer emotie in het design en wel op zo een manier dat de verkopen gigantisch stijgen. het merk VW zal voor de komende jaren prioriteit zijn.
    Da silva weet wat een mooie doch algemene smaak is. Grote wielen, stoere uitstraling, hormonisch design. Herkenbare elementen, Een combi tussen tijdloos en modisch design.

    Voor VW valt daar veel te halen. Ik hoop ook dat ie de historie van vw in de design-taal terug komt. Ik denk dan voornamelijk aan de vw golf 1. Dat is een hele moeilijke taak, Audi had auto union als historie, VWs herken je altijd, maar om die herkenbaaheid ‘ design’ te noemen gaat wat ver,

    Wat is de designtaal van VW? ik hoop niet dat ie ‘ Iets minder mooie en stoere’ audi’s gaat maken. Dat is nu al het geval.

    Login om te reageren
  22. JH zegt

    25 januari 2007 om 23:35

    Iets meer info: http://www.cardesignnews.com/site/home/display/store4/item64899/

    Login om te reageren
  23. Nadir zegt

    6 december 2007 om 16:43

    ik zou ook dit soort auto’s uit het losse pols kunnen tekenen!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North