• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fiat Punto Evo: alle details

Auteur: robbie, gepost 2 oktober 2009 om 14:33 – 35 Reacties

Fiat Punto Evo specs
Zijn we al een beetje gewend aan de gefacelifte Grande Punto nieuwe Punto Evo? In Frankfurt konden we er al eventjes aan snuffelen en inmiddels heeft Fiat alle specificaties en prijzen bekend gemaakt. Ben jij ook zo benieuwd?

Zullen we beginnen met de verschillende motoren die Fiat kan leveren voor de Punto Evo?

Benzine
1.2 8V: 65 pk/102 Nm
1.4 8V: 77 pk/115 Nm
1.4 16V MultiAir Start&Stop: 105 pk/130 Nm
1.4 16V MultiAir Start&Stop: 135 pk/206 Nm

Diesel
1.3 16V MultiJet: 75 pk/190 Nm
1.3 16V MultiJet: 90 pk/200 Nm
1.3 16V MultiJet Start&Stop: 95 pk/200 Nm
1.6 16V MultiJet: 120 pk/ 320 Nm

En volgens Fiat hebben alle Punto Evo’s een groen A- of B-label en op de 1.6 MultiJet 16V 120 pk na vallen ze allemaal in de 20% bijtellingsklasse. Een aantal motoren zijn ook nog te combineren met een dualogic transmissie of Start&Stop systeem om het brandstofverbruik nog verder omlaag te brengen.

De prijzen van de Punto Evo zullen zo’n 3% hoger liggen dan die van de Grande Punto. En de gloednieuwe 1.4 MultiAir (105 pk) is er vanaf € 16.895. Zijn 135 pk sterke broertje is er al vanaf € 21.195 (Sport-uitvoering).

De Punto Evo is vanaf eind november verkrijgbaar in Active, Dynamic, Racing, Sport en Emotion uitvoering. Volgend jaar verwacht de importeur zo’n 3.500 tot 4.000 stuks te kunnen verkopen in Nederland.

Ook heeft Fiat een drietal aardige video’s gemaakt van de Punto Evo, die kan je hieronder bekijken:

Fiat Punto Evo – Onthulling
Fiat Punto Evo – Driving
Fiat Punto Evo – Exterior views

Ook interessant!

  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen
  • Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
    Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
  • Deze Peperdure Punto kost meer dan een Taycan
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, Fiat, punto-evo, Video

Vorig bericht: « Wat doet Ferrari toch…?
Volgend bericht: Nieuwe Chinese staatslimousine: Hong Qi V12 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Joost1990_2 zegt

    2 oktober 2009 om 14:50

    Wat is er nou toch mis met dat ding dat iedereen er op zit te fitten?

    Login om te reageren
  2. Hans Lurvink zegt

    2 oktober 2009 om 14:51

    Is de zoveelste facelift van de laatste tijd waarbij ik het oude model geslaagder vind. Doel dan met name op de c30.

    Login om te reageren
  3. Remco zegt

    2 oktober 2009 om 15:01

    Ow er staat ook nog een auto op de foto (Had eerlijk gezegd meer aandacht voor die boot op de achtergrond :D )

    Login om te reageren
  4. Rob zegt

    2 oktober 2009 om 15:12

    Is er al iets bekend over een Abarth versie? Daar wachten we stiekum allemaal op, toch?

    Login om te reageren
  5. mikkeeey zegt

    2 oktober 2009 om 15:13

    hij blijft lelijk

    Login om te reageren
  6. Remco zegt

    2 oktober 2009 om 15:17

    @ Rob:

    Met al dat andere moois in autoland… NEE!

    Login om te reageren
  7. Kuukske zegt

    2 oktober 2009 om 15:23

    Al geeft men een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

    Login om te reageren
  8. mrB zegt

    2 oktober 2009 om 15:24

    snel naar de winkel rennen om de pre-face lift aan te schaffen en dan vragen of ze die nieuwe diesel er in kunnen leggen. 320 NM wil wel van zijn plaats komen lijkt me…

    maar waarom een moter met 8 kleppen??? is het een twee cillinder ofzo?

    Login om te reageren
    • Henkie zegt

      2 oktober 2009 om 16:16

      @mrB:
      8 kleppen en een 2 cilinder? misschien is een cursus basis autotechniek niet verkeerd voor je. ooit wel eens van 4-cilinders met 2 kleppen per cilinder gehoord?

      Login om te reageren
  9. Mo zegt

    2 oktober 2009 om 15:36

    toch jammer van die haze-lip

    Login om te reageren
  10. Relief zegt

    2 oktober 2009 om 15:47

    Ik vind de zwarte uitvoering niet eens lelijk :)

    Login om te reageren
  11. Simpson zegt

    2 oktober 2009 om 15:52

    heeft iemand hier ook ervaring met die dualogic-bak?
    zit je net als in een citroen senseo-drive met je hoofd te knikken alsof je op een wipkip zit of valt dat mee?

    Login om te reageren
  12. Burka zegt

    2 oktober 2009 om 15:56

    huh wat? o sorry, ik was in slaap gevallen.

    Login om te reageren
  13. FuelMinded zegt

    2 oktober 2009 om 16:06

    Ik keek laatst naar de hypercomerciële (auto)programma “Gek op Wielen” en kreeg buikpijn van het lachen want de presentator Bavo Galama vond het een schitterende auto met het net wat mooier ogende voorkant. :D

    Login om te reageren
  14. Mc zegt

    2 oktober 2009 om 16:22

    @ mr B
    ja die 1.2 en 1.4 zijn alletwee Vtwin’s van harley :D

    Login om te reageren
  15. Mathieu Vantieghem zegt

    2 oktober 2009 om 16:48

    Ik heb zelf nog met één van de eerste GP’s gereden (130 pk JTDm). Een heel goeie auto afgezien van de lakproblemen.

    Deze evo is gewoon walgelijk verknoeid. Al blijft het met een zwarte kleur nog binnen de perken.

    Zijn benzine motoren laten trouwens erg mooie waardes optekenen!

    Login om te reageren
  16. JoepeN zegt

    2 oktober 2009 om 17:01

    Abarth moet nu toch wel snel aangepast worden lijkt me. De huidige Sport komt vooral qua prijs maar ook prestaties wel erg dicht in de buurt. Ik blijf hopen dat de Abarth alleen multi-air en het nieuwe dashboard krijgt. Want hoewel bijvoorbeeld in het rood of zwart die neus wel meevalt, is ie toch stukken minder mooi. Achterlichten zijn wel gaaf, met die lijntjes in het donker.

    Login om te reageren
  17. Henk zegt

    2 oktober 2009 om 19:33

    De ouwe model is een stuk mooier! zonde!

    Login om te reageren
  18. Henk zegt

    2 oktober 2009 om 19:35

    Mislukt model de ouwe blijft dood gewoon mooier! zonde ik vond het zoon mooie auto maar nu is hij gruwlijk verpest!

    Login om te reageren
  19. koreantaxiproductions zegt

    2 oktober 2009 om 19:43

    helder water, jammer van die zwarte vlek, oh wacht…

    Login om te reageren
  20. Wollie zegt

    2 oktober 2009 om 20:16

    De oude was aan de buitenkant misschien ietsje spannender, maar de motoren vielen te zwak uit, en ook het interieur liet te wensen over. Met de Evo zijn de 2 voornaamste problemen verholpen. De 1.4 16V benzine haalt zomaar eventjes 105 pk uit de goochelhoed bij een zéér laag verbruik. Ik heb zelf altijd bijzonder graag met Punto’s gereden. En die facelift is gewoon het gevolg van een nieuwe modetrend die je bij alle merken aantreft.

    Login om te reageren
  21. johnny m zegt

    2 oktober 2009 om 20:21

    motoren te zwak , weleens een t-jet gereden ?

    De oude t-jet sport kostte € 19.395 , de nieuwe 21.195 , ik kan er onmogelijk 3 % van maken…..

    Een enorme , technische , verbetering maar toch.

    Login om te reageren
  22. basTbone zegt

    2 oktober 2009 om 20:34

    ZONDE van die neus!!!
    Ik was in de oude wezen proefrijden vanwege het uiterlijk, maar was zwaar afgeknapt op het interieur.
    Nu hebben ze het exterieur vernaggeld en het interieur verbeterd, tenminste…dat zeggen, maar ik kan dat op deze plaatjes nog steeds niet goed zien (bij AutoWeek filmpje ook al).
    Die 1.6 JTD blijft leuk kwa specs

    Login om te reageren
  23. cardesigner@USA zegt

    2 oktober 2009 om 22:07

    Kunnen die motoren niet wat pittiger? Wanneer kot de Abarth?

    Login om te reageren
  24. Brokkenpiloot zegt

    2 oktober 2009 om 22:27

    Veel commentaar op de neus, maar ik vind ‘em op deze foto’s minder erg dan op de eerste spionage / release afbeeldingen. Ben benieuwd naar hoe het er ‘live’ uit ziet, dat kan volgens mij best nog wel eens mee vallen.

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    2 oktober 2009 om 23:29

    @Brokkenpiloot: Ja, op de persfoto’s kunnen ze alles altijd zo mooi voorstellen…

    Login om te reageren
  26. rsh zegt

    2 oktober 2009 om 23:52

    Eeuwig zonde!

    Login om te reageren
  27. johnny m zegt

    3 oktober 2009 om 10:45

    cardesigner@USA , mijn 1.4 loopt 220 op het klokje , ik vind het genoeg in deze tijd.

    Login om te reageren
  28. berto zegt

    3 oktober 2009 om 11:26

    is deze punto evo eigelijk ook weer door Bertone ontworpen..??? zal het mischien daardoor komen dat ie er niet zo mooi uitziet als de oudere..

    Login om te reageren
  29. johnny m zegt

    3 oktober 2009 om 11:39

    aan het ontwerp is niks verandert….

    Login om te reageren
  30. johnny m zegt

    3 oktober 2009 om 15:33

    Trouwens Giugiaro Centro Stile

    Login om te reageren
  31. BananaFlip zegt

    3 oktober 2009 om 17:06

    Mensen die een Grande Punto kochten, deden dat omdat ze een leuk uitziend klein autootje wilden met een vriendelijke uitstraling.
    Die doelgroep zal per direct overstappen naar een ander merk, wat betekent dat er alleen nog maar emotieloze 50-plussers in stappen die van mening zijn dat je in een auto moet rijden en er niet naar moet kijken.
    Dat vind ik erg jammer.

    Login om te reageren
  32. johnny m zegt

    3 oktober 2009 om 19:18

    Dus door een andere bumper is een auto emotieloos geworden ….je rijdt een duitser neem ik aan ?

    Login om te reageren
  33. TVR zegt

    5 oktober 2009 om 11:28

    jammer van het logostripje die zweeft nu ergens tussen de koplampen.

    over het algemeen is deze facelift niets anders dan een peugot-buitenboord beugel op het bestaande ontwerp plakken.

    shame on you fiat!!

    Waarom zon mooi ontwerp verkrachten?

    Login om te reageren
  34. Alfonso Alfist zegt

    5 oktober 2009 om 12:16

    Je kan nu al zien dat de samenwerking met Chrysler zijn zure vruchten afwerp op Fiat :P
    Van de elegante Maserati neus naar de erg lelijke Chrysler Sebring neus :S

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North