• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat doet Ferrari toch…?

Auteur: andref, gepost 2 oktober 2009 om 13:00 – 144 Reacties

Ferrari Testarossa


In het recente verleden hadden ze bij Ferrari veel écht compleet verschillende modellen. Zet maar eens een Testarossa of F40 naast een willekeurige andere auto en je wist precies welk type je voor je had, je kon ze niet door elkaar halen, geen enkele twijfel mogelijk. Tegenwoordig heb ik het er moeilijk mee, misschien ook wel omdat ik niet de allergrootste Ferrari-fan ben, maar toch. Ik durf best te zeggen dat ik nog steeds behoorlijk veel verstand van auto’s heb, maar de huidige Ferrari-stal vind ik slechts meerdere (mooie) variaties op slechts één thema.

Of zoals de Italianen het zouden vergelijken, het is dan macaroni, spaghetti en lasagna, allemaal lekker, maar allemaal pasta met hetzelfde sausje. Natuurlijk weet ik dat er ook veel verschillende sausjes bestaan, maar blijkbaar is Ferrari dat vergeten. We zien natuurlijk bij heel veel merken dat ze een éénduidig familiegezicht proberen te creëren en vast te houden, maar me dunkt, dat heeft Ferrari toch niet nodig…, lijkt me? Ferrari moet het toch hebben van fantastische motoren en een meesterlijke Italiaanse vormgeving. Je gaat die ontwerpers van Ferrari toch niet beperken in hun creativiteit, geef ze de ruimte! Laten ze hun fantasie weer eens de vrije loop laten en met net zo’n afwijkende auto als bijvoorbeeld de Testarossa op de proppen komen, ik bedoel hiermee dus heel duidelijk geen retro-Testarossa, maar iets echt vernieuwends, sportief, stijlvol en zéér herkenbaar.

Ferrari heeft een gigantische geschiedenis van prachtige en bijzondere auto’s, maar wat is nou de meest bijzondere en fraaie Ferrari aller tijden, iedereen heeft hier zijn mening over, die van mij kennen jullie, maar wat vindt de rest van Autobloggend Nederland?

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Testarossa restomod: blasfemie of niet?
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

Columns, Ferrari

Vorig bericht: « Typisch Nederlands: boete voor rechtdoor rijden
Volgend bericht: Fiat Punto Evo: alle details »

Lees Interacties

Reacties

  1. Laue zegt

    2 oktober 2009 om 13:05

    Het is helaas een trend die ook doorgeslagen is bij de supercars.maar nog erger is het eigenlijk bij de modale auto’s want die zie je het meest. vooral VW,audi,ford hebben er momenteel veel last van vind ik.

    Login om te reageren
  2. Egon8 zegt

    2 oktober 2009 om 13:06

    Voor de 599 en de 612 heb je misschien wel een punt, maar bv. de 458 en de California kan je bezwaarlijk kopiën van elkaar gaan noemen. Het is zeker nog niet zo erg als bij BMW, laat staan bij Audi.

    Login om te reageren
  3. sven2 zegt

    2 oktober 2009 om 13:10

    Ferrari 599 GTB Fiorano HGTE is de mooiste van het gamma, wat nu in de showroom staat en De mooiste… de F430 denk ik, hoewel ik de california ook absoluut niet lelijk vindt, alleen de nieuwe Italia vindt ik echt niet mooi, dankzij de koplamp units

    Login om te reageren
  4. MattCurlew zegt

    2 oktober 2009 om 13:11

    Tegenwoordig zijn bijna alle nieuwe auto’s minder mooi en bijzonder dan voorheen omdat iedereen zo enorm met de mode mee doet. Vreselijk is het..

    Login om te reageren
  5. MattCurlew zegt

    2 oktober 2009 om 13:14

    355 Spider, mijn favo Ferrari

    Login om te reageren
  6. papageno zegt

    2 oktober 2009 om 13:15

    De oudste ferrari’s en in het bijzonder de Vignale Ferrari 250 Europa GT Coupe ‘Liliane de Réty’
    http://www.coachbuild.com/gallery/main.php?g2_itemId=36324
    Wat een beauty. Wat een elegantie. Een achterruit van een amerikaan (buick?) gebruiken als voorruit en toch elegant blijven..

    Login om te reageren
  7. J. zegt

    2 oktober 2009 om 13:18

    De Testarossa is voor mij de mooiste Ferrari :). 250GTO mag er ook zijn overigens.

    Van het huidige gamma vind ik de 599 en 430 Scuderia zeer mooi.

    Login om te reageren
  8. laatste-man zegt

    2 oktober 2009 om 13:18

    Mooiste Ferrari? 250GT SWB, 250GT Lusso, 288GTO, 512BB, 246GT, 456 of toch de 250GTO. Ik kan moeilijk kiezen. Of misschien de enige Ferrari waarin ik eens heb kunnen meerijden: 308GTS. Voor de nieuwe modellen wil ik nog enkele jaren wachten om een oordeel te vellen.

    Login om te reageren
  9. robbie zegt

    2 oktober 2009 om 13:19

    Kan het hier niet echt mee eens zijn. Hoogstens lijken de 599 & 612 een beetje op elkaar. Maar je kan toch niet met droge ogen beweren dat de California, 458, 599 & 612 als twee druppels op elkaar lijken?

    Login om te reageren
    • MattCurlew zegt

      2 oktober 2009 om 13:25

      @robbie: dat zegt ie ook helemaal niet. Lees nog maar eens..

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        2 oktober 2009 om 13:43

        @MattCurlew: Ik weet dat je graag wil dat ik tegen je praat, maar volgens mij heb ik hier toch echt niks tegen je gezegd…

        Login om te reageren
        • MattCurlew zegt

          2 oktober 2009 om 13:56

          @robbie: klopt, ik reageer dan ook alleen op jou..

          Login om te reageren
  10. GOD zegt

    2 oktober 2009 om 13:21

    ik ken niet alle Ferrari’s ooit gemaakt maar een paar mooie kan ik wel opnoemen:

    F355
    308 GTB
    288 GTO
    250 GTO
    275GTB, GTB/4
    250 GT Lusso
    F40
    Testarossa

    Login om te reageren
  11. Huub zegt

    2 oktober 2009 om 13:21

    F355 is toch voor mij echt een van de mooiste

    Login om te reageren
  12. PantheraLeo205 zegt

    2 oktober 2009 om 13:23

    De 512 Testarosso is anders best te verwarren met de 348, zeker voor de niet-kenners, dus met die gelijkenissen van tegenwoordig valt het nog wel mee.

    Login om te reageren
  13. President zegt

    2 oktober 2009 om 13:23

    Ik de mening der Robbie

    Login om te reageren
  14. GOD zegt

    2 oktober 2009 om 13:24

    @ laatste-man

    wow zeer vergelijk baar lijstje.

    Login om te reageren
  15. Sousa zegt

    2 oktober 2009 om 13:24

    Mooiste van het moment: 599…

    Mooiste ooit: F355

    Login om te reageren
  16. focus zegt

    2 oktober 2009 om 13:25

    @ papageno

    fuckin ell echt een beauty.
    Maar van de huidige ferrari’s vind ik de 599 het mooiste.
    Ik heb het ontzettend moeilijk met de achterzijde van de 458.

    Login om te reageren
  17. Jan Rap zegt

    2 oktober 2009 om 13:26

    Login om te reageren
  18. GOD zegt

    2 oktober 2009 om 13:26

    tis moeilijk kiezen maar de mooiste Ferrari ooit kan heel goed een F355 zijn.

    Login om te reageren
  19. laatste-man zegt

    2 oktober 2009 om 13:28

    @GOD: goeie smaak ;-)
    Misschien de 250LM nog vergeten

    Login om te reageren
  20. GOD zegt

    2 oktober 2009 om 13:28

    wel in het rood en coupe vorm zoals hier afgebeeld.

    Login om te reageren
  21. spykerboy zegt

    2 oktober 2009 om 13:29

    als je de verschillen niet kan zien ben je best dom, zelfs me zusje ziet nog het verschil!!

    en de allermooiste ooit gemaakt is een 1993 F355 GTS, ik ben niet kieskeurig over de kleur zet maar voor de deur en de sleutels in de brievenbus :)

    Login om te reageren
  22. Maarten zegt

    2 oktober 2009 om 13:29

    Ik vind ze allemaal mooi haha :D ieder z’n eigen smaak he

    Login om te reageren
  23. GOD zegt

    2 oktober 2009 om 13:30

    @ laatste-man

    zekers ;)

    Login om te reageren
  24. John zegt

    2 oktober 2009 om 13:32

    That’s why I love Lamborghini !

    OT: Ik heb hier ook altijd last van maar dat komt denk ik ook doordat er zo veel verschillende modellen zijn met vreemde nummers. Ik vind de huidige generatie juist weer erg onderscheidend van elkaar. De verschillen zie je nou toch echt wel duidelijk..

    Login om te reageren
  25. Vincenzo zegt

    2 oktober 2009 om 13:34

    Wat een ruk artikel weer zeg. Ga maar snel schrijven over de fantastische VAG meuk.
    Nogmaals: Ferrari heeft geen concurrentie. Waarom schrijf je niet over Porsche?? Over hetzelfde gesproken…maar nee dat is Duits!

    Login om te reageren
  26. Neluz zegt

    2 oktober 2009 om 13:37

    Nou ik zie toch echt duidelijk verschil tussen de modellen van Ferrari. 599 en 612 lijken beetje op elkaar maar dat is het ook. als je naar aston martin, porsche en lamborghini kijkt ja dan zie je pas echt dat er (bijna) geen verschil in zit. ;)

    Login om te reageren
  27. Benno zegt

    2 oktober 2009 om 13:43

    Laat ik dat nou net met Mercedes hebben, die persen het ene model na de andere eruit, variatie op de kubus beetje groter beetje langer of korter plak een ster erop klaaar!

    Login om te reageren
  28. Thomas zegt

    2 oktober 2009 om 13:43

    De 355 is een heel leuk ding. Echter qua beleving, sound en weet ik veel wat steekt er 1 bovenuit:

    [img]http://home.hetnet.nl/~hhuurnem2/images/viva_italia_2006/ferrari_512_lm_02.jpg[/img]

    Login om te reageren
  29. Thomas zegt

    2 oktober 2009 om 13:44

    Nah jah, hier de afbeelding:

    http://home.hetnet.nl/~hhuurnem2/images/viva_italia_2006/ferrari_512_lm_02.jpg

    Login om te reageren
  30. Flamingo zegt

    2 oktober 2009 om 13:44

    Ferrari Enzo natuurlijk!

    Wouter, wanneer ga je die eens testen??? Of een Carrera GT (geen Ferrari)!!

    Login om te reageren
  31. Andrew zegt

    2 oktober 2009 om 13:46

    Jan Rap’s afbeelding is een schitterend exemplaar van mijn favoriet, de f355.

    Login om te reageren
  32. Dimitri zegt

    2 oktober 2009 om 13:51

    Nounou, je kunt maar iets uitzoeken om over te zeuren zeg.

    Typisch staaltje Nederlandse azijnpissen.

    Login om te reageren
  33. CasperH zegt

    2 oktober 2009 om 13:54

    Hmm, ik ben het er niet echt mee eens. Persoonlijk ben ik van mening dat Ferrari de California niet had moeten maken, zeker niet nu de 458 er is en ook in spiderversie gaat komen. Maar om te zeggen dat het allemaal op elkaar lijkt, nee. De 612 en 599 hebben misschien een paar stijlkenmerken die overeenkomen maar zijn twee totaal verschillende auto’s.

    Persoonlijk vind ik het jammer dat Ferrari niet meer om auto’s maar om merchandise draait. Dat het steeds meer marketing is en steeds minder auto’s. Dat een Ferrari steeds bereikbaarder moet worden voor het “normale volk” (getuige klapdakgebakje California) en dat het niet meer zo excentriek is als vroeger. Natuurlijk begrijp ik dat het om inkomsten draait in deze tijd, ik kan de keuzes van het management rationeel ook wel begrijpen, maar ik vind het wel jammer. Ferrari verliest steeds meer karakter en dat is voor de liefhebbers triest.

    Login om te reageren
  34. Majinstar zegt

    2 oktober 2009 om 13:55

    De Testarossa met stipt op 1. Geen enkele andere ferrari kan daaraan tippen.

    Login om te reageren
  35. Mao zegt

    2 oktober 2009 om 13:56

    “Tegenwoordig heb ik het er moeilijk mee”

    Verder dan dit ben ik niet gekomen.

    Dt Audi’s op elkaar lijken ok, maar dit

    FAIL

    Login om te reageren
  36. Flamingo zegt

    2 oktober 2009 om 13:59

    Wat ik trouwens ook een heel erg mooie Ferrari vind is deze:

    Ongelofelijk mooie haai!

    Login om te reageren
  37. Merry zegt

    2 oktober 2009 om 13:59

    ohohohoh de Ferrari fanboys zijn weer op de tenen getrapt.
    De gebruikelijke uitspraken zijn er ook weer zoals “Ferrari heeft geen concurentie” en “Duitse auto zijn pas lelijk”

    Maargoed de 348TR vind ik de mooiste Ferrari en dan de F40 en de dan de 512TR die is me net te groot en dat maar zijn kleine broertje in mijn ogen mooier.
    Eigenlij zijn alle Ferrari’s na deze modellen minder dan de concutentie.

    Login om te reageren
  38. Osca zegt

    2 oktober 2009 om 14:02

    de F40 , de enige echte ferrari in mijn ogen :D

    Login om te reageren
  39. Flamingo zegt

    2 oktober 2009 om 14:03

    oeioeioei doe mij maar:

    wat ik jammer vind van een aanatal ferrari van nu )599,612 en clifornia) vind ik de koplampen. Verder zijn het plaatjes maar deze Superamerica! MWA!*zoen*

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      2 oktober 2009 om 14:26

      @Flamingo: Dat is geen Superamerica ;)

      Login om te reageren
  40. laatste-man zegt

    2 oktober 2009 om 14:06

    @CasperH
    Ik ben het niet echt eens met jou ;-) Ok, de California is niet echt uitzonderlijk (hoewel in levende lijve is het toch een prachtbak hoor) maar je kan niet zeggen dat hij geen plaatsje verdient in het gamma. 458 (Spider) is toch een heel andere wagen en spreekt toch ook een ander publiek aan.

    Dat je vindt dat Ferrari te commercieel geworden is en niet meer zo excentriek: ik denk dat dit altijd al geweest is hoor. Vooral voor de Amerikaanse markt zijn vroeger ook reeds
    ‘brave’ auto’s gemaakt (de hele V8 lijn is hierdoor ontstaan). En de prestaties van van de California zou ik nu ook niet alledaags noemen… (0-100 in <4sec, 310km/u)

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      2 oktober 2009 om 14:36

      @laatste-man: de California vind ik ook in levende lijve een lelijk hok. De kont is volledig uit proportie. Niet op een Shakira-manier of Jennifer Lopez manier, maar op een Viola Holt-manier. En een stalen klapdak op een Ferrari heeft niets meer te maken met passie voor auto’s of autorijden, het is gewoon een marketingcompromis tussen open en dicht rijden voor verwende mensen.

      Vroeger was het in ieder geval een stuk minder. Toen werd er in ieder geval nog meer verdiend met auto’s verkopen dan met de merchandise.

      Nogmaals: ik snap de marketing. Maar ik vind het wel jammer.

      Login om te reageren
  41. Stef_4 zegt

    2 oktober 2009 om 14:12

    Enzo is een erg mooie Ferrari maar ook de 458 ziet er in het echt ERG goed uit, had niet dat niet verwacht

    Login om te reageren
  42. Arnoud zegt

    2 oktober 2009 om 14:14

    Ik ben het ook niet eens met de stelling. Maar ik ben wel de mening toegedaan dat Ferrari niet meer is wat het ooit was. De Ferrari’s van vandaag zijn gewoon niet super genoeg meer. Ze worden bijkans ingehaald door sommige modellen van eenheidsworsten merk Audi.
    Het door sommigen als goddelijk betitelde Ferrari dat wordt ingehaald door het schorem van de straat. Ik denk dat Enzo Ferrari de tent zou sluiten als hij zag wat er gaande is. Er komt te weinig innovatie uit Maranello.

    Login om te reageren
    • rider zegt

      2 oktober 2009 om 15:01

      @Original_Arnoud: te weinig inovatie? lig jij te slapen of zo? ferrari is het eerste merk dat het volgende in productie nam:
      F1 schakelbak
      geen merk die zoveel vermogen uit een normaal ademend blok weet te halen.
      compleet vlakke bodemplaat
      venturie (diffusor) op een straatauto.
      e-diff met meerdere settings
      standaard op alle modellen carbon/ceramic remmen.
      drive by wire
      en dat alles in de afgelopen 20 jaar!
      daar kan porsche niet veel tegenover zetten als je het mij vraagt;
      ze waren de eerste die ceramische remmen brachten
      de eerste met een ceramische koppeling.

      en dan ook nog eens het design van pinninfarina. ik vind dit anders behoorlijk innoverend.

      Login om te reageren
  43. Chevelle zegt

    2 oktober 2009 om 14:16

    De 365 GTB/4 AKA de Daytona, veruit de mooiste Ferrari ooit. De Ferrari’s van tegenwoordig zijn allemaal zo proleet.

    Login om te reageren
  44. baert wolfgang zegt

    2 oktober 2009 om 14:18

    288 GTO

    Login om te reageren
  45. JamesBond007 zegt

    2 oktober 2009 om 14:19

    De rode:

    Kan zoveel erover vertellen waarom dit voor mij de mooiste ferrari allertijden is maar als je naar het plaatje kijkt is dat niet nodig.

    Deze is trouwens ook bizonder in mijn ogen

    Login om te reageren
  46. f650cs-rider zegt

    2 oktober 2009 om 14:21

    De mooiste vind ik persoonlijk de 365 GTB “Daytona”. Mooi (redelijk) tijdloos design. En vele mensen met mij vinden hem nog steeds mooi.

    Login om te reageren
  47. Maksimum zegt

    2 oktober 2009 om 14:24

    1. F40 natuurlijk!
    2. 355
    3. 550 GTO

    Login om te reageren
  48. Benjamin1 zegt

    2 oktober 2009 om 14:24

    Wat een gelul, als je het verschil niet kan zien tussen de verschillende Ferrari’s moet je echt een nieuwe bril kopen.

    De 458 is toch ook anders van vormgeving dan de F430? Dat is echt niet zoals bij de A3 of de A4, waar de vormgeving eigenlijk niet veranderd. Daarnaast ziet iedereen de verschillen tussen een Enzo en een 612 scaglietti bv.

    Zie ik het verschil nog tussen een Audi A6 / A8?

    Eerlijk gezegd niet….

    Login om te reageren
  49. RenesisHP zegt

    2 oktober 2009 om 14:28

    Ik ga voor wat anders. Iets subtielers.
    Ik zie ze regelmatig en ze hebben de eigenschap om niet te veel op te vallen als de gemiddelde Ferrari.
    Ik vind het uitermate aantrekkelijk.

    Login om te reageren
  50. RenesisHP zegt

    2 oktober 2009 om 14:29

    => Niet zo veel.

    Login om te reageren
  51. laatste-man zegt

    2 oktober 2009 om 14:32

    @Original Arnoud
    Toch enkele opmerkingen: ik vind juist dat Ferrari vernieuwender is dan vroeger. Voor Enzo Ferrari gold eigenlijk slechts één principe: smijt er een knoert van een motor in en we gaan wel vooruit (bij wijze van spreke) Wegligging, handling,… vond hij niet erg belangrijk.
    De nieuwe generatie Ferrari’s doet het juist slimmer: in de plaats van een wedstrijdje om ter meest pk (nu niet dat 570pk weinig is…), wordt nu meer aandacht besteed aan wegligging, rendement, gewichtsbesparing, motormangement (vermindering intern wrijving),…
    En qua innovatie: een dual-clutch met ultrasnelle schakeltijden, eerste met bodemplaat op productiewagens, eerste met schakelpeddels, 9000trm en 127pk/l, instelbare E-Diff, FXX series,…

    Login om te reageren
    • jurrian zegt

      2 oktober 2009 om 14:56

      @laatste-man: Volledig eens met je laatste bericht! ferrari is in topvorm. En dit is toch waar ferrari’s dezer dagen voor zijn? de emotie en de rijervaring? dat houd het merk allemaal in leven en voor de pozerwagens moet je indd tegenwoordig bij lamborghini zijn.

      over de herkenbaarheid van ferrari’s ik kan je zo 20 mensen aanwijzen die de nieuwste ferrari’s herkennen uit de hele stapel nieuwste modellen over de hele wereld dit jaar gemaakt. en ik gok dat 95% van de autoblogreageerders dat ook kan. dus daar is weinig mis mee gok ik zo.

      De testarossa is inderdaad een gewelding ding om te zien, maar tegenwoordig, wie zou hem kopen in plaats van bijvoorbeeld de 599? de motor moet een kwartier stationair draaien voordat je er mee kan rijden. Er zit 400 pk in, maar in de sprint naar honderd word hij door menig auto voorbij gereden(5.8 sec. een impreza met 260 pk is sneller). en een echt monster op het circuit schijnt het ook niet te zijn.

      Login om te reageren
      • rider zegt

        2 oktober 2009 om 15:08

        @jurrian: hoeveel jaar verschil zit er tussen een testa rossa en een subaru impreza? de techniek staat ook niet stil. ook bij ferrari niet. 390pk is inderdaad niet veel voor een 4,9liter 12 cylinder maar vergelijk het eens met bmw’s v12, die had 5liter inhoud en kwam ook niet veel verder dan 326pk (in het begin zelfs maar 300pk).

        een ander voorbeeld; een f50 met 521pk wordt helemaal zoek gereden nu door een porsche 911 turbo met 480pk, terwijl de f50 kort een referentie was op rijdynamiek. zo snel gaat dat nou eenmaal.
        het is alleen heel erg bijzonder dat de Enzo het nog steeds zo goed doet. al word die al door kleinere modellen uit de eigen stallen voorbij gestoken op het testcircuit fiorano (lees de 430 scuderia en de 458 italia zijn allebei sneller op die baan) ook hier merk je dus dat de techniek en de doorontwikkeling niet stil staat.

        Login om te reageren
  52. Majinstar zegt

    2 oktober 2009 om 14:35

    De echte ferrari kenners/liefhebbers e.a autokenners. Kiezen voor de Testarossa.

    Login om te reageren
  53. Johan zegt

    2 oktober 2009 om 14:35

    Wat hebben julie toch met de 355 vraag ik me af. Blijft een mooie wagen , maar vind het maar een dinky toy man.Prestaties zijn nou ook niet bepaald super , interieur al helemaal niet , in tegen stelling met de 599 of 612.Het lijkt wel hoe jonger het volk hoe kleiner het wagentje moet zijn geloof ik.De 458 is in het echt gewoon een hele mooie wagen.Heb je wel eens een Enzo naast een 355 gezien ? nee dat klopt die 355 zie je dan ook niet meer.
    Wat dacht je van een 430 spider ? o daar heb je zoveel verschillende mooie interieurs in en heel veel optie’s . Maar goed , smaken verschillen. Maar alleen als je ze allemaal in het echt hebt gezien ( en met verschillende hebt gereden ) kun je pas mee praten. Anders word het wie heeft het mooiste plaatje gezien. Amen

    Login om te reageren
  54. CasperH zegt

    2 oktober 2009 om 14:37

    @majinstar: de mensen met een goede bril daarentegen… ;)

    Login om te reageren
  55. Thys zegt

    2 oktober 2009 om 14:38

    De mooiste Ferrari is voor mij de F355 GTS. Maar om een antwoord te geven op je, hoogstwaarschijlijk retorische, vraag “Wat doet Ferrari toch?”.

    Nou goede zaken dacht ik zo.
    Marktaandeel is weer toegenomen onlangs.

    Gaat goed.
    Maar als ik dan toch 3 ton stuk moet slaan op een auto zou het een Aston Martin worden. Geen rood italiaans paard.

    Voor een 355 occassion zou ik wel te porren zijn overigens :P

    Login om te reageren
  56. Cas zegt

    2 oktober 2009 om 14:38

    De 365 GTB/4 Daytona, dat vind ik echt een schitterende klassieke Ferrari: http://www.jmooneyham.com/ferrari-365-gtb-4-daytona-three-quarter-view.jpg

    Login om te reageren
  57. Frankypanky zegt

    2 oktober 2009 om 14:40

    Mijn lijstje;

    1. F40
    2. F355
    3. Mondial

    Mondial?!? Ja, Mondial…Gewoon een paar seconden langer naar kijken.



    Login om te reageren
    • massarati zegt

      2 oktober 2009 om 14:49

      @FrankypankyV8: Franky SPANKY zal je bedoelen!
      Foei, een Mondial, hét crisismodel van Ferrari, mijn ogen doen er zeer van als ik een paar seconden er naar kijk!

      Ik ben het overigens eens met laatse-man, Ferrari is vernieuwend bezig, de 458 kan dan niet je ding zijn maar het is wel vernieuwend en we hebben het er wel allemaal weer over.
      Voor mij persoonlijk staat de 355 GTB hoog op de lijst, of een 250GT SWB…lastig lastig

      Login om te reageren
  58. MacGyver zegt

    2 oktober 2009 om 14:42

    De schrijver wíl dat ze tegenwoordig op elkaar lijken omdat ‘ie geen inspiratie heeft voor het schrijven van een stuk met inhoud m.b.t. Ferrari.

    Login om te reageren
  59. Entwicklung88 zegt

    2 oktober 2009 om 14:48

    Ferrari 550/575 Maranello. Mjammie.

    Login om te reageren
  60. rider zegt

    2 oktober 2009 om 14:48

    meest spectaculaire is nog steeds de F40, daarna de enzo. de mooiste is in mijn ogen de 550 maranello en de 355. met de testarossa, mondial, 412 en 456 waren ze het spoor even helemaal beister. ook moet ik de f50 melden, die is bijna weer mooi van lelijkheid.

    Login om te reageren
  61. vla zegt

    2 oktober 2009 om 14:54

    Nou, dit vind ik. Staat ook op AB ergens, maar eigen site pluggen is toch net dat beetje fijner. :D

    Login om te reageren
    • micheloo0 zegt

      2 oktober 2009 om 15:47

      @vla: heel knap geschreven al kan ik me niet echt vinden in je menig over de 599 de 612 wel natuurlijk ,maar toch een heel mooi stukje ;)

      Login om te reageren
  62. Cantago zegt

    2 oktober 2009 om 15:08

    Ik ben het er wel mee eens dat een prestigemerk zoals Ferrari toch wat meer moet spelen met design. Net als de vroegere Lamborghini’s. Zet maar eens een Gallardo naast een Miura… Wat een verschil! Maar toch beide vol passie en een appart en redelijk uniek lijnenspel. Toch mis ik dit bij de nieuwe Lamborghini’s (en Ferrari’s een beetje. Als Lamborghini met de opvolger van de Murcielago komt dan verwacht ik dat ik aangenaam verrast en verbaasd wordt. Bij de nieuwe Ferrari was ik zeker verbaasd, maar niet op de goeie manier. De helft komt van vorige Ferrari’s en de andere helft ziet er niet uit! Nee, de 458 Italia hoort qua uiterlijk niet tussen de andere Ferrari’s.
    De Fisher Karma, dat vind ik nou een voorbeeld van een nieuw idee (ookal heeft hij genoeg gelijkenissen met andere auto’s.). Ook de BMW Vision concept verdient bij mij erg veel lof!

    Nu is het wachten op een ECHT nieuwe generatie auto’s, en ik hoop dat dit een verbetering is, en niet richting de plastic eco MEUK gaat die nu zo veel voorbij komt!

    Login om te reageren
  63. NiNja zegt

    2 oktober 2009 om 15:10

    Ferrari 288 GTO – Prachtig :)
    [img]http://www.seriouswheels.com/pics-def/Ferrari-288-GT0-Red-Front-Quarter-Angle-4-st.jpg[/img]

    Login om te reageren
  64. NiNja zegt

    2 oktober 2009 om 15:11

    Ferrari 288 GTO – Prachtig

    Login om te reageren
  65. mikkeeey zegt

    2 oktober 2009 om 15:11

    tog wel de 458 Italia
    ik vind het nieuwe ontwerplijn van ferrari er mooier op worden

    Login om te reageren
  66. NiNja zegt

    2 oktober 2009 om 15:12

    lol srry verwijder mijn berichten maar, er gaat duidelijk iets fout xD

    Login om te reageren
  67. Tinus zegt

    2 oktober 2009 om 15:12

    Ik ben t niet eens met het verhaal.
    Er zit weldegelijk verschil tussen de huidige Ferrari’s
    Kijk alleen al naar de Enzo, er is toch niets wat daar op lijkt?

    Wat wel op elkaar lijkt zijn de twee Lambo’s (LP-nogiets en de LP-F, de voormalige Gallardo en Muricielago) en alle Audi’s.

    Login om te reageren
  68. StijnB zegt

    2 oktober 2009 om 15:13

    Denk dat Ferrari’s vaak hard op elkaar hebben geleken, wat vrij logisch is. Denk aan de 308/328 en de 288 GTO en F40. Of de gehele 250 reeks. Of de 348 en de Testarossa.
    In mijn opninie is het best dat Ferrari niet met een nieuwe wagen komt die eenzelfde breuk is met het verleden als de Testarossa. Omdat de Testarossa wel héél temporeel is vorm gegeven. Zijn styling deed het misschien goed midden jaren ’80 maar hij zag er ook snel verouderd uit, een klassieke schoonheid is het niet. En dat is wat een Ferrari wel dient te zijn (355, 288 GTO, 250 GT SWB,…)

    Login om te reageren
  69. Pruts0r zegt

    2 oktober 2009 om 15:13

    Dino….

    Login om te reageren
  70. The Bear zegt

    2 oktober 2009 om 15:19

    250 gt SWB. Absoluut een toppertje!

    Login om te reageren
  71. Panamera zegt

    2 oktober 2009 om 15:20

    F40, gewoon een machtige machine!

    http://www.sportwagenvermietung24.de/img/f_f40.jpg

    Login om te reageren
  72. Flamingo zegt

    2 oktober 2009 om 15:32

    @ NiNja

    van “NiNja” mogen ze er allemaal zo uitzien!

    Login om te reageren
  73. AMGJunk zegt

    2 oktober 2009 om 15:37

    Wat een lul verhaal zeg, ongelofelijk.
    Verder heb ik er niet veel over te zeggen want dit gaat echt nergens over.
    Maargoed omdat iedereen zijn favoriet post zal ik dat ook maar doen:

    F355 GTS in rood met handbak.
    En als ik rijk ben en een eigen circuit zou hebben :D dan zou ik ook graag een enzo willen.

    Login om te reageren
  74. L-Fred zegt

    2 oktober 2009 om 15:38

    .. en deze dan (even punten scoren :-))
    http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/211162/ferrari_gto.html

    Login om te reageren
  75. Euphoric zegt

    2 oktober 2009 om 15:41

    Misschien moeten ze op autoblog maar niets meer over Ferrari plaatsen, het is inhoudelijk van een zwak niveau en meestal naar het negatieve neigende.

    Betreffende gelijkenissen. EUUUHM

    288 – 308 – 512 BB – 328 reeks????
    348 – Testarossa

    Helaas worden auto’s tegenwoordig meer op Aerodynamica en mode trends gemaakt dan puur op inspiratie, in zoverre wil ik de auteur nog gelijk geven.

    De mooiste Ferrari’s in mijn ogen.

    1. 250 California Spider
    2. 288 GTO
    3. 328 GTS
    4. F40
    5. 365

    Login om te reageren
  76. micheloo0 zegt

    2 oktober 2009 om 15:41

    Hoe ik kan niet kiezen tussen de 250 gto , de f40 en de testarossa zen alle 3 legendarische auto’s

    Login om te reageren
  77. Merry zegt

    2 oktober 2009 om 15:47

    Dat oude Ferrari’s weg gereden worden door andere auto’s is nog steeds zo hoor.
    De 348TR was niet sneller dan de Honda NSX of de Nissan Skyline GTR R32.

    Login om te reageren
  78. laatste-man zegt

    2 oktober 2009 om 15:55

    @Euphoric 250 Clifornia Spider… die was ik even vergeten. Idd ook een beauty

    @CasperH nog een voorbeeldje van een commerciële wagen… Vroeger was het heus niet anders hoor.

    Login om te reageren
  79. 1NteNSe zegt

    2 oktober 2009 om 16:50

    Voor mij zijn de 3 mooiste Ferrari’s zeker de 348TS, de Testarossa, en op 1 de Superamerica. Godverdomme, wat is dat een mooie auto zeg..

    Login om te reageren
  80. Markus zegt

    2 oktober 2009 om 16:55

    412, F40, Daytona en F355 zijn mijn favorieten.

    En sommigen vinden een Mondial mooi!? Sorry hoor, wat een lelijk ding.

    Login om te reageren
  81. Markus zegt

    2 oktober 2009 om 16:58

    Login om te reageren
  82. Markus zegt

    2 oktober 2009 om 16:58

    Grrrr, irritant dat plaatjes posten. Hier een link:
    http://www.carlustblog.com/images/2008/02/13/412.jpg

    Login om te reageren
  83. Benz.. zegt

    2 oktober 2009 om 17:04

    Absoluut de 288 GTO.. (in het rood, dat wel)

    Login om te reageren
  84. Aad zegt

    2 oktober 2009 om 17:07

    Kijk nou eens bij Aston Martin. Ook allemaal een pot nat, toch?

    Login om te reageren
  85. GTR zegt

    2 oktober 2009 om 17:19

    http://www.dragtimes.com/images/11110-2006-Ferrari-F430.jpg

    Doemadiema! Love it.

    Login om te reageren
  86. Ikke_ferrari zegt

    2 oktober 2009 om 17:31

    Je hebt helemaal gelijk!
    De California / 599 / 612 lijken behoorlijk op elkaar en hebben veel overeenkomende kenmerken.
    De 458 is anders, maar heeft weer veel overgenomen van de 360 en 430.
    Enige moderne echt andere Ferrari is de Enzo… maar die is dan weer niet echt mooi… wel compromisloos, zoals in de good old days!

    Tijd voor weer eens wat radicaal anders inderdaad!

    Mijn mooiste Ferrari is niet helemaal duidelijk.
    Als ik een oldie moet kiezen dan wordt het de 250 GTO (of aanverwanten), compromisloze sport fun, dan toch echt de F40! En voor echte stijl en klasse, de F355. Alhoewel ik de 550 Maranello van afgelopen weekend ook wel bijzonder goed vind!

    Login om te reageren
  87. Mies zegt

    2 oktober 2009 om 18:03

    Zelf heb ik juist niet het idee dat ze op elkaar lijken en vooral Ferrari dingen “probeert” die misschien niet bij iedereen in de smaak vallen. Juist daardoor krijg je meer diversiteit in het supercar gamma. Plus heb ik het idee dat iedereen nu die paar critici/ journalisten achterna lult, om over te komen als iemand die er verstand van heeft. Ik hoor de laatste tijd veel mensen (opeens) zeggen dat na de 355 er geen mooie Ferrari meer is geweest, evenals iedereen na zijn dood opeens al jaren lang fan blijkt te zijn van Michael Jackson…

    Login om te reageren
  88. Gerben zegt

    2 oktober 2009 om 18:24

    Net zoals velen hier vind ik dat de schrijver de bal kompleet mis slaat.
    Ferrari’s zijn nooit extreem geweest, zowel niet kwa prestaties als vormgeving. Ze hebben heel veel snelle GT’s gemaakt, met een compromis of beter gezegd evenwicht tussen comfort, uiterlijk en prestaties.
    De extreme versies die ze maakten behoorden steeds tot het beste wat autofabrikanten te bieden hadden (zie de F40, Enzo)

    Ze zijn de laatste jaren juist wel heel innoverend bezig. (zie reacties hierboven)

    Heb ook de indruk dat er veel jonge mensen tussen de reageerders zitten want niemand noemt bijna de oude klassiekers die stuk voor stuk prachtig zijn.

    Login om te reageren
  89. Forza! zegt

    2 oktober 2009 om 18:29

    360 Challenge Stradale, da’s er ook wel 1 van de oude stempel :) Jezus wat een herriebak, precies zoals het moet!
    Favoriet is toch de F40, op grote afstand gevolgd door de F355. Top 5 dan maar:
    – F40
    – F355
    – 250 GT SWB
    – 288 GTO
    – 250 GTO

    Login om te reageren
  90. integralechubasco zegt

    2 oktober 2009 om 18:31

    @gerben
    je reactie is hier aan dovemans oren gericht…

    het principe hier is om een zo dom mogelijk stukje te schrijven waarover het achtereind van automobielminnend nederland zijn gal kan spugen.

    evenwichtige uitspraken worden niet gewaardeerd.

    Login om te reageren
  91. Forza! zegt

    2 oktober 2009 om 18:34

    Overigens, nu dat ik de Vandenbrinck GTO weer zie, ben ik
    er toch niet zo kapot van.
    Die auto wil te graag een klassieker zijn.
    Retrostyling is een moeilijk iets en om eerlijk te zijn,
    de P4/5 vind ik wat dat betreft (veel) mooier dan den GTO.
    (No offense Michiel, je blijft een klassedesigner ;))

    Login om te reageren
  92. Scaglietti zegt

    2 oktober 2009 om 18:37

    Pff mooie ferrari,
    kort vraag leidt tot een lang antwoord:
    namelijk
    – F355
    – F40
    – F512 M
    – 250 GT SWB
    – 550
    – 599 GTB HGTE
    – 430 Scuderia

    de toppers!

    Login om te reageren
  93. integralechubasco zegt

    2 oktober 2009 om 18:40

    en ontopic, mijn favoriet dan maar:

    Login om te reageren
  94. slappehap zegt

    2 oktober 2009 om 18:41

    Wie vindt dat de huidige lijn Ferrari’s variaties op slechts één thema zijn, moet natuurlijk wel eerst ff uitleggen wat dat exclusieve thema dan precies inhoudt.
    Verstand (van auto’s) en gevoel (bij de vormgeving ervan) zijn twee verschillende dingen. Ik heb geen verstand van auto’s maar bij iedere auto die ik zie heb ik wel een platte mening. Het verstand dat ik wel heb zegt conform mijn gevoel dat de saus altijd naar Pininfarina smaakt. Als Ferrari voor een nieuw model naar Bertone was gegaan had je een Ferrari Mantide kunnen hebben, maar dan was Ferrari zichzelf niet meer geweest.

    Login om te reageren
  95. integralechubasco zegt

    2 oktober 2009 om 18:42

    Login om te reageren
  96. slappehap zegt

    2 oktober 2009 om 18:48

    Belangrijker is dat de pasta die ik zodadelijk voor m’n gezin ga bereiden erg lekker is, maar het niet haalt bij welke Ferrari-pasta met Pininfarina-saus dan ook.

    Login om te reageren
  97. integralechubasco zegt

    2 oktober 2009 om 18:49

    Steven Mcqueens 250 gt lusso:

    Login om te reageren
  98. integralechubasco zegt

    2 oktober 2009 om 18:54

    330 p

    Login om te reageren
  99. integralechubasco zegt

    2 oktober 2009 om 18:59

    nogmaals 330 p

    Login om te reageren
  100. HDM zegt

    2 oktober 2009 om 19:23

    Huidig Ferrari stelt niets voor. Ze zijn de weg kwijt met de Kotsofornia en die mislukte 4567890 Italië, en ook de andere modellen hoef ik niet zo, zoals de 599 en de 612. Als ik een mooie Ferrari van de laatste paar jaren moet opnoemen ben ik snel klaar, F430, en niet meer, niet minder, maar vooral niet meer.

    Login om te reageren
  101. Rob zegt

    2 oktober 2009 om 19:24

    Verhaal slaat nergens op. Wel toevallig dat jullie als voorbeeldfoto de mooiste Testarossa van Nederland gebruiken.Die eigenaar bezit ook een F50.

    Login om te reageren
    • Jax zegt

      18 januari 2010 om 18:05

      @Rob: nu niet meer. die is gecrashed :D
      —

      Voor mij is en blijft de F40 de allermooiste Ferrari. Gevolgd door een 360 F1 Modena en de 412 GT. Ook de 355 F1 Spider komt voor in mijn favorietenlijst.

      Login om te reageren
  102. JDM__Wotevajjjj zegt

    2 oktober 2009 om 19:27

    mooiste ferrari is duidelijk de P4/5 tenzij je die niet meetelt dan is het wel de 458

    Login om te reageren
  103. Gerben zegt

    2 oktober 2009 om 19:43

    @ integralechubasco

    eindelijk iemand die weet dat Ferrari langer bestaat als 1980

    Login om te reageren
  104. Hupke zegt

    2 oktober 2009 om 20:52

    1Ferrari Felber modellen
    2Ferrari 250 LM
    3Ferrari 275 gtb lusso
    4Ferrari 250 testarossa
    5Ferrari 328 gto

    Login om te reageren
  105. henk zegt

    2 oktober 2009 om 21:01

    ferrari daytona

    Login om te reageren
  106. De_Buurman zegt

    2 oktober 2009 om 21:57

    In willekeurige volgorde:

    F40
    Testarossa (80’s)
    288GTO
    308GTB

    Login om te reageren
  107. De_Buurman zegt

    2 oktober 2009 om 21:58

    En natuurlijk….hoe kan ik hem vergeten…250GTO

    Login om te reageren
  108. F355GTB zegt

    2 oktober 2009 om 22:08

    Tsja… Ferrari…
    Ik vind het jammer dat die California erbij is gekomen. Sowieso vind ik dat een sportwagen (en zeker een Ferrari) een middenmotor hoort te hebben. GT’s vind ik meer iets voor zusterbedrijf Maserati, al vind ik de V12-motoren in de GT’s van Ferrari wel weer lekker. Maar echt sportwagens zijn het niet. En een V8 voorin vind ik te gewoontjes voor een Ferrari. Ik vind een California ook een beetje een typische voetbal-vrouwen-auto.

    Ik denk dat qua beleving de F40 de meest bijzondere Ferrari is.
    Zelf vind ik de F355 GTB het mooist (wat mijn naam wellicht al een beetje deed vermoeden).
    Na de F355 is het eigenlijk een beetje bergafwaarts gegaan. Schakelen moest ineens met die belachelijke flippers, de typische Ferrari-jank werd steeds minder, etc.
    Ik moet zeggen dat ik wel weer erg te spreken ben over de 458… maar dat geluid van de F355 is toch vele malen mooier…

    Login om te reageren
  109. Sportiva-Italia zegt

    2 oktober 2009 om 22:10

    Ik vind sowieso de oude Ferrari’s mooier dan de huidige Ferrari’s (maar misschien vind ik dat later wel met de dan nieuwe Ferrari’s).

    Ik denk dat mijn grote favoriet de 512BB is, met een gedeelde eerste plaats voor de 365GTS/GTB is (lichte voorkeur voor de GTS; in open uitvoering vind ik m nèt wat mooier.

    Daarnaast is de bij velen van Magnum (die jaren ’80 serie) bekende 308 GTS (en in dichte uitvoering de GTB) een favoriet. Misschien dat de 288 GTO net wat aggressiever overkomt, maar dat is meer een raceversie van de 308, want de GTO was lichter gemaakt, ietsjes langer en had n twinturbo motor (kom ik net achter via een site over de GTO).

    Testarossa: mm ja, maar die kan ik nooit als zelfstandig model zien, maar meet als n 512BB met aangeplakte wielkasten. Wel leuk (en breed).

    De F40 was meer n die-hard racer, geen practisch nut met mooie lijnen of zo. Na die tijd ging het wat mij betreft bergafwaarts met Ferrari.
    De huidige modellen, zoals de California, zijn leuk, maar doen me verder niets..

    Geef mij maar Lamborghini ;)

    Login om te reageren
  110. Brokkenpiloot zegt

    2 oktober 2009 om 22:16

    Ik ben blij dat de wereld zo veel mensen met een goedgevulde portomonnee kent, die meer om imago dat om het feitelijk ontwerp een auto kopen. Vandaag of morgen komt er wel weer een Ferrari met emotie,zo’n model dat ons van onze voeten veegt.

    Maar daarvoor moeten ze dan wel de nodige armslag hebben, die ze dus verdienen in hun ‘massa-producten’. Daarmee kan ik dan wel weer leven.

    Login om te reageren
  111. NiNja zegt

    2 oktober 2009 om 22:52

    @Flamingo Thx :D Dat wilde ik zien. Wat een prachtig model.

    Login om te reageren
  112. John zegt

    2 oktober 2009 om 23:09

    Oude Ferrari’s…..prachtig
    Nieuwe……BAGGER!
    Als ik zoveel geld uitgeef (als ik het zou kunnen) dan wil ik een Ferrari! Maar als een (niet ferrari)dealer mij de details aanwijst van een F430, dar wordt je toch wel HEEL treurig van. Achterlichten: De achterlichten van een FIAT Bravo !!?. Folie ter bescherming van de lak(prima) maar zo slecht geplakt en in afwikende kleuren. Electrische verbindingen (net geen kroonsteentjes). ONGELOOFLIJK.
    Dan toch maar Lamborghini……..Italiaans design (Prachtig) en de techniek uit duitsland. Inde toekomst ook de redding van Ferrari. Want zolang de grootste omzet van een onderneming merchanidse (petjes, parfum, modelauto’s,vlaggen etc.) is gaat het een keer fout.

    Login om te reageren
  113. Citrofiel zegt

    2 oktober 2009 om 23:26

    Huh? Ik kan me nu eens totaal niet vinden in een column hier. De moderne Ferrari’s vind ik totaal niet op elkaar lijken. Variaties op hetzelfde thema? Mijns inziens kan je dat juist zeggen van die ‘Testarossa en F40’ waar de schrijver het over heeft. Die vierkante dingen hebben allemaal dezelfde lijnen, en daar heb ík nu juist moeite mee (oke, met de F40 dan weer niet).

    Login om te reageren
  114. NiNja zegt

    3 oktober 2009 om 01:39

    Klopt, ik vind de nieuwe Ferrari’s ook niet echt op elkaar lijken. Er zijn nu alleen zoveel modellen waarbij Ferrari zich op een bredere publiek richt. Vandaar dat er ook minder extreme ontwerpen zijn. (Enzo niet meegeteld)

    Login om te reageren
  115. Benno zegt

    3 oktober 2009 om 02:12

    308 series en Testarossa, F430, Enzo, 612 Lekerr!

    Login om te reageren
  116. RenesisHP zegt

    3 oktober 2009 om 02:26

    Eigenlijk is dit de mooiste. :D

    Login om te reageren
  117. BmwMPower zegt

    3 oktober 2009 om 03:43

    F40 LM, F50 LM, F40, F50, Enzo, Enzo FXX, 288 GTO, 250 GTO SWB, 575 Superamerica, 360 CS, 430 Scuderia, F333 Risi, F355 Berlinetta, F512 M, 599 XX, 612 Scaglietti, 250 GT Lusso. En nog wat verscheidene race modellen.
    Dan heb ik het mooiste van Ferrari wel gehad!
    En ja, beste lezers, de 458 Italia is lelijk! Het is een feit! ;)

    Login om te reageren
  118. berto zegt

    3 oktober 2009 om 11:50

    Meest bijzondere…. vast deze |Lancia thema 8.32 ferrari|
    |Ferrari 250 GTO|
    |Ferrari 250 Testa Rossa|
    Die zul je niet zo vaak gaan tegen komen lijkt mij!

    Meest racy |F40|
    |F50|
    |Fxx evo|

    Mooiste naar mijn mening! |212 Europa Pinin Farina Berlinetta| is erg leuk om in rond te mogen rijden.

    Uiteraard is een 360 Challenge Stradale in het rood ook erg leuk om door het verkeer heen te vertoeven.

    Login om te reageren
  119. jelle zegt

    3 oktober 2009 om 11:58

    F348TS!

    Login om te reageren
  120. Brokkenpiloot zegt

    3 oktober 2009 om 14:39

    Een afdoend antwoord op de vraag is het nieuwe topic over de Testarossa’s.

    Login om te reageren
  121. Gerjan zegt

    3 oktober 2009 om 18:46

    de allermooiste is de F 5o.

    gister nog achter het stuur van een 599 gtb gezeten wat een geluid. alles van carbon van binnen een rooie! F430 vond zijn vrouw te klein konden ze niet mee op vakantie. verder heeft deze man noud rs6 en gt3 in de garage.

    Login om te reageren
  122. pvj zegt

    3 oktober 2009 om 19:56

    250 gt swb competizione

    link:
    http://media.photobucket.com/image/250%20gt%20swb%20competizione/scdigest/Arizona%20Auctions%202009/Ferrari250GTSWB_main.jpg

    Login om te reageren
  123. Jan Groothuijse zegt

    4 oktober 2009 om 00:30

    Niet gelezen uiteraard, maar op de titel en eerste paragraaf af:

    BS, de 512TR lijkt best wel op de 348GTB, de 512 BBi in een kleur rood lijkt op de 308 en zelfs de 288GTO lijkt erg veel op de latere 308-en en daar zat kwa prijs, sportieve presestatie en karakter toch zeker wel verschil tussen.

    Ferrari heeft het jarenlang volgehouden om zelfs de namen verwarrend te maken, 308 was in princiepe een 2-zitter, behalve de 308 GT4, verder waren in deze tijd alle auto’s voorzien van middenmotor, iets wat pas met de 465 is opgehouden.

    Login om te reageren
  124. S16 zegt

    5 oktober 2009 om 14:02

    250 GTO
    288 GTO
    250 GT California
    250 GT SWB
    F40
    456 GT
    Allemaal geweldige auto’s
    Wat betreft de nieuwere, eerst maar eens afwachten hoe we er ovewr 25 tegenaan kijken.

    Login om te reageren
  125. koreantaxiproductions zegt

    5 oktober 2009 om 16:44

    en de P4/5 dan?

    Login om te reageren
  126. Michiel_vd_Brink zegt

    7 oktober 2009 om 00:38

    @hupke: De Felber ‘Ferrari’s’ zijn geen echte Ferrari’s, want ze maken geen gebruik van een Ferrarichassis. Het zijn geslachte 330 GT’s, waarvan ze de aandrijving aan een nieuw chassis hebben geschroefd en daaroverheen een nogal raar Felber koetswerk hebben geplaatst. Deze koetswerken waren ook nog eens hele slechte herinterpretaties van een serie prachtige klassieke race-Ferrari’s. Felbers waren slechts Hotrods met Ferraritechniek.

    Login om te reageren
  127. Marco zegt

    8 oktober 2009 om 10:59

    Wat is Ferrari ? wat is Lamborghini ? Emotie !!! Of het nou een 355 is of een Enzo , zodra je er in zit zie je de buitenkant niet meer. De kracht , het geluid , het gevoel !!Dat is de kracht van deze wagens.Wat is een mooie vrouw?blond, bruin enz. In bed kom je er waarschijnlijk pas achter.haha.Ik zelf rij in een Lambo Gallardo en heb tijdje F 360 gereden ,allebei super man.Wat is beter? moeilijk, Toen ik die 360 had vond ik dat de mooiste op aarde , na 2,5 jaar niet meer. Nu heb ik dat met de Gallardo.What’s next. Ferrari is gewoon een super auto om mee te rijden , de buitenkant is puur persoonlijk. ik zeg altijd maar op dit soort forums : de beste stuurlui staan aan wal !!

    Login om te reageren
  128. Frankypanky zegt

    8 oktober 2009 om 16:03

    @Marco,

    Precies! En men kan wel klagen over de “lelijke” Mondial, maar ik heb in een Mondial (cabrio) gereden en ervoer dezelfde emotie. Jammer kwam er een kink in de kabel, anders had ik hem gekocht…Maar ooit, ooit staat er een Mondial in mijn garage naast mijn Corvette’s!

    Login om te reageren
  129. Appeltje zegt

    8 oktober 2009 om 22:41

    Met de helft van het verhaal ben ik het wel eens. Ferrari is uit richting geraakt met onevenwichtige, net-iets-te-alternatieve designs.

    Bij de 612 en óók bij de F430 ging het wat mij betreft al mis. Te vage vormen, respectievelijk lelijk uitgewerkte details die uit verhouding liggen (luchthappers/lichten F430, algemene verhoudingen lijn).

    De California en de 458 zijn wat mij betreft dieptepunten omdat de lijnen van beide auto’s een nogal lukraak, onzorgvuldig gekozen verloop hebben. Daarnaast zijn ze in detail ook iets te extreem geworden. Dat extreme, afwijkende had niet echt gehoeven, Ferrari had een prima “reeks” met de 308-328-348-355-360, zonder tussendoor echt heel rare wijzigingen aan te brengen. Dat hadden ze wel zo mogen houden.

    Aan de 599 moest ik eerst ook nog even wennen, en de achterkant is nogal vreemd om te zien door die matig (lees:niet) geïntegreerde flappen.

    Echter, dat maakt niet dat alle Ferrari’s momenteel te veel op elkaar lijken, vroeger gold dat veel meer gezien stijlelementen die op veel verschillende modellen terug te vinden waren.

    De heel oude modellen vind ik zelf erg mooi, maar ze missen vaak wel de agressie van de middenmotor modellen. Voor mij:

    365 GTB/4 “Daytona”
    250 Europa GT. Of nee… GTB Lusso. SWB? GTO? Of toch een Cali… Ach, geen idee welke precies…
    500 Superfast, gewoon omdat het een heel zeldzaam neusje van de zalm is.
    F40, omdat de auto zelfs met touwtjes is uitgerust om de deur mee te openen… Zo hardcore en rauw
    En stiekem ook de Enzo, in real life de meest intimiderend vormgegeven auto die er is. Niet echt elegant in esthetische zin, maar hij maakt wel ècht een statement met zijn buitenaardse lijnen.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      8 oktober 2009 om 22:52

      @Appeltje:

      Ik stond ooit eens tussen een Enzo en een Carrera GT te kwijlen.

      Het gevoel wat jij met de Enzo ervaart heb ik dus bij de Carrera GT.

      Ik vond de Enzo in real life opvallend en inderdaad vrij imponerend. Echter ook heel erg lelijk.

      Ik schonk daarom om logische redenen veel meer aandacht aan de Carrera GT.

      Login om te reageren
  130. arjens zegt

    9 oktober 2009 om 21:04

    de GianniFerrari Turbo grass, ooit staat deze ook eens op mijn perk…… tot nu toe, is het nog een droom…

    Login om te reageren
  131. Ferdi zegt

    18 oktober 2009 om 15:06

    Dat Ferrari alleen de laatste jaren modellen maakt die veel op elkaar lijken vind ik grote onzin. Ferrari staat er juist om bekend zolang ze bestaan modellen die maken die een doorontwikkeling zijn van oudere modellen. Neem bijvoorbeeld de 365 GT/BB, de 512 BB en de 512BBi uit de jaren 70.
    De Testarossa moet je uiteraard niet naast een F40 zetten, maar naast de 512TR of de F512M.
    Hiervan zijn nog tal van andere voorbeelden op te noemen, zoals bijvoorbeeld de 308 GTB, de 308 GTB QV en de 328 GTB.

    Login om te reageren
  132. KrimpenDrummer zegt

    7 december 2009 om 00:25

    Wat vind de rest van Autobloggend Nederland? Nou, begin eens met het kopen van een bril?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North