• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fiat wil nog steeds verkering met Opel

Auteur: Wouter, gepost 1 mei 2009 om 22:12 – 56 Reacties

Opel

Oude snoepers daar in Italie, want sinds gisteren hebben ze ook al een partnership met Chrysler. Fiat CEO Sergio Marchionne heeft in de Italiaanse krant La Stampa aangegeven dat Fiat nog steeds interesse heeft in Opel. Sterker nog, de Italiaanse topman noemde Opel de perfecte partner voor Fiat.

In Duitsland denken ze daar heel anders over: Duitse werknemers zijn bang dat na een overname/ samenwerking met Fiat de productie naar Italië wordt verplaatst. Onduidelijk is nog hoe groot het aandeel is dat Fiat in Opel zou willen nemen, maar het lijkt wel duidelijk dat GM nog wel aandeelhouder wil blijven. Volgens GM CEO Fritz Henderson zijn er zes partijen in de race om Opel over te nemen, waaronder een consortium van de Canadese onderdelenfabrikant Magna en de Rus Oleg Deripaska.

Vreemd genoeg zijn er nu ook geruchten dat Vauxhall wel bij GM zal blijven en in de toekomst niet meer samen zal werken met Opel. Vauxhall zou voortaan op basis van Aziatische Chevrolets verder gaan. Dat lijkt ons heel sterk (of heel onverstandig) aangezien 95% van het modellengamma van Vauxhall uit Opels met een andere badge en het stuur aan de andere zijde bestaat. Alleen de op de Holden Monaro gebaseerde Vauxhal VXR8 is een uitzondering.

In de komende weken moet duidelijk worden wat de plannen van GM/Opel precies zijn. Fiat lijkt een aardige kandidaat om mee te gaan partneren, hoewel sommigen ook refereren aan het bekende spreekwoord van de lamme en de blinde.

Ook interessant!

  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen
  • Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
    Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
  • Fiat Pulse
    Fiat Pulse is een nieuwe stoere crossover

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

Carmageddon, Fiat, GM, Opel, Sergio-Marchionne

Vorig bericht: « Video: Hamann F430 versus Mercedes CL65 AMG
Volgend bericht: Favoriete auto’s van de managers »

Lees Interacties

Reacties

  1. BMWX6 zegt

    1 mei 2009 om 22:13

    Misschien een verlovings ring een goed idee?

    Login om te reageren
  2. BMWX6 zegt

    1 mei 2009 om 22:14

    Heeft toch allemaal geen zin. Wie er failliet gaat gaat failliet.

    Login om te reageren
  3. Wollie zegt

    1 mei 2009 om 22:16

    Duitsers zullen altijd chauvinistische idioten blijven. Door hun vooroordelen ten opzichte van de Italianen zal een lachende derde met de buit gaan lopen. Maar dat kan wél een Chinees zijn. En dan mag je raden hoeveel Duitse fabrieken er nog overblijven …

    Login om te reageren
  4. CSL zegt

    1 mei 2009 om 22:17

    Ik hoop het niet. Zo zal opel geen fatsoenlijke en betrouwbare auto’s meer maken.
    Fiat moet met een of andere chinees autofabrikant proberen. Hun niveau is toch niet veel hoger.

    Login om te reageren
  5. Davion zegt

    1 mei 2009 om 22:18

    Volledig artikel op frontpage ;)

    Login om te reageren
  6. CSL zegt

    1 mei 2009 om 22:19

    Misschien dat die alfa’s etc.. door chinezen iets betrouwbaarder en waardevaster gemaakt kunnen worden.

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    1 mei 2009 om 22:21

    Waar haalt Fiat eigenlijk het geld vandaan? Een Italiaanse autofabrikant is wel de allerlaatste aan wie ik geld zou lenen in een kredietcrisis.

    Login om te reageren
  8. R. zegt

    1 mei 2009 om 22:23

    @ CSL: GAAAAAAAAAAAAAAAAAP! Heb je nog iets te melden wat niet uit borrelpraat bestaat?

    Login om te reageren
  9. AMGJunk zegt

    1 mei 2009 om 22:23

    hee Wous, het hele bericht staat op de voorpagina :)

    Login om te reageren
  10. Gnermo zegt

    1 mei 2009 om 22:29

    Fiat and Opel, sitting in a tree, K I S S I N G!

    Login om te reageren
  11. Wollie zegt

    1 mei 2009 om 22:31

    @CSL : dit is een forum voor autoliefhebbers. Ga eens asperges kweken of zo. Van auto’s heb je alvast geen verstand.

    Login om te reageren
  12. DRIVR zegt

    1 mei 2009 om 22:32

    Marchionne poneerde recent in een interview dat er na de crisis nog vijf of zes grote constructeurs zouden overblijven – de rest bouwt dan geen auto’s meer, maar kleedt ze gewoon aan.

    Blijkbaar is hij goed op weg om FIAT één van die vijf te maken.

    Login om te reageren
  13. MrAbarth zegt

    1 mei 2009 om 22:44

    @ CSl: idd ga eens terug naar de kleuterschool, of die grot waar je al jaren in schijnt te leven..

    Wat betreft die overname: enerzijds kan ik me voorstellen dat de Duitsers het niet zien zitten, want qua modellen bieden ze elkaar niets, maar Fiat heeft wel de kennis van kleine auto’s met compacte en zuinige motorblokjes en ze bouwen nu al de Grande Punto en de Opel Corsa op hetzelfde platform, dus dan zie ik wel mogelijkheden.

    Voor Fiat kan, net als bij Chrysler, de markt beter bediend worden en/of een grotere afzet verkrijgen door gebruik te maken van het Opel netwerk?

    Of ze willen nu idd goedkoop concurrenten opkopen, om ze te dwingen bepaalde modellen aan Fiat over te laten, of Fiat motoren te gebruiken.
    Dan wordt het idd een zaak van platforms aankleden voor Opel en de rest zal dan Fiat zijn.
    Heb wel vertrouwen in Machionne. In een paar jaar tijd Fiat weer aardig op de rails krijgen, dan kun je wel wat. Al die overbodige topmanagers eruit knikkeren, dan zal het direct al beter gaan…

    Login om te reageren
  14. VivelaFRANCE zegt

    1 mei 2009 om 22:45

    Heeft Fiat niet al genoeg aan Chrysler? Dat kost volgens mij al heel veel tijd en geld, ik weet niet of het dan wel zo’n goed plan is om ook nog met Opel in zee te gaan. : |

    Login om te reageren
  15. VivelaFRANCE zegt

    1 mei 2009 om 22:46

    @ DRIVR, soms is het beter om niet de grootste te zijn, maar de beste ;)

    Login om te reageren
  16. DRIVR zegt

    1 mei 2009 om 22:51

    @VivelaFRANCE:

    Interessant punt, en wel eentje waar de meeste media zich aan bezondigen.

    FIAT heeft Chrysler namelijk niet financieel gered, of toch niet in de mate dat het overal afgeschilderd wordt. Het merendeel van de steun komt van de Voluntary Employee Beneficiary Association en de Amerikaanse en Canadese overheid terwijl FIAT net 20% in handen heeft.

    Login om te reageren
  17. DRIVR zegt

    1 mei 2009 om 22:53

    En met je tweede comment ben ik trouwens meer dan eens!;)

    Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    1 mei 2009 om 22:56

    Fiat wil de wereld kopen ..
    maar weet niet waar ze moeten afrekenen ..

    Login om te reageren
  19. AMGJunk zegt

    1 mei 2009 om 22:57

    @vivalafrance:
    Ze hebben er vast wel over nagedacht ;)
    Niet dat ze boven hun ‘budget’ zitten zonder dat ze het weten :)

    Alles staat al zo’n beetje geschreven in het artikel;
    Fiat denkt wel na over wat ze doen en het zou indd niet zo handig zijn als vauxhall met die aziatische troep in zee gaat. etc.
    Dit soort logische dingen staan dus al beschreven, wat gaan we hier dan voor vreemde discussie krijgen? ja-nee-discussie? tja, kan ook :lol:
    Mening geven kan ook altijd natuurlijk.

    Daarom vind ik het ook moeilijk om hier nuttig op te reageren.

    Login om te reageren
  20. Relief zegt

    1 mei 2009 om 23:14

    @DRIVR

    Na het terugbetalen van de schulden zal FIAT een meerderheidsbelang moeten nemen in het bedrijf ;)

    Login om te reageren
  21. bmw sloper/killer zegt

    1 mei 2009 om 23:15

    ik zie liever bmw verdwijnen dan opel! en er zijn meer die er zo overdenken!en kom maar op met die komentaar!

    Login om te reageren
  22. cardesigner@USA zegt

    1 mei 2009 om 23:22

    Fiat wordt dan zeker het sportieve merk? Of blijft het slechts bij onderstellen en motoren uitwisselen?

    Login om te reageren
  23. DRIVR zegt

    1 mei 2009 om 23:23

    @ Relief:

    Dat hun aandeel (naar omhoog) herbekeken zal worden, is bekend.

    Maar een meerderheidsbelang, staat dat in het contract?

    Anderzijds zal dat met 4 grote betrokken partijen niet superveel meer dan 20% worden.

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    1 mei 2009 om 23:24

    @ViveLeFrance: Fiat steekt toch geen/nauwelijks geld in Chrysler? Volgens mij gaat het alleen maar om tijd en het gebruik van Fiat techniek door Chrysler en in ruil daarvoor krijgt Fiat een 35% aandeel en toegang tot het dealernetwerk van Chrysler… en wellicht ook tot productiefaciliteiten van Chrysler….. Wat kan Fiat nou helemaal verliezen bij deze deal? Vrij weinig, lijkt me.

    Dat Fiat op zoek is naar partners past perfect in de visie dat er maar een paar grote spelers over zullen blijven….. en aangezien ze geen andere aan het stuur van de groep willen zien is verkopen geen optie…. tja dan zul je moeten fuseren en/of opkopen…. Of dat verstandig is dat zullen we meemaken…. ik weet het niet. Er zitten wel enorme kansen in de plannen die ze nu hebben, of dat verzilverd kan worden dat moet de toekomst uitwijzen.

    Login om te reageren
  25. Benjamin1 zegt

    1 mei 2009 om 23:28

    @ CSL

    Hoe kansloos wil je zijn….

    Ik hoop dat het doorgaat, vergroot de levenskans van beide concerns.

    Login om te reageren
  26. Marko zegt

    1 mei 2009 om 23:35

    Ik had nog niet zo lang geleden ergens gelezen dat Fiat zelf iets van een 14 miljard euro schulden heeft en dan willen ze Opel kopen.

    Login om te reageren
  27. DRIVR zegt

    1 mei 2009 om 23:38

    Marchionne niet onderschatten, da’s een geleerde haai.

    Best wel slim om strategische allianties te leggen met noodlijdende merken als je zelf het geld niet hebt om volwaardige spelers op te kopen.

    Login om te reageren
  28. Relief zegt

    1 mei 2009 om 23:44

    @DRIVR

    http://www.ad.nl/economie/3187316/Chrysler_Fiat_en_het_Witte_Huis_zijn_eruit.html

    Lees maar de laatste zin: “Een meerderheidsbelang krijgt de Italiaanse autofabrikant pas als de overheidsleningen zijn terugbetaald.”

    Login om te reageren
  29. Relief zegt

    1 mei 2009 om 23:46

    “Een meerderheidsbelang krijgt de Italiaanse autofabrikant pas als de overheidsleningen zijn terugbetaald.”

    Bron: http://www.ad.nl/economie/3187316/Chrysler_Fiat_en_het_Witte_Huis_zijn_eruit.html

    Login om te reageren
  30. Relief zegt

    1 mei 2009 om 23:47

    @DRIVR

    http://www.ad.nl/economie/3187316/Chrysler_Fiat_en_het_Witte_Huis_zijn_eruit.html

    “Een meerderheidsbelang krijgt de Italiaanse autofabrikant pas als de overheidsleningen zijn terugbetaald.”

    Dus een kwestie van tijd voordat Chrysler volledig in handen is van FIAT ;)

    Login om te reageren
  31. Relief zegt

    1 mei 2009 om 23:47

    Sorry voor de dubbelposts. Er ging iets fout met mijn browser :S

    Login om te reageren
  32. DRIVR zegt

    1 mei 2009 om 23:54

    Waarvoor dank, Relief.

    Volgens Autoblog.com zouden nieuwe FIAT-producten daardoor al binnen 18 maanden in de Ustated Nights beschikaar worden.

    Cinquenceto op de Route 66? Straf!

    Login om te reageren
  33. Ary zegt

    2 mei 2009 om 00:01

    ik zie adriana lima als de perfecte partner voor mezelf

    Login om te reageren
  34. MrAbarth zegt

    2 mei 2009 om 00:01

    Details over de samenwerking tussen Fiat en Chrysler heb ik wel op mijn site.
    Ik geloof niet dat Fiat zomaar Chrysler gaat overnemen, want wat Relief al schrijft, eerst moet Chrysler z’n eigen schulden afbetalen.
    Fiat is ook niet gek, want die kan ook nog maar amper op eigen benen staan, al schijnen hun leningen in dit wereldje niets voor te stellen.

    http://www.sportiva-italia.nl/viewtopic.php?t=791

    http://www.sportiva-italia.nl/viewtopic.php?t=789

    http://www.sportiva-italia.nl/viewtopic.php?t=788

    De Amerikaanse overheid houdt eerst nog de vingers op de knip en Chrysler mag, zoals ik t begrepen heb, niet investeren, maar alleen de leveranciers etc. uitbetalen en zorgen dat garantieclaims e.d. gewoon doorgaan, maar verder niets.
    Personeel moet komende maand (of langer) thuis zitten, in afwachting van het rondbreien van deze samenwerking.
    Chrysler moet zich eerst failliet laten verklaren om geld te kunnen krijgen. Daarna gaat de samenwerking met Fiat van kracht.

    Zal wel een of andere financïele regel zijn die de subsidie mogelijk maakt. Weet niet hoe dat in Nederland/Europa in z’n werk gaat. Denk een doorstart na faillisement of zo.

    PS: Ik ben steeds mijn profiel kwijt (alleen mijn naam is er dan nog. Net alles weer ingesteld en duidelijk opgeslagen. Afwachten of het nu goed blijft.. Bugje??)

    Login om te reageren
  35. Laurens zegt

    2 mei 2009 om 00:13

    @ary

    :lol: Beetje relativeren is wel eens goed. Nu nog in slaap zien te komen….

    Login om te reageren
  36. 13urton zegt

    2 mei 2009 om 07:31

    Sterker nog, in mijn laatste Opel Astra Station Executive Business 125 pk 1.9 CDTI uit 2007 zat een fiat motor in. Dus het is niet onbekend dat Opel de laatste jaren de motoren afneemt van het Fiat Concern aka Alfa Romeo.

    Login om te reageren
  37. Nanning zegt

    2 mei 2009 om 09:31

    @13uron: en welke V6 ligt er in de huidige Alfa’s? Die komt weer van GM (Opel?)

    Ik denk dat FIAT de enig denkbare route kiest om op termijn auto’s te kunnen blijven maken en ontwikkelen: groter worden door samenwerkingsverbanden aante gaan. Volledige overnames zijn voor hen momenteel onbetaalbaar.

    Login om te reageren
  38. BananaFlip zegt

    2 mei 2009 om 10:04

    Blijkbaar kennen Italianen het woord kredietcrisis niet.

    @ CSL

    Die Duitse degelijkheid kan wel wat Italiaanse passie en emotie gebruiken.
    Dan kan Opel echter beter bij Alfa langs.

    Login om te reageren
  39. BananaFlip zegt

    2 mei 2009 om 10:05

    Zal ik mijn rondje spelling maar weer eens doen?
    Derde alinea: Vauxhal VXR8 is een uitzondering.
    Vauxhal = Vauxhall

    Login om te reageren
  40. F1Ferrari zegt

    2 mei 2009 om 10:26

    OOOOoo dus fiat gaat alweer scheiden met chrysler.
    ik zou het ook niet lang volhouden met chrysler :)

    Login om te reageren
  41. Joske zegt

    2 mei 2009 om 11:38

    en de nieuwe naam wordt FOpel

    Login om te reageren
  42. Bart zegt

    2 mei 2009 om 12:08

    Hopelijk komen de JTD diesels weer terug in de Opels die Isuzu diesel zijn een stap terug.

    Login om te reageren
  43. CSL zegt

    2 mei 2009 om 13:47

    @BananaFlip
    passie is pas wat die duitsers in hun degelijkheid en techniek stoppen.
    En nee een paar italiaanse vlaggen hier en daar plakken noem ik geen passie maar nationalisme.

    Login om te reageren
  44. Milan zegt

    2 mei 2009 om 15:16

    IK zie de meerwaarde voor beiden fabrikanten niet. Wat moeten Italianen met de Duitsers en andersom?
    Bovendien botert het niet tussen Opel en Fiat rijders, heeft het nooit gedaan en ik zie dat ook niet zomaar gebeuren.
    Gebruik maken van elkaars distributie netwerk? Dat zou kunnen. Er zijn met name in Noord-Holland al dealers waar aan de ene kant van de showroom Opels staan en aan de andere kant Fiat’s. Maar dan nog staan er 2 verschillende firmanamen op de pui, wat ook niet voor niets is lijkt me.

    Maar qua auto’s, zie ik het niet gebeuren dat ze allebei in dezelfde vijver gaan zitten vissen. Laat beide merken hun eigen indentiteit behouden. Motoren delen kan (weer) maar voor de rest niets mee doen.

    Als ik eerlijk ben dan gaat mijn hart sneller slaan bij het zien van een Italiaanse vlag op tv dan een Duitse.

    Login om te reageren
  45. VivelaFRANCE zegt

    2 mei 2009 om 17:01

    @ DRIVR;

    Klopt, was ik even vergeten ;)
    Maar dan toch kost het Fiat wel enige aandacht, aandacht waar ze hopelijk beter van worden…!

    @ AMGJunk;

    natuurlijk hebben ze erover nagedacht en ik heb ook veel minder inzicht in hun zaken, toch lijkt het me beter als Fiat hun mooie auto’s blijft maken en vooral daar aandacht aan blijft besteden.

    @ W0o0dy;

    Toch kost het ze tijd om hun techniek aan Chrysler te geven, en tijd is geld. Uiteindelijk zal Fiat er vast beter van worden, althans dat hoop ik ;) !

    Login om te reageren
  46. arjens zegt

    2 mei 2009 om 20:15

    @CSL, en dat geloof jezelf, ik zie maar weinig passie terug in mijn VW, alleen maar een hoop ellende en dat geldt ook voor de VW er voor en daarvoor. Helaas gaat die vlieger niet in zijn geheel op. Kijk iedereen heeft zijn eigen smaak, maar als ik een fiat bravo zie of een Lancia Delta, Thesis, diverse Alfa’s, dan staat er iets. Dat kan je van een hoop Duitse produkten niet zeggen en qua kwaliteit ben ik benieuwd hoe een VW Golf V (2007) het afbrengt tegen een fiat bravo(2007). Maar goed, smaken verschillen.

    Login om te reageren
  47. GOD zegt

    2 mei 2009 om 21:09

    deal is nu rond volgens duitsezenders

    Login om te reageren
  48. Benjamin1 zegt

    2 mei 2009 om 21:44

    @ |GOD

    Heb je een linkje?

    Login om te reageren
  49. GOD zegt

    2 mei 2009 om 22:02

    hoorde het van iemand.
    heb zelf ff op internet gekeken en kan niks vinden dus waarschijnlijk lult ie maar wat of heeft ie het verkeerd begrepen

    Login om te reageren
  50. w0o0dy zegt

    2 mei 2009 om 22:27

    De deal is zeker nog niet rond.
    “Fiat-topman Sergio Marchionne komt maandag naar Duitsland met plannen voor de mogelijke overname van autofabrikant Opel.”

    http://www.nu.nl/economie/1958262/fiat-praat-over-mogelijke-overname-opel.html

    Het eerste bod was een stukje italiaanse humor… minder dan 1 miljard. Ach ja je kan het proberen natuurlijk. Dit keer zal er wel een beter plan op tafel komen, waarbij met name de werkgelegenheid voor de duitse medewerkers een aantal harde toezeggingen gedaan zullen moeten worden wil Fiat een kans maken.

    Login om te reageren
  51. SW zegt

    2 mei 2009 om 23:21

    Wie vond de “common rail” uit? Juist, ja, die zogezegde “rommelaars” uit Noord-Italie. Die verkochten het ook. Opel liep al een hele tijd belangrijke achterstand op met totaal verouderde dieselmotoren en het moederhuis bood niet veel hulp. Toen was de Fiat-technologie welkom. En nu ineens niet meer?

    Login om te reageren
  52. 6C Jordy zegt

    3 mei 2009 om 00:33

    @Nanning

    Alleen het onderblok komt van Holden (GM). De koppen en aanhangsellen zijn van Fiat/Alfa zelf.
    Opel valt wel net als Holden onder GM maar staat los van de Fiat-Holden connectie.

    @CSL

    Ga eens een jaartje Alfa of Lancia rijden. Weet jij wat we bedoelen met passie. Dat gaat ietsje verder dan zogenaamde “degelijkheid”.

    Login om te reageren
  53. CSL zegt

    4 mei 2009 om 00:42

    @6C Jordy
    Welke redelijk betrouwbare lichtgewichte achterwielaandrijver bevel je mij dan aan?
    Een jaartje in een Alfa rijden? Ben je wel goed bij je hoofd!
    Iedereen die ik ken dacht ook een goed beging te maken met een italiaan maar wat hebben die gasten hun hoofd toch keihard gestoten zeg. Vooral die alfa’s stellen echt geen reet voor. alleen maar problemen en gezeik. Als je van sportief rijden en knallen houdt, ben je helemaal op de verkeerde adres.

    Login om te reageren
  54. 6C Jordy zegt

    4 mei 2009 om 10:24

    @CSL,

    Makkelijke keus.
    Een Giulia natuurlijk. Licht, betrouwbaar en achterwielaandrijver.
    En de techniek komt nog uit de tijd dat je het zelf kon repareren.

    Iedereen die jij kent? Nieuwe vrienden zoeken zou ik zeggen dan. Mensen die wel verstand van autos hebben bijvoorbeeld.

    Wat rijd je op dit moment? Als het een mercedes betreft moet je eens met meneer Norbert Haug praten. Op sportief gebied kan hij je wel vertellen hoevaak ze een pak slaag gekregen hebben van het kleine Alfa.

    Maar terug op wat ik al eerder zei. Ga nou maar een jaar Alfa of Lancia rijden. Je hebt het zo te horen nog steeds niet gedaan…..

    Login om te reageren
  55. 6C Jordy zegt

    4 mei 2009 om 10:32

    En “stellen geen reet voor?”
    Dachten Mercedes, Auto Union en Hittler in het verleden ook.
    Die hadden hun hoofd pas echt goed hard gestoten zeg, niet normaal!

    Zoek bijvoorbeeld eens naar de GP van Duitsland in 1935.
    Duitsers hadden de techniek. (eerlijk is eerlijk)
    Italianen hebben de passie. (en wonnen dus ook….)

    Login om te reageren
  56. alfa corse zegt

    4 mei 2009 om 15:03

    @ CSL , wat voor een belachelijk ventje ben jij toch eigenlijk ? jij geeft constant kritiek over de italiaanse auto’s .
    ik geloof dat jij zelf nog nooit een italiaan hebt gereden , toch ?
    en alfa romeo stelt niets voor ????? kom jij dan maar eens naast mijn alfa gt staan met je mekkades .
    passie en emotie jonge , da ken jij niet en zullen de duitse liefhebbers ook nooit niet kennen ! allé ga nu maar terug uw bedje in voor dat mama komt .

    (heb niets tegen duitse auto’s , maar ben dat gezeik over de italiaanse wagens meer dan beu , of is het toch een beetje jaloezie dat over
    komt van duitsland ? )

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North