• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fijngeslepen Audi S5 Quattro staat geplanned voor 2012

Auteur: Alwood, gepost 9 augustus 2009 om 14:30 – 48 Reacties

Audi Anniversario S5 Quattro


Sneller, lichter, spannender en zuiniger. De nieuwe Audi Quattro heeft het allemaal! Als hij komt, en dat begint nu wel erg lang te duren.

De geruchtenstroom rondom een nieuwe uber-Audi is al even bezig. Het is van Audi zelf uit echter heel stil gebleven. Het ene moment komt er iets, het andere moment wordt het weer uitgesteld tot in de oneindigheid. Vooral de fincri lijkt roet in het eten van Ingolstadt te hebben gegooid.

Het mooiste moment voor een feestelijke onthulling was natuurlijk het Goodwood Festival of Speed geweest. Veel autofanaten bij elkaar, 100 jaar Audi feestje en meteen een rondje scheuren. Helaas niet van dit alles. Dus moeten we nu wachten tot Audi de 30e verjaardag van de (ur)quattro gaat vieren. Dat feestje geschiedt in 2012.

Als de Audi eindelijk tentoongesteld wordt moet die alles wat snel en modern is weergeven. Belangrijkste features die de nieuwe Quattro tentoon moet gaan stellen zijn een soort KERS, een allemachtig sterke zescilinder en spoilers, veel spoilers. De Audi-KERS moet remenergie op gaan slaan en gebruiken voor allerhande energie vragende zaken. De motor moet er ongeveer 425pk uit gaan persen. Het gewicht wordt tot 1400kg beperkt en de spoilers houden hem aan de grond.

Een definitieve terugkeer van de vijfcilinder is nog niet van de baan, de zescilinder uit de S4 wordt echter steeds vaker genoemd. Een terugkeer van de vijfcilinder zou in mijn ogen het plaatje compleet maken, maar het is de vraag of audi hier tijd en geld in gaat steken.

Met dank aan iedereen voor de tip!

Ook interessant!

  • Audi dealerschap onder water
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • De Audi Sport Quattro is terug (en elektrisch)
  • Übergeil: Audi bouwt moderne Sport Quattro voor Ken Block

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

a5, Audi, concept, s5

Vorig bericht: « Volvo V40: lekkere allrounder
Volgend bericht: Brit bekeurd voor het doorlaten van de politie »

Lees Interacties

Reacties

  1. TYPHOON zegt

    9 augustus 2009 om 14:31

    Wel een beetje laat hoor…

    Login om te reageren
  2. Thomasio zegt

    9 augustus 2009 om 14:33

    Dit doet me verdacht veel denken aan een Evo 9. weinig origineel dus.

    Login om te reageren
  3. Buijsman zegt

    9 augustus 2009 om 14:34

    ik schrik me dood!..

    wat is dit ding lelijk

    Login om te reageren
  4. Ricosuave zegt

    9 augustus 2009 om 14:38

    Gruwelijk!!!!! Wat een bruut apparaat :D

    Login om te reageren
  5. Armbeiter zegt

    9 augustus 2009 om 14:48

    Normaal vind ik er niet zoveel aan een Audi. Maar deze ziet er absoluut tof uit.

    Login om te reageren
  6. RH zegt

    9 augustus 2009 om 14:49

    Beetje Amerikaans… Maar goed, die zescilinder klinkt als een beest als ie op toeren is dus laat maar weer komen. 1400kg vind ik trouwens nog-niet-eens-zo-heel licht.

    Login om te reageren
  7. Headhunterz zegt

    9 augustus 2009 om 14:52

    WHU WHU WHAT?! :o

    Login om te reageren
  8. LJ zegt

    9 augustus 2009 om 14:52

    zou wel ubergaaf zijn als ze weer eens met een echte pure Quattro kwamen!

    Login om te reageren
  9. Laue zegt

    9 augustus 2009 om 15:01

    ik vind hem dik, audi mag van mij wel weer wat vierkanter worden. lekker old skool

    Login om te reageren
  10. jdm zegt

    9 augustus 2009 om 15:02

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  11. Gideon zegt

    9 augustus 2009 om 15:06

    @ TYPHOON:

    Amen. Vrijdagavond al getipt…

    OT:
    Als je hier de 6-cylinder inkiepert is de nostalgie van het project weer weg, en zou het dus een soort RS5 worden, en dat lijkt mij niet echt de bedoeling.

    Login om te reageren
  12. Fulvia zegt

    9 augustus 2009 om 15:18

    heeft details van de ur-quattro

    Login om te reageren
  13. Tommy zegt

    9 augustus 2009 om 15:21

    De vijfcilinder van de TT RS komt niet in de A5 (of A4, A6 etc). Waarom niet? Omdat ze begin jaren 90 niet voor niets gestopt zijn met de vijfcilinders. Een vijfcilinder in lengterichting voor de vooras komt niet bepaalt ten goede voor de gewichtsverdeling. Een V6 is maar 3 cilinders lang dus beter. Kijk maar naar de huidige RS6, V10 dus 5 cilinders lang maar echt een strak sturende auto zal het nooit worden.

    Ze zullen de vijfcilinder dus waarschijnlijk alleen nog in de A3 gaan gebruiken.

    Login om te reageren
  14. Jochempie zegt

    9 augustus 2009 om 15:33

    @S2000: Nee hoor, we hebben schone fabrieken nodig en een milieuvriendelijk afvalverwerkingssysteem. Auto’s doen amper schade aan het milieu. Je kunt gerust in een afgesloten garage gaan staan met een stationair draaiende 997 turbo en je zal geen gezondheidsschade oplopen.

    Login om te reageren
  15. Heyhuub zegt

    9 augustus 2009 om 15:36

    @Thomasio

    Of misschien de Audi quattro? Een Evo is ook niet de origineelste.

    Login om te reageren
  16. Sander zegt

    9 augustus 2009 om 15:47

    Ik hoop echt dat ze de 5 cilinder uit de TT-RS erin gooien. Dan is het feest compleet! Qua geluid vind ik een 5 cilinder echt mooier en rauwer dan een V6.

    Login om te reageren
  17. Matthijs zegt

    9 augustus 2009 om 15:59

    jaaaa! doen!

    Login om te reageren
  18. AMG Powerrr zegt

    9 augustus 2009 om 16:02

    @S2000,

    had jouw naam niet beter Prius of zoiets kunnen heten?

    Ik vin em wel gaan, maar wel met vlakke wielkasten en een 5 pitter.

    Login om te reageren
  19. jaja zegt

    9 augustus 2009 om 16:07

    ik vind em nog beschaafd… hij had wel wat breder mogen zijn en een grote taartschep van een spoiler achterop.. voor de rest zou ik zeggen: laat maar komen!

    Login om te reageren
  20. laurens324 zegt

    9 augustus 2009 om 16:14

    damm wat een gedrocht
    een A5 met een spoiler op de kont,, kan audi is geen nieuwe designrichting inslaan, het begint afgezaagd te worden

    Login om te reageren
  21. Michel350Z zegt

    9 augustus 2009 om 16:14

    Hijs mega lelijk, Maar vind het wel mega stoer als ze weer met een echte dikke Audi Quattro terug komen. Hopen dat ze in die 3 jaar het uiterlijk wel veranderen.

    Login om te reageren
  22. kempenaer zegt

    9 augustus 2009 om 16:22

    Tegenwoordig is 1400 kg al licht blijkbaar. Kom nou toch, zo’n apparaat mag maximaal 1000 kg wegen.

    Voor de rest wel een bruut ogende machine.

    Login om te reageren
  23. Catch22 zegt

    9 augustus 2009 om 16:41

    als ik het goed begrijp is alles, dus specs en uiterlijk, gebasseerd op speculaties?

    Login om te reageren
  24. Heyhuub zegt

    9 augustus 2009 om 16:41

    @kempenaer

    de originele quattro was ook al ruim 1200kg hoor. Zelfs een Lotus Exige hangt al heel dicht tegen de 1000kg grens aan.

    Login om te reageren
  25. Breinstein zegt

    9 augustus 2009 om 16:42

    425 pk, gaap. De CLK DTM en Black rijden rondjes om dit gebakje!

    Login om te reageren
  26. bozewolf zegt

    9 augustus 2009 om 16:43

    1400kg is tegenwoordig voor een AWD wagen echt niet verkeerd, hoor. Dan is ie lichter dan zn concurrenten. Als ze nou echt hardcore zijn dan stoppen ze er ook geen leren stoelen, sat nav, 78-slots CD-wisselaars en andere luxe in. Back to basics. Dan kan zelfs ik deze Audi wel waarderen.

    Login om te reageren
  27. lincoln zegt

    9 augustus 2009 om 16:49

    en dan te bedenken dat de 3 dikke duitsers de peekaa wedloop een half jaar geleden maar stom en infantiel vonden ..

    Login om te reageren
  28. bozewolf zegt

    9 augustus 2009 om 16:54

    ^ Dit is dan ook geen PK-race model, dus….

    uw kritiek is als een zandbank op Jupiter.

    Nutteloos.

    Login om te reageren
  29. Floris zegt

    9 augustus 2009 om 17:21

    meeeer foto’s a u b

    Login om te reageren
  30. lincoln zegt

    9 augustus 2009 om 17:22

    @bozewolf ..
    zo zo .. je gaat mijn kritiek vergelijken met een zandbak op Jupiter ..

    volgens mij is daar een (typisch autoblog) woord voor uitgevonden ..

    Login om te reageren
  31. Emile_Benz zegt

    9 augustus 2009 om 17:24

    @ bozewolf: Vergelijkingsmongool…

    Login om te reageren
  32. bozewolf zegt

    9 augustus 2009 om 17:28

    ZandbaNk, geen zandbak.

    @ Emile: Vergelijkingsmongool geldt alleen als je auto’s met elkaar vergelijkt, natuurlijk. Kom nou.

    Login om te reageren
  33. lincoln zegt

    9 augustus 2009 om 17:32

    @bozewolf .. maar een zaadbank op Jupiter zou toch volstrekt nutteloos zijn ??

    Login om te reageren
  34. bozewolf zegt

    9 augustus 2009 om 17:37

    Ik had het over een zandbank, niet zandbak en niet zaadbank.

    Ze zijn alledrie nutteloos op Jupiter, daar niet van.

    Dat was ook precies m’n punt.

    Login om te reageren
  35. Esprit_de_Flandre zegt

    9 augustus 2009 om 17:55

    Seat Boccanegra-looks.

    Login om te reageren
  36. circlestorm69 zegt

    9 augustus 2009 om 18:37

    Breinstein schrijft:
    9 August 2009 om 16:42
    425 pk, gaap. De CLK DTM en Black rijden rondjes om dit gebakje!

    Oh jeeh, een snelle taxi liefhebber.
    Bij mij in de buurt rijdt en SL Black Series (in het donkerblauw, bah) maar dat ziet er toch niet uit. Kan het wel snel zijn, maar het oog wil ook wat.
    Frans Bauer, Wolter Kroes en dat soort figuren rijden Benz.
    Dan weet ik genoeg.

    Login om te reageren
  37. Tommy2 zegt

    9 augustus 2009 om 19:01

    Achja waar hebben we het ook over, eerst de RS5 in 2010 maar is en dan nog een facelift voor de A5 tegen 2011 zo’n beetje. Misschien hebben ze tegen die tijd wel weer een heel nieuw motorblok klaarliggen!

    Login om te reageren
  38. Benz.. zegt

    9 augustus 2009 om 20:29

    @Emile_Benz

    :lol:

    Dus toch wél ingeburgerd..

    Login om te reageren
  39. micheloo0 zegt

    9 augustus 2009 om 21:32

    Hopen dat er weer een heerlijke 5 cylinder inkomt :D

    Login om te reageren
  40. bozewolf zegt

    9 augustus 2009 om 21:58

    ’t was ook geen smoesje, dat woord komt hier echt vaker voorbij, lol. Vandaar Emile’s scherpe inkoppertje.

    Login om te reageren
  41. SLSAMG zegt

    9 augustus 2009 om 22:15

    Ik wil er wel andere velgen onder, deze lijken op van die mislukte rally velgen

    Login om te reageren
  42. Freewarefreak zegt

    9 augustus 2009 om 22:16

    Super mooie bak! De looks bevallen mij, lekker oldskool Quattro achtig. Hoop dat ze er niks aan veranderen. Laat zo maar komen, met zwarte neus, vierkante wielkasten en veel power.

    Hoop inderdaad wel dat ze de 5 cilinder van de TTRS er in lepelen. Dat zou het feestje helemaal compleet maken. Ga vast aftellen op de kalender. ;)

    Login om te reageren
  43. Cantago zegt

    10 augustus 2009 om 02:28

    Zuinig? Hoeft niet., de rest wel graag!

    Login om te reageren
  44. Eric zegt

    10 augustus 2009 om 08:07

    Als ze niet snel met dit ding op de markt komen gaat er wel één of ander tuner mee vandoor. ABT of MTM of nog een andere.
    Bij MTM kun je trouwens al terecht voor een 510PK sterke S5.

    Login om te reageren
  45. Ash zegt

    10 augustus 2009 om 08:40

    HAHA wat een LELUK ding :D

    Login om te reageren
  46. bartholomeo zegt

    10 augustus 2009 om 10:12

    ik hoop dat deze ook met hydraulische koppeling komt zoals de Urquattro :)
    lekker bruut

    Login om te reageren
  47. Iceman zegt

    13 augustus 2009 om 22:59

    1400 Kg is ± 230 Kg minder dan een S5 nu.

    Login om te reageren
  48. TFSI-Q zegt

    28 september 2010 om 12:27

    De sound van de 5 cilinder (TT RS) werkt enorm verslavend.

    Ooit hoop ik dat Audi dergelijke motorisatie in verscheidene modellen lanceert.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North