• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

FIOD pakt Ferrari en Aston Martin van zwartspaarders af

Auteur: ricardo, gepost 30 oktober 2015 om 15:11 – 100 Reacties

FIOD pakt Ferrari en Aston Martin van zwartspaarders af


De kassa van de Belastingdienst rinkelde luid deze week.

In de afgelopen week heeft de FIOD zeven mannen en vier vrouwen tussen de 54 en 73 jaar aangehouden. Ze maakten gebruik van betaalkaarten van een buitenlandse rekening, maar gaven geen buitenlands vermogen op bij hun belastingaangiften. En zulks maakt de Belastingdienst ziedend, waarop ze besloten hun nietsontziende huurlingenleger AKA de FIOD in te schakelen.

Bij de invallen in tien woningen legde de FIOD beslag op 90.000 euro contant geld (deels verstopt in een verborgen ruimte), onroerend goed, bankrekeningen en een motorfiets. Ook zien we dat er een Ferrari California (het oude model) en een Aston Martin Rapide op de autotransporter werden gezet. Houdt Dienst Domeinen de komende tijd dus goed in de gaten, mocht je nog wat zwart geld willen stukslaan op een luxebolide.

Ze vielen door de mand door in Nederland een buitenlandse crecitcard te gebruiken:

“Allen maakten gebruik van een debet- of creditcard van een buitenlandse rekening, maar zij gaven geen buitenlands vermogen op bij hun belastingaangiften. […] De onderzoeken zijn gestart naar aanleiding van een analyse van de Belastingdienst van gegevens van betalingen die belastingplichtigen in Nederland doen met buitenlandse betaalkaarten. Daarbij wordt gekeken of de kaarten zijn gekoppeld aan vermogen in het buitenland waarover vermoedelijk geen belasting wordt betaald.”

FIOD pakt Ferrari en Aston Martin van zwartspaarders af

FIOD pakt Ferrari en Aston Martin van zwartspaarders af

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, california, Ferrari, fraude, rapide

Vorig bericht: « Flitsers op bestelling binnenkort ook in Nederland?
Volgend bericht: Autobedrijven opgelet: oplichter Mario M. is weer actief »

Lees Interacties

Reacties

  1. moondustfocus zegt

    30 oktober 2015 om 15:14

    Je mag tegenwoordig ook helemaal niks meer

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      30 oktober 2015 om 15:40

      @moondustfocus: dit hoeven m.i. Ook niet meteen boeven te zijn. Ken genoeg mensen die oud geld op Zwitserse rekeningen hebben. Ik snap niet waarom de overheid altijd maar zou willen mee eten van buitenlands vermogen. Misschien moeten ze dan vermogensbelasting afschaffen, dan sparen ze weer hier.

      Login om te reageren
      • moondustfocus zegt

        30 oktober 2015 om 16:22

        @ghost: De Nederlandse overheid wilt altijd alles dubbel op. Deze mensen doen niemand kwaad, ze betalen netjes de goederen die ze aanschaffen en daar zit toch ook gewoon belasting op.

        Login om te reageren
      • desalen zegt

        30 oktober 2015 om 19:14

        @ghost: hahah, zo’n reactie op iemand die gewoon de weg heeft overtreden ?

        Dwaas ben je dan ook he, naïviteit ten top.

        Als het je niet aanstaat dat je hier belasting moet betalen over vermogen, dan verkas je maar lekker naar een land waar ze of geen belasting hoeven af te dragen of waar je er mee wegkomt.

        Wel willen profiteren van hetgeen belastinggeld mogelijk maakt maar zelf geen belasting willen betalen!?

        Login om te reageren
        • remcott zegt

          30 oktober 2015 om 20:23

          @desalen: waarschijnlijk betalen deze mensen inclusief deze ontduiking alsnog meer belasting als jij of ik.
          Afgaande op de auto’s hebben deze mensen sowieso veel inkomsten of vermogen. Dus zullen ze ook veel Inkomstenbelasting/BPM/brandstofaccijns/BTW betalen.

          Login om te reageren
          • desalen zegt

            30 oktober 2015 om 21:13

            @remcott: of hebben ze die auto’s kunnen kopen omdat ze geen danwel te weinig belasting betalen?

            Maar het is relatief he, iets met schijven en boxen en dergelijke.

            dus.. Waarschijnlijk betalen Henk en Ingrid relatief meer belasting. Zij/wij hebben immers niet de kennis en überhaupt het vermogen om belasting te ontduiken met constructies in het buitenland. Dus (veruit) de meeste belasting wordt gewoon betaald.

            En btw, 90k cash verstoppen bevestigd toch wel dat je weet dat je iets doet dat niet mag

            Login om te reageren
            • remcott zegt

              30 oktober 2015 om 22:55

              @desalen: klopt v.w.b. het cash geld, die weten wel dat ze fout zitten. En dat is ook niet goed te praten.

              Aan de andere kant ‘get your facts together’: Henk en Ingrid betalen verhoudingsgewijs nauwelijks belasting via IB in vergelijk tot de mensen die in de hogere schijven vallen en/of bedrijven hebben.
              Zoals gezegd (en dan ben ik conservatief) 25% van de mensen betalen 75% van de belasting.

              Login om te reageren
              • w0o0dy zegt

                30 oktober 2015 om 23:01

                @remcott: wellicht zegt de term effectieve belastingdruk je iets? Door de forse aftrek die veelverdieners en/of rijken opvoeren komt de effectieve belastingdruk doorgaans veel lager uit dan de in percentage doen denken. Is onderzoek over dus lees je gerust eens in.!

              • w0o0dy zegt

                30 oktober 2015 om 23:10

                @remcott: die percentages komen altijd weer terug uit de “liberale hoek” maar zijn nog nooit zelfs maar aannemelijk gemaakt met onderzoek. Hier een artikel van NRCNext nav de claim van Jordanië Kelder dat 5% van de Nederlanders 67% van de belasting betaalt… Schattingen komen op maximaal 22% voor de 10% rijksten…

              • w0o0dy zegt

                30 oktober 2015 om 23:11

                @remcott:http://www.nrcnext.nl/blog/2012/01/23/betaalt-de-rijkste-5-procent-tweederde-van-alle-belasting-tips-welkom-nextcheckt/

              • remcott zegt

                31 oktober 2015 om 00:06

                @w0o0dy: eens voor wat betreft 3% die 67% betaald. Zwaar overdreven.
                Daarbij twee aantekeningen, ik heb het over hele andere percentages en alleen IB.
                Maar ga eens uitrekenen wat iemand die modaal verdient effectief betaald en vergelijk dat met bijvoorbeeld iemand die 100.000 bruto verdient.
                Mag jij vertellen wat het verschil is aan daadwerkelijk betaald percentage belasting. Zelfs al neem je de hypotheekrenteaftrek mee dan betaald het beter verdienende gedeelte van Nederland relatief meer mee!

                Overigens hoor ik zelf niet tot die club, al had ik dat in financiële zin graag gewild.

              • jvthof zegt

                1 november 2015 om 01:20

                @remcott: nou als ik 90k cash in huis zou hebben zou ik het ook verstoppen, niet omdat ik fout bezig ben maar beetje veilig verstoppen is ook wel zo fijn

          • trbn zegt

            2 november 2015 om 14:23

            @remcott: dan

            Login om te reageren
        • ghost zegt

          30 oktober 2015 om 22:34

          @desalen: eens, je kan dt bericht dan ook bewaren want de eerst volgende mogelijkheid dat ik 1,5mln vrij heb voor een appartement in Monaco ben ik direct vertrokken, en lang niet alleen vanwege belastingvoordeel.

          Login om te reageren
        • dracae zegt

          31 oktober 2015 om 15:07

          @desalen:

          Inderdaad.. en er wordt nog iets vergeten.

          Ok, stel, je bent niet heel socialistisch, naastenlievend of gewoon medemenselijk ingesteld.. dan nog vergeet je dat je als rijke Nederlander ook echt iets krijgt voor het ‘subsidiëren’ van de armere, minder fortuinlijke medelander.
          Vergelijk het maar eens met America ( ik ben er heel veel geweest ), je krijgt er hier minder misdaad, een schonere omgeving, minder zwervers, een betere algehele gezondheid, allemaal dingen die het voor jou weer veiliger en leuker maken.

          Ik heb een poosje bij de GGZ gewerkt en daar zag je dit in de praktijk. Op een gegeven moment was er beslist dat de cliënten van een dagbesteding een eigen bijdrage van een euro moesten betalen… dat vertikten de meesten. Gevolg: ze zaten ineens met z’n allen voor de Hema ‘raar te doen’. De maatregel is snel weer teruggedraaid..

          Deze belastingontduikers profiteren dus zelf uiteindelijk wel van all deze voorzieningen, OOK diegene die niet direct voor hen bedoeld zijn.. maar willen er niet voor betalen.

          Login om te reageren
          • desalen zegt

            31 oktober 2015 om 21:47

            @dracae: amen, amen. Uitstekend voorbeeld.

            Ik durf te zeggen dat ik onwijs blij ben met wat ons belastingstelsel mogelijk maakt. Dat het hier en daar niet goed gaat snap ik ook: voor 16+ mln mensen en ontelbaar aantal producten en diensten het juist doen is nogal een opgave

            Login om te reageren
  2. jaspervdwinden zegt

    30 oktober 2015 om 15:16

    Kunnen de eigenaren binnenkort weer contant terugkopen bij Domeinen RZ… :)

    Login om te reageren
    • swid zegt

      30 oktober 2015 om 15:34

      @jaspervdwinden: geloof maar dat de belastingdienst een oogje in het zeil houdt.

      Login om te reageren
      • Junior540 zegt

        30 oktober 2015 om 16:25

        @swid: ze kunnen het ook laten terug kopen, ken een aantal mensen die dat gedaan hebben en dan “huren” (ging onderandere om 2 woningen) ze het gewoon weer terug, niets aan de hand dus

        Login om te reageren
    • soundgarden zegt

      30 oktober 2015 om 20:57

      @jaspervdwinden: het is dan ook puur symbolisch.

      Login om te reageren
  3. burninrubber zegt

    30 oktober 2015 om 15:18

    Weet niet wat ik hiervan moet vinden, begrijp dat je belasting moet betalen maar in Nederland wordt er ook alles aan gedaan om je financieel te naaien.

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      30 oktober 2015 om 15:31

      @burninrubber: Onzin, iedereen moet belasting betalen, ook als je meer geld hebt dan Jan Modaal. Je kunt altijd emigreren als je het er echt niet mee eens bent natuurlijk, met alle nadelen die daar bij komen kijken.

      Login om te reageren
      • maniaxdream zegt

        30 oktober 2015 om 20:21

        @Donstil: welke nadelen?

        Login om te reageren
        • dracae zegt

          31 oktober 2015 om 23:07

          @maniaxdream: Vaarwel!

          Login om te reageren
    • chekthem zegt

      30 oktober 2015 om 15:31

      @burninrubber: ik snap wel een beetje wat je bedoeld, maar dat zijn toch gewoon de regels? Als jij je buitenlands vermogen niet opgeeft aan de belasting, maar je koopt vervolgens met dat geld wel een dikke wagen van een fortuin.. Hoe oneerlijk is dat tegenover de mensen die wel gewoon netjes hun belasting betalen? Anders had ik ook wel een Ferrari gekocht bij wijze van spreken.

      Login om te reageren
      • jrsmoke zegt

        30 oktober 2015 om 16:07

        @chekthem: Voor zover we weten zijn deze auto’s voorzien van een NL kenteken. Ik ga er dan ook van uit dit over deze voertuigen ook gewoon BPM en 21% (evt bij oudere auto’s 19%) belasting over is betaald.

        Ik snap wel dat mensen het risico van zwart sparen nemen. Je betaald jaarlijks 4% vermogensbelasting en je krijgt nauwelijks 2% rente…

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          30 oktober 2015 om 16:34

          @jrsmoke: Ga er maar gerust van uit dat er ook geen inkomstenbelasting over die buitenlandse tegoeden is betaald.

          Login om te reageren
          • swaffelaer zegt

            30 oktober 2015 om 16:51

            @potver7: hoeft niet natuurlijk. Het kan een erfenis zijn die al driedubbel is belast, of oud geld, of geld dat in het buitenland is verdiend en dat er daar al over is afgedragen.

            Het is altijd zo makkelijk om je oordeel klaar te hebben, maar het kan ook echt anders zijn.

            Alhoewel, in dit geval waar ze ook bijna een ton cash in huis hebben liggen, neig ik wel naar jouw lezing…

            Login om te reageren
            • ghost zegt

              30 oktober 2015 om 22:36

              @swaffelaer: Dankje! Iemand die het wel snapt!!

              Login om te reageren
        • FelixF zegt

          31 oktober 2015 om 14:55

          @jrsmoke: Vermogensbelasting bestaat in Nederland niet. Lijkt me een goed punt om even te realiseren.

          Login om te reageren
        • burninrubber zegt

          11 november 2015 om 02:49

          @jrsmoke: Hoho late reactie maar dit klopt niet je betaald 30% over een geïndexeerde 4%, terwijl je in werkelijkheid maar 2% krijgt. Niemand betaald over zn vaste vermogen alleen over de rente

          Login om te reageren
      • ghost zegt

        30 oktober 2015 om 22:38

        @chekthem: en over die auto’s betaal je gewoon belasting plus dat de aankopen ook gewoon goed zijn voor onze economie.

        Login om te reageren
  4. 9000cse zegt

    30 oktober 2015 om 15:18

    Zo te zien zouden dit dus zwarte auto’s zijn? Hoe komen ze erbij!

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      30 oktober 2015 om 16:54

      @9000cse: Die Aston is toch overduidelijk bruin-achtig.

      Login om te reageren
  5. allesmetturbo zegt

    30 oktober 2015 om 15:20

    Belasting hufters

    Login om te reageren
    • rikkon zegt

      30 oktober 2015 om 16:21

      @allesmetturbo: Ja, klootzakken. Wanneer ik een school, weg, ziekenhuis, agent of brandweerwagen nodig heb regel ik dat zelf wel effe.

      Login om te reageren
      • maniaxdream zegt

        30 oktober 2015 om 20:19

        @rikkon: ik stel voor dat jij de begroting eens doorneemt die ze dasr in Den Haag voeten. Schijnbaar kan jij wel tellen…

        Login om te reageren
  6. MAB zegt

    30 oktober 2015 om 15:23

    Wat ik niet begrijp is dat deze mensen al rijk zijn maar nog meer belasting willen ontduiken. Je hebt al zoveel geld waarom nog ontduiken en op zo een manier in de problemen komen.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      30 oktober 2015 om 15:27

      @mab: zit in de aard van het beestje.

      Login om te reageren
    • Donstil zegt

      30 oktober 2015 om 15:31

      @MAB: Als je dit soort fratsen uit haalt ben je waarschijnlijk net niet rijk genoeg.

      Login om te reageren
    • roberto zegt

      30 oktober 2015 om 15:36

      @MAB: Iets met progressieve belastingstelsel.. En ook over elke riedeltje wat je verdien waar je weer belasting over af moet dragen..

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      30 oktober 2015 om 15:44

      @MAB:

      Heel veel mensen hebben geld in een holding staan. Dit is geld waar ooit al eens zakelijke belasting over betaald is. Nu heb je lekker geboerd met je bedrijf en heb je de hele riedel verkocht behalve je holding. Want dat is je (extra) pensioen wat je hebt opgebouwd. Echter wanneer je geld van deze rekening afhaalt voor je 65e dan moet je hierover inkomstenbelasting betalen.
      Ik kan het me goed indenken dat de meeste mensen hiermee niet akkoord gaan. En ja, het zijn inkomsten dat weet ik. Maar er is ooit al eens belasting overheen gegaan, en omdat het nu van “eigenaar” wisselt, van zakelijk naar privé, dan mag je nog een keertje lappen.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        30 oktober 2015 om 18:58

        @jack_abarth:

        Ter verduidelijking :

        Om een auto van zeg € 48.000,- te kopen zal men € 100.000,- ervoor moeten uittrekken ivm inkomstenbelasting. Als je nog verder doorrekent dat er op die auto ook nog een X – percentage aan belastingen zit, dan wordt je kriegel. Het geld wat dan nog over blijft wordt weer omzetbelasting over betaald om vervolgens weer inkomstenbelasting over te lappen. Pas dan is het cirkeltje weer rond.

        Login om te reageren
  7. b0z4 zegt

    30 oktober 2015 om 15:27

    Wat ik helemaal niet begrijp is dat Nederland belasting geld van je wilt hebben over het geld/goederen die je in een ander land hebt verdient.. Alsof men al niet genoeg belasting betaald..

    Login om te reageren
    • jaspervdwinden zegt

      30 oktober 2015 om 15:32

      @b0z4: Wilt zonder de T, verdiend met een D en Betaalt met een T.
      Verder helemaal mee eens! ;)

      Login om te reageren
      • b0z4 zegt

        30 oktober 2015 om 15:35

        @jaspervdwinden: jo thnx man kan je ook gelijk ff m huiswerk doen?

        Login om te reageren
        • jaspervdwinden zegt

          30 oktober 2015 om 15:36

          @b0z4: Huiswerk heb ik nooit gedaan.
          Daarom heb ik nu alle tijd om te reageren… :)

          Login om te reageren
        • Donstil zegt

          30 oktober 2015 om 16:01

          @b0z4: Ik denk dat je dat beter zelf even kunt doen, is wel nodig namelijk.

          Login om te reageren
      • smoothoperator zegt

        30 oktober 2015 om 15:50

        @jaspervdwinden: onjuist. Er zijn verdragen ter voorkoming van dubbele belasting. Wel is het zo dat je je vermogen moet opgeven. Vermogen is wat anders dan verdienen

        Login om te reageren
    • branko zegt

      30 oktober 2015 om 15:35

      @b0z4: dit geld is meestal niet verdiend in het buitenland maar op buitenlandse rekeningen gezet om minder of geen belasting te betalen.

      Login om te reageren
  8. gtwillem zegt

    30 oktober 2015 om 15:27

    De kassa linkelde luid… Mwah, zo’n actie op poten zetten kost ook wat, met name het voorbereidend werk: ze vallen niet zomaar in. Daarbij is het nauwelijks compensatie: er is waarschijnlijk een veelvoud ontdoken van wat ze te pakken krijgen.

    Belasting betalen is nooit leuk, maar het hoort erbij. Nederland is een land waar veel dingen top geregeld zijn, en dat moet ergens vandaan komen. Beetje zwartepieten discussie, bijtellingsdrama, hondenpoep, of je ergens 100 of 130 mag en een ‘dikke BMW’. Dikke prima, toch?

    Login om te reageren
    • tinustiguan zegt

      30 oktober 2015 om 15:32

      @gtwillem:
      Ouwe “Automotive Socialist” !! :) Maar je hebt helemaal gelijk, de zaken zijn hier overwegend prima geregeld.
      Zo prima dat er in toenemende mate hele hordes mensen op af komen. Daar maak ik me dan wel weer zorgen over. Hopen dat we erin slagen het zo prima te houden……..

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        30 oktober 2015 om 16:15

        @tinustiguan: ‘die hordes’ vluchtelingen valt relatief mee. De asielzoekers die naar de AZC’s gaan worden eerst grondig gescreend, dus ‘de gelukszoekers’ waar iedereen het over heeft, hebben over het algemeen pech: die zullen weer terug moeten.

        Wat wel jammer is, is dat er geen ruimte meer is voor nuance. Je bent of een socialistische boomknuffelaar of je bent een Wilders aanhanger.

        Login om te reageren
        • soes750 zegt

          30 oktober 2015 om 16:45

          @gtwillem: beetje off topic, maar helemaal mee eens.

          Login om te reageren
        • RobUSA zegt

          31 oktober 2015 om 14:42

          @gtwillem: Valt mee zeg je ? En na gezinshereninging x4 tot x8 ?
          En al zou dat al waar zijn wat je zegt over het juist screenen (wat ik zeer betwijfel, hoe ga je namelijk zeer goed screenen als er een rij staat van honderden mensen ? Goed screenen zal meer tijd vergen niet ?) de mensen die weg zouden moeten verdwijnen gewoon in het illegale circuit, die gaan dus nooit meer weg.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            2 november 2015 om 10:23

            @RobUSA: Neen, ze worden nu in opvangcentra onder gebracht. Dat is niet gelijk aan een AZC. Dus het kan heel goed zijn dat de mensen die nu binnen zijn alsnog terug moeten. Dan worden ze letterlijk op het vliegtuig gezet. Het is geen ideale situatie, en het moet zeker goed geleid worden, maar zoals ‘de rechtse’ aanhang spookverhalen verkoopt terwijl de linkse boomknuffelaars sprookjes aan de man brengt, ligt de waarheid, zoals altijd, in het midden.

            Login om te reageren
            • RobUSA zegt

              2 november 2015 om 16:31

              @gtwillem: Ben het bijna met je eens maar de waarhied ligt helaas een stuk meer rechts van het midden dit keer.
              De stroom asiel/gelukzoekers is nu al een paar maanden gaande en ik heb nog geen (linkse) fotograven foto’s zijn publiceren van volle vliegtuigen met gelukszoekers die worden teruggestuurt , jij wel ?
              80% is man en 81% is ongeschoold (bron Duits onderzoek) en naar eigen perceptie (en andere bronnen) 50% niet uit het oorlogsgebied Syrie.

              Login om te reageren
    • lekbak zegt

      30 oktober 2015 om 16:24

      @gtwillem: belasting betalen hoort erbij en ik betaal liefst zoveel mogelijk inkomsten en vermogens belasting. Maar belasting heffen over een fictief rendement waardoor de belasting hoger is dan de rente valt niet goed te praten. Dat is het belachelijke al ver, ver voorbij. Hoewel ik het zelf niet zou doen en het ook niet goed wil praten kan ik mensen wel begrijpen dat ze deze volkomen zieke belasting proberen te ontduiken.

      Je zult maar sparen voor een dure auto. Eerst 52% van je inkomen aftikken, vervolgens per saldo geld inleveren op je spaarrekening en dan ook nog eens 75% belasting over je mustang V8 betalen (om maar eens iets te noemen).

      Login om te reageren
      • remcott zegt

        30 oktober 2015 om 20:45

        @lekbak: goeie samenvatting van het belastingstelsel indien je ruim bovenmodaal zit!
        Het is gewoon een feit dat van de inkomstenbelasting dat het merendeel van deze bedragen uit de hogere schijven komen.
        Ofwel volgens mij is het ongeveer zo dat 25% van de mensen 75% van de IB-inkomsten betalen.
        Kan me voorstellen dat die groep begint te denken: ‘genoeg is genoeg’. Aan de andere kant kunnen ze ook emigreren als ze minder willen betalen.

        Login om te reageren
  9. tinustiguan zegt

    30 oktober 2015 om 15:28

    Daar hadden een paar mensen wel hele slechte financieel adviseurs………

    Login om te reageren
  10. branko zegt

    30 oktober 2015 om 15:31

    Man dan ben je wel echt zo dom als je met je pasjes van je buitenlandse rekening dit doet. Dan verdien je het ook om gepakt te worden ?

    Login om te reageren
    • parker zegt

      30 oktober 2015 om 15:38

      @branko: klopt, oliedomme prutsers die hebben bezuinigd op hun accountants/fiscalist kosten.

      Login om te reageren
  11. tvr1974 zegt

    30 oktober 2015 om 15:32

    Ik vind het een vreemd verhaal… Onduidelijk. Want als ik bijv. een buitenlandse BV heb en daar in het buitenland ook gewoon belasting betaal, waarom mogen ze dan hier beslag leggen? Praten we hier over buitenland als binnen de EU of als buiten de EU? Heel onduidelijk artikel.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      30 oktober 2015 om 15:46

      @tvr1974: Zolang jij Nederlands staatsburger bent, ben jij naar de Nederlandse Staat toe belastingplichtig over je volledige vermogen. Ongeacht de locatie waar jij dat vermogen vergaard en in bewaring hebt.
      De enige manier om hier (deels) onderuit te komen, is door het hebben van een dubbele nationaliteit. Maar dat weet ik niet zeker.

      Wordt nog leuk met al die “hoogopgeleide” en “welvarende” Syriërs als die straks Nederlands staatsburger worden…

      Login om te reageren
      • thimochand zegt

        30 oktober 2015 om 16:20

        @e1000bmw523i: je kan ook financieel ergens anders wonen maar dan moet je daar ook wel eens in het jaar zijn.

        Login om te reageren
      • davidw zegt

        30 oktober 2015 om 17:19

        @e1000bmw523i: is staatsburgerschap voldoende om belast te worden? Dacht altijd dat je ook het inwonerschap moest hebben om belast te kunnen worden in Nederland.

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          30 oktober 2015 om 18:34

          @davidw: Je brengt me aan het twijfelen, dus je zou zomaar gelijk kunnen hebben. Gelukkig houd ik me vooral bezig met het Strafrecht (en -vordering) i.p.v. Fiscaal en Vermogensrecht…

          Login om te reageren
          • davidw zegt

            30 oktober 2015 om 18:53

            @e1000bmw523i: Ben zelf dan weer niet voldoende thuis in het strafrecht :) Maar heb tijdens mijn opleiding altijd geleerd dat enkel de VS het staatsburgerschap voldoende achten om ergens belast te worden, in andere landen moet er wel degelijk sprake zijn van inwonerschap.

            Login om te reageren
    • gregorius zegt

      30 oktober 2015 om 16:52

      @tvr1974:
      Voor persoonlijke inkomstenbelasting ben je voor maar voor 1 land belastingplichtig. Ook al verdien 2 miljard in Duitsland, maar ‘verblijf’ je 183 dagen in NL, dan claimt NL dat je in NL woont en daar inkomstenbelasting moet afdragen. Dan hoef je niet meer aan Duitsland te dokken.
      Disclaimer 1: geldt voor meeste moderne landen.
      Disclaimer 2: de VS is een 3e wereld land met een paar ontwikkelde steden; zij doen het dus anders: als je in je woonachtige land minder inkomstenbelasting hebt betaald dan wat je in de VS zou moeten betalen, mag je t verschil naar de VS over gaan maken. Er zijn andere landen die deze onzinregel ook onderzoeken (lekker kut als je een NL passpoort hebt en NL voert t ook in). Daarom is bijvoorbeeld Tina Turner nu Zwitserse en geen Amerikaanse meer!
      Disclaimer 3: er zijn natuurlijk genoeg uitzonderingen en trucjes in de wereld: voordat iemand met nog een voorbeeld komt.

      Login om te reageren
      • sbelali zegt

        30 oktober 2015 om 19:06

        @gregorius: hahahaha de VS een 3e werelds land? Waarom? Omdat je daar niet lui op de bank kan liggen terwijl het geld binnenstroomt? En die opmerking over slechts 3 ontwikkelde steden raakt kant noch wal.

        Login om te reageren
  12. gregorius zegt

    30 oktober 2015 om 16:09

    Nou ben ik er 100% voor om criminelen aan te pakken via data analyse. Maar of ik er nou voor ben dat de belastingdienst over betalingsgegevens kan beschikken? Welke betalingsgegevens + personen identificatie kunnen en mogen ze eigenlijk bij komen?

    In Nederland heb die onzin dat prive-eigendommen met 1.2% belast worden (op basis van dat je gemiddeld 4% inkomen genereert op je vermogen; en dat wordt dan 30% belast; maar je krijgt geen korting als je die 4% niet haalt).
    Ik vind dit samen met de erf-belasting de meest schandalige belasting die er is.
    De grap is echter: als je ‘echt rijk’ bent, weet je hier weer prima onderuit te komen. Trusts, bedrijven, etc etc.. Maar die oplossingen kosten aardig wat geld.
    Dus wie pakken ze er echt met deze belasting: de succesvolle gewone rijke.
    (en ga nu niet zeggen: de crimineel; want de ‘boete’ op inkomensbelasting ontduiking is veel belangrijker dan de vermogensbelasting).

    Maar goed, in dit geval; als je een beetje handig bent, kan je prima die buitenlandse rekening hebben, zonder deze aan te geven bij de belastingdienst en niet naar voren komen bij een betalingen onderzoek. Dus in dat geval heb je t waarschijnlijk ook goed bont gemaakt.

    Login om te reageren
  13. sander1980 zegt

    30 oktober 2015 om 16:14

    Schitterend al die reacties op dit artikel… Vermogensbelasting betaal je over je vermogen, dan hoor je dat gewoon netjes aan te geven. Of je het persoonlijk er mee eens bent en of je het op een buitenlandse rekening zet is totaal niet relevant.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      30 oktober 2015 om 16:34

      @sander1980: wat niet wil zeggen dat het ook eerlijk is dat je meer belasting moet betalen dat wat je aan rente krijgt. Verontwaardiging over deze belasting is niet alleen begrijpelijk maar zelfs volkomen terecht.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        30 oktober 2015 om 16:43

        @lekbak: Grappig. Toen de rente op 7-8% stond hoorde je niemand klagen dat die vermogensrendementsheffing te laag was.

        Login om te reageren
    • davidw zegt

      30 oktober 2015 om 17:21

      @sander1980: of verhuizen naar België. Jaren geleden al gedaan, nooit spijt van gehad.

      Login om te reageren
  14. sander1980 zegt

    30 oktober 2015 om 16:39

    @lekbak Daar ben ik het wel mee eens, maar wat wij vinden telt niet echt mee hè… :-) overigens betaal je boven de drempel 1,2% belasting over vermogen. Niet 4% zoals hier eerder genoemd werd. Je betaald de fiscus 30% over (een totaal niet realistisch) verwacht rendement van 4% (dus 1,2%).

    Login om te reageren
  15. gtdave zegt

    30 oktober 2015 om 16:46

    Leuker kunnen we het niet maken

    Login om te reageren
  16. thomasthomas zegt

    30 oktober 2015 om 16:48

    en een Ferrari van de Mediamarkt :-)

    Login om te reageren
  17. meridian zegt

    30 oktober 2015 om 17:08

    Is de FIOD ook al bij het koninklijk huis langs geweest? Niet?? Dacht ik al

    Login om te reageren
    • gtdave zegt

      30 oktober 2015 om 18:19

      @meridian: hebben ze de collectie van Bernhard nog?

      Login om te reageren
    • martinus zegt

      31 oktober 2015 om 07:45

      @meridian: Die zijn ook niet belastingplichtig.

      Login om te reageren
  18. robbie123 zegt

    30 oktober 2015 om 17:10

    In zo’n Ferrari Carlifornia wil je nog niet dood gevonden worden. Lelijk hok

    Login om te reageren
  19. mrvporsche zegt

    30 oktober 2015 om 17:32

    Is bij mij in de buurt

    Login om te reageren
  20. Dutchdriftking zegt

    30 oktober 2015 om 17:36

    Ach ja, iets met Karma…

    Login om te reageren
  21. fit4fun zegt

    30 oktober 2015 om 17:53

    Wel zwart geld maar niet snugger genoeg om dat onopvallend op te nemen. Ongeschikt als fraudeurs!

    Login om te reageren
  22. schuimbekje3 zegt

    30 oktober 2015 om 18:14

    Tja, ze wisten dat het niet mocht, toch deden ze het, dus pech..
    Maar de belastingwetten zijn echt een drama.
    Ik heb een kantoor in Texas, Manchester (ja, Londen = veel te duur en kantoren zijn foei lelijk) en straks in Oslo.
    Maar ik kan daar niet langer dan 6 maanden werken per kantoor, want anders moet ik verhuizen/emigreren. Waar slaat dat nou weer op?
    Misschien ga ik wel verhuizen.. Er zijn diverse landen in Europa waar de ambtenaren rendement leveren voor hun belastingkosten en waar vermogensrendementsheffing inmiddels is afgeschaft.

    Login om te reageren
  23. desjonnies zegt

    30 oktober 2015 om 18:33

    Belasting betalen.
    Hoort er gewoon bij.
    Pot van algemene middelen voor onderwijs, defensie, politie brandweer en EIGENLIJK gezondheidszorg en openbaar vervoer..
    Is gewoon belangrijk.
    Voor iedereen
    Jammere is alleen dat het nooit genoeg is voor onze overheid, ze lijden zwaar aan de ziekte van rupjse nooit genoeg en da’s de ziekte van Nederland.
    De werkende werkt pakweg een maand of 7 voor Nederland en de rest van het jaar voor zichzelf.

    Ik zou zelf graag een iets minder spilzieke en meer nuchtere overheid zien.

    Ik bedoel maar, hoe kun je in Gristusnaam € 1100.000.000 oftewel ELF MILJARD EURO aan een hoge snelheidslijn en tussen Amsterdam en Brussel uitgeven, hoe krijg je dat voor elkaar, en de boel nog categorisch weten te verprutsen !!!
    Diep en Diep droevig !

    En dat is eigenlijk mijn probleem met de overheid.

    Dat ze ons geld willens en wetens over de balk heen pleuren

    En altijd een eeuwig maar meer willen hebben.

    Login om te reageren
  24. sbelali zegt

    30 oktober 2015 om 18:34

    En daarom ga ik na mijn studies indien mogelijk lekker naar Amerika. Daar wordt hard werken beloond. Hier wordt bankzitten en handje ophouden beloond. Begint steeds meer op de Kgb van de Sovjet-Unie te lijken, uit de boeken van George Orwell. Alles, letterlijk alles wordt gescreend gescand en meegekeken in dit land, om vervolgens al hetgeen waarvoor je hard werkt af te pakken.

    Login om te reageren
    • autogedrocht zegt

      30 oktober 2015 om 20:11

      @sbelali: Klopt, daarom hebben veel mensen in USA 2 banen, omdat hard werken word beloont….

      Login om te reageren
      • dracae zegt

        31 oktober 2015 om 15:13

        @autogedrocht: Ik heb een grote schoonfamilie in de USA en kan je vertellen dat de belangrijkste reden voor 2 banen is dat je van een niet kunt rondkomen…

        Als je daar echt eens iets verder dan je neus lang is rondkijkt en veel met normale Amerikanen praat dan besef je je snel genoeg dat de Amerikaanse Droom makkelijker te verwerven is hier dan in Amerika zelf.. Het is een echte klassenmaatschappij geworden waar rijk geboren nog rijker worden betekent en als arm persoon hard werken tot heel weinig leid tenzij je heel veel mazzel hebt.

        Login om te reageren
        • autogedrocht zegt

          31 oktober 2015 om 15:48

          @dracae: weet je wat sarcasme is?

          Login om te reageren
          • dracae zegt

            31 oktober 2015 om 17:46

            @autogedrocht: Uiteraard… soms wat lastig wanneer je alleen lettertjes ziet, ik had het bericht boven dat van jou iets beter moeten lezen voor de context…

            Blijkbaar zijn we het uiteindelijk eens….

            Login om te reageren
    • rolov zegt

      30 oktober 2015 om 21:56

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
      • sbelali zegt

        30 oktober 2015 om 23:12

        @rolov: haha noem het maar klets. Dat jij je leven door brengt in je dorpje en nooit verder dan je boerengat bent geweest, wilt niet zeggen dat dit bij anderen ook zo is. Om antwoord te geven op je vraag nee, ik ben niet rond de 16.

        Login om te reageren
  25. maferick74 zegt

    30 oktober 2015 om 18:38

    Kunnen we die bedrijven die hun hoofdkantoor hier in Nederland hebben … niet wat meer belasting laten betalen?

    Login om te reageren
    • parker zegt

      30 oktober 2015 om 18:49

      @maferick74: verhuis maar lekker naar Polen, daar denken ze dat dat een oplossing is..

      Login om te reageren
  26. clarkson zegt

    30 oktober 2015 om 18:42

    Ze zijn in ieder geval een tijdje eigenaar geweest van een ferrari en een am. Dat kan niet iedereen zeggen.

    Login om te reageren
    • parker zegt

      30 oktober 2015 om 20:32

      @clarkson: en precies dat heeft ze nu de kop gekost, die té opvallende auto’s.. Dat geld was dus beter besteed aan een fiscalist die ze uitlegt hoe je dit wél safe doet..

      Login om te reageren
  27. maniaxdream zegt

    30 oktober 2015 om 20:14

    Zo zie je maar weer dat die vieze honden je altijd in de gaten houden en zich niet inhouden om je helemaal uit te kleden.

    Login om te reageren
  28. maniaxdream zegt

    30 oktober 2015 om 20:18

    Vinden ze het ook nog vreemd.

    Eerst verdien je, dasr kan je eerst over betalen, dan keer je het uit naar salaris kan je weer betalen, daar koop je een auto van kan je dubbel betalen (een auto, geen electrobak) daar moet je bezine in gieten die zo zwaar belast is dat het gewoon goedkoper is om je tank te vullen met Coca Cola.

    En wat doen die GALBAKKEN; pakken je auto af…

    Ik zeg: sterft allen kuthoeren van de belasting. En ondertussen is de overheid te fucking lam om andere ict projecten te laten slagen, maar dit is ongetwijfeld 100% geautomatiseerd. RUKKERS

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North