• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fioravanti Vola: one-off op basis van de Alfa Spider

Auteur: chefke, gepost 5 maart 2008 om 22:22 – 33 Reacties

Fioravanti Vola
De Alfa Romeo Spider is best een kek karretje. Echt vaak tegenkomen doe je hem echter niet. Toch kan het altijd exclusiever want de Italiaanse tuner laat in Genève een Custom Coachbuilt op basis van die auto zien.

De Spider is flink verbouwd. De Vola is een stuk ronder dan zijn donor. De koplampunits zijn wel extreem ver doorgetrokken en lopen bijna tot aan de voorruit. Aan de achterkant zien we twee bescheiden centrale uitlaatpijpjes met verder een heel strak design. Ondanks de grote verschillen met de Spider is het nog steeds onmiskenbaar een Alfa. Dat is dus knap gedaan.

Wat verder opvalt is de glazen dak constructie die eerder al op de Ferrari Superamerica te zien was. Het voordeel hiervan is dat het licht is en niet teveel bagageruimte inneemt. Het dak kan zowel met de hand als met een druk op de knop onder de kofferdeksel worden gevouwen.

Fioravanti Vola
Fioravanti Vola
Fioravanti Vola
Fioravanti Vola
Fioravanti Vola

Als bonus ook nog een aantal live plaatjes van de Fioravanti Hidra.

Fioravanti Hidra
Fioravanti Hidra
Fioravanti Hidra
Fioravanti Hidra

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, fioravanti, geneve-2008, tuning

Vorig bericht: « Futuristische 6-zitter van Hyundai: HED-5 I-mode
Volgend bericht: Geschiedenisles met Ferrari-babes »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mr. Reddingius zegt

    5 maart 2008 om 22:29

    gevalletje ijskastdesign. wel mooi.

    Login om te reageren
  2. carzz zegt

    5 maart 2008 om 22:30

    wie zou zoiets nu kopen??? dat ding is zo lelijk dat het mij niet eens zou interesseren als er een V20 3000pk motor is zat.

    Login om te reageren
  3. Ejay zegt

    5 maart 2008 om 22:32

    Op de koplampen na een prachtige wagen.

    Login om te reageren
  4. Musclecar zegt

    5 maart 2008 om 22:32

    @ Mr Reddingius
    wel mooi??? WEL MOOI??? misschien voor een ijskast, maar zelfs dan zal mijn honger over gaan.

    Login om te reageren
  5. Italiagait zegt

    5 maart 2008 om 22:34

    Gedateerd design . jammer

    Login om te reageren
  6. Solstice zegt

    5 maart 2008 om 22:35

    De Spider lijkt een beetje een jaren ’90 toekomstvisie van een auto voor nu zeg maar, en daardoor doet ‘ie wat gedateerd aan. Toch ook wel weer mooi. Over Italianen gesproken, waar blijven de foto’s van de (wel moderne, en prachtige) Pininfarina Sintesi?

    Login om te reageren
  7. Dr.Bronx zegt

    5 maart 2008 om 22:43

    achterkant prachtig maar idd die koplampen mm niet zo

    Login om te reageren
  8. Uitdebroeck Piet zegt

    5 maart 2008 om 22:44

    achterkant van die rooie is geen one off maar een rip off van de Z8

    Login om te reageren
  9. 2SLOW4ME zegt

    5 maart 2008 om 22:45

    weet eigelijk niet zo goed wat ik ervan moet zeggen, aan de ene kant vind ik hem mooi (achterkant), aan de andere toch eigelijk weer lelijk (koplampen, velgen, side view van foto 2)
    beetje…..apart?

    Login om te reageren
  10. Knorrit zegt

    5 maart 2008 om 22:45

    Zeg, is dit niet model ook niet een aantal jaren geleden al gepresenteerd door Fioravanti? In 2001 om precies te zijn… http://archive.cardesignnews.com/events/geneva2001/featured/fioravanti-vola/index.html

    Login om te reageren
  11. Leviathan zegt

    5 maart 2008 om 22:45

    Achterkant ziet er best vet uit voorkant vind ik er maar veelste blij uit zien.. maar wel apart gedaan!

    Login om te reageren
  12. VonStroke zegt

    5 maart 2008 om 23:02

    Niet slecht, maar het ziet er een ‘oude’ concept uit moet ik zeggen. Mocht wel wat frisser dat design.

    Login om te reageren
  13. Rick dos zegt

    5 maart 2008 om 23:21

    Heeft iedereen een paar oude concepts die ng in de kast stond afgestoft en neergezet als zijnde nieuw ofzo?

    Login om te reageren
  14. Wollie zegt

    5 maart 2008 om 23:44

    Nu mag ik nog een grote fan zijn van Italiaanse wagens, die Hidra is een gedrocht. Zijn ze daar helemaal van de pot gerukt bij Alfa ? De ene dag ontwerpen ze een pareltje, de andere dag zou je van schaamte een papieren zak over je kop trekken.
    Goed design = design met karaker, wat toch heel iets anders is dan gewoon wat aerodynamische lijntjes tekenen.
    Bij iedere autosalon stand zie je van die misbaksels opduiken. Wat is de bedoeling ervan ? Hoopt de eerstejaars student-ontwerper (en tevens neefje van de baas) dat hij z’n liefje ermee kan imponeren ?
    Productiewagens willen we zien ! Echte auto’s met echte motoren erin.
    Met gratis babes.

    Login om te reageren
  15. IlCuoreSportivo zegt

    5 maart 2008 om 23:52

    niks Z8,
    Die koplampen zijn er echt over, zonde.

    Login om te reageren
  16. jurrian zegt

    6 maart 2008 om 00:24

    Wat een stom ideed om de Alfa spider te gebruiken!! iedereen weet dat dat ding serieuze gewichtsissues heeft en alleen gekocht word door zijn adembenemende looks. wat voor een malloot denkt er dan, jah, leuke wagen die spider, maar laten we de looks aanpakken en het onderstel er voor gebruiken. ???

    dus gecombineerd met dit afschuwelijke design is dit de meest waardeloze auto van het moment uit italie.

    Login om te reageren
  17. rebel rouser zegt

    6 maart 2008 om 02:44

    serieus ,die grijze is gewoon top….prachtig,…..die rooie is teveel tupperware….te snel inmekaar gezet.

    Login om te reageren
  18. TweetyV6 zegt

    6 maart 2008 om 08:23

    Wakkerrrrrrrrrr worden !

    Zoals Knorrit al zei; de Vola stond al een keer op Genéve.
    De wagen is gebaseerd op de Alfa 156 en heeft niks met welke Spider dan ook te maken.
    De dakconstructie is toen (2001) voor het eerst gepresenteerd en naderhand toegepast op de Ferrari Superamerica

    Login om te reageren
  19. autoblogger zegt

    6 maart 2008 om 08:55

    @Knorrit & TweetyV6: yep, is een ouder model. We zeggen ook nergens dat het een nieuw model is toch? Maar hij staat nu wel weer op de autoshow, dus dat vind ik eigenlijk wel typisch bij zo’n ouder type…

    Login om te reageren
  20. Stijn zegt

    6 maart 2008 om 09:18

    @ autoblogger:

    Toch wel: “De Alfa Romeo Spider is best een kek karretje. Echt vaak tegenkomen doe je hem echter niet. Toch kan het altijd exclusiever want de Italiaanse tuner laat in Genève een Custom Coachbuilt op basis van die auto zien.”

    Je geeft dus de indruk dat de wagen op de nieuwe Spider gebasseerd is.

    Login om te reageren
  21. GerreLekker zegt

    6 maart 2008 om 09:24

    Die achterkant is best te pruimen maar die voorkant doet me denken aan een Nissan Micra. :(

    Login om te reageren
  22. Thijs zegt

    6 maart 2008 om 09:31

    Hij doet wat “Peugeot’ aan. Ik hebl iever het origineel

    Login om te reageren
  23. autoblogger zegt

    6 maart 2008 om 09:34

    @Stijn: dat doet Chefke ;)

    Login om te reageren
  24. Ringfan zegt

    6 maart 2008 om 10:14

    One-off???

    Houden zo!

    Login om te reageren
  25. Chorizo zegt

    6 maart 2008 om 10:28

    Prachtig ding, al was de proto een stuk eleganter, en zo te zien ook kleiner

    Knorrit heeft dus overmaat van gelijk : de Vola had zijn Fioravanti dak al voordat Ferrari het gebruikte.

    @jurrian
    Ga je mond wassen, en vergelijk het gewicht van een spider maar met zijn concurrenten. Gewichtsissue my ass.

    Login om te reageren
  26. TweetyV6 zegt

    6 maart 2008 om 10:59

    Ik zie wel substantiële verschillen tussen de Vola 2001 en de Vola 2008.
    De afwerking van het dak mechanisme is verfijnd, dwz de ‘schijven’ aan de zijkant zijn verdwenen, eveneens als de aluminiumkleurige stangen.

    Daarnaast zijn nu de 18″velgen die bekend zijn van de Brera/Spider/159 gemonteerd. Daar de steek van de naaf veranderd is in de overgang van 156/Spider/GTV naar de 159/Brera/Spider zullen er onderhuids wel ook de nodige veranderingen plaats gevonden hebben.

    Crux is; waarom ?
    Waarom doet Fioravanti al deze moeite ??

    Login om te reageren
  27. Chorizo zegt

    6 maart 2008 om 11:06

    Om hun potentiële klanten te tonen dat ze het kunnen? Fioravanti lijkt me eerder een consultancy firma dan een coachbuilder ; geen toeval dat hun dak gebruikt werd door Ferrari, hun voorlampen terugkomen bij peugeot, hun proto’s gebaseerd zijn op goedkoop produceren, niet meteen dingen die je ziet bij Stola (eigenlijk een prototype bouwer voor shows) of Castagna (coachbuilder)..

    Login om te reageren
  28. Marco de Jong zegt

    6 maart 2008 om 12:57

    De Vola nieuw?? Is dit de Top 100 Aller Rijden of zo?? Dat ding stamt in z’n basis inderdaad al uit 2001……. Gaap…….

    Login om te reageren
  29. autoblogger zegt

    6 maart 2008 om 13:03

    @Marco: zeg dat tegen Fioravanti! Die huren er zelfs een stand voor…

    @TweetyV6: geen idee waarom ze dan de moeite doen idd, maar wellicht is het toch een soort vernieuwde versie…

    Login om te reageren
  30. Marco de Jong zegt

    6 maart 2008 om 13:28

    @ autoblogger: Edit: ik bedoelde ’t ook te zeggen tegen Fioravanti, ik was niet helemaal duidelijk.. :-)

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    6 maart 2008 om 17:25

    Hij is inderdaad wel iets anders dan de LF ( http://www.autojunk.nl/pix/view/137002 ). Maar het is wel een prachtige verschijning! Ik zou het niet erg vinden als dit een productieversie blijkt te zijn, maar waarom zouden ze daar pas na 7 jaar mee komen? Nou ja, moet ik zeggen. Alsof Citroën zo snel was met de C6…

    Login om te reageren
  32. Ben zegt

    7 maart 2008 om 07:44

    Wat een verpeopte Z8..

    Moet er aan wennen..

    Login om te reageren
  33. Chorizo zegt

    7 maart 2008 om 09:52

    Een Z8, was dat geen verpeopte Fiat Barchetta?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North