• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Flinke toename nieuwverkoop, afname occasionverkoop

Auteur: Dennis, gepost 5 mei 2011 om 10:57 – 17 Reacties

Autohandel

Ondanks dat Europese overheden nog altijd hun hoofd breken over waarop allemaal moet worden bezuinigd, kunnen we toch wel stellen dat we de crisis aardig te boven zijn gekomen. We doen weer grotere uitgaven, nadat we die een tijdje hadden uitgesteld. Dat blijft de autobranche niet onopgemerkt. In april werden er flink meer nieuwe auto’s verkocht dan in dezelfde maand een jaar eerder.

Er werden vorige maand 47.910 nieuwe auto’s op naam gezet, een toename van 27,6 procent. In totaal zijn er in de eerste vier maanden 228 duizend nieuwe auto’s verkocht tegenover 182 duizend vorig jaar, een toename van 25,3 procent. Volkswagen heeft hierin het grootste marktaandeel, met enige afstand gevolgd door respectievelijk Peugeot, Renault, Ford en Toyota.

De handel in occasions is ietwat afgezwakt. Er zijn vorige maand 88.260 occasions door autobedrijven aan particulieren verkocht, 2,9 procent minder dan in april 2010. Consumenten onderling verkochten met 62.647 personenauto’s 1,4 procent minder occasions. (via: automotive)

Ook interessant!

  • Europese autoverkoop in mineur
  • Autoverkoop Europa op een dramatisch dieptepunt
    Autoverkoop Europa op een dramatisch dieptepunt
  • Autoverkoper denkt niet na
    Video: autoverkoper denkt niet helemaal goed na
  • apple autodiefstallen
    Apple zorgt voor toename aantal autodiefstallen

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop

Vorig bericht: « Politiehelikopter achtervolgt Audi S4 in België
Volgend bericht: KLPD let extra scherp op negeren rood kruis »

Lees Interacties

Reacties

  1. Megakix zegt

    5 mei 2011 om 11:05

    Ongeveer alsvolgt samengesteld:

    Volkswagen (Polo) = 4.957
    Peugeot (107) = 4.053
    Renault (Clio) = 3.966
    Ford (Ka) = 3.764
    Toyota (Aygo / IQ) = 3.185
    Citroen (C1) = 2.810

    Zo…dat is veel overhouden als auto-salesmen ! ;-)

    Login om te reageren
    • DRU zegt

      5 mei 2011 om 11:10

      @Megakix: Haha, precies wat ik bedoel.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      5 mei 2011 om 12:57

      @Megakix: Als je als 1 man alleen dat allemaal kan verkocht krijgen, dan wel ja…

      Login om te reageren
  2. DRU zegt

    5 mei 2011 om 11:09

    Dit is niet het te boven komen van de crisis. Dit schetst een vertekend beeld van wat er echt aan de hand is.

    Het is nu zeer aantrekkelijk om een 0% bpm en wegenbelastingauto te kopen die ook nog eens superzuinig is en nog geen 10K kost. Deze kleine maar volwassen leuke auto’s verkopen goed omdat ze vergelijkbaar zijn qua prijs aan een grote occasion die wel duurder zal zijn in onderhoud, verbruik en belasting. Ik zie daar staan: vw, dus Polo. Peugeot, dus 107, Renault dus Twingo, Ford Ka en Fiesta en Toyota Aygo.

    De aygo heb ik zelf ook gekocht na jaren rijden in een dikke tweedehands cabrio. Ik dacht net als al deze mensen, fok het! Ik ga dik besparen op autorijden. Ik kan dus beter zo een nieuwe kleine kopen.

    Login om te reageren
    • DRU zegt

      5 mei 2011 om 11:13

      @DRU: Waarmee ik wil zeggen dat wij de crisis niet te boven zijn gekomen, nee dit schetst juist dat wij in een crisis zitten!

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        5 mei 2011 om 11:22

        @DRU: Yup, maar domme mensen snappen woorden als turnover niet…
        Dus moet je het zo doen!

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        5 mei 2011 om 15:38

        @DRU: in 1970 verkochten wij al de hoeveelheid auto’s wat in de ons bekende topjaren het geval was…kortom, het is denk ik méér een vervangingsinvestering, dan een vernieuwing van het wagenpark om ‘buiten-economische’ redenen. Het geld stroomt gelukkig wel weer, maar hoofdzakelijk (vermoedelijk) één kant op; de auto-industrie.

        Login om te reageren
    • Dennis zegt

      5 mei 2011 om 11:15

      @DRU: De crisis leeft vaak ook voor een belangrijk deel in hoofden van mensen. In een florerende economie moet geconsumeerd worden. Herstel wordt bemoeilijkt zolang mensen hun hand op de knip houden uit vrees voor onzekere tijden. Signalen dat mensen weer nieuwe auto’s durven te kopen (wel of niet geholpen door fiscale stimuleringsmaatregelen) is in ieder geval een positief signaal.

      Login om te reageren
  3. Freewarefreak zegt

    5 mei 2011 om 11:27

    Je kunt wel stellen dat het beter gaat. BMW heeft in zijn hele bestaan nog nooit zoveel winst gemaakt als in het eerste kwartaal van dit jaar! Meer als een miljard! Wauw!

    *BMW vlaggetje zwaaien doet*

    http://www.nu.nl/auto/2507119/recordwinst-bmw-in-eerste-kwartaal.html

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      5 mei 2011 om 12:59

      @Freewarefreak: Of ze hebben ferm gesnoeid in de kosten…

      Login om te reageren
  4. Joerek zegt

    5 mei 2011 om 11:37

    Gaan die bmw’s zo snel en veel verrot zodat ze de winst moeten pakken op onderhoud? :)

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      5 mei 2011 om 13:00

      @Joerek: Een klein onderhoudje aan een BMW kost stukken van mensen (heb ik van horen zeggen van een BMW-rijder)…

      Login om te reageren
  5. bobb zegt

    5 mei 2011 om 11:50

    Occasionverkoop b2c afgezwakt maar hoeveel jongere auto’s verdwijnen wel niet naar het buitenland? Door BTW en rest BPM teruggave zijn deze auto’s per saldo al niet meer aantrekkelijk voor de binnenlandse markt.

    Login om te reageren
  6. laurensje zegt

    5 mei 2011 om 12:28

    Het “geniale” is dat dankzij die belastingmaatregelen vooral het totale aantal auto’s toeneemt…

    Login om te reageren
  7. robert038 zegt

    5 mei 2011 om 13:16

    Het betreft hier een totaal vertekend beeld. Het gaat hier namelijk om kentekenregistraties, waarvan de auto’s dus al enkele weken/maanden geleden zijn verkocht/besteld. Gezien de belangstelling voor de kleinere zuinigere modellen, met name in 2010, zijn de levertijden flink opgelopen. Heel veel modellen hadden 6 maanden + aan levertijd. Reken maar uit wanneer ze dan VERKOCHT zijn.

    Login om te reageren
  8. midasracer zegt

    5 mei 2011 om 13:39

    Alleen een beetje sneu dat ze maar een paar honderd verdienen aan zo’n klein autootje (vermoed ik). Dat schiet niet echt op.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      5 mei 2011 om 15:19

      @midasracer: Ong. 750 ex aan een Nieuwe C1 das dan als je niks weggeeft op zo’n auto

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North