• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford Fiesta Mountune

Auteur: autoblogger, gepost 14 maart 2009 om 15:14 – 33 Reacties

Ford Fiesta Mountune
Die nieuwe Fiesta is best een grappig waggie, maar heeft natuurlijk veel te weinig power om de kwalificatie “sportief” te dragen. Daar heeft Ford’s eigen in-house tuner “Mountune” iets aan proberen te doen…

De 1.6 power-unit met 120pk is door Mountune getuned naar 140pk, beschikbaar voor de Fiesta Ti-VCT Zetec-S en Titanium modellen. Het max koppel gaat naar 170 Nm (standaard is 152 Nm), dit zorgt voor een acceleratie die maar liefst 2 seconden sneller is. Standaard gaat de Fiesta in 9,9 seconden naar de 100, nu is dat 7,9 seconden geworden! Nu alleen nog wachten op die Fiesta RS.

Performance upgrades for the latest Ford Fiesta 1.6-litre petrol-engined models have been developed by Mountune Performance and are offered through selected Ford dealers.

The Mountune Performance Upgrade for 1.6-litre versions of the new-look Fiesta Zetec-S and Titanium models costs £1,299 (plus fitting), and consists of a high-flow air induction system, a high performance exhaust including high-flow catalyst and tubular manifold, and re-calibration of Ford’s 1.6-litre Duratec Ti-VCT engine.

The result takes the target power output to 140PS at 6,750rpm and 170NM of torque at 4,250rpm, compared to 120PS and 152NM for the standard engine. As a result, 0-60mph acceleration time is reduced to 7.9 seconds from the standard engine’s 9.9 seconds.

The new dealer-fit Fiesta performance kit follows similar Mountune Performance Upgrades for the popular Focus ST and Fiesta ST models which were made available from the beginning of 2008.
All kits are fully approved by Ford and have been tested and verified on a wide range of British roads as well as numerous laps of the famous Nürburgring circuit in Germany.

Developed by Mountune Performance in association with Ford Team RS, this upgrade package will only be available at selected specialist Ford dealers in Britain from March 2009. The upgrades carry a minimum of 12 months/12,000-mile dealer warranty and do not affect the original vehicle warranty.

Ook interessant!

  • Pretpakket maakt de Fiesta en Puma ST nóg leuker
  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Prijs opgefriste Fiesta moet je niet omrekenen naar guldens
  • De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
    De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

fiesta, Ford, mountune, tuning

Vorig bericht: « Mercedes huurt BMW-designer in
Volgend bericht: Ferrari F430 wallpaper »

Lees Interacties

Reacties

  1. martincb zegt

    14 maart 2009 om 15:15

    20 pk meer en dan 2 seconde sneller naar de 100? Lijkt me stug. Voor de rest ziet het er strak uit

    Login om te reageren
  2. GeoBem007 zegt

    14 maart 2009 om 15:15

    Serieus verschil in acceleraties voor een relatief klein verschil in vermogen.
    Wel een leuk wagentje.
    Heb wel nog nooit van Mountune gehoord.. Maar ben niet zo’n Ford-man ;)

    Login om te reageren
  3. EJS zegt

    14 maart 2009 om 15:17

    @martingcb

    je moet wel bedenken dat op 120 pk 20 pk nog 1/6 is, das heel wat anders als wanneer je aan een Lamborghini Murcielago 20 pk’s extra toevoegd;) en als ze de koppelkromme vlakker hebben gekregen dan eerst is dit dus wel haalbaar;)

    Login om te reageren
  4. EJS zegt

    14 maart 2009 om 15:18

    @GeoBem007
    als ik het goed is is Mountune voor Ford zoiets als Alpina voor BMW of Brabus voor Mercedes;)

    Login om te reageren
  5. EJS zegt

    14 maart 2009 om 15:19

    @mezelf
    dat moet natuurlijk zijn “als ik het goed heb is Mountune voor Ford zoiets als Alpina voor BMW of Brabus voor Mercedes;)

    Login om te reageren
  6. autoblogger zegt

    14 maart 2009 om 15:22

    Klopt wel ongeveer, 20% meer vermogen en 20% sneller. Netjes!

    Login om te reageren
  7. Olleh zegt

    14 maart 2009 om 15:31

    Denk dat ze ook wel wat aan de gear-ratio hebben gedaan. Dat ze de 2e versnelling tot precies 100km/h laten gaan om die extra .5 seconde voor het schakelen van de tijd af te halen.
    Had eigenlijk wel verwacht dat er een Fiesta ST zou zijn/komen, jammer dat dit de “meest ultieme” fiesta is..

    Login om te reageren
  8. Herman zegt

    14 maart 2009 om 15:33

    leuk karretje, de velgen zijn van Team Dynamics, lekker licht!

    Login om te reageren
  9. Herman zegt

    14 maart 2009 om 15:33

    leuk karretje, de velgen zijn van Team Dynamics, lekker licht!

    Login om te reageren
  10. Rik3 zegt

    14 maart 2009 om 15:33

    @autoblogger: dat kan dan wel allebei met 20% stijgen,
    maar als het vermogen x % toeneemt, wil dat niet zeggen dat ie er x % korter over doet om de 100 aan te tikken.

    Login om te reageren
  11. eendje zegt

    14 maart 2009 om 15:35

    dit is niet echt mijn smaak,de enige ford die ik mooi vind is de mustang en de GT40

    Login om te reageren
  12. martincb zegt

    14 maart 2009 om 15:46

    @Rik3

    Dat was precies wat ik dacht.

    Login om te reageren
  13. BananaFlip zegt

    14 maart 2009 om 15:55

    Kijk, hier word ik nou echt blij van na het zien van de nog bijna stock Loder1899.

    Login om te reageren
  14. BananaFlip zegt

    14 maart 2009 om 15:59

    Vetter dan de loder1899

    Login om te reageren
  15. bodo zegt

    14 maart 2009 om 16:07

    Dat wordt dus naar Loder1899 voor dikke bumpers en velgen en naar Mountune voor motortuning!

    Login om te reageren
  16. BananaFlip zegt

    14 maart 2009 om 16:09

    @ BananaFlip van 15:59

    Heet jij toevallig Thom?
    En woon je op huisnummer 6 ergens in het zuidoosten van Groningen?
    Zoja: Ik weet waar jouw huis woont…
    Zonee: Stop gewoon met mijn naam te gebruiken.
    En mijn comments bijna over te tikken.

    Login om te reageren
  17. GeoBem007 zegt

    14 maart 2009 om 16:29

    Een huis staat ergens, een persoon woont daar..
    Probeer zo’n zaken te regelen via Autoblog, maar val ons daar niet mee lastig ;)

    @autoblogger: Na chippen is onze Mini zijn vermogen ook met 20% gestegen, maar ik denk niet da we nu de 0-100 in 6sec doen ipv 7.5..

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    14 maart 2009 om 17:20

    Kijk, hiermee is de Fiesta pas stylingpakketjes waard…

    Login om te reageren
  19. fordis zegt

    14 maart 2009 om 17:22

    Kijk dit is leuker dan dat lodder1899 rotzooi plastic. leuk dat ze de acceleratie zo hebben kunnen verbeteren!

    Login om te reageren
  20. BananaFlip zegt

    14 maart 2009 om 18:03

    @ GeoBem007

    Dat was nou juist de clou van het hele verhaal…
    Dat is een soort van vooroordeel, dat allochtonen dat altijd zeggen als ze je bedreigen.

    Login om te reageren
  21. jack zegt

    14 maart 2009 om 18:06

    @Olleh

    Ga daar maar niet van uit.
    Een gear ratio aanpassen gaat niet zo 1,2,3 als in grand turismo;)

    Login om te reageren
  22. johnny t-jet zegt

    14 maart 2009 om 18:56

    het koppel laat het niet toe in 7.9 sec. op de 100 te zitten. Zou leuk zijn :)

    Login om te reageren
  23. Jochempie zegt

    14 maart 2009 om 19:14

    Ho eens even, dit is 0-96. niet 0-100.

    Login om te reageren
  24. Een betere ontwerper zegt

    14 maart 2009 om 19:22

    Leuk gedaan, nu die uitlaten opnieuw designen want zo ziet het er niet uit.

    Login om te reageren
  25. johnny t-jet zegt

    14 maart 2009 om 19:43

    18 nm meer resulteert niet in 2 seconden minder. Of zitten we in het cafe ?

    Wat Ford wel goed doet is het totaalgewicht van de Fiesta .

    Login om te reageren
  26. Brian zegt

    14 maart 2009 om 20:33

    Kick karretje!
    Niet té!

    Login om te reageren
  27. wouterjeuring zegt

    14 maart 2009 om 20:39

    behalve de groene zijspiegels echt vet

    Login om te reageren
  28. Benjamin1 zegt

    14 maart 2009 om 23:19

    Leuk, maar van die acceleratietijd klopt geen drol. 8 sec is meer iets in de richting van 200PK.

    Login om te reageren
  29. Benjamin1 zegt

    14 maart 2009 om 23:21

    En daarnaast is de verhouding tussen pk’s/nm’s en 0-100 in seconden niet lineair maar exponentieel. Dus 20% meer vermogen is niet 20% sneller van 0-100

    Login om te reageren
  30. subaru555 zegt

    14 maart 2009 om 23:43

    @Benjamin, miss hebben ze de versnellingen verkort? Maar dan is het nog veel!

    Login om te reageren
  31. johnny t-jet zegt

    15 maart 2009 om 10:25

    voor 8 sec. heb je geen 200 pk nodig . 150 is voldoende want we vergeten (wederom) de factor gewicht.

    Login om te reageren
  32. johan zegt

    15 maart 2009 om 19:43

    @ johnny t-jet: idd

    dit heeft bijna alles wat ik zoek in deze klasse. alleen spijtig dat deze artikels niet voldoen aan de belgische ***wetgeving. :'(

    Login om te reageren
  33. wim zegt

    23 april 2009 om 21:09

    Ik heb net de nw ford fiesta 1.6 met 120 pk standaard en wil deze laten tunen naar 140 pk waar kan ik dat laten doen in nederland? heeft mountuning in nederland een zaak?
    graag een advies alvast Bedankt, Wim

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North