• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford Focus RS getuned naar 340 pk

Auteur: Wouter, gepost 21 augustus 2009 om 10:53 – 74 Reacties

Afbeelding Ford Focus RS getuned naar 340 pkAfbeelding Ford Focus RS getuned naar 340 pkAfbeelding Ford Focus RS getuned naar 340 pkAfbeelding Ford Focus RS getuned naar 340 pkAfbeelding Ford Focus RS getuned naar 340 pkAfbeelding Ford Focus RS getuned naar 340 pkAfbeelding Ford Focus RS getuned naar 340 pkAfbeelding Ford Focus RS getuned naar 340 pk

Ford Focus RS GGR 340 pk
Natuurlijk was het een kwestie van tijd tot de eerste tuner de Focus RS meer spierballen zou geven.

De Engelse tuner Graham Goode Racing (GGR) bijt het spits af. In standaard trim levert de 2.5 liter grote vijfcilinder met turbo een alleszins acceptabele 300 pk. Dankzij aanpassing van het motormanagementsysteem neemt het topvermogen toe tot 340 pk bij 5600 toeren. Nog indrukwekkender is het koppel dat stijgt van 440 naar 538 nm bij 3100 tpm!

Over prestaties rept GGR nog niet, maar enkele tienden van de sprint naar de 100 moeten er zeker af kunnen. Met een tijd van 5,9 seconden is de Focus RS al geen langzame jongen, dus met RS340 kit wordt het alleen maar nog leuker. Het prijsje is ook bescheiden: voor £435.00 (+/ 460 euro) krijg je ook nog eens 12 maanden garantie. (via carscoop)

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Ford Focus ST Edition
    Ford Focus ST Edition is doekje voor het bloeden
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

focus, focus-rs, Ford, tuning

Vorig bericht: « BMW 320d EfficientDynamics Edition – 20% bijtelling
Volgend bericht: Wegpiraat twee jaar de cel in »

Lees Interacties

Reacties

  1. millton zegt

    21 augustus 2009 om 10:55

    laats had ik een normale focus RS gezien en hij heeft een behoorlijke optrek… kan vooral niet wachten op de eerste beelden van deze RS.

    Login om te reageren
  2. President zegt

    21 augustus 2009 om 10:55

    hellyeah! Dat groen is echt bruut op deze RS

    -btw: dat euroteken zit nog niet in het systeem.. mac?-

    Login om te reageren
  3. Fokko zegt

    21 augustus 2009 om 11:02

    lekker! maar heb toch sterke twijfels over de tractie…

    Login om te reageren
  4. Maikel zegt

    21 augustus 2009 om 11:03

    Hoppa alsof het niks is ff er 40pk erbij doen. en dat voor zo’n spotprijs. dus ALS ik een Focus RS zal hebben zal ik hem gelijk ff langs GGR sturen ;) want die prijs/performance verhouding is zo goed

    Login om te reageren
  5. mardec zegt

    21 augustus 2009 om 11:07

    Pff why, deze auto zit al op zijn grenzen van kracht op de voorwielen..

    Login om te reageren
  6. RazorHead zegt

    21 augustus 2009 om 11:09

    Toch liever een Renault megane RS, ook al worden die niet meer gemaakt, die rijden lekkerder

    Login om te reageren
  7. JanJansen zegt

    21 augustus 2009 om 11:11

    Eigenlijk koop je wat software (een map), in dit geval nog geen A4-tje vol met getallen.
    Maar de prijs wordt door de 12 maanden garantie meer dan ruimschoots goed gemaakt.

    Ben benieuwd naar de eerste Mountune versies, zoals ze al bij de Fiesta hebben gedaan:
    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/234566/ford_fiesta_mountune.html

    Login om te reageren
    • Jozo zegt

      21 augustus 2009 om 12:34

      De RS is in feite toch al een getunede ST ?? Zal dan toch niet heel veel meer uit te halen zijn wat ook nog enigzins te rijden is lijkt me…

      Login om te reageren
  8. El-Tonno zegt

    21 augustus 2009 om 11:21

    Ik mis mijn c70. Die had dezelfde motor….. Erg fijne ervaring toch…

    Login om te reageren
  9. El-Tonno zegt

    21 augustus 2009 om 11:22

    Toevoeging:

    Toch niet met 340pk, maar de standaard 240;)

    Login om te reageren
  10. sarcast zegt

    21 augustus 2009 om 11:23

    @ Razorhead:

    En de R26.R dan? die word wel gemaakt hoor. Is nog wat extremer qua afstelling dan de Ford, en lichter, meer lawaai, minder comfort

    Login om te reageren
  11. johnny t zegt

    21 augustus 2009 om 11:23

    Fors heeft deze auto zo geconcipieerd (..) als deze 305 pk uitvoering . Een tuning kan enkel de balans verstoren als deze al aan de max zit. Het zal dus een slechtere auto worden.

    tieten en pk”s , we doen er een moord voor.

    Login om te reageren
  12. ColinZ3 zegt

    21 augustus 2009 om 11:32

    ik denk niet dat ik daarvoor naar engeland heen ga, in haaksbergen (voor mij vlak in de buurt) zit een bedrijfje die ook super is met motormanagement aanpassen..

    Login om te reageren
  13. Paragon zegt

    21 augustus 2009 om 11:39

    538 Nm op de voorwielen!!??? Belachelijk! Om niet te spreken over het ongetwijfeld enorme turbogat.

    Login om te reageren
  14. Merry zegt

    21 augustus 2009 om 11:49

    Als dit dit nou AWD had was het een alltime clasic geworden net als de Impreza en Lancer evo.
    Het is jammer echt waar, ik kan er niet over uit want hij is toch een goede 50 ruggen, voor 7 ruggen meer heb je ook een Impreza WRX STI of voor minder heb je ook de S3.

    Login om te reageren
  15. Laue zegt

    21 augustus 2009 om 11:54

    *terug van vakantie*
    @ AB.nl leuke verfrissende layout.

    OT: Leuke update voor de huidige bezitter, persoonlijk zou ik toch voor een AWD gaan voor dat geld

    Login om te reageren
  16. steven5163 zegt

    21 augustus 2009 om 12:02

    mooie kleur bij de rs denk dat oranje ook wel goed doet , heb trouwens niks met de rs te maken maar weet iemand of de ford mustang gt-r nog een keertje uit komt ?

    Login om te reageren
  17. Timmie zegt

    21 augustus 2009 om 12:23

    Hier moet je met je handen afblijven!!! Niet alleen is het al een coole auto op zich, maar moet je ook rekening houden met het feit dat er al 305 paarden naar de voortrein gaan! Qua tuners-standpunt is dit niet langer prestatieverbeterend, maar wel marktoverspoeling. Geduld, gij zult berouw tonen!

    Login om te reageren
  18. Slowpoke zegt

    21 augustus 2009 om 12:52

    Wat mardec, johnny t en Timmie al zeiden, Ford heeft moeite genoeg gehad om 300 pk op de voorwielen nuttig en gebalanceerd te gebruiken. Ik wil wel eens een tuner zien die 340 pk efficiënt op het asfalt krijgt met alleen de voorwielen (en ondertussen nog een bocht kan maken).

    Login om te reageren
  19. S2000 zegt

    21 augustus 2009 om 13:12

    Mooie prestaties. Komt dit vermogen echter alleen op de voorwielen ?? Dat kan niet prettig en in sommige gevallen veilig rijden ! En een nog grotere belasting van het milieu: een enorme CO2 uitstoot + extra veel rubberfijnstof van de voorbanden die het vermogen niet kwijt kunnen. Het lijkt dus allemaal heel mooi maar het is een misplaatste wagen.

    Login om te reageren
  20. Jesper zegt

    21 augustus 2009 om 13:30

    @ De mensen hierboven behalve S2000:
    Helemaal mee eens! Het klinkt allemaal heerlijk, maar Ford is een eeuwigheid bezig geweest om dit mooi uitgebalanceerd te krijgen, en de eerste beste tunert zal die wel ff met 100Nm en 40pk verbeteren…, echt niet.
    Wel een prachtige prijs zeg :o Chiptuning van mijn Celica voor 15pk en 40Nm kost al €400! Altijd doen die €460!

    @ S2000:
    Kan jij niet gewoon eens oprotten hier met al je negatieve reacties bij die vette auto’s? Als je het niks vind, reageer dan niet, denk je nou echt dat je serieus genomen wordt? Als je ’t mij vraagt moet jij gewoon eens serieus genomen worden (leg de klemtoom op ‘genómen’) ;)

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      21 augustus 2009 om 14:02

      @Jesper: ik begin langzamerhand ook te geloven dat hybride rijden in de “liefhebbers van de autoliefhebbers” scene een hele andere betekenis heeft.

      Iets in de richting van wat je S2000 toewenst, maar waar je verder liever niet over na denkt, inderdaad. Met afgewerkte roetfilters, dat wel. Die schijnen een probleem te zijn…

      OT: tuning is minder mijn ding.

      Login om te reageren
  21. johnny t zegt

    21 augustus 2009 om 13:32

    Denk dat we die tuner op voorhand moeten betitelen als AUTOBARBAAR !

    Login om te reageren
  22. Benz.. zegt

    21 augustus 2009 om 13:42

    Dan sta je raar te kijken met je 135i. Nee, de nieuwe Focus RS is al dé hothatch van het moment en met die vermogensupgrade wordt het alleen maar meer een kanon! Ook het hoge koppel is indrukwekkend. Als je dat afzet tegen een M3 met 400Nm koppel.. Moet wel gezegt worden dat de M3 door kan accelereren tot 8300rpm!

    Login om te reageren
  23. Benz.. zegt

    21 augustus 2009 om 13:54

    @S2000

    Tja, jouw S2000 is allerminst zuinig dus waarom zulke ”groene praat” maar wél de username ”S2000” gebruiken.. Beetje tegenstrijdend vind je ook niet?

    Login om te reageren
    • S2000 zegt

      21 augustus 2009 om 13:59

      @Benz..: Een S2000 is zeker voor 10 jaar geleden (! toe ie op de markt kwam) bijzonder zuinig !!

      Login om te reageren
  24. Hans zegt

    21 augustus 2009 om 14:01

    millton : waar had je hem laatst gezien?? gr

    Login om te reageren
  25. ColinZ3 zegt

    21 augustus 2009 om 14:08

    @ S2000
    10 jaar geleden was het 1999.. nu is het 2009.. is ie nou nog steeds zuinig?

    Login om te reageren
  26. Rick dos zegt

    21 augustus 2009 om 14:10

    @S2000

    Een Z3 3.0i uit die tijd is zuiniger en stoot minder uit. Je spreekt, zoals vaker hier, weer eens onzin.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      21 augustus 2009 om 14:26

      @Rick dos: spreek geen poep is een betere term in deze. Doe je S2000 ook een groter plezier mee dan met zo’n Belgische bonbons van Nijntje.

      Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      21 augustus 2009 om 14:34

      @Rick dos:

      Huh, jij waagt je aan dit grut??? :o

      Zo kennen we je weer. :twisted: :P

      OT: Ik ben zoals meerderen benieuwd naar de plaatsing van het vermogen. Op het rechte stuk is zulke tuning leuk. In de bochten heb ik daar mijn twijfels over.

      Login om te reageren
    • S2000 zegt

      21 augustus 2009 om 19:20

      @Rick dos: ga maar lekker verder dromen. Een Z3 met 3 liter V6 rijdt gemiddeld echt geen 1:10 – 1:12 met normale rijstijl. Dan moet je een 316 of 318 nemen (ik weet er alles van uit de praktijk)

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        22 augustus 2009 om 02:59

        @S2000:

        Nog ouder dan. Een Alfa romeo SZ haalt ook gewoon 1 op 12 met 3 liter V6.
        Ik doe het slechter met mijn wankeltje.

        Heb jij nu een hekel aan ons omdat wij dagelijks zwaar het milieu aan het verkrachten zijn?

        Login om te reageren
  27. Nijntje_ zegt

    21 augustus 2009 om 14:22

    Ik krijg zenuwen van “S2000”.
    Kerel, kom je iets te kort… Klik eens op m’n ‘homepage’ ofzo, ben je miss wat minder gefrustreerd…

    Ontopic:
    Nou nou, dat gaat best wat geven met FWD… en damn, een berg koppel, dat wheelspint nog tot in 3de denk ik..

    Login om te reageren
  28. jzaero zegt

    21 augustus 2009 om 14:26

    @ S2000, jij snapt het niet he? Jij klopt van geen kant. Je naam verwijst naar een auto die allerminst zuinig is. Als jij zo graag een goed milieu wilt dan kan je dus geen liefhebber zijn van S2000’s. No matter wat die kar verbruikt, het is een sportieve wagen net zoals alle andere roadsters. Als jij nou Treehugger of ToyotaPrius heette, of Femke dan snapte ik het wel. Maar nu werk je jezelf alleen maar tegen.

    OT: Burn rubber :D! 40 extra peekaatjes om S2000 te bashen.

    Login om te reageren
  29. jzaero zegt

    21 augustus 2009 om 14:27

    En dan bedoel ik eigenlijk gewoon dat die S2000 een hele andere bedoeling had dan milieuvriendelijk zijn.

    Login om te reageren
  30. rwd zegt

    21 augustus 2009 om 14:31

    S2000: Laat Ford nu een voorwielophanging hebben uitgedokterd die dit vermogen wel op de weg kan krijgen, dus hoezo misplaatst? Jouw reaktie is zoals altijd behoorlijk misplaatst. Waarchijnlijk begrijp je zelf niet waarom je zo bent, dus waarom ga je niet eens gezellig met je mond om een ronkende uitlaat zitten voor een minuutje of 10?

    Login om te reageren
  31. jzaero zegt

    21 augustus 2009 om 14:33

    @ rwd, LOL, ja kan je even de CO2 die uit die uitlaat komt inslikken :lol: is beter voor het milieu. En beter voor ons.

    Login om te reageren
  32. vla zegt

    21 augustus 2009 om 14:34

    @ S2000

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      21 augustus 2009 om 14:43

      @vla: hahaha! fantastische ani! :D

      Login om te reageren
    • Maikel zegt

      21 augustus 2009 om 14:45

      @vla: hahaha heerlijk, er zijn gewoon geen betere ani’s te vinden dan deze om S2000 te omschrijven :D

      Login om te reageren
  33. Rick dos zegt

    21 augustus 2009 om 14:46

    @Laurens

    Ach ja, tracht toch elke keer weer een bepaalde beleefdheidsgrens te bereiken. Neemt niet weg dat je zelf mijn woorden met je eigen woorden van dezelfde strekking mag verwisselen. ;)

    @RenesisHP

    Had het mezelf nog zo voorgenomen om het niet te doen, maar soms jeuken die geitenwollen sokken mijn handen te erg… ;)

    Login om te reageren
  34. Erik zegt

    21 augustus 2009 om 14:49

    Nog even wachten op de Audi RS3 en je krijgt dit vermogen standaard met Quattro, zodat je er ook iets aan hebt.
    Daarnaast zal ook deze Focus RS nooit de 4,6s naar de 100 haalt waar de RS3 op komt zoals de TT RS.

    Login om te reageren
    • skip_alfa .. zegt

      21 augustus 2009 om 16:00

      @Erik: dat is voor ford niet belangrijk
      het moet allemaal lekker, gebalanceerd en veilig aanvoelen
      en je moet er een hoop lol mee kunnen maken
      tuurlijk sprinten die audi’s sneller naar 100. maar daar draait het echt niet om bij iedereen

      Login om te reageren
  35. steven5163 zegt

    21 augustus 2009 om 15:08

    we gaan nou toch alsjeblieft niet weer de gezzelig discusse houden met s2000 de milieu freak… ooh en s2000 weetje wat mischien een betere site is voor jou http://www.ns.nl!

    Login om te reageren
  36. Gizzi zegt

    21 augustus 2009 om 15:32

    Haha.. Lig gevouwen. Wat een reacties zeg!

    OT: De RS gromt wel lekker zo GRR.. :)

    Login om te reageren
  37. Benz.. zegt

    21 augustus 2009 om 15:45

    @S2000: ”Een S2000 is zeker voor 10 jaar geleden (! toe ie op de markt kwam) bijzonder zuinig !!”

    Dat is heel leuk en aardig maar we leven tegenwoordig in het jaar 2009 en dus niet in het jaar 1999. Jij doet dergelijke uitspraken nu en niet 10 jaar geleden. Een S2000 is allerminst zuinig, Punt! Als je zo erg begaan bent met het milieu: Verkoop die S2000 en koop een Prius.. Sterker nog: Koop helemaal geen auto ervoor in de plaats en ga met de fiets of het OV. Stukken zuiniger. :roll:

    P.S.: verander je Username, wil je serieus genomen worden..

    Met de nadruk op… (Jesper weet wat ik bedoel) ;)

    Login om te reageren
  38. Gizzi zegt

    21 augustus 2009 om 16:46

    BTW.. Hij is toch echt flink (gif)groen..

    Login om te reageren
  39. bozewolf zegt

    21 augustus 2009 om 17:43

    En lekker met z’n allen S2000 uitschelden…goed voor het groepsgevoel. De mens blijft een kudde-dier. Hij is het niet met ons eens, dus hij is fout….de eerste de beste die niet met de snikkel uit de broek op de grond ligt te hijgen bij de term V10 moet aan de schandpaal….

    Een bende zielige pubers, zo gedragen jullie je. Echt.

    Login om te reageren
    • S2000 zegt

      21 augustus 2009 om 19:28

      @bozewolf: je hebt inderdaad gelijk. Daarom zijn er zo veel oorlogen op de wereld voornl. veroorzaakt door de verschillende groepen mensen die vinden dat ze bij elkaar horen i.v.m. hun religie !! In mijn straat is dat al zo: er is een groep mensen die hun kinderen naar de openbare school doet en een groep mensen die hun kinderen naar de christelijke school stuurt. Hoor je bij de ene groep dan zullen vele mensen uit de andere groep je al anders gaan benaderen/behandelen. Het is diep triest dat 80% van de mensen dit kuddegedrag blijft vertonen en blijkbaar niet beter weet. Ook jullie, “bende zielige pubers” hebben mij digitaal al gedood door jullie elkaar verstekkende en opwepende kuddehaatgedrag jegens mij….

      Login om te reageren
      • steven5163 zegt

        21 augustus 2009 om 19:34

        @S2000: het is niet tegen jou persoonlijk bedoelt maar wegens jou reactie’s… en ,omdat jij bij alle auto’s weer met een ander milieu commentje komt word het toch behoorlijk vervelend ,want er is ook gewoon een categorie voor de mensen van het milieu : elecktrische…

        Login om te reageren
        • Laurens zegt

          21 augustus 2009 om 19:48

          @S2000: S5 heette je vroeger…

          Login om te reageren
        • vla zegt

          22 augustus 2009 om 00:47

          @S2000:
          Heb ik je trouwens al niet eens een gefundeerde reactie gegeven die je compleet in de wind sloeg?

          Login om te reageren
  40. Rick dos zegt

    21 augustus 2009 om 19:23

    ….3 liter V6…. heel goed, knul. Jij weet er alles van af.

    Login om te reageren
  41. Rick dos zegt

    21 augustus 2009 om 19:25

    Gewoon zomaar…http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?add=1&cache=no

    Login om te reageren
  42. robin l zegt

    21 augustus 2009 om 19:28

    @s2000 z3, v6? laat maar ik ben er klaar mee,,,ga is ff wat lezen/leren van autoboekjes misschien dat dan wat zinnigs uitkomt.

    Login om te reageren
  43. robin l zegt

    21 augustus 2009 om 19:31

    @bozewolf….gelukkig ben jij al een hele tijd uit de pubertijd…..NOT…s2000 wie geeft er wat om jou…hahaha,om mij ook niet hoor !!!dussssss

    Login om te reageren
  44. steven5163 zegt

    21 augustus 2009 om 19:35

    *elektrisch

    Login om te reageren
  45. steven5163 zegt

    21 augustus 2009 om 21:18

    zoals sacha al zei bij het carlsson ck63 s filmpje : wij bukken niet voor de groenen en rappen al helemaal hun zeepje niet op !

    Login om te reageren
    • vla zegt

      22 augustus 2009 om 00:43

      @steven5163: You damn’ right! Sacha is een held, hij denkt tenminste na!

      @sacha: (komt in je feedback dinges normaal gezien, zodat je weet dat we over je roddelen ;) ), you the man dawg! :lol: Maar serieus, je bent cool. :) Spijtig dat we niet vaak meer een rijtest van je zien!

      En jah, soms kan ik niet weerstaan ff een grapje uit te halen met ‘S2000’. :mrgreen: Hoewel steven5163 juist is, we zouden gewoon moeten stoppen met reageren erop…

      @bozewolf:
      Ten laatste nog ff tegen jou babbelen. ;) Je zegt dat we kuddegedrag vertonen, en soms is dat wel waar, maar omdat ik nu meedoe, wil ik me wel verantwoorden: de kerel heeft geen punt. Jij als nadenker moet dat toch weten?

      Login om te reageren
  46. Jesper zegt

    22 augustus 2009 om 01:28

    “Dus mijn gedrag en houding jegens CO2-uitstoot en milieu laat een constante visie/beleid zien dat jullie juist moet aanspreken !! Een goede leider om dit land van de ondergang te redden !!”

    Moet ik mij laten leiden door iemand die zegt te weten waar hij over praat als er volgens hem een V6 in een Z3 zit? Dacht ’t ff niet. En ik maak zelf wel uit of iemands visie mij aanspreekt of niet, oke kereltje? En nou oprotten… :evil:

    Login om te reageren
  47. bozewolf zegt

    22 augustus 2009 om 04:07

    @ vla:

    Ging me er niet om of ie een punt had of niet, maar dat heel veel posters praktisch in de rij staan om een denigrerende opmerking af te leveren. Zo van, met z’n vijftienen eroverheen en elkaar naderhand op de schouders slaan zo van “wat hebben we die even mooi te grazen genomen, zeg”. Zo zielig.

    Nu ben ik ’t niet altijd met S2000 eens, en volgens mij doet ie ’t er soms ook even om, maar hij verkondigt gewoon een mening die in het algemeen ingaat tegen de heersende opinie hier. Dat je dan op dit blog, waar ook bij tijd en wijlen goeie discussies gehouden worden, een hele meute boze ventjes achter je aan krijgt die het niet kunnen verdragen dat je niet meteen wegzwijmelt bij grote motoren en meer peekaa’s vind ik gewoon heel jammer.

    Login om te reageren
    • vla zegt

      28 augustus 2009 om 01:31

      @bozewolf:
      Dit gaat niet onmiddellijk om een andere mening dan om een verkeerde mening: S2000 hier is namelijk van mening dat wij zijn wereld kapot maken. Daarom wil hij ons plezier kapotmaken.
      Klopt niet, dat vertelde ik hem ook al. Maar die discussie was hij uit het oog verloren.
      Heb wel een hekel aan het gedrag dat je daar opnoemt idd, maar dit is niet onmiddellijk vergelijkbaar. Als iemand voor zijn mening/levenswijze uitgescholden wordt, zeg nu maar het simpelste: homofilie, dan spring ik er gewoonlijk wel eens tussen. Maar deze kerel heeft het verkeerd en weigert het in te zien. Combineer dat met zijn pertinente manier van reageren en discussiëren, en je hebt vuurwerk hier op AB. ;)

      Login om te reageren
  48. akif7 zegt

    22 augustus 2009 om 04:59

    doe mij liever maar een audi a3 1,8 t

    Login om te reageren
  49. johnny t zegt

    22 augustus 2009 om 09:41

    moet ik dat weten dan ?

    Login om te reageren
  50. Kyanite zegt

    22 augustus 2009 om 15:52

    @bozewolf & S2000
    Jullie hebben beide een punt, alleen jammer dat vele andere hier niet openstaan voor andere meningen als die van zichzelf.

    OT:
    De politie omgeving Enschede heeft een witte Focus RS aangekocht, dus niet gaan uitdagen als je rijbewijs je lief is.

    Login om te reageren
  51. BananaFlip zegt

    22 augustus 2009 om 16:24

    Wel het stuur stevig vasthouden, met dit enorme vermogen op de voorwieltjes wordt het toch wel lastig hoor…
    Zelfs met RevoKnuckle.

    Login om te reageren
  52. johnny t zegt

    22 augustus 2009 om 16:40

    goed dat ik het weet : Almelo :)

    Login om te reageren
  53. bozewolf zegt

    22 augustus 2009 om 16:46

    Hebben ze echt een RS? Als undercover auto of komt ie echt in de politie livery? Zou wel lachen zijn.

    De meeste undercovers, a la Blik op de Weg enzo, zijn toch KLPD, niet regiokorps.

    Login om te reageren
  54. phantom zegt

    22 augustus 2009 om 18:06

    Echt 1 van de redenen waarom ik autoblog bezoek zijn die prachtige discussies altijd weer..:p naast het actuele nieuws natuurlijk.

    ontopic: het koppel is echt behoorlijk toegenomen; 538?? op de voorwiletjes?? als dat maar goed gaat..

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      22 augustus 2009 om 18:36

      @phantom: Daarom heeft Ford ook dat RevoKnuckle systeem ontwikkeld, waarbij op de een of andere manier de aandrijving en besturing niet via dezelfde as moeten (dus geen homokinetische koppeling, verder begrijp ik er ook geen hol van).
      Maar dit zal je altijd hebben bij voorwielaandrijvers met een groot vermogen en koppel.

      Login om te reageren
  55. Louis R. zegt

    22 augustus 2009 om 19:36

    “Maar dit zal je altijd hebben bij voorwielaandrijvers met een groot vermogen en koppel”.

    Inderdaad, hetzelfde systeem zit al jarenlang op de Renault Sport uitvoeringen van de Mégane en de Clio. Nu Ford het ‘revoknuckle’ heeft genoemd, is het opeens bijzonder.

    Ben benieuwd of de extra pk’s voor de Ford veel helpen, het was al geen stumper maar door zijn hoge gewicht toch trager dan de Mégane R26.R en op een bochtig parcours niet eens in staat om een 200pk Clio RS zoek te rijden…

    Login om te reageren
    • Beest zegt

      22 september 2009 om 16:36

      @Louis R.:

      Dus je wil een uitgeklede koektrommel met plastic ramen en rolkooi en semi-slicks maar zonder radio airco airbag vergelijken met een volwaardige dagelijks auto ??

      Ik zie wel je begrijpt er niet echt veel van !!

      Er is voor de RS2 nu ook van Jamsport een tuning-kit naar 375pk !!

      Login om te reageren
  56. Beest zegt

    22 september 2009 om 16:21

    Eindelijk is met de RS2 kunnen rijden.
    En het rijd echt heel goed, geen moment het idee dat de voorwielen het vermogen niet aankunnen.
    Vol op het gas dikke roffel in de uitlaat en ook binnenin.
    Stoelen zijn ook voorzien van een goede zit, veel steun.
    Remt heel hard maar toch ook goed te doseren.
    Verbruik had denk wel wat beter gekund, maar ja heb er alleen maar mee gespeeld. En dat is nooit zuinig !

    Verder een hele mooie auto, met alles erop en eraan.
    En geen 13 in een dozijn auto, je zult ze niet veel zien.

    Ik wil er 1 maar geen groene……..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North