• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford GT Roush 600RE

Auteur: Dennis, gepost 1 mei 2007 om 22:51 – 46 Reacties

Ford GT Roush 600RE


Ford mag dan wel gestopt zijn met de productie van de Ford GT, maar dat wil nog niet zeggen dat de tuners hier een boodschap aan hebben. Tuners als Matech, Edo Competition en Hennessy wilden nog geen afscheid nemen en ook Tuner Roush Europe doet de wereld een plezier met de wedergeboorte van 10 exclusieve exemplaren van de Ford GT.

Onder de naam Ford GT Roush 600RE zullen de GT supercars de wijde wereld in worden gestuurd. Natuurlijk heeft Roush de motor van de GT eerst even naar de sportschool gebracht, maar uitspraken over het extra vermogen worden vooralsnog niet gedaan. Van buiten kreeg de GT een aantal subtiele aanpassingen, waaronder erg strakke zwarte sloffen.

Ford GT Roush 600RE

Ford GT Roush 600RE

Ford GT Roush 600RE

Ford GT Roush 600RE

Ford GT Roush 600RE

Persbericht (via: carscoop):

Roush is a name that has become synonymous with the Ford GT. To mark the end of production of these fabulous cars, Roush have developed a very limited edition series of cars called 600RE. Based upon the Ford GT Supercar, this exclusive limited edition boasts a number of features including an engine upgrade – raising power and torque and providing the Roush 600RE with even greater levels of acceleration and performance. The 600RE has also enjoyed the Roush styling treatment both inside and out and comes complete with additional features to enhance its unique appearance.

The vehicle is designed and assembled at the Roush Technical Centre, based in Brentwood, Essex; which is also the only official Ford GT service centre in the UK. The 600RE is being marketed solely through Avro Motor Cars in Surrey.

Roush Europe’s Marketing Manager James Bassett says: “The Roush 600RE builds upon the success we achieved from the Roush 420RE Mustang. We have again, taken a winning formula and enhanced those areas with features which our customers have asked for. The Roush 600RE is a truly exclusive edition and takes the fantastic Ford GT forward – even further”…

The new Roush 600RE features include:
– Upgraded Supercharger Pulley System
– Unique Vehicle Numbering And Identity Plaques
– Unique Keyed Light Pack
– Tubi Exhaust System
– Tinted Glass
– Transmission Oil Breather System
– Colour Keyed Hoses
– Black Powder Coated Wheels
– (Optional) 4-Point Harness Pack

Production of the 600RE is limited to only 10 Vehicles and demand is expected to quickly exceed supply. The 600RE is only available from “Avro Motor Cars” based at the historic Brooklands site in Surrey.

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Deze twee Ford GT's zijn wél geslaagd
  • Ford GT krijgt
    Ford GT krijgt nu de enige echte goede motor

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, ford-gt, roush, Supercars, tuning

Vorig bericht: « Liefhebber, treehugger of teveel geld?
Volgend bericht: Video: productie Rolls-Royce Phantom »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jellert zegt

    1 mei 2007 om 22:53

    Ik weet niet of het aan de kleur ligt maar zo vind ik hem niet echt mooi meer.

    Login om te reageren
  2. Dennis zegt

    1 mei 2007 om 22:54

    @Jellert: Ga je mond spoelen!

    Login om te reageren
  3. Jellert zegt

    1 mei 2007 om 22:55

    Hij lijkt een beetje oubollig met het lijnenspel zo van dichtbij eigenlijk.

    Login om te reageren
  4. Rick dos zegt

    1 mei 2007 om 22:58

    Kijk hier! De nieuwe KITT!

    Vind hem wel heel stoer zo.

    Login om te reageren
  5. RA999 zegt

    1 mei 2007 om 22:58

    @Jellert: dat komt volgens mij door ’t gebrek aan strepen, maar dat is gewoon even wennen

    Login om te reageren
  6. NVD zegt

    1 mei 2007 om 22:58

    amerikaanse rommel blijft het

    -edit: zeer nuttige bijdrage!-

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    1 mei 2007 om 23:00

    Hij is wel vrij, eh, zwart hè? Beetje saai daardoor…

    Login om te reageren
  8. Apache zegt

    1 mei 2007 om 23:07

    raad eens wat voor gygantische flater ik gelezen heb hier:
    http://www.motorauthority.com/news/hatchbacks/ford%e2%80%99s-new-mondeo-4-door-5-door-and-estate/

    “Ford has also built over four million Mondeos at its GENK plant in the UK since its launch in 1993.”

    – Apache

    Login om te reageren
  9. linkinparknl zegt

    1 mei 2007 om 23:17

    God nu zuipt dat ding nog meer benzine :P Vind het wel vet autotje om te zien, net zoals de Mustang. Jammer dat het rijgedrag dat alles weer verpest…

    Login om te reageren
  10. Armada zegt

    1 mei 2007 om 23:22

    Heb vanmiddag nog in een Ford GT gezeten. ZEER indrukwekken, ook al zou ik hem zelf niet kopen.

    Login om te reageren
  11. matt zegt

    1 mei 2007 om 23:25

    Clarkson heeft hem niet voor niks weggedaan…

    Login om te reageren
  12. Thijs zegt

    1 mei 2007 om 23:25

    @Apache: Het is “gigantische”.
    En ach ik vind de auto ook niet zo heel mooi. Hoe gaat dit trouwens? Is het een replica van Roush of hebben ze daar 10 GT’s opgekocht?

    Login om te reageren
  13. Gap zegt

    1 mei 2007 om 23:39

    Een prachtige Ford. Maarrr… het overtreft nog steeds niet de Transit, en zeker niet de Vipshuttle die op de AutoRAI stond…

    Login om te reageren
  14. luc zegt

    1 mei 2007 om 23:47

    damn, lijkt wel een auto uit 1998

    Login om te reageren
  15. DRU zegt

    2 mei 2007 om 00:26

    @ Rick Dos, dude! Dat is inderdaad een goede kandidaat voor KITT. Als ze dan toch een nieuwe auto zoeken voor de nieuwe Knightrider film met the Hoff. This is THE car! We zijn eruit. Niets meer aan doen.

    Login om te reageren
  16. Bertus zegt

    2 mei 2007 om 00:28

    Ik vraag me toch eke keer af wat de heren “tuners” nou toevoegen. De boel een beetje chippen, andere velgjes, wat opleuken met Carbon en/of alu, vierpuntsgordeltjes en een lawaaipijpje en dat is ’t dan.

    Nou, nou, echt de moeite waard hoor. Ik val van m’n stoel, echt waar.

    NOT!

    Eigenlijk vind ik dat dit soort huisvlijt hier niet thuis hoort, zo kan je elke gek met z’n paarsmetallic opgedirkte Civic hier ook wel plaatsen, die jongens maken er soms meer werk van. Dit is gewoon niet spannend!!

    Login om te reageren
  17. RA999 zegt

    2 mei 2007 om 00:32

    @linkinparknl
    het rijgedrag van de gt was toch juist goed? want het onderstel was ontworpen in engeland, en anders had jeremy clarkson er ook geen gekocht.

    Login om te reageren
  18. DRU zegt

    2 mei 2007 om 00:53

    Michael!

    Login om te reageren
  19. BMW E92 335i zegt

    2 mei 2007 om 01:21

    prachtig !

    Login om te reageren
  20. Jesko zegt

    2 mei 2007 om 01:30

    @ Bertus:

    Lees jij wel eens de lijstjes van veranderingen die autoblog er wel eens bij zet?

    Wat jij opnoemt is echt niet het enige, de tuners maken er wel degelijk werk van, ze passen alles aan; remmen, onderstel, leidingen, koeling, motor(inhoud), turbo’s, compressors…

    misschien ben jij geen liefhebber van tuning, maar door bijvoorbeeld je Ford GT te laten tunen ben je nóg exclusiever en sneller dan de mensen met een normale GT (hierbij bedoel ik overigens niet dat een normale GT geen speciale auto is)

    Login om te reageren
  21. Casa D y D zegt

    2 mei 2007 om 01:33

    Moet me aansluiten bij Citrofiel. Deze is wel héél zwart, en het staat hem niet eens zo goed. En zo speciaal zijn die velgen nou ook weer niet. Dru’s versie hierboven is daarentegen weer helemaal top, dat rode streepje doet ’t ‘em… ;)

    Login om te reageren
  22. autoblogger zegt

    2 mei 2007 om 08:40

    LOL @ dru ;)

    Login om te reageren
  23. Jan zegt

    2 mei 2007 om 09:37

    Euh, autoblog, het is me niet duidelijk meer. Ik meen dat dit een getunede versie is, volgens mij dus een verandering van een bestaande Ford GT ?

    Login om te reageren
  24. autoblogger zegt

    2 mei 2007 om 09:43

    Volgens mij bedoeld Dennis met “wedergeboorte” dat er dus 10 Ford GT’s worden omgebouwd, er worden geen nieuwe automobielen geproduceerd…

    Login om te reageren
  25. jasper zegt

    2 mei 2007 om 10:04

    ik vind het een beetje zonde van de ford gt’s er blijft geen orginele meer over zo.

    Login om te reageren
  26. vinox zegt

    2 mei 2007 om 10:22

    Lol @ Dru indeed! Nog een optie buiten de Koenigsegg zie (hoewel die nog altijd mijn favoriet blijft :mrgreen:)

    Ik vind de Matech versie toch nog wel kwijleriger om eerlijk te zijn, das echt een beest, zowel qua uiterlijk als qua rijstijl, gewoon geile troep dat.

    Login om te reageren
  27. Bertus zegt

    2 mei 2007 om 10:51

    @Jasko: ja, ik lees die lijstjes, het merendeel vind je ook in mijn posting terug. Feit blijft dat het vooral allemaal meer van hetzelfde is, en weinig toevoegd. Een paar PK’s erbij waar dat “nodig” mocht zijn (yeah, right), en allerlei “upgrades” die vaak meer verpesten dan toevoegen.

    En “nog exclusiever en sneller” is slap posergedoe, en daar houd ik i.d.d. niet van. Het merendeel der mensheid zal nooit een GT kunnen kopen, laat staan deze ‘upgrade”. Het is het equivalent van de veranda aan de stacaravan, van een badkamer met gouden kranen in je Vinex woning, of Sheba voor je kat. Het is een beetje zinloos.

    Login om te reageren
  28. linkinparknl zegt

    2 mei 2007 om 10:54

    @RA999

    Klopt de GT had wel een goed onderstel, de Mustang daarintegen niet. Alsnog is het ding niet echt goed, de betrouwbaarheid laat het snel van zich afweten :P

    Login om te reageren
  29. MustangZwerver zegt

    2 mei 2007 om 11:06

    Wat nou saai, wat nou amerikaanse rommel. Je moet ff je mond spoelen en niet zo veel vooroordelen hebben met je rommel. Deze auto zag er al bad-ass uit maar nu alleen nog maar meer. Ik vind het prachtig en vraag me af hoeveel pk’tjes die nou leverd.

    Login om te reageren
  30. C30CDIAMG zegt

    2 mei 2007 om 11:18

    Ik heb maar een ding te zeggen bij dit model:

    Passe

    Login om te reageren
  31. mattheus zegt

    2 mei 2007 om 12:12

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  32. evo zegt

    2 mei 2007 om 14:15

    Wat een prachtige supercar is dit toch eigenlijk! Leuk dat tunen trouwens, maar ik vind de originele ‘whit two white stripes’ eigenlijk al mooi zat…

    Login om te reageren
  33. evo zegt

    2 mei 2007 om 14:15

    with

    Login om te reageren
  34. Lukas zegt

    2 mei 2007 om 14:21

    Roush.. alleen die naam zegt toch al genoeg!

    Login om te reageren
  35. db zegt

    2 mei 2007 om 15:36

    erg strakke zwarte sloffen?!? , dit zijn nochtans de standaard exemplaren in het zwart gewoon

    Login om te reageren
  36. bmwF zegt

    2 mei 2007 om 17:08

    velen zeggen “bah vind het maar niet veel” maar eens als je erin gereden hebt zeg je wel snel iets anders:).

    Login om te reageren
  37. Rick dos zegt

    2 mei 2007 om 18:43

    @dru

    LOL! :D Dat is hem helemaal! We hebben hem gevonden! ;)

    Login om te reageren
  38. JANUS zegt

    2 mei 2007 om 21:05

    Deze wil ik
    Deze wil ik
    Deze wil ik
    Deze wil ik…….
    Euhhhhm.
    Voor als u het nog niet door had.

    Mooi !!

    Login om te reageren
  39. noble m400 rijder zegt

    2 mei 2007 om 22:18

    kom op dit is toch een fantastisch mooie auto als je een porsche hierboven verkiest ben je A: omgekocht door porscheo f je bent een van de duizende mensen die er werkt B: tom coronel C:alleen rationeel denkend niet denken met je hart, gek op mierengeneuk en het is heel belangrijk voor je dat die porsche sneller met 3 kilometer per uur door de bocht kan dan die prachtige goed rijdende ford gt( ik heb er mee gereden bij hai) en het kan je niks schelen dat die duitse auto’s totaal geen gevoel hebben en ook geen exclusievieteit. en dan laten we het er maar even niet hebben over het imago dat je als gemiddelde porsche rijder hebt ( de mensen die de 997 turbo bij topgear zagen weten wat ik bedoel ). zo dat moest er even uit

    Login om te reageren
  40. noble m400 rijder zegt

    2 mei 2007 om 22:20

    @ linkinpark

    mercedes laat het op kwaliteit ook afweten hoor http://www.autoblog.nl/archive/2007/04/29/en-toen-ging-de-airco-van-je-slr-mclaren-stuk

    Login om te reageren
  41. w0o0dy zegt

    2 mei 2007 om 22:32

    @noble m400 rijder: als je die auto echt hebt, dan willen wij van Autoblog graag foto’s video en natuurlijk zou rijden helemaal top zijn…. dus… mailtje naar mijn naam @autoblog?

    Login om te reageren
  42. Steven zegt

    2 mei 2007 om 22:55

    waar zal de 600 in de naam op slaan euhm……. miss het vermogen, zal anders ook niet weten waarom ze er 600 in zetten. en aangezien die mustang 420 pk heeft, en 420re heet.

    Login om te reageren
  43. linkinparknl zegt

    2 mei 2007 om 23:02

    @noble m400 rijder

    Klopt, maarja dan heb ik liever dat probleem dan een Ford GT met alleen maar problemen. En btw vroeger was Mercedes niet echt bekend om hun betrouwbaarheid, teminste uit oude Top Gear Surveys is dat gebleken.

    Login om te reageren
  44. jagxj220 rijder zegt

    4 mei 2007 om 11:44

    @ woody is goed
    check de website van peter kommer voor mijn vorige auto dat is een noble m12 heb ik verkocht omdat de m400 nu uit engeland overkomt (import heb hem ongeveer 3 maanden geleden besteld via kennis in engeland) ik laat er een speciale uitlaat onderzetten en grotere turbo’s en chiptuning en een coldair intake dan moet hij ongeveer dik 600 pk hebben en met een hewicht van 1160 kg is hij dan waanzinnig snel. hij komt over ongeveer een week aan stuur een @mailtje als je er mee wil rijden mijn @mail is [email protected]

    Login om te reageren
  45. joerdy zegt

    7 mei 2007 om 15:11

    cool ding k heb op internet gelezen dat ie opnieuw in productie gaat met 550 pk en 330 km p/u die moet ik hebbe!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  46. speedy zegt

    21 mei 2007 om 11:20

    werd afgelopen zaterdagavond nog door een GT gepasseerd. (vlakbij Goes)
    erg vette bak. probeerde nog in te halen voor dat kippevelgeluid. Maar m’n punto trok dat niet….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North