
Lager, luider en sneller dan een gewone Ford GT. Veel zeldzamer en nu zomaar gespot op Nederlandse platen.
Er waren grootse plannen voor de Ford GTX1 maar uiteindelijk werden er maar 38 geproduceerd. Natuurlijk op basis van een Ford GT. Een niet al te moeilijke conversie aangezien het standaard chassis al heel sterk was. Daar heb je het standaard 30cm dak-strookje niet direct bij nodig. Tussen de deuren van de Ford GT zit namelijk maar heel weinig dak.
Met een verlaging en vermogens-upgrade werd de auto nog meer speciaal. Bijna $50k betalen voor enkel een ‘gezaagd’ dak zou wat gortig zijn. De Ford GTX1 kreeg 710pk in plaats van de standaard 560pk uit de 5,4 liter supercharged V8. De auto ligt ongeveer 3cm dichter op het asfalt.
Verlaagd en voorzien van iets meer spoiler heb je over wegligging niks te klagen. Over de weersbestendigheid overigens ook niet want de auto komt officieel ook met hardtop. Het tentdoekje is vooral voor onverwachte buitjes. Foto’s van de grey beauty staan op autojunk.nl.
Met dank aan Mathieus voor de spot!
hey ik zag hem al voorbij komen op autojunk eerder vandaag, erg mooi exemplaar.. leuk targa dakje :D en die getallen zijn natuurlijk ook niet mis :D
En dan gewoon op Nederlands kenteken.. Supermooie GT :D
Net ff zitten spieken op NL occasion sites, maat de Ford GT is niet eens een zoekoptie!? Hoe zeldzaam is dat?
tja .. veel bruter (in combinatie elegantie) gaat het gewoon niet worden ..
alleen dat plakdakkie zit er op als een cheap-ass toupet ..
wat een vette bak!! ziet er nog bruter uit dan de al ontzettend brute gt
En op mobile.de kosten de Ford GT’s en GT40’s ongeveer hetzelfde. Hebben we deze klassieker indertijd toch mooi gemist… Misschien op USA occasion sites dan…
De auto staat sinds eind vorig jaar in de showroom bij Impala Zoetermeer, staat alleen niet in het occasion aanbod.
@theuving: klopt de auto is van de eigenaar, eigenlijk alle auto’s in dat hoekje. Ze staan daar mooi en droog. Hij zet hem ook vaak in zijn oude pand, waar impala vroeger zat.
Zo, me buikje zit lekker vol.
Zal ff alle Blogs lezen.
Doe mij de coupe maar , ik hou niet van camperen.
Even 150 pk meer eruitrekken alsof het niks is?
@The360box: Laatst filmpjes gezien (hier?) dat een of andere rijkaard zijn rode GT ging laten opfokken naar 1000 PK. Zag je testen, dynoruns en alles van. Die V8 kan veel hebben.
wel spijtig van die velgen, komen nogal meh! over…
ford gt & gtx1 = mooier dan alles wat ferrari afgelopen 25 jaar heeft uitgebracht,…
@saba: Dat is ook niet heel moeilijk ;)
Leuke auto deze Ford!
@fwdsucks: opzich wel hoor, ik ben een groot fan van de 360, 458 en de 599,…
Maar dan nu de echte vraag. Is het een echte GTX1 of een Genaddi Design Ford GT
@Donstil: Is daar verschil tussen? Genaddi bouwde toch gewoon die GTX1’s (/GTX1’en)?
Dat is een mooie bak!! Staat wel meer lekkers daar: Corvette, Porsche 911, Merc AMG.. Volgend jaar maar naar SP.
@laulau: Zeker doen! Er stond nog veel meer, maar deze was toch echt wel speciaal.
Qua uiterlijk mssn wel de tofste supercar van de laatste x jaar (Zonda doet ook mee). Ook het retrosausje goed gelukt.
Helaas schijnt de betrouwbaarheid tegen te vallen. Stellen die bulletproof Yanks me toch teleur. Want met kan (soms terecht) zeiken wat ie wil over plastic interieurs en understressed motoren, maar de shit gaat over het algemeen niet kapot.
Jammer genoeg de Ford GT wel. Schijnt het. Zegt men. Ik wil het graag niet geloven, maar tsja…
@bozewolf:
klopt .. die dingen vliegen achter elkaar in de fik ..
any way .. buiten blue collar beautiful zijn heeft deze auto weinig toegevoegde waarde in de super-car wereld ..
maar heeft Ford met exposure wel bijzonder veel goed gedaan ..
700pk. Hij reed al 1 op 6 of zo, dat zal nu wel 1 op 4 zijn. Dan kun je vanuit Groningen niet eens meer Hazeldonk halen met 1 tank. Wat moet je ermee? Alleen poetsen en er naar kijken waarschijnlijk.
@midasracer:
da,s een beetje de definitie van elke super-car ..
het bezitten van de zaak is het einde van het vermaak ..
tis gewoon onmogelijk om met zo,n ding net zo blij te zijn als met een Renault Kangoo ..
gaat niet lukken ..
@lincoln: Ja dat is zo. Ik kende iemand die natte dromen had van een Corvette. Lang voor gespaard en eindelijk voor de deur. Maar een dagje toeren kostte hem zomaar 100 euro aan benzine en toen was de lol er snel vanaf.
Maar of een Kangoo leuk is vraag ik me af. Een kitcar of youngtimer stuurt lekker en neemt ook niet veel benzine!
@midasracer: jij begrijpt er ook niks van he
Volgens de RDW is dit een ‘gewone’ GT met ‘maar’ 558pk, zou er geen typegoedkeuring voor zijn of is het idd een ombouw? Want volgens mij is oom agent niet blij als je met 150pk méér rijdt dan op je papiertje staat vermeld. Hoe dan ook, ontzettend vette bak, ik ben ook helemaal niet jaloers ofzo ;)
@Gulli: Dan kunnen ze iedere gechiptuned VW Golf ook wel van de weg halen. Er rijden zat auto’s rond die meer vermogen hebben dan het kenteken vermeld.
Maar het is wel vreemd dat het volgens het RDW een ‘gewone’ GT is.
@Gulli: O wacht even, ik lees nu pas een van de linkjes in de post… de GTX1 is per definitie een ombouw van een GT, Ford bouwt ze niet zelf maar de ombouw wordt gedaan door Genaddi. Dus het kan best zijn dat het ding ooit op kenteken gezet is als Ford GT.
prachtig gewoon, mooie spot,de ford gt of de gt40 zou ik in mijn garage zetten als ik het geld had.