De competitie mag de borst weer een beetje natter maken.
Ford heeft aangekondigd dat de Mustang GT nieuwe updates krijgt onder de noemer Performance Pack Level 2. Dit pakket is vooral nuttig voor wie regelmatig het circuit opzoekt, al is ook gezorgd voor de nodige eye candy. Met dit pakket staat de Mustang GT namelijk wat lager op de veerpoten. Nuttig voor de wegligging, maar natuurlijk ook voor de stance.
Verder omvat het Level 2 pack een splitter die 10 kg aan downforce genereert bij een snelheid van ongeveer 130 km/u, een nieuwe spoiler, opnieuw gekalibreerde stuurbekrachtiging en andere vering. Zo zijn de stabilisatoren 12 (vóór) en 67 procent (achter) stijver gemaakt. Ook de vering zelf werd straffer afgesteld.
Performance Pack Level 2 komt verder met 19 inch velgen en Michelin Pilot Sport Cup 2 banden. Verder zijn de extra’s van het Level 1 pakket ook aanwezig. Denk aan grotere Brembo’s, een torsen differentieel en een aangepast ABS. Prijzen zijn helaas niet bekend, al kunnen we je melden dat het Level 1 pack zo’n 4.000 USD kostte.
Rood staat deze wagen zo ongelooflijkt goed dat je je afvraagt waarom er nog andere kleuren geleverd worden. Alle kleuren zijn goed zolang het al goed is.
@mashell: Ik vind bij rood altijd jammer dat de achterverlichting een beetje wegvalt. Daarom liever groen blauw of geel, voor meer contrast.
Maar een lekker kleurtje op een auto is altijd +1
Interieur ziet er nu al gedateerd uit
@appelvis:
Ik mis ook dat 19″ scherm in het midden.
NOT.
@appelvis: Ik wou net zeggen; die interieur ziet er wel een pak beter uit dan zijn concurrentie en voornamelijk mijn favoriet, de Camaro.
@appelvis: Boeiend? Je hebt een stuur, een pook en drie pedalen. Meer heb je niet nodig.
@appelvis: die hele mustang was niks, is niks en zal ook nooit iets worden, hoeveel vermogen ze er ook in stoppen!
@p993:
De Mustang is belangrijker geweest in de geschiedenis van de auto industrie dan de Porsche 911 en daar wil ik gerust eens een ganse avond over discussiëren in een kroeg naar keuze.
T heeft wel wat.
T’is wel een noodzakelijke optie geworden als je het mij vraagt, zonder de performance bodykit oogt ie wat iel. Wat minder agressief dan de voorgaande edities. Die kit maakt hem net even wat toffer vind ik.
Van buiten vind ik ‘m er ontzettend gaaf uitzien. De stance is lekker en de splitter maken het voor mij af. Alleen dat interieur.. Ik ga echt niet zitten zeuren over materiaal gebruik, maar het oogt zo rommelig en goedkoop. Afijn, gezien de prijs (buiten NL ten minste) zou ik het voor lief nemen.
Vind de vorige uitlaat mooier.
Ik hou van deze auto, echt waar. Of het nou 1 uit ’65 of uit ’17 is, ooooit staat er één op mijn oprit.