• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford neemt ook de ’67 Mustang ‘in productie’

Auteur: ricardo, gepost 23 december 2011 om 14:01 – 121 Reacties

'67 Mustang

Zin om de wintermaanden aan een klassiekerprojectje te spenderen? Ford to te rescue. Na de carrosserie van de eerste generatie (’64) Mustang Convertible weer op de markt te hebben gebracht wordt ook de body van het ’67-model weer in productie genomen. De klassieke Mustang mag blijkbaar niet doodgaan.

Opnieuw heeft Ford de blauwdrukken van deze epische dakloze van weleer afgestoft en opgestuurd naar het in de VS gevestigde Dynacom International, die de carrosserie in licentie zal bouwen voor Ford. Kosten? 15.995 dollar en je hebt een gloednieuwe basis-Mustang in handen. Het leuke is dat er nog steeds duizenden onderdelen van de klassieke Mustangs als nieuw worden verkocht, dus je zou bijna een geheel nieuwe jaren zestig kwijlbolide in elkaar kunnen sleuteldraaien. Hoe gaaf is dat?

De body is ook nu weer van beter staal gemaakt dan het origineel uit 1967. Verder is de ’67 Mustang een slag breder dan zijn broertje uit ’64 en heeft de Amerikaan meer motorruimte, waardoor er serieuze big blocks onder de kap passen. Jep, deze body omtoveren tot een volwaardige Shelby Cobra GT 350 of Shelby Cobra GT500 behoort tot de mogelijkheden.

Ook interessant!

  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij
  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, Klassiekers, mustang, Retro

Vorig bericht: « Busjestuning: VW Caddy met air ride en Rotiforms
Volgend bericht: Kerstgrapje van Ford: Evos Conceptslee voor Santa »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    23 december 2011 om 14:05

    slimme zet ..

    de jongeren van toen zijn nu allemaal met pensioen ..
    geld ruimte en tijd zat om aan Ford te schenken inruil voor “oud” ijzer ..

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      23 december 2011 om 14:12

      @lincoln: klopt, er komt een hoop geld op dat vlak vrij en dit is een emo auto puur sang. dat heb je ook met de T2 van VW, deze worden, ok als camper zijnde dan ook weer geimporteerd in NL. Maar wel nieuw gebouwd. Pracht idee en een zeer slimme zet.

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        23 december 2011 om 15:10

        @toyotaprius: Maar die T2 was nog een probleem meen ik hier te hebben gelezen. Daar zijn zelfs kamervragen over gesteld. Want i.v.m. veiligheidseisen e.d. moet dat via een omweg met Engeland.. en ze vroegen zich af of dat nou niet onveilig was e.d. Dit vraagstuk had speciaal betrekking op die T2 dan hè.. ;)

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          23 december 2011 om 15:15

          @Freewarefreak: klopt, omdat er geen ABS op zit dacht ik :P weer van dat kamer gezeik..

          Login om te reageren
          • toyotaprius zegt

            23 december 2011 om 19:09

            @dennisr: @Freewarefreak: Ahh de ABS… ja ik ben er even tussen uit geweest, ik wist het verhaal over de T2. Alleen dat het zo afgelopen was. Verrast mij mij niet de uitkomst niet.. :(

            Login om te reageren
          • toyotaprius zegt

            23 december 2011 om 19:15

            @dennisr: @Freewarefreak: Sorry voor de onduidelijke schrijfwijzen. Ik kan dus niet multitasken… ;)

            Login om te reageren
            • dennisr zegt

              23 december 2011 om 19:16

              @toyotaprius: kreeg idd een scheur in mn tong bij die laatste zin, het is u vergeven :P

              Login om te reageren
              • toyotaprius zegt

                23 december 2011 om 20:52

                @dennisr: Dank!

              • masterstig zegt

                23 december 2011 om 21:23

                @toyotaprius: +1, alleen zijn ze wel minder nostalgies dan de orginele…. Ach nou ja, blijft een brute bak! :D

              • toyotaprius zegt

                23 december 2011 om 21:46

                @masterstig: ja ik hou er wel van. Wat vind je trouwens van het ontwerp van de nieuwe Jensen interceptor? Ook al zo’n brute retro bak. Ik ben benieuwd naar het eind resultaat.

              • toyotaprius zegt

                23 december 2011 om 21:47

                @masterstig: Alleen het is een nieuw design, maar dan met invloeden van het oude model.

  2. The_12oach zegt

    23 december 2011 om 14:06

    Kerstcadeautje iemand?

    Login om te reageren
  3. dennisr zegt

    23 december 2011 om 14:06

    50 = 350?

    super gaaf dit, enig idee of bericht dat de gewone ook in productie gaat ? ben persoonlijk geen cabrio rijder dus vandaar :P maar sowieso super gaaf dit :D 67’s 1 van de mooiste modellen :) Ealenor! :D

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      23 december 2011 om 15:01

      @dennisr: Eleanor* is echt zo’n bruut ding. Droom om die ooit nog eens te bezitten!

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        23 december 2011 om 15:08

        @sebasjuhh: lol, lekkere fail dat ik dat fout schreef.. niet nagelezen.. schaam me dood xD

        Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      23 december 2011 om 16:22

      @dennisr:

      Eleanor is juist de verkrachting van de GT500. Een originele GT500 is vele malen ingetogener(?) en daarmee ook een stuk chiquer.
      Dan komt er nog bij dat Eleanor in mijn ogen te commercieel is, de meeste mensen kennen de wagen alleen maar uit de film en niet als wagen zelf.
      Het komt een beetje over als: “Eleanor is een dikke wagen, want dat zeggen ze in die film”.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        23 december 2011 om 16:37

        @jack_abarth:

        Ter vergelijking:

        Login om te reageren
      • dennisr zegt

        23 december 2011 om 17:18

        @jack_abarth: Ik kende de ”Eleanor” al voor ik de film zag dus dat gaat voor mij niet op :P ik vind ze beide erg mooi, de Eleanor moet dan niet (zoals op jouw afbeelding) met van die dikke chromen wielen zijn maar wel originele wielen, te commercieel is hij idd wel..

        iedereen kent hem idd van Gone in 60 Seconds, terwijl dat heel vroegah een 71 Mustang mach 1 was in die film, pas in 2000 ofzo kwam de ’67 mustang..

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          23 december 2011 om 17:20

          sterker nog, was totaal niet into the movie’s, ik begreep eerst niet waarom ze die auto als ”Eleanor” omschreven, kwam er later achter dat het door die film kwam en heb toen wel die film gekocht :lol:

          Login om te reageren
      • baasbas zegt

        23 december 2011 om 20:03

        Login om te reageren
  4. tuning zegt

    23 december 2011 om 14:07

    Ik denk dat ford een trend gaat zetten als ze goed gaan verkopen, lijkt me sterk dat dit voor de klassiekers van andere merken niet mogelijk is en onopgemerkt blijft bij de concurrenten.
    Wel erg gaaf dat ze dit doen, de prijs is ook nog niet belachelijk duur, goeie stap ford!

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      23 december 2011 om 14:10

      @tuning: prijs twijfel ik over, http://link.marktplaats.nl/464136432?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=47821 hier een 67 coupe voor bijna het zelfde, en die ziet er (op het oog) goed uit.. en bij deze body ben je nog zeker 20.000 kwijt om alles erin te krijgen denk ik zo, wel een leuk project natuurlijk..

      Login om te reageren
      • tuning zegt

        23 december 2011 om 16:44

        @dennisr: splinternieuw kun je niet echt met het oude vergelijken, maar misschien is ie toch net aan de dure kant maar ach voor de doelgroep zal het niet veel uitmaken.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          23 december 2011 om 17:54

          @tuning:

          yep .. is idd vrij prijzig ..

          bent zo 50 rooitjes verder voor dat je alle onderdelen bij elkaar hebt ..
          nog een 4.000 dollar paintjob ..
          en een hele zwik tijd ..

          leuk toch ..
          kan je over een jaar of 2 een onaf “project” kopen voor 10.000 dollar ..

          Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      23 december 2011 om 14:38

      @tuning:
      ‘k geloof dat de Englesen hier al een jaartje of twintig voorsprong op hebben

      http://www.britishv8.org/Articles/BritishMotorHeritage-Intro.htm

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        23 december 2011 om 14:41

        @desjonnies: mooie site! thnx :)

        Login om te reageren
      • midasracer zegt

        23 december 2011 om 15:09

        @desjonnies: Yep, maar is een particulier initiatief dat de oude mallen heeft opgekocht na faillissement van BL e.a. Ford is zo slim om dit zelf te gaan doen.

        Login om te reageren
  5. JvT zegt

    23 december 2011 om 14:15

    Ahum, Geachte Hoge Meneeren van Fiat. Wilt u alstublieft de(carrosserie van de)Alfa Spider (type I en II) weer in productie nemen? Alvast bedankt.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      23 december 2011 om 15:16

      @JvT:

      Milaan, 23-12-2011

      Geachte JvT,

      Dank u voor uw klemmende en emotionele verzoek aan ons gericht om de Alfa Spider carrosseriën met de befaamde
      boat tail weer in productie te nemen.
      We hebben hier zojuist over vergaderd, echter menen wiju te moeten teleurstellen.
      Momenteel hebben wij geen enkele leverancier van staal meer die de absolute schaamteloze slechte kwaliteit van weleer kan leveren, waardoor wij helaas moeten afzien van uw vriendelijke verzoek.
      En verder zijn alle luie donders die destijds onze voertuigen quasi in elkaar schroefden (van professionele productie mogen we in dit geval niet spreken) Godzijdank met pensioen of naar ander oorden vertrokken.
      Tevens willen wij u wijzen op een mogelijke productie van onze nieuwe 4C, waarvoor wij u bij deze willen uitnodigen voor een proefrit

      Enzo (neef van) Machionne

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        23 december 2011 om 21:41

        @desjonnies: lol! Hahahaha, scherp!

        Login om te reageren
  6. dennisr zegt

    23 december 2011 om 14:39

    Volgende stap is Ford Mustang ’69 ? :D

    En dan natuurlijk de ’71

    WERELD OVERHEERSING! *uche* sorry, liet mee even meeslepen.. :mrgreen:

    Login om te reageren
    • europameister zegt

      23 december 2011 om 17:56

      @dennisr: ’69 Mustang deden ze al.. Zegt RTR-X je iets..

      http://www.youtube.com/watch?v=WOfud6Wk8VM

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        23 december 2011 om 18:16

        @europameister: jaa ok, maar das wel anders :P

        Login om te reageren
        • europameister zegt

          23 december 2011 om 21:14

          @dennisr: heel anders ja.. maar ook dat kan je dus met je gloednieuwe ’69 Mustang Dynacorn body doen.. Kan ook op de Pro Touring toer gaan.. (weet alleen niet of hier ook een Dynacorm body gebruikt is)

          http://www.youtube.com/watch?v=FvMJrjpGcaE&feature=BFa&list=PL6D24CA51F0167D1A&lf=plpp_video

          Login om te reageren
    • 750i zegt

      23 december 2011 om 19:18

      @dennisr: wat een prachtbak op de tweede foto. Mijn oom had er één in 1975. Bruin met een witte streep, net als Starsky and Hutch.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        23 december 2011 om 19:27

        @750i: die hadden toch een rood witte Ford Gran Torino ? :P of bedoel je het niet zo ? :)

        Login om te reageren
        • 750i zegt

          23 december 2011 om 20:02

          @dennisr: Ik bedoelde dat de Mustang van m’n oom net zo’n streep had als de Ford Torino van S & H….

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            23 december 2011 om 20:40

            @750i: aah op die manier, das wel vet :D

            Login om te reageren
  7. Thijs1005 zegt

    23 december 2011 om 14:40

    Gelukkig heeft mn pa een originele: http://www.flickr.com/photos/t_hijs

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      23 december 2011 om 14:42

      @Thijs1005: mooi ding!

      Login om te reageren
      • Thijs1005 zegt

        23 december 2011 om 14:50

        @dennisr: Thnx

        Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      23 december 2011 om 15:11

      @Thijs1005: Mooie kleur Thijs! Me love this car!

      Login om te reageren
    • JvT zegt

      23 december 2011 om 15:14

      @Thijs1005:
      Lekkur!

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      23 december 2011 om 18:25

      @Thijs1005:

      zalig kleurtje dude .. en lekker fris op zijn poten ..

      Login om te reageren
  8. censored zegt

    23 december 2011 om 14:42

    nice!! Nu alleen de coupes (fastback) bodies nog en dan is het helemaal perfect

    Login om te reageren
  9. RickB zegt

    23 december 2011 om 14:43

    Leuk, maar hoe zit het met chassisnummers?

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      23 december 2011 om 14:46

      @RickB: die staan in het chassis ? :P maakt voor de carrosserie niet uit..

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        23 december 2011 om 14:59

        @dennisr: Jawel, staan zowel in het chassis en de carrosserie!

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          23 december 2011 om 15:07

          @RickB: ja maar die kan je in de carrosserie laten zetten, met zo’n pons apparaat, maar volgens mij is dat niet eens verplicht..

          Login om te reageren
  10. desjonnies zegt

    23 december 2011 om 15:04

    Dit is eigenlijk bedoeld om eenoplossing te geven als je een Mustang bezit die niet meer is te redden qua carrosserie.
    Het zelfde heb al eens gedaan met een MGB.
    Ik had een 65’er en heb toen een nieuwe carrosserie gekocht bij toen nog Leyland.
    Prachtig karwei, alle verroeste onderdelen demonteren, stralen, nieuwe bouten en moeren scoren enz.
    De volgende eigenaar heeft er een hele fijne nieuwe auto aan over gehouden.
    Ik een lege bankrekening.
    ” Koop wat klaar is, eet wat gaar is “

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      23 december 2011 om 15:23

      @desjonnies: Maar was dat niet jammer om hem weg te doen dan? Zelfde als die man met die enorme Ferrari rekening toch? Bergen geld er in zitten (zoals je zelf zegt, lege rekening) en dan doe je hem weg? Dan is die tiptop, dan blijft die toch?

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        23 december 2011 om 16:13

        @Freewarefreak:
        ’t werd een TR6 Petrol Injection
        Toen een 3 litre Austin Healey
        En nog een keertje een V12 E-Type coupe.
        Kocht je voor 3 keer nix zo’n V12 E-type.
        Na 1 dag wist ik waarom.
        Een onlesbare dorst.
        Naar rechts trekken bij iedere benzine pomp.

        Login om te reageren
  11. Freewarefreak zegt

    23 december 2011 om 15:20

    Afgelopen nacht Desert Kings zitten kijken op Discovery HD. Daar hadden ze ook een ’67 Ford, maar een Thunderbird gerestaureerd en geveild. Da’s ook zo’n perfect mooie oude Ford. Maar hij ging te laag. Ze hadden er 6500 dollar inzitten en hij ging voor 5650.. 850 dollar verlies. Maar wat een gave bak is dat!

    Ik hoop dat ze nog eens de carrosserie gaan aanbieden van de eerste Chargers dat vind ik de mooiste. Lijkt mij een droom om zo één opnieuw Mopar te bouwen met alles nieuw. Dus niet General Lee, maar die Coupe’s. Stiekem nog mooier als een Stang.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      23 december 2011 om 15:27

      @Freewarefreak: die Dessert Car Kings zijn de grootste amateurs van tv, ik heb het meerdere keren gezien, en geloof me.. nog nooit een cent winst gemaakt.. (van wat ik gezien heb he) en ik heb geloof ik 6 afleveringen gezien ofzo.. altijd verlies die dwazen.. heb het niet meer gekeken daarom.. slecht voorbeeld :P

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        23 december 2011 om 15:33

        @dennisr: Dat weet ik niet Den. Het leken me ook frotters.. alhoewel het interieur hadden ze mooi gedaan. Opnieuw bekleed, ALLE chroomdelen opnieuw verchroomd, etc. Total repray in origineel Ford dark green, hij zag er schitterend uit. Maar de manier hoe.. zoals jij zegt.. het gaat allemaal een beetje frot/frunnik achtig, dat gevoel heb je helemaal gelijk in!

        Maar het ging me om het model auto dat ik gisteren zag, ook een 67 Ford, niet om de kwaliteit van die restauratie. ;)

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          23 december 2011 om 15:34

          @Freewarefreak: haha, dat model is zeker mooi.. jammer van je plaatje xD ze zijn daar een beetje te makkelijk met hun restauratie.. alhoewel ik verbaast was over hoe weinig ze er weer voor krijgen.. zijn toch wel geliefde auto’s (hier leveren ze dik geld op)

          Login om te reageren
          • Freewarefreak zegt

            23 december 2011 om 15:39

            @dennisr: Haha, jonguh! Een Dodge Charger 64-66 zijn de mooiste! XD Maar Ford hou ik ook van. Alhoewel ik dan ook weer kies voor de Coupe (de Eleanor zeg maar).. dat vind ik gewoon het mooist. Maar mijn droom is een early Charger ;)

            Login om te reageren
            • dennisr zegt

              23 december 2011 om 15:41

              @Freewarefreak: fastback sowieso de mooiste, charger is ook leuk.. jammer dat ze die hedendaags verkracht hebben door er een 4 deurs van te maken..

              Login om te reageren
            • clubbtraxx zegt

              24 december 2011 om 00:09

              @Freewarefreak: ’68 Charger is juist de vetste man. Die met de 4 ronde achterlichtjes.

              De ’64 was juist nog een ouwelullenbak om te zien.

              Login om te reageren
        • Freewarefreak zegt

          23 december 2011 om 15:35

          @Freewarefreak: *re-spray

          Login om te reageren
  12. RickB zegt

    23 december 2011 om 15:26

    Het is DunacoRn niet Dynacom…

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      23 december 2011 om 15:29

      @RickB: Dynacorn dan zeker ? :P

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        23 december 2011 om 15:35

        @dennisr: Higlight that shit!

        Login om te reageren
  13. raphael zegt

    23 december 2011 om 15:31

    Tsjah ze moeten wel daar in de states als je ‘klassiekers’ op één hand te tellen zijn.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      23 december 2011 om 15:45

      @raphael: ?
      Cord
      Duesenberg
      Auburn
      Pierce Arrow
      La Salle
      Studebaker
      Auburn
      Graham Page

      Moet ik nog ff doorgaan???????

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        23 december 2011 om 15:47

        @desjonnies: ja ga maar door, even goed erin wrijven! :P

        Login om te reageren
      • raphael zegt

        23 december 2011 om 17:00

        @desjonnies: Zijn dat verschillende merken bakpoeder? Harstikke leuk, maar met gewoon merken opnoemen die niet meer bestaan noem je geen klassiekers op. Ze hebben de Mustang, Corvette, Charger, Camaro en nog één of twee. Daar teren ze al een halve eeuw op. Die vooroorlogse mobielen die jij noemt hebben we hier ook met bossen tegelijk. Leuk voor de misty-eyed historici en van die selfproclamed ‘kenners’ die voldoening halen uit het noemen van namen die anderen niet kennen om daarmee hun superieuriteit aan te tonen. Voel u vooral aangesproken.

        Login om te reageren
        • raphael zegt

          23 december 2011 om 17:03

          @raphael: Oh en als je dan de wijsneus wilt uithangen moet je de namen wel goed spellen.

          Login om te reageren
        • dennisr zegt

          23 december 2011 om 17:15

          @raphael: bullshit! die muscle cars zijn heus niet hun enige klassiekers.. weet waar je over praat.. verdomd veel klassiekers komen uit Amerika..

          Login om te reageren
          • raphael zegt

            23 december 2011 om 17:21

            @dennisr: FYI: een oude auto maakt nog geen klassieker.

            Login om te reageren
            • dennisr zegt

              23 december 2011 om 17:23

              @raphael: nou ben ik benieuwd, noem dan eens en land waar de meeste ”klassiekers” weg komen, en daarbij ook een aantal namen, vanzelfsprekend correct geschreven..

              Login om te reageren
            • dennisr zegt

              23 december 2011 om 17:25

              en daarbij, ”klassiekers” is iets wat lang geleden gemaakt is, en nog steeds mooi gevonden word.. kan je niet omheen, dat zegt internet.. dus nog altijd, velen komen uit ”de states”

              Login om te reageren
              • raphael zegt

                23 december 2011 om 17:42

                @dennisr: Hangt uiteraard van je definitie af. Ik zou een Mercedes-Benz 300 SL een klassieker noemen. Of een Ferrari 365 ‘Daytona’. Of een Lamborghini Miura. Een Saab 900, Alfa Romeo Spider, Citroen DS, Fiat 500, Porsche 911 etc. Je begrijpt het idee. Daar hoort een Corvette ook bij. En een Graham-Paige of een Pierce-Arrow niet, dat weet jij dat weet ik.

              • dennisr zegt

                23 december 2011 om 18:07

                @raphael: dat weet jij niet, dat vind jij.. ik totaal niet.. een studebaker is iets met een verhaal (die ik niet meer precies ken maar ik weet dat er een verhaal is) en het is een aparte verschijning.. als een klassieker iets is, wat lang geleden gemaakt is, en nog steeds mooi is.. wie bepaald dan eigenlijk wanneer het een klassieker is.. feit blijft, uit Amerika komen veel, heel veel auto’s.. waarvan vele omschreven als klassieker.. dat weet ik, dat weet jij..

              • raphael zegt

                23 december 2011 om 18:24

                @dennisr: ‘een studebaker’ Dat zegt al genoeg. Noem dat model dat je als klassieker wilt betitelen dan. En nee niet opzoeken op internet. I bet you 100 bucks you can’t.

                Laat ik het dan anders zeggen. Vraag 100 mensen van buiten de VS naar klassiekers uit de VS. Corvette, Mustang etc. zul je uit elke mond horen, een Graham-Paige uit geen een.

              • dennisr zegt

                23 december 2011 om 18:29

                @raphael: is dat dan omdat het geen klassieker is, of omdat men alleen die andere kent, Graham-Paige is ook niet een voor de hand liggend model dus dat is nogal logisch, dat had je zelf ook wel kunnen bedenken toch ?

                en er zijn zoveel klassiekers uit de VS, een Ford 100 valt daar ook onder.. en ik heb geen zin om al die honderden te gaan noteren.. zou ze ook niet allemaal weten.. maar ik weet dat ze er zijn, iets wat jij ook zou moeten weten.. maar dingen roepen en je er dan uit lullen is meer je ding, afijn.. Amerika word er niet minder van..

              • raphael zegt

                23 december 2011 om 18:44

                @dennisr: Ik denk dat jij meer focust op de denotatie van het woord en ik de connotatie.

              • dennisr zegt

                23 december 2011 om 18:50

                @raphael: maakt niet uit, dan nog is voor de een een Mustang een klassieker en voor de ander de studebaker, terugkomend op, ”wie bepaald of het een klassieker is of niet”..

                als ik hier op straat 100 mensen vraag of de Saab 900 een klassieker is, hebben ze ook geen idee waar ik over praat..

              • raphael zegt

                23 december 2011 om 18:48

                @dennisr: Wikipedia heeft een mooie definitie m.b.t. de term klassieker in het algmeen alsmede de auto.

                ‘Een klassieker is iets dat een alomtegenwoordig en uniek symbool is van een vergane tijd, hoofdzakelijk vanwege inherente kwaliteit of representatieve status.’

                En met betrekking op auto’s:

                ‘Diverse landen hebben een officiële definitie om een voertuig oldtimer te mogen noemen; hoewel in bepaalde domeinen het begrip klassieker uitgebreid kan worden naar specifieke noemenswaardige en bekende technische hoogstandjes en/of bijzonder goede ontwerpen’

                Dat sluit meer aan bij mijn opvatting dat het om een iets speciaals moet gaan uit het verleden dan bij jou idee dat het om ‘iets gaat dat lang geleden is gemaakt en nog steeds mooi gevonden wordt’

              • dennisr zegt

                23 december 2011 om 18:55

                @raphael: prima, dan gaan we er op die manier tegenaan kijken.. niet dat er veel veranderd.. als ik aan een niets wetende vraag wat de klassiekers uit Amerika zijn dan weet hij of zij er misschien 2 te noemen, een alleswetende (voor het gemak @desjonnies) weet er zo 20 te noemen..

                en ”hoewel in bepaalde domeinen het begrip klassieker uitgebreid kan worden naar specifieke noemenswaardige en bekende technische hoogstandjes en/of bijzonder goede ontwerpen” geeft voor mij alleen meer aan hoeveel klassiekers er uit Amerika komen, kijk alleen al naar de T-Ford (en diens volgelingen)

              • raphael zegt

                23 december 2011 om 18:57

                @dennisr: Hahaha bekende technische hoogstandjes uit de VS? Verder dan de Model-T kom ik inderdaad niet haha. Ach agree to disagree.

              • dennisr zegt

                23 december 2011 om 18:59

                @raphael: dat je niet verder komt is omdat je het verdomd om verder te denken, en omdat je het verdomd om te zeggen dat je opmerking nergens op sloeg en dat er idd veel klassiekers zijn in de states.. jammer, maar zo kennen we je..

              • lincoln zegt

                23 december 2011 om 19:03

                @raphael:

                nope .. de Ford model-T was patentloos en op het productie proces na niet echt innovatief ..
                maar een simpel bedrijfje als Dodge had meer patenten en vindingen dan bijv. de hele Italiaanse auto-industrie bij elkaar ..

                huiswerk knul ..

              • dennisr zegt

                23 december 2011 om 19:05

                @lincoln: niet innovatief misschien, wel een klassieker als je het mij vraagt :)

              • lincoln zegt

                23 december 2011 om 19:11

                @dennisr:

                maar jij bent dan ook geen misty-eyed retard die het geen klassieker kan vinden omdat het een bizar massa-product was ipv een “limited (we can not find enough fools to buy one) edition” ..

              • dennisr zegt

                23 december 2011 om 19:13

                @lincoln: :lol:

              • lincoln zegt

                23 december 2011 om 19:25

                @dennisr:

                de 67er Mustang is ook een klassieker ..
                maar daar zit werkelijk nix innovatiefs in ..

                Ford model-T is een metallurgisch hoogstandje in vergelijking met ..

              • dennisr zegt

                23 december 2011 om 19:35

                @lincoln: Mustang is idd niks innovatief aan, volgens mij is raphael bezweken onder zijn eigen kletspraat.. als je zijn reacties terug leest is het erg tegenstrijdig, eerst noemt hij de Mustang een klassieker en later eigenlijk niet..

              • raphael zegt

                23 december 2011 om 19:38

                @lincoln: Je leest niet eens wat ik schrijf. Niemand heeft het over limited editions. Beter lezen. Ik noem ook een Fiat 500, VW Kever etc. Daarnaast quote ik het volgende van Wikipedia: ‘noemenswaardige en bekende technische hoogstandjes en/of bijzonder goede ontwerpen’
                Beter lezen. Er staat dus ook ‘bijzonder goede ontwerpen’.

              • lincoln zegt

                23 december 2011 om 19:49

                @raphael:

                wat is er goed ontworpen aan een Alfa Spider .. Ferrari 365 .. lamborghini Miura ??
                zijn dat niet een beetje de slechts ontworpen auto,s ooit ??

                of ga je me nu iets nieuws vertellen ..

              • raphael zegt

                23 december 2011 om 20:01

                @lincoln: Een Miura is meer een klassieker om de rol die hij heeft gespeeld in de opkomst van Lamborghini. En dan met name met de motor die achterin is geplaatst. De 365 vanwege z’n image en stunning looks. En natuurlijk vind jij die niet mooi, aangezien de rest ze wel mooi vind. Zo zit jij in elkaar.

              • lincoln zegt

                23 december 2011 om 20:13

                @raphael:

                oooowww joh .. het is een “vind ik mooi” verhaaltje ..
                nope .. met dat soort ordinaire petjes emoties hoef je bij mij idd niet aan te komen ..

                nou .. bedankt voor het liegen en wikipedia (wtf) raadplegen .. mazzel ..

              • raphael zegt

                23 december 2011 om 20:42

                @lincoln: Het is niet liegen alleen omdat onze meningen verschillen. En geef mij maar petjes emotie boven de tegendraadsheid waardoor jij je laat leiden. Als het aantrekkelijkste onderdeel van een auto de afwezigheid van aandacht en interesse van het grote publiek moet zijn voor jou dan spijt me dat enorm voor je. Pathetic really.
                Bevestigd mijn punt ook meteen. De VS heeft maar een handjevol klassiekers. Als ze er meer hadden zou jij niet meer geinteresseerd zijn. Je moet je toch ergens tegen kunnen afzetten ;-)
                En vertel nou eens hoe vaak je in de VS bent geweest..

              • lincoln zegt

                23 december 2011 om 21:10

                @raphael:

                volk dat geilt op uiterlijk vertoon hoeft beslist geen medelijden met mij te hebben ..
                doe voortaan je huiswerk en KEN JE KLASSIEKERS ..
                misschien word je dan ooit nog eens serieus genomen (buiten je camping) ..

                verder nog wat te liegen ??

              • raphael zegt

                23 december 2011 om 21:17

                @lincoln: Haha dacht ik al, je bent er niet eens geweest hahaha

              • lincoln zegt

                23 december 2011 om 21:27

                @raphael:

                aan je comments te zien dacht je een hoop ..
                exacte wetenschap is dan weer niet echt jouw ding ..

                mag hoor .. er zijn topics genoeg over kleurtjes en velgjes ..

        • lincoln zegt

          23 december 2011 om 17:45

          ach .. wat schattig .. @raphael: in zijn bekrompen camping wereldje ..

          Login om te reageren
          • raphael zegt

            23 december 2011 om 17:57

            @lincoln: Ah het gaat over amerikaanse auto’s, altijd leuk om ‘ik-vind-alles-leuk-wat-anderen-niet-leuk-vinden-en-alles-wat-anderen-leuk-vinden-vind-ik-niet-leuk’ lincoln te zien.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              23 december 2011 om 18:10

              @raphael:

              zo knulletje .. ga je nu ook al bepalen wat wel en wat geen klassiekers zijn ??

              niet doen joh ..
              daar is wetenschap voor nodig ..
              en geen misty-eyed selfproclaimed historicus geneuzel ..

              Login om te reageren
              • raphael zegt

                23 december 2011 om 18:17

                @lincoln: hoevaak ben jij al in de vs geweest?

              • lincoln zegt

                23 december 2011 om 18:23

                @raphael:

                huh ??
                wil je best antwoord geven hoor maar ik zie niet in hoe dat zich ooit kan verhouden in dit topic ..

              • raphael zegt

                23 december 2011 om 19:39

                @lincoln: Je ziet wel meer niet knul..

              • desjonnies zegt

                24 december 2011 om 09:37

                @raphael:
                Geen ja en nee discussie, of mijn pappie slaat de jouwe hardstikke dood.
                Jij poneerde dat de VS niet of nauwelijks klassiekers hebben voortgebracht met hun auto industrie.
                Dan noem ik idd uit mijn hoofd een klein aantal van Amerikaanse fabrikanten die wel degelijk als nu bestempelde klassiekers hebben gebouwd.
                Punt.
                Dan weten @dennisR en @Lincoln jouw stellingen te poneren.
                ’t is idd heel simpel, niet iedere klassieker hoeft per se innoverend te zijn geweest,
                Maar de Amerikaanse auto industire is een industrie geworden dank zij de visie van de Amerikanen.
                Dat is punt 1
                Punt 2 is dat zo’n beetje iedere vinding of innovatie toegepast op onze hedendaagse voertuigen, tot grofweg halverwege de vijfitger jaren uit de VS kwam.
                Zaken die we nu als vanzelfsprekend ervaren : de elektrsiche startmotor, verwarming om een paar zaken te noemen.

                Verder getuigt het in mijnoptiek van simpelheid om er zo maar een zootje Italiaanse exoten uit te kwakken en die “klassiekers ” te bestempelen.

                Een wagen als bv de Chevrolet Corvair of de Buick Riviera hebben een veel interssantere rol gespeeld in de historie van -vooral- de Amerikaanse auto industrie.

                Zoals er op dit continent heel wat nederige gewone op het eerste gezicht alle daagse en masse geproduceerde alle daagse voertuigen zijn geweest die van veel grotere invloed
                zijn geweest dan een stelletje slecht in elkaar geschroefde exoten waar iedere puberlae teenager van staat te dromen.
                Oh, en ik heb er letterlijk ervaring mee, met exoten en heb sindsdien veel meer bewondering gekregen hoe bijvoorbeeld PSA voor een paar rotcenten een Berlingo in elkaar weet te schroeven die gewoon 5 ton kilometers lopen als je er normaal mee doet.

                Enig idee hoe zwaar zo’n pokke exoot duwt?

    • Hupke zegt

      23 december 2011 om 20:48

      @raphael:

      Tja ik dacht zal ik even wat ouwe roest laten zien, klassiekers hebben die amerikanen toch niet.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        24 december 2011 om 11:19

        @Hupke: wauw, die auto op foto 1 (en die erachter!)…wat zijn dat voor wagens ? (ben niet zo’n klassiekert, tenzij het om muziek gaat).

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          24 december 2011 om 12:30

          @Megakix:

          Die eerste schoonheid is een Auburn ‘boattail’ speedster het is echt een prachtige wagen.

          Die 2e is een oldsmobile convertible coupe uit 1934, als dit geen klassieker is.

          En die laatste was een foto van een Duesenberg SJ maar die wil blijkbaar niet. Echt een Scrooge McDuck mobiel.

          Login om te reageren
          • Megakix zegt

            24 december 2011 om 20:27

            @Hupke: dank ! En ze zijn schitterend!

            Login om te reageren
  14. Thomasio zegt

    23 december 2011 om 16:09

    Waarom alleen cabrio’s? Ik zou gewoon beginnen met de Fastbacks en daarna kijken of er animo is voor de cabrio versies. Tenminste zo gaat het in het echt toch ook?

    Login om te reageren
  15. maiik0ll zegt

    23 december 2011 om 16:39

    Dames

    Login om te reageren
  16. thomthomturbotaxi zegt

    23 december 2011 om 17:40

    de knop “vind ik leuk” wil ik niet, ik wil de knop ” GEWELDIG PRACHTIG SCHITTERND WOW”

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      23 december 2011 om 21:30

      @thomthomturbotaxi: +1, alleen je mist dan wel een nostagisch gevoel…. Na ja, het blijft een brute bak! :D

      Login om te reageren
  17. europameister zegt

    23 december 2011 om 17:43

    @ricardo: Het is Dynacorn en niet Dynacom..

    Login om te reageren
  18. 750i zegt

    23 december 2011 om 19:20

    Hopen dat meer merken dit doen.

    Login om te reageren
  19. labrutabellezza zegt

    23 december 2011 om 21:24

    Als ze die verschrikkelijke Eighty’s Mustangs maar niet opnieuw gaan bouwen…

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      24 december 2011 om 00:33

      @labrutabellezza: die dingen stonden nooit bovenaan met verkoop cijfers, maak je niet druk.. die komt echt niet terug :P

      Login om te reageren
  20. E550 zegt

    24 december 2011 om 00:07

    Gaat deze auto ook bij de dealers staan? Ik zie ‘m (nog) niet op http://www.ford.com staan.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      24 december 2011 om 00:33

      @e550: staat zo raar he, carrosserie in de showroom..

      Login om te reageren
  21. tstile zegt

    24 december 2011 om 21:38

    Heel gaaf dat ze dit doen.

    Aan de andere kant zijn er nog genoeg goede orginele te vinden voor een redelijke prijs in de VS. Dus deze prijs is gewoon erg hoog.

    Ze zouden er iets extra bij moeten doen, zoals een set motorsteunen, aandrijfassen/onderstel naar keuze oid zodat er heel veel motoren ingebouwd kunnen worden.

    Ben benieuwd of ze dit nog eens voor de VW T1 gaan doen, kunnen ze flink aan verdienen.
    Echter je speelt wel met de historie en exclusiviteit van je merk.
    Misschien is dat meer waard op lange duur

    Login om te reageren
  22. 65stang zegt

    27 december 2011 om 11:48

    Toend de film Gone in 60 seconds uitkwam, met Cage dus, was de Eleanor een groot succes. Zo groot, dat het bedrijf die de bodykits voor de filmauto’s had gemaakt (een stuk of 7) deze op de markt heeft gebracht. Dit veroorzaakte een enorme run op zo’n beetje alle “normale”’67 fastbacks (dus niet de GT’s, 350, 500, Boss, etc) dat er het voor de liefhebber al snel zoeken naar een speld in een hooiberg werd. Sindsdien (2004?) maakt Dynacorn: http://www.dynacornclassicbodies.com/ford_models2.html al de 67 body, en er zijn in de loop der jaren wel wat modellen bijgekomen door de enorme vraag. Alle Mustang onderdelen worden nog nieuw gemaakt, en ook een gigantisch scala van technische verbeteringen zijn voorhanden, dus je kunt een hele nieuwe auto bouwen (kijk eens hier http://www.mustangmonthly.com/index.html), vanaf 30000 tot 300000 usd! Eigenlijk helemaal geen nieuws dus…

    Login om te reageren
  23. gedece zegt

    27 december 2011 om 19:47

    Zit met een dubbel gevoel bij het lezen van dit artikel. Ik vind dat het klassieke mustang gevoel wat ‘verneukt’ wordt. Beter wat meer publiciteit voeren voor de huidige nieuwe mustang dan iedereen te doen kwijlen voor die oude vervuilende mustang. Laat het verleden rusten en trouwens welk verhaal klinkt het mooist? Hoi ik heb een Mustang uit 67 en heb hem laten inschrijven als oldtimer, ik geniet van de nostalgie en heb me ingeschreven in een odtimerclub of Hoi ik heb mijn mustang in 2011 helemaal zelf in elkaar geschroefd en betaal er kei veel btw en taksen op

    Login om te reageren
  24. RobUSA zegt

    31 december 2011 om 07:51

    @raphael:Jij vraagt aan Lincoln: Hoe vaak ben je dan in de USA geweest? Je kan beter aan jezelf vragen: Hoe vaak heb ik over de autohistorie/industrie nagedacht buiten Europa ?Op 1 hand te tellen ??
    Dan zal jouw hand uit meer als 25 vingers moeten bestaan dan heb je gelijk ! Even een paar ingevingen:
    F150/GT/Mustang/T-
    bird/Camaro/Corvette/Jeep/GTO/Firebird/Charger/Challenger/Fleetwood/Eldorado/Lincoln Continental/ Bel air/ enz enz.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North