• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Forse verlaging Toyota’s productietarget voor hybrides

Auteur: Dennis, gepost 26 augustus 2010 om 13:39 – 23 Reacties

Toyota Synergy Drive

Denk je aan hybride, dan denk je aan de Toyota. Niet onterecht natuurlijk, want geen enkele autobouwer verkoopt wereldwijd zoveel hybrides als Toyota, waarbij Japan en de Verenigde Staten de belangrijkste afzetmarkten zijn. Nog niet zo lang geleden had Toyota zichzelf de doelstelling opgelegd om in 2011 maar liefst één miljoen hybrides te produceren. Echter met de kennis van nu, ziet de Japanse autobouwer zich gedwongen deze target fors naar beneden bij te stellen naar een meer realistisch aantal.

Toyota mikt momenteel op 740.000 hybrides in 2011 en heeft z’n toeleveranciers van onderdelen en materialen reeds op de hoogte gesteld van de ruim een kwart (26%) lagere target. Een van deze leveranciers heeft de informatie doorgespeeld naar de Japanse zakenkrant Nikkan Kogyo. Toyota zelf wil geen nadere toelichting geven.

De problemen van Toyota liggen nog vers in ons geheugen. De vloermatjes konden onder het gaspdeaal blijven haken en de Prius zou door een technisch mankement op hol kunnen slaan. Miljoenen auto’s moesten terug naar de garage. Echter, uit zeer uitgebreid onderzoek is gebleken dat de oorzaak niet in de auto, maar bij de bestuurder zelf moest worden gezocht. Achteraf een behoorlijke storm in een glas water dus, maar ondanks de vele negatieve publiciteit heeft de autoverkoop (anders dan de beurskoers van het aandeel) er niet overdreven zwaar onder geleden.

Toch stelt Toyota nu de target fors naar beneden bij. Dit heeft waarschijnlijk alles te maken met het feit dat de verkoop van hybrides in de Verenigde Staten behoorlijk afgenomen is. Brandstof is voor de meeste Amerikanen nog altijd veel te betaalbaar, waardoor men zich weer benzinesleurpende SUV’s en pick-ups kan veroorloven en dat merkt Toyota als geen ander. En de momenteel dure Yen helpt de export van Toyota’s ook niet echt. (via: automotive news)

Ook interessant!

  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken
  • YouTuber laat Toyota Hilux van helikopter vallen
    YouTuber laat Toyota Hilux van helikopter vallen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Hybride, Toyota

Vorig bericht: « Dakloze Cadillac CTS Coupe van Drop Top Customs
Volgend bericht: 12-jarige redt zijn vader en zichzelf bij 120 km/u »

Lees Interacties

Reacties

  1. Laurens zegt

    26 augustus 2010 om 13:52

    Het is veel te duur voor wat het bespaart. Als de nieuwigheid er dan ook nog af is…

    Login om te reageren
  2. Jokkebrok zegt

    26 augustus 2010 om 14:12

    Het zijn toch saaie auto’s

    Login om te reageren
  3. Simpson zegt

    26 augustus 2010 om 14:32

    zijn de elektromotoren op?

    Login om te reageren
  4. Brokkenpiloot zegt

    26 augustus 2010 om 14:48

    Zou je met die externe speakertjes ook reclame kunnen maken?

    Login om te reageren
  5. johan zegt

    26 augustus 2010 om 14:49

    @ jokkebrok

    je doet je naam wel eer aan :D

    Login om te reageren
  6. sir_smokalot zegt

    26 augustus 2010 om 15:37

    @laatste zin: Toyota is anders een meester in het maken en verkopen van deze benzineslurpende pick-ups.

    Lagere verkopen van muesli-auto’s worden aan de andere kant van de markt wel weer gecompenseerd.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      26 augustus 2010 om 16:01

      @sir_smokalot:

      Dat staat er toch ook.
      “en dat merkt Toyota als geen ander.” Lees, de zaken gaan prima. ;)

      Login om te reageren
  7. RenesisHP zegt

    26 augustus 2010 om 15:58

    Ik vraag mij af hoeveel van die gekken er nu op zeewaterolie rijden. ;)

    Login om te reageren
  8. Dennis zegt

    26 augustus 2010 om 16:11

    @sir_smokalot: Klopt, maar Toyota heeft op het gebied van de pick-ups in de VS veel meer concurrentie dan op het gebied van de hybrides. Ik denk dan ook dat Toyota liefst ziet dan heel de VS massaal voor een hybride kiest (al snel een Toyota/Lexus) dan dat men massaal een pick-up kiest, want dan is er ineens veel meer keus.

    Login om te reageren
  9. bassie zegt

    26 augustus 2010 om 19:30

    Leuk verhaal over de betrouwbaarheidsproblemen bij toyota en de prijs van de brandstof in amerika. Maar het lijkt mij meer het resultaat van de dure Yen. Dure Yen = dure Toyota’s.

    -edit: Goed punt! Ik heb het erbij gezet.-

    Login om te reageren
  10. bassie zegt

    26 augustus 2010 om 19:31

    Ik vergeet het verhaal af te maken. Bij deze:
    Dure Toyota’s = niemand hoeft die crap meer.

    Login om te reageren
  11. Bart_V zegt

    26 augustus 2010 om 23:16

    hmm dit snap ik niet omdat de Auris Hybrid als warme broodjes van de toonbank gaan
    ken zelf al 3 mensen die zo’n ding gekocht hebben

    Login om te reageren
  12. Diegatso zegt

    27 augustus 2010 om 05:48

    @Bart_V
    je kan natuurlijk altijd een paar uitzonderingen kennen. Daar komt bovenop dat dit artikel zich vooral focust op dalende verkopen in de VS. In NL zal de verkoop van hybride auto’s nog wel even aanhouden, vooral omdat de leaserijder daar nu nog heel veel voordeel van heeft.

    Login om te reageren
  13. oh no zegt

    27 augustus 2010 om 08:57

    En weer lukt het AB om ” slecht ” nieuws te brengen over Toyota. Dit bericht zegt alleen dat de doelstelling voor volgend jaar is aangepast. Toyota maakt ook de Tundra. Dus als de Amerikanen weer grote pick ups willen kopen ze ook wel Toyota. Dus dat ze verwachten wat minder hybrides te verkopen is niets bijzonders.

    Login om te reageren
  14. rene zegt

    28 augustus 2010 om 06:26

    Laurens,dieselmotor in de toekomst onhaalbaar en vooral onbetaalbaar om te voldoen aan de nieuwe normen, einde diesel.

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    28 augustus 2010 om 07:59

    NIEMAND rijdt een Prius om brandstof te besparen ..

    was gewoon effe een status-symbool ..
    is nu leuk geweest ..

    Login om te reageren
  16. rene zegt

    28 augustus 2010 om 18:44

    lincoln, ook niet lang naar school geweest zeker?

    Login om te reageren
  17. rene zegt

    28 augustus 2010 om 18:46

    lincoln, of gewoon geen geld om een nieuwe wagen te kopen, dewelke dan ook.

    Login om te reageren
  18. rene zegt

    28 augustus 2010 om 18:55

    Bart_V, bart,zeg gewoon,heb er nog niet mee gereden en weet helemaal niets over hybrides.
    Je hoeft je niet te schamen hoor, is bij de meeste AB’er hier.

    Login om te reageren
  19. rene zegt

    28 augustus 2010 om 19:00

    Simpson, als elektromotoren op raken(dom)dan stopt jouw en mijn computer finaal.

    Login om te reageren
  20. rene zegt

    28 augustus 2010 om 19:04

    lincoln, Prius een “status-symbool”,dank U.

    Login om te reageren
  21. rene zegt

    28 augustus 2010 om 21:21

    Laurens, veel te duur naar uw technogische kennis.

    Login om te reageren
  22. sir_smokalot zegt

    4 september 2010 om 16:14

    BAM! Meer dan 1/3 van de verkopen weg in vergelijking met vorig jaar augustus: http://www.forbes.com/2010/09/02/toyota-prius-economy-technology-hybrid-cars.html?boxes=businesschannelsections

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North