De sleutels van je klassieke 250 GT SWB in ontvangst nemen nadat deze 14 maanden lang bij Ferrari Classische stond, dat moet een bijzonder moment zijn.
De stamboom van klassieke Ferrari’s is doorgaans beter gedocumenteerd dan die van de Oranjes, maar dit geval is de informatie iets summierder. De eerste eigenaar van deze 250 GT SWB Berlinetta Competizione was naar verluidt Dorino Serafini, een racecoureur. De vorige eigenaar was een Belg die de 250 als hommage aan de historische Belgische racekleuren geel liet verven, maar daar was de huidige eigenaar iets minder blij mee.
Het ding ging daarom naar de stallen van Ferrari Classische, alwaar de gele body in een grijze werd getransformeerd. Stickers en spiegels werden verwijderd, en chromen bumpers werden toegevoegd. We willen niet weten hoe hoog de rekening van de werkplaats was, maar de oude Ferrari staat er weer bij als om door een ringetje te halen.
Een video waarin de eigenaar en zijn trofeevrouw de auto ophalen vind je op autojunk.
Waar ik me altijd aan stoorde is de veel te brede borrani’s bij restoferrari’s Hier zijn ze gelukkig niet uit hun slof geschoten.
Elegante!
Absoluut een prachtige auto, schitterend!
@viezefreddyw: idd!!
Mooie combi ook van kleuren exterieur en interieur, werkelijk schitterend dat leer.
Nu maar hopen dat de blije meneer m niet alleen in de garage laat staan maar ook zo nu en dan op een mooie dag een stukje mee gaat toeren..
(Liefst met toevoeging van een of twee spiegeltjes..)
Wauw
Jammer dat de onthulling juist op roze-trui-witte-sjaal-dag was.
Echt he…Betaal je zo veel voor je kloffie, loop je nog voor lul. Sowieso zijn omhooggevouwe kragen altijd -oneindig.
@sir_smokalot:
Misschien was meneer verkouden en heeft ie daarom een sjaaltje om.
Of het is gewoon een Italiaan. Italiaanse mannen houden nu eenmaal van sjaaltjes.
Verder ziet de beste er toch gewoon verzorgd uit? In ieder geval beter dan die gastjes die in hun trainingsbroek een Bugatti gaan bestellen….
Ophalen, starten, 6kRPM clutch drop en met gillende banden er vandoor. Doei!!! Maar dat zal wel weer, ophalen, starten, 15m rollen tot de trailer en dan gauw in de storage worden… Prachtige auto verder hoor, maar kijk maar goed. Want je ziet em pas weer bij de volgende veiling…
Erg mooi gedaan deze restauratie!
Maar hij is nog niet helemaal af…
Voordat hij echt mooi wordt zal er nog wat tijd overheen moeten gaan om heel subtiel een mooi patina achter te laten zodat deze klassieker er ook weer als een klassieker uitziet…
Kijk Ferrari. Vloeiende lijnen. Een simpel interieur met terugkomende ronde vormen, omgeven van mooi leder.
Jullie konden het vroeger.
Waarom moeten die gedrochten van nu er dan zo uitzien?
@gregorius:
nieuw geld
Deze is oud geld, Industriëlen die in Milaan hun maîtresse ophaalden om een weekeinde in Cortina d’Ampezzo te gaan skiën of een weekeinde aan de Côte d’Azur door te brengen.
@gregorius: ze moeten wel, als ze geen extreme ontwerpen toepassen dan kopen de klanten die gedrochten van Lamborghini.
Als je nu een ingetogen GT wilt moet je bij het zusje van Ferrari zijn, Maserati.
@gregorius: Daar heb je eigenlijk gewoon een punt.
Ik wil er twee
@snorrie: Er staan op de roze fototrui nog 2 body’s in de primer op je te wachten…
@snorrie: als je plechtig beloofd ervoor te zorgen dat ze allebei zo nu en dan op de openbare weg komen dan gun ik het je van harte!
Hebben!
Mooi hoor. Maar waarom in hemelsnaam geen spiegels?
@dutchdriftking:
Omdat niemand het lef heeft om je in te halen.
@dutchdriftking: Dat is niet nodig als er niet in gereden wordt..
@autogijs: Oke, dan kan het stuur er dus ook wel uit.
Mag ik zeggen dat ik ‘m voorheen mooier vond? Klassiek Ferrari kleurtje, bumperloos en een goeie roundel op de motorkap, hier en daar wat welverdiende steenslag van een trackday op Spa.
Nee, dit zal wel weer een garage queen worden die pas haar volgende straaltjes zonlicht pas weer ziet zodra ze de trailer in mag, op weg naar de volgende veiling. Zonde.
@motoragent: Je hebt zeker een punt, het is zelfs de vraag in hoeverre hier sprake is van een restauratie. Het lijkt meer op een transformatie.
@motoragent: vind ik ook.
Dit is hoe ik een Ferrari kan waarderen. Stijlvol, elegant en gracieus. Jammer dat ze daar tegenwoordig mee gestopt zijn en nu hightech scheerapparaten verkopen :-).
Echt een plaatje!
Ik had de spiegels wel laten zitten.
Zon Ferrari brengt goed gerestaureerd minstens 10 miljoen euro op.En mag bij de doelgroep zeker niet in de collectie ontbreken.Momumentaal geluid van de motor met die drie gorgelende Webers.
Ik had er toch minimaal een spiegeltje op geschroefd.
Ik vond hem in het geel met spiegels en race stickers leuker….
Ik vind er eigenlijk geen reet aan mag dat ook? Doe mij maar een 488GTB.
Ik keek toevallig net nog het filmpje van Petrolicious over een andere 250 GT, de Lusso.
Prachtige auto, met meer karakter dan elke moderne Ferrari.
https://www.youtube.com/watch?v=AVuSf6tkfpQ
@FlighTom: Voor mij ook liever de Lusso, maar dat neemt niet weg dat ik blij wordt van de foto’s bij dit artikel.
Haha… ik zou al blij zijn met een foto van een 250GT.
Één van de 7 wereldwonderen.
Hadden die dingen geen spiegels, of moet dat nog komen? Ik heb er al vaker zonder spiegels gezien. Misschien nopmaal.
@rulefollower: Spiegels waren niet verplicht vroeger….Veel auto’s hadden die dus ook niet..
Wederom een bewijs dat oudere Ferrari’s velen malen mooier zijn dan de huidige modellen…prachtige auto!
Geld maakt niet gelukkig, maar hier wordt je wel gelukkig van!
LOL @ trofeevrouw. Dan is meteen duidelijk wie dit stukkie getikt heeft.
Wauw, die 250 Testa Rossa!
Hopelijk word deze niet gelijk gestolen en in de fik gezet