• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Één van de duurste Ferrari’s ooit is gerestaureerd

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 december 2014 om 08:59 – 43 Reacties

Afbeelding Één van de duurste Ferrari’s ooit is gerestaureerdAfbeelding Één van de duurste Ferrari’s ooit is gerestaureerdAfbeelding Één van de duurste Ferrari’s ooit is gerestaureerdAfbeelding Één van de duurste Ferrari’s ooit is gerestaureerdAfbeelding Één van de duurste Ferrari’s ooit is gerestaureerdAfbeelding Één van de duurste Ferrari’s ooit is gerestaureerdAfbeelding Één van de duurste Ferrari’s ooit is gerestaureerdAfbeelding Één van de duurste Ferrari’s ooit is gerestaureerd

Ferrari 250 GTO
Welke? De Lady in Blue natuurlijk, de unieke blauw-gele Ferrari 250 GTO die in 2012 bij een crash in Frankrijk beschadigd raakte. En met een 250 GTO heb je al heel snel een miljoenenschade..

Het Le Mans Classic event trok in 2012 liefst 23 eigenaren van de legendarische 250 GTO naar Frankrijk. Zo ook de eigenaar van chassis 3445GT, de Amerikaan Christopher Cox. Het zou een reis worden die een aardige kater met zich meebracht. Op een Frans landweggetje crashte de kapitale klassieker; zijn vrouw Ann, die de auto bestuurde, liep een gebroken enkel op.

Ferrari 250 GTO interieur

Gelukkig helen oude wonden weer, en ook dure Ferrari’s zijn te herstellen. Tijdens een twee jaar durende logeerpartij bij Ferrari Classische in Maranello, de afdeling die zich als een warme deken over menig klassiek Ferrari met mankementen drapeert, werd deze 250 GTO weer in concoursstaat gebracht. Gelukkig maar, want er zijn er slechts 36 exemplaren gemaakt, en deze kleurstelling is uniek.

Onlangs werd het blauw-gele exemplaar, dat in 1962 oorspronkelijk in rood aan de uitgever Luciano Conti werd geleverd maar in ’63 door Ulf Norinder de kleuren van de Zweedse vlag kreeg, herenigd met zijn nieuwe baasjes. Hen zien we natuurlijk niet op de foto’s, maar de 250 GTO gelukkig wel.

Update: hier zien we de auto zijn eerste nieuwe stapjes zetten op Fiorano:

Ook interessant!

  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

250, blauw, crash, Ferrari, ferrari-classische, geel, gto, Klassiekers

Vorig bericht: « UberPop start in R’dam en Den Haag, investeert in A’dam [updated]
Volgend bericht: Dalende brandstofprijzen storten Nederland in crisis? »

Lees Interacties

Reacties

  1. MAB zegt

    4 december 2014 om 09:08

    Jammer van de kleur, boeit me niet hoe speciaal het is. Een ferrari hoort rood tezijn

    Login om te reageren
    • roberto zegt

      4 december 2014 om 09:20

      @MAB: Doe maar geel..

      Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      4 december 2014 om 09:31

      @mab: als je naar de historie kijkt hoort een Ferrari geel te zijn.

      Login om te reageren
      • elcaminokid zegt

        4 december 2014 om 12:25

        @JanJansen:
        In die tijd gebruiketen ze voor racewagens landen kleuren.
        Italië = Rood
        België = Geel
        Frankrijk = Blauw
        UK = Racing Green
        Duitsland = Zilver

        …

        Login om te reageren
        • Sracerr zegt

          4 december 2014 om 13:45

          @elcaminokid: Wat was de kleur van ons Nederland ook alweer? Oh wacht, we race(de)n niet, want: geen auto/race cultuur/industrie. Ik vind de “WC pijpen” voor de luchtcirculatie best wel Cool, ga vanmiddag even langs de Gamma denk. :)

          Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          4 december 2014 om 13:55

          @elcaminokid:

          Duitsland = Wit

          Login om te reageren
    • monaco zegt

      4 december 2014 om 09:37

      @mab: Nope. Enzo’s favorite kleur voor Ferrari is donkerblauw. En slechts 45% van de verkochte Ferrari’s is rood.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        4 december 2014 om 10:01

        @monaco: Nope, Geel was zijn pri kleur voor Ferrari.
        Donkerblauw waren zijn prive auto’s..

        Login om te reageren
        • monaco zegt

          5 december 2014 om 00:50

          @norge: Nope, donker blauw

          Login om te reageren
    • gallardogt zegt

      4 december 2014 om 10:14

      @MAB: Die pistache-groene variant vind ik ook wel aardig.

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      4 december 2014 om 15:08

      @MAB: Mag jij vinden, maar waar is het niet.

      Login om te reageren
  2. arii zegt

    4 december 2014 om 09:13

    Die laat zijn vrouw niet meer rijden denkt ik

    Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      4 december 2014 om 09:51

      @arii: Denkt ik ook.

      Login om te reageren
    • ej20g zegt

      4 december 2014 om 10:19

      @arii: volgens het artikel uit 2012 stond zijn vrouw stil en is er een andere auto achterop de GTO geklapt. In dat geval valt zijn vrouw dus niets te verwijten.

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        4 december 2014 om 11:52

        @ej20g:
        Tenzij ze op het circuit stil stond om d’r kapsel in de binnenspiegel te checken!

        Login om te reageren
    • bofkont zegt

      4 december 2014 om 15:09

      @arii: Jij wel dan ????? ;)

      Login om te reageren
  3. timowouters zegt

    4 december 2014 om 09:32

    Er moest toch op de kleintjes worden gelet. Die pvc pijpjes voor ventilatie is wel een beetje armoedig hoor!

    Login om te reageren
  4. desjonnies zegt

    4 december 2014 om 09:33

    ” Lady in blue “?
    Eerder een half zacht Rolls Royce naampje maar nix voor een brute V12 uit Maranello
    met een nukkig naar karakter en drie PVC WC pijpen als interieur ventilatie….

    Login om te reageren
  5. gtwillem zegt

    4 december 2014 om 09:51

    Dat @Sir_Smokalot geen hyperlinkje heeft gemaakt naar het artikel van de NCAP Porsche Macan. Het toeval wil day blauw met geel blijkbaar DE kleurstelling is voor een deugdelijke crash…

    Login om te reageren
  6. vespinie zegt

    4 december 2014 om 09:56

    Hopelijk dat deze wagen in de toekomst weer wat karakter gaat krijgen.Deukje krasje beetje doorleefd. Mist toch een hoop van charme in zo’n gerestaureerde staat.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      4 december 2014 om 11:02

      @vespinie: Naar wat ik begreep lag deze behoorlijk in de kreukels. Dan is dit de beste oplossing denk ik, restaureren tot in perfectie. Maar ben met je eens: een beetje patina misstaat niet! Gelukkig zijn de eigenaars rijders, dus dat komt wel goed.

      Login om te reageren
  7. clarkson zegt

    4 december 2014 om 09:58

    Het ziet er wel als nieuw uit! Ik vind het prachtig als ze hun in historie in leven houden!

    Login om te reageren
  8. norge zegt

    4 december 2014 om 10:03

    En met de vrouw gaat het ook goed? Of hebben ze nooit meer van haar gehoord?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      4 december 2014 om 10:14

      @norge: die was niet meer te restaureren, helaas.

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      4 december 2014 om 15:09

      @norge: Wat boeit ons die vrouw!! ;)

      Login om te reageren
      • norge zegt

        4 december 2014 om 20:14

        @bofkont: Jij mag haar man troosten.. :)

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          4 december 2014 om 20:34

          @norge: Hmmm nee dankje, 59 jaar.
          http://www.spokeo.com/Rebecca+Gernhardt+Cox+1

          Login om te reageren
  9. Alfarobert zegt

    4 december 2014 om 10:06

    Miljoenen kostende Ferrari en de onderdelen haal je bij de Gamma of Praxis.Vanwaar de dubbele metertjes eigenlijk?2x aqua en 2 keer olio

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      4 december 2014 om 10:37

      @Alfarobert: Het is geen Spyker…

      Login om te reageren
    • bisazza zegt

      4 december 2014 om 11:08

      @Alfarobert: 1x olie temperatuur, 1x olie druk 1x benzine hoeveelheid, 1 x druk van brandstofpomp. Enkel noodzakelijke dingen in de racerij. Een Spider tot en met type 4 heeft dit ook nog steeds… Laatste echte Alfa met RWD

      Login om te reageren
  10. str8six zegt

    4 december 2014 om 10:17

    Deze kun je ook bij de Shell kopen in Lego variant. Stuk goedkoper ;-)

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      4 december 2014 om 11:28

      @str8six: Ja en als je die laat crashen gaat de restauratie ook wat sneller dan 2 jaar…

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        4 december 2014 om 12:02

        @venividivici: bouwpakket

        Login om te reageren
  11. ttr6 zegt

    4 december 2014 om 10:21

    Overgerestaureerd. Snap het wel, als je > $ 20 mio neer tikt, wil je hem mooi hebben. Maar de rode lijn van de toerenteller al bij 4.500 toeren leggen….wat een watje. Met zo’n apparaat moet je toeren draaien.

    Login om te reageren
  12. maxidyne zegt

    4 december 2014 om 10:22

    @Alfarobert: ik zie 1x acqua, 2x benzina, 1 voor de hoeveelheid, de andere voor de benzinedruk, 2x olio, 1 voor de temperatuur, de andere voor de oliedruk.

    On-topic: prachtige restauratie!

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      4 december 2014 om 10:59

      @maxidyne: Nooit bij stilgestaan een benzine drukmeter, mee eens, geweldige mooie restauratie.

      Login om te reageren
  13. robskilov zegt

    4 december 2014 om 10:44

    Ik vroeg me af waar het nummer op de auto vandaan komt, 112 leek me een beetje de goden verzoeken. Maar hij blijkt dus het Targa Florio nummer te zijn. Maar op oude (en ook recentere) foto’s zit er een klein rechthoekig ruitje op de motorkap. Weet iemand waar dat voor is? Het enige wat ik me kan bedenken is steenslag (want oude Italiaanse wegen), maar is dat ook zo?

    http://rejsa.nu/im/_racing/146-old_2009-12-15-1964_ferrari_250_gto_norindertroberg_6.jpg

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      4 december 2014 om 11:06

      @robskilov:
      Deflector om insecten op de voorruit te vermijden.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      4 december 2014 om 12:31

      @robskilov:
      Opvallend trouwens dat op die originele foto geen WC pijpen te zien zijn als interieur ventilatie…

      Login om te reageren
  14. pomoek zegt

    4 december 2014 om 10:57

    Haha, foto 6: K#t! logo 3 mm te laag vastgeplakt!

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      4 december 2014 om 11:42

      En in een hoek van 89,35 graden! Dat wordt een spankpartij van ome Sergio…

      Login om te reageren
  15. kapiteinaudi zegt

    4 december 2014 om 10:58

    Dit is voor mij het toppunt van automotive porno. Veel beter wordt het (bijna) niet.

    Login om te reageren
  16. bofkont zegt

    4 december 2014 om 15:11

    Omg dit is toch geniaal, zou je auto laten aanpakken.
    Helaas niet weg gelegd voor deze pauper.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North