• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Foto’s van een debuterende Saab 9-5 Estate

Auteur: ricardo, gepost 5 maart 2011 om 17:41 – 35 Reacties

Saab 9-5 Estate

In Genève staat naast de PhoeniX Concept en Saab 9-3 Independence Edition ook nog een pakezel vermomd als 9-5 Estate. Zoals beloofd, een galerijtje vol met foto’s.

De 9-5 SportCombi heet in Nederland heel gewoon ‘Estate’ en kruipt vanaf september de Saab-showrooms in. Prijzen moeten we je nog even schuldig blijven, evenals een praktijktest waarin we kijken hoeveel Zweedse schöne we in de laadruimte kwijt kunnen, die met neergeklapte achterbank 1600 liter inhoud heeft. Het inladen wordt trouwens wel vergemakkelijkt door een laadklep die doorloopt tot aan de bumper.

De motoren line-up van de Estate is exact gelijk aan die van de sedan. (overzicht van de turbogeblazen blokjes op Autowiki). Filmpje van de people- en stuffmover staat HIER.


Ook interessant!

  • Fabrieksnieuwe Saab Turbo
    Fabrieksnieuwe Saab Turbo is letterlijk fabrieksnieuw
  • geneve
    Salon van Genève voortaan in, eh, Qatar?
  • 9-3 Viggen
    Duurste 9-3 Viggen van NL is ideale wintercabrio!
  • gele 9-3 Aero Cabrio
    Gele 9-3 Aero Cabrio is de ultieme wintercabrio

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

9-5, Autoshows, estate, geneve-2011, Saab

Vorig bericht: « Reventón Roadster gesignaleerd in hotelgarage
Volgend bericht: Abarth scorpION – een concept gemaakt door studenten »

Lees Interacties

Reacties

  1. rfw1994 zegt

    5 maart 2011 om 17:55

    Mooie auto (y)

    Login om te reageren
    • tabee zegt

      5 maart 2011 om 18:13

      @rfw1994:
      Idd, moowje oto. Saab maakt tegenwoordig alleen maar meer moowje oto’s vind ik.

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        6 maart 2011 om 19:05

        @tabee: “moowje” niet doen… :p

        Login om te reageren
  2. ascari15 zegt

    5 maart 2011 om 18:31

    Ziet er beter uit dan de sedan.

    Login om te reageren
  3. Bracket zegt

    5 maart 2011 om 19:00

    Mooi interieur ook

    Login om te reageren
  4. norge zegt

    5 maart 2011 om 19:50

    Redelijk mooi wagen maar niet bepaald vernieuwend in zijn klasse .
    Waarom dit inplaats van een Audi ?

    Login om te reageren
    • tabee zegt

      5 maart 2011 om 19:57

      @norge:

      Omdat dit een Saab is. Audi’s zijn (persoonlijke mening) meer auto’s voor.. Patserige mensen, en een Saab is dat niet.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        5 maart 2011 om 20:03

        @tabee: Haha goed antwoord :D

        Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      5 maart 2011 om 20:05

      @norge: een saab kan niet tippen aan een audi/bmw/mercedes

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        5 maart 2011 om 20:07

        @KaCh1ng: Goh, zo’n antwoord had ik nou niet van je verwacht met zo’n avatar… Ik zal mijn naam dan ook nog ff eer aandoen: WELLES!

        Login om te reageren
        • KaCh1ng zegt

          5 maart 2011 om 20:08

          @Svenska_Aeroplan_AB: op welk vlak dan?

          Login om te reageren
      • Hubert zegt

        5 maart 2011 om 20:08

        @KaCh1ng: Hoeft ook niet.
        Een Duitser trekt een bepaald soort publiek aan die toch niet in de markt zijn voor een Saab.

        Zag vanmiddag een Saab 9-5 hier in Ermelo.
        En hij is echt MOOI!!!

        Login om te reageren
        • KaCh1ng zegt

          5 maart 2011 om 20:09

          @Hubert: hoeft wel lol, anders gaat saab ten onder :)

          Login om te reageren
          • Svenska_Aeroplan_AB zegt

            5 maart 2011 om 21:06

            @KaCh1ng: zucht…

            Login om te reageren
        • kistgt zegt

          6 maart 2011 om 00:50

          @Hubert: Ja de één boeit kwaliteit nou eenmaal minder dan de ander. Die dingen zuipen en zijn niet echt heel betrouwbaar. En ik ben neutraal want ik bezit een Saab en een Duitser. Stijlvol zijn Saabs gelukkig wel.

          Login om te reageren
        • As_long_as_it_is_fast zegt

          6 maart 2011 om 19:08

          @Hubert: Klopt, mooi is hij zeker! Vooral hoe hij hierboven op de foto’s staat. Maar louter kwalitatief denk ik dat de 3 Duitsers een stapje voor hebben. Dat zie je natuurlijk ook in de prijs. ’t Hangt er gewoon vanaf waar het voor iemand om draait denk ik.

          Login om te reageren
    • mout zegt

      6 maart 2011 om 12:45

      @norge: Ik geef toe dat Audi zelf (Vorsprung durch Technik) vindt dat het vernieuwend is. Maar het kost mij moeite een fabrikant te bedenken die met minder technische vernieuwing is gekomen. Maar misschien denk jij meer aan de revolutionair vernieuwende designs van Audi? :? 8)

      Login om te reageren
      • norge zegt

        6 maart 2011 om 16:16

        @mout: Nee hoor was alleen een leidende vraag ;)
        Zou zelf niet voor een Audi kiezen in deze klasse.

        Login om te reageren
  5. SDM zegt

    5 maart 2011 om 20:01

    Cool, een gestroomlijnde tank met ruimte voor de golden retriever! Zweden Pöwoarrrrrr

    Login om te reageren
  6. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    5 maart 2011 om 20:06

    Zeker mooie auto! En een heeeeeeeeele belangrijke voor Saab in Europa… De 9-4X is trouwens een weekje leverbaar in Zweden en zijn er 520 van verkocht! Ook niet verkeerd, dus gaat de goede kant op.

    Jammer dat jullie geen foto’s van het interieur hebben. Klacht was materiaalgebruik van het dashboard (was vanwege failliette toeleverancier, maar dat heb ik al tig keer gezegd) en kijk nu eens! ‘Real Carbon’ en ‘Piano Black’ zijn mn favorite’s

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      6 maart 2011 om 14:20

      @Svenska_Aeroplan_AB: Beg you pardon? En dat met die fiscaal onaantrekkelijke motorisaties? Dat had ik niet verwacht…

      Login om te reageren
  7. Nico94 zegt

    5 maart 2011 om 21:01

    Mooie auto. Hopelijk gaat Saab nu wel goed verkopen. Dat heeft Saab wel verdiend.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      5 maart 2011 om 21:04

      @Nico94: Het gaat maar om 1 ding: genoeg verkopen om de tijd en het geld te hebben voor de ontwikkeling van nieuwe modellen… maar zoals ik hierboven al zei: de voortekenen zijn goed!

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 maart 2011 om 23:30

      @Nico94: waar heeft Saab dat eigenlijk aan verdiend? Wat voor grootste dingen hebben ze ons de laatste 20 jaar gebracht? Eigenlijk alleen een paar absurde concept cars.

      Login om te reageren
  8. jeanclaude zegt

    5 maart 2011 om 22:55

    voorkant vind ik prachtig, maar van achteren wat ‘minder’. daarnaast hoop ik voor saab dat dit model ze helpt met de verkopen, want zoals het er naar uit ziet zullen ze het hard nodig hebben.

    Login om te reageren
  9. brinky zegt

    5 maart 2011 om 22:59

    Een volledig eigen gezicht, dat zie niet vaak meer. Ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  10. BloodSeaker zegt

    5 maart 2011 om 23:20

    Mooie wagen, zoals vele saabs zijn. Ik hoop als volgende wagen van het werk een 9-3 te mogen bestellen

    Login om te reageren
  11. the-budel-guy zegt

    6 maart 2011 om 10:15

    ziet er mooi uit. maar hoewel ik van de avant ben heb ik bij deze auto toch liever de sedan.

    Login om te reageren
  12. BananaFlip zegt

    6 maart 2011 om 12:01

    Erg mooie auto. Meestal ziet het er erg armzalig uit, als de C-stijl niet is aangepast aan de stationvorm. Maar de 9-5 geeft het klasse.

    Login om te reageren
  13. Dimglor zegt

    6 maart 2011 om 12:27

    Deze is toch echt wel mooier dan de sedan…

    Login om te reageren
  14. Ferdinand1 zegt

    6 maart 2011 om 15:08

    Ja joh. Zet er anders even een dakkapel op.. Sedan is zóveel mooier.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 maart 2011 om 23:28

      @Ferdinand1: tja, van een mooie sedan een net zo mooie station bouwen is gewoon heel moeilijk. Saab heeft echter best een goede poging gedaan.

      Login om te reageren
  15. quint zegt

    6 maart 2011 om 16:19

    Als je echt wilt autorijden neem dan een Saab. Als je wilt meelullen met de rest van je managersvriendjes neem dan een Audi. Zelfs een BMW 5-serie begint met als die Audi’s te lijken op een buitenissige keuze. Rijd ik met mijn ouwe Saab op de A9, wordt ik ingesloten door 4 zwarte Audi’s en nummer 5 en 6 even verderop. Onderscheidende keuze zo’n ding. Zegt natuurlijk wel iets over de kwaliteit en het imago. Zijn toch echt de referentie als het gaat om afwerking. Daar kan de Saab nog net niet aan tippen en dat geeft ook niet. Audi heeft er ook 25 jaar over gedaan en Saab heeft een achterstand. Saab kijkt gewoon naar de referentie in deze klasse en is aan de slag gegaan. Duurt nog heel even en dan is Saab ‘on-par’

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      6 maart 2011 om 19:11

      @quint: Ze zijn in elk geval op de goede weg qua looks, daar waar Audi het, voor mij, de laatste tijd wat laat afweten. (Op de nieuwe concept A3 sedan na.) Zoals je zegt hebben ze kwalitatief een kleine achterstand, maar misschien halen ze dit wel op en kunnen ze mee met de andere 3 en worden het er zo 4.

      Login om te reageren
  16. tarquesh zegt

    11 maart 2011 om 23:46

    Erg jammer maar Saab mist de X factor. En maar premium en de doctoren kopen maar niet.

    Victor moet echt het oude Saab heel snel reïncarneren voor dat het te laat is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North