• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Franse politie gaat boeven vangen in Mégane RS

Auteur: CasperH, gepost 15 oktober 2010 om 10:43 – 41 Reacties

Mégane RS in gebruik genomen door de politie
Jazeker! De Mégane RS zal door de Fransen worden ingezet als “Rapid Intervention Vehicle” om baldadige snelheidsterroristen zoals jullie van de weg te plukken terwijl je zo snel mogelijk op je vakantiebestemming probeert aan te komen.

De Mégane RS is een leuk speeltje, iets wat de beoordelende functionaris van de aanbesteding zich ook moet hebben gerealiseerd. Renault heeft de aanbesteding dus gewonnen en zal 70 Mégane Renault Sports mogen afleveren die de Subaru Impreza WRX’jes moeten gaan vervangen.

De RS wordt vanaf eind dit jaar al aan de Gendarmerie geleverd en wordt speciaal voorzien van het sportieve Chassis Cup onderstel voor optimale grip tijdens ruige achtervolgingen. Rek het vakantiebudget dus maar een beetje op, want je zal extra in je auto moeten investeren om de gendarmerie los te rijden binnenkort op weg naar je bootje in St. Tropez. Ach, het blijft makkelijker dan het lossen van de Italiaanse dienders.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Gespot - Mégane RS Trophy van een vlotte moeder
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

megane, megane-rs, politie, Renault, Verkeer

Vorig bericht: « Groene breedgeschouderde BMW 6 heet MR 600 GT
Volgend bericht: Matpaars kingsize schaakbord met V8 en wielen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bob zegt

    15 oktober 2010 om 10:51

    Deed VAG zeker niet mee bij de aanbesteding dit keer.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      15 oktober 2010 om 13:21

      @Bob:
      zo,n europeese aanbesteding is alleen voor de sukkeltjes ..

      de Fransen vinden de landbouw subsidies prima ..
      maar voor de rest moet Brussel zijn bek houwen ..

      en terecht ..

      Login om te reageren
  2. Einser zegt

    15 oktober 2010 om 10:54

    Dat wordt even wennen voor de dienders. Die zijn intussen helemaal gewend aan tractie op vier wielen.
    Wel een leuke keuze van de Franse overheid. En het rijden van een nationaal product is natuurlijk een goed statement. Nu nog hopen dat de Renaults heel blijven…

    Login om te reageren
  3. Mathias zegt

    15 oktober 2010 om 10:55

    Welke reden is er nu nog nodig om bij de politie te gaan in Frankrijk??? :D

    Nu nog terug porsches inzetten en het plaats is perfect! ;)

    Login om te reageren
  4. Atenza zegt

    15 oktober 2010 om 11:01

    Ben blij dat ik er een keer mee heb mogen rijden, was echt een lekkere bak! Alleen beetje jammer dat die lelijk aangeplakte wielkastverbreders een beetje los lieten..

    Login om te reageren
  5. BrutaalAapje zegt

    15 oktober 2010 om 11:06

    Nou is die Megane RS een gave bak met hele goeie rijeigenschappen maar de Impreza WRX is toch echt nog veel beter. Kortom: Een echte stap terug voor deze unit.

    Login om te reageren
  6. Dennis zegt

    15 oktober 2010 om 11:09

    En de Nederlandse politie moet het met de saaie VAG orgels doen.

    Login om te reageren
  7. Jatoet zegt

    15 oktober 2010 om 11:20

    In België / Nederland zou zo’n voertuig niet aan de orde zijn. In 90% staken politievoertuigen de achtervoling wanneer er asociaal hoge snelheden bereikt worden. De maatschappelijke veiligheid is namelijk belangrijker …

    Login om te reageren
    • Eric zegt

      15 oktober 2010 om 11:29

      @Jatoet: Vergeet niet dat ze die auto’s bij ons (belgië) volstoppen met verkeerskegels, verbanddozen kortom extra gewicht.
      Ben nog door Frankrijk gekomen dit jaar en heb geen Subaru of iets anders gezien. Volgende keer wa rapper rijden dan…

      Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    15 oktober 2010 om 11:24

    De Franse staat heeft nog steeds een klein belang in Renault, dus is het niet vreemd om daar dan ook je bestellingen te doen. De andere Franse merken hadden trouwens toch niet zoveel te bieden…

    Login om te reageren
  9. GTR zegt

    15 oktober 2010 om 11:26

    Ik wil ook bij de Franse politie werken…

    Login om te reageren
  10. Jantje_555 zegt

    15 oktober 2010 om 11:28

    Geen Impreza meer…er zal te veel commentaar zijn gekomen van chauvinisten die het haten dat er Japanse RIV’s worden gebruikt

    Login om te reageren
  11. F612S zegt

    15 oktober 2010 om 11:29

    Leuk dat ze een crimineel met bijvoorbeeld een M5 nooit bij zullen bijhouden met dat gebakkie.

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      15 oktober 2010 om 11:48

      @F612S: hier in nederland dan wel met hun touran 2.0 TDItjes of golf R32jes van wegmisbruikers

      Login om te reageren
      • Alwood zegt

        15 oktober 2010 om 12:07

        @the-budel-guy: wel een voordeel dat met het duurder en sneller worden van de auto, de chauffeur steeds minder kan sturen.

        Login om te reageren
  12. Alwood zegt

    15 oktober 2010 om 11:52

    en dat terwijl ze al moeite hadden een Subaru Impreza WRX op de weg te houden… Ik voorzie flinke glijpartijen…

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    15 oktober 2010 om 11:53

    Een flinke voorruit gang. Zo’n Impreza is toch niet serieus te nemen als politie auto, heus heel snel maar met een dusdanige uitstraling dat je ze niet serieus neemt.

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      15 oktober 2010 om 11:55

      @mashell: nee een hot hatch met wielkastverbreders, uitlaat in het midden en andere voorbumper en dikke velgen natuurlijk wel..

      Login om te reageren
      • Alwood zegt

        15 oktober 2010 om 12:05

        @Atenza: echt he… frans is natuurlijk veel degelijker dan japans, voorwielaandrijving heeft veel meer grip dan symmetrische awd en een renault hatch is gewoon superzakelijk en serieus… ach, in Frankrijk misschien wel.

        Login om te reageren
        • Atenza zegt

          15 oktober 2010 om 12:36

          @Alwood: je ziet meer Franse auto’s dan Japanse auto’s in Frankrijk dus Franse auto’s moeten wel langer mee gaan.. kán niet anders..!

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          15 oktober 2010 om 13:35

          @Alwood: symetrische AWD? Echt, dat is zo ouderwets dat past zelfs Audi al niet meer toe.

          Login om te reageren
          • Alwood zegt

            15 oktober 2010 om 15:26

            @mashell: symmetrische awd is gewoon duurder en vraagt meer van de engineers om het toe te passen in een ontwerp, heeft Audi puur uit kostenoverweging geschrapt en omdat je in de praktijk er maar zelden iets van zal merken.

            Dat Fransen een stel onverbeterlijke chauvinisten zijn doet verder niets af aan het feit dat de Subaru technisch ver boven de Renault uitsteekt.

            Maar ach, in NL zijn de ambulances ook lange tijd op motorgeluid uitgekozen en worden politie-auto’s met natte-vinger werk geselecteerd, dus je kan het de Fransen ook niet echt kwalijk nemen als ze een ‘prima’ auto uit eigen land kiezen.

            Login om te reageren
      • mashell zegt

        15 oktober 2010 om 13:34

        Ja, de Megane is dik, de Sub een beetje sneu.

        Login om te reageren
        • Atenza zegt

          15 oktober 2010 om 13:52

          @mashell: tot je er mee gaat rijden. als je geen verstand hebt van auto’s moet je ook niet er over mee lullen ;)

          Login om te reageren
  14. i-love-suv zegt

    15 oktober 2010 om 12:30

    @alwood. De link tussen het duurder worden van de auto en daardoor het afnemen van de bestuurdersvaardigheden is heel interessant. Leg eens uit.

    Login om te reageren
  15. willemseles zegt

    15 oktober 2010 om 12:43

    @f612s …dacht jij nou werkelijk te kunnen ontsnappen in Frankrijk met wat voor bolide dan ook ?

    De (gemiddelde) snelheid wordt automatisch gemeten tussen 2 tolpassages. Als dat ver boven de gemiddelde van 130 km/uur is, staan ze je daar verderop bij de flessehals gewoon op te wachten. Op een tolweg heb je geen afslagen of vluchtmogelijkheden.

    Ten eerste steunen ze weer een Frans produkt, ten tweede rijdt die megane stukken zuiniger.

    Kijken de kritikasters wel eens naar de F1 ? Gok van niet.
    Redbull racing Renault staat bovenaan. Omdat ze zo slecht zijn ?

    gr.

    ps: zelf rijd ik ook (o.a.)met een 2.0 turbo Renault, helaas nog niet zo’n megane.

    Login om te reageren
    • Ruben00 zegt

      15 oktober 2010 om 14:05

      @willemseles: F1 heeft niets te maken met de straatauto’s (sorry voor dubbelpost)

      Login om te reageren
  16. janklaassen zegt

    15 oktober 2010 om 13:54

    goed idee van Frankrijk.
    Duitsland de Golf R?

    Login om te reageren
  17. Ruben00 zegt

    15 oktober 2010 om 14:04

    Mijn complimenten voor de fotoshop!;)

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      15 oktober 2010 om 14:58

      @Ruben00: Ga toch op een ander zeiken met je fotoshop…

      Login om te reageren
    • CasperH zegt

      15 oktober 2010 om 16:19

      @Ruben00: thanks, ik heb er héél hard mijn best op gedaan! ;)

      Login om te reageren
  18. xilver zegt

    15 oktober 2010 om 15:00

    Dat zijn wel héél dikke velgen onder die Megane! Zouden ze beter een voorbeeld aan nemen in België… Onze Smartjes kunnen nog geen bakfiets, bestuurd door een oude knar met artritis tegenhouden.

    Login om te reageren
  19. willemseles zegt

    15 oktober 2010 om 15:04

    @Ruben00 in de F1 geteste materialen komen wel degelijk een paar jaar later in produktiewagens. Anders zou het een onnozele dure hobby zijn.

    gr.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      15 oktober 2010 om 15:11

      @willemseles: Idd, kijk maar naar het KERS…dit probeert men ook in productiewagens te implementeren. Ferrari heeft al zo’n gevalletje: de 599 HY-KERS Fiorano. Lotus is ook al met zulke ontwikkelingen bezig.


      (sry voor de kwaliteit van de foto… er stond nogal veel volk bij de stand van Ferrari dus ik kon niet echt een goed beeld pakken.

      Login om te reageren
  20. Griffin zegt

    15 oktober 2010 om 16:27

    Franse dienders, krijg er toch altijd een Louis de Funès gevoel bij. Dat wordt met deze karretjes er bij niet beter…

    Login om te reageren
  21. Zjonnie zegt

    15 oktober 2010 om 19:13

    hahaha, in een focking megane.., kom je daar aanblazen in je M5, E63 AMG, RS6.. good luck cops..

    Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      15 oktober 2010 om 20:11

      @Zjonnie: FOUT! De gemiddelde Nederlander komt puf-puf aantokkellen met een…… Citroen C5 met sleurhut. Je moet onderweg zijn naar Zuid Frankrijk, anders heb je daar niets te zoeken.

      Login om te reageren
  22. Dennis zegt

    15 oktober 2010 om 22:11

    @Audicoupe:
    Of in een overbeladen VAG produktje die in de kont hangt met een roetpluim uit de uitlaat.
    En dan ook nog alle ramen op omdat airco zo’n dure extra is op hun zoveelste Golfje of Audietje.

    Login om te reageren
  23. AscariGT zegt

    15 oktober 2010 om 22:42

    Als hij zo betrouwbaar is als zijn voorganger dan hoef je je als hardrijder geen zorgen te maken ;)

    Login om te reageren
  24. Dimglor zegt

    16 oktober 2010 om 15:36

    Leuke wagen :)
    Maar langs de ene kant denk ik toch dat zo’n Subaru handiger was.. aangezien deze 4 portieren had….

    Login om te reageren
  25. AstonFan zegt

    3 november 2010 om 14:38

    Deze is niet Frans. Nederlands kenteken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North