• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Frem F1: de eerste supercar uit Libanon?

Auteur: autoblogger, gepost 21 september 2008 om 13:21 – 55 Reacties

Frem F1


Na drie jaar hard werken (design en fabricage) heeft David Frem, een 25-jarige Libanese design-student, een prototype van zijn auto af. Dit prototype heet F1 en moet uiteindelijk leiden tot een productieversie genaamd F2. Deze laatste zal moeten debuteren op de Detroit Auto Show in januari 2009.

De F1 wordt aangedreven door een Volkswagen 2.0-liter viercilinder, wat moet resulteren in een topsnelheid van 200 km/u…

Frem F1Dan mag je je dus hardop afvragen waarom er hier wordt gesproken over een supercar? Die definitie komt echter uit de mond van de maker, David Frem’s droom is namelijk om een auto te produceren die het kan opnemen tegen een Ferrari… Ambitieuze doelstelling, al zijn er natuurlijk voorbeelden van ondernemers die daarin geslaagd zijn. Lamborghini anyone? (bron: yalibnan.com, via autoblog.com)

Conclusie: zowel qua specs als qua looks wordt dit project waarschijnlijk een genadeloze faal-actie voor de ambitieuze student. Sorry buddy…

David Frem

Ook interessant!

  • Video: grootste F1-auto van Lego ter wereld
    Video: grootste F1-auto van Lego ter wereld
  • Er is nu al gedoe rondom de zojuist onthulde Haas F1-auto
  • De duurste auto geveild in 2021
    De duurste auto geveild in 2021
  • F1 2022
    BREEK: Eerste foto's F1-auto 2022 zijn gelekt

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Supercars

Vorig bericht: « Una automobile superveloce, per favore!
Volgend bericht: Jaguar legt naam XE vast voor E-Type opvolger »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tom# zegt

    21 september 2008 om 13:23

    Na die jaar hard werken ?..,
    bedoel je na drie jaar hard werken?
    –edit: juist, dat is de bedoeling, is gefixt–

    Van buiten wel ’n mooie kar met een rare neus., van binnen moet nog wel het 1 en ander gebeuren.

    Login om te reageren
  2. Een betere ontwerper zegt

    21 september 2008 om 13:31

    Goh had verwacht dat McLaren en de FIA zouden ingrijpen betreffende het F1 deel.

    Ik zou maar uitkijken met die 2.0 VW motor..poepoe…

    Login om te reageren
  3. Jeroen zegt

    21 september 2008 om 13:32

    best leuke auto alleen die neus moet nog wel even anders gemaakt worden!

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    21 september 2008 om 13:40

    dat moet toch wel leuk zijn ..
    in een land met nog minder auto-verleden dan nederland ben je meteen trent-setter ..

    voor een 25 jarige een geslaagde poging .. nog een beetje polijsten hier en daar ..

    Login om te reageren
  5. klaas jan zegt

    21 september 2008 om 13:41

    Whoow dikke supercar.
    16 KLEPPER,, nou nou , maak je borst maar nat

    Login om te reageren
  6. Mardec zegt

    21 september 2008 om 13:42

    God dahm die voorkant is lelijk, de rest is netjes.

    Zegt de stem op het einde van het eerste filmpje 11 dollar? :D

    Login om te reageren
  7. Oli4K zegt

    21 september 2008 om 13:49

    Wel weer iets anders. Niet zo lelijk als die ene Japanse “supercar” met die organische vormen. Zie zo iemand er nog wel komen.

    Login om te reageren
  8. Volvo_440_turbo zegt

    21 september 2008 om 13:53

    pffff, plagiaat, die neus dan en andere stijlelementen…

    Enne, konden ze daar echt geen ander blokje op steken?

    Ok het is een student, heeft er hard aan gewerkt enz… maar toch, niet echt geslaagd vind ik…

    Login om te reageren
  9. Chrisy76 zegt

    21 september 2008 om 13:53

    Deze auto volg ik al een hele tijd, ik kwam hem tegen op cardesignnews.com ofzo geloof ik….

    Goed gedaan, ook al is het niet de mooiste auto ;)

    Login om te reageren
  10. Mr.Abarth zegt

    21 september 2008 om 13:54

    Op t eerste gezicht, zonder de specs te weten, denk je: niet slecht, wel rare vormpjes hier en daar, maar zal wel n dikke bak zijn..
    Dan kijk en lees je verder: ehh VW blokje?? En die nep-Ferrari neus..

    Is meer voor het petje-volk, dat al staat te kwijlen bij een Astra 1.4 met alu-wing en bodykit.. Dan is alleen het geld een probleem, maar er staat nergens een prijs (voor zover je dat al zou willen weten :P )

    Op èèn van de foto’s op autoblog.com zie een voorbijganger z’n duim opsteken. Wist zeker niet wat er onder de kap lag :)

    leuk project voor een student, maar iets minder hoog van de toren blazen, want zo te zien was het hele land incl. hogere ambtenaren uitgelopen voor een presentatie waarbij het leek alsof de nieuwste Lambo onthuld werd.

    Tip: praat s met een zekere MvdB, dan kan je vast nog iets leren..

    Login om te reageren
  11. rogue zegt

    21 september 2008 om 13:58

    Neus van Michael Jackson anyone?

    Login om te reageren
  12. Ferdinand zegt

    21 september 2008 om 13:58

    Die heeft dus duidelijk inspiratie uit de Audi R8 en de Pagani Zonda gehaald. Niet echt geslaagd vind ik, vooral die Michael Jackson neus bevalt me niet… ;)

    Login om te reageren
  13. timberleek zegt

    21 september 2008 om 14:00

    ben ik de enige die een soort lapjeskat ziet. heeft hij niet gewoon een paar willekeurige carosseriepanelen (verschillende merken) gepakt en aan mekaar geplakt

    Login om te reageren
  14. Dennis zegt

    21 september 2008 om 14:03

    hmm nee doe toch maar niet. Wtf is er mis met dat interieur?

    Login om te reageren
  15. SW zegt

    21 september 2008 om 14:05

    Mja, die dikke stijlen van de voorruit zouden toch anders moeten.
    En die motor ook, ik heb hier nog een oude grasmaaier staan, hij mag voor mijn part de motor hebben.

    Login om te reageren
  16. PCCB zegt

    21 september 2008 om 14:10

    Everbody wants to be like Christian…

    Maar hij moet blijven proberen als het zijn droom is. Maar of Libanon hét land bij uitstek is om supercars te ontwerpen en produceren, daar heb ik m’n twijfels over (no offence).

    Login om te reageren
  17. VonStroke zegt

    21 september 2008 om 14:25

    Kogelvrij mag ik hopen? :P

    Login om te reageren
  18. rikkon zegt

    21 september 2008 om 14:28

    http://www.pixagogo.com/Photos/Albums/Photo.aspx?id=S4WTzA41w1!hbKjQOVIWBNwg!1Y01HrNnJl5CnX-P9MCz4hwK334nc9bSdGNGlJtqj

    Login om te reageren
  19. epo zegt

    21 september 2008 om 14:44

    Deze gast heeft eigen ideeën en werkt die uit, vind ik een goeie zaak. Voor een rijdende proto is ’t best een goeie poging, al zal-ie zelf ook wel begrijpen dat ’t nog niet helemaal af is.

    Login om te reageren
  20. Jesper zegt

    21 september 2008 om 14:44

    Haha die ondertiteling helpt niet zo heel veel :P

    Voor een 25-jarige student vind ik dit een heel geslaagd project!!
    De meeste 25-jarige hollanders nemen een Golf III, plakken er wat halfordsspoilers op en onder, en zeggen klaar is kees :?
    Wat dat 2.0 VW blok betreft, als dat een 2.0 TSI is en hij het gewicht een beetje laag heeft gehouden (daar lijkt het wel op) zul je menig Elise-rijder het leven zuur maken.

    Ik ben natuurlijk alleen zo lovend omdat het een Libanees betreft, had het een Italiaan, Duitser, of NLer geweest had ik gezegd bombarderen die handel :twisted:

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    21 september 2008 om 15:01

    Een Ferrari-concurrent met een top van 200 km/h? Sorry, maar elke idioot ziet toch dat dat niet vergelijkbaar is… :? Downsizing is leuk, maar de prestaties moeten wel op peil blijven. Verder lijkt die gekke neus me geen topper, en qua voetgangersveiligheid: Zou het wel mogen? Iets minder hoog zou al veel schelen. Het interieur heeft wat aparte kleurtjes…
    Pak die paar dingen aan en het kan best leuk zijn.

    Login om te reageren
  22. JanJansen zegt

    21 september 2008 om 15:21

    Uit eigen ervaring weet ik hoe moeilijk het is een auto te bouwen. Bijna niemand staat er bij stil hoeveel afwegingen en compromissen je moet maken om zo’n project tot een goed eindresultaat te brengen (en dan heb ik het nog niet eens over wat je moet inleveren in je privé-sfeer). Des te meer dat ik bewondering heb voor het doorzettingsvermogen. Bovendien, dit voltooien in 3 jaar is ook erg strak gepland.
    M.a.w. iemand met zo’n CV, daar ga je meer van horen.

    Ps. Wie begint te emmeren over het 2.0 VW blok, zal ook wel niet veel begrijpen van het idee van een Lotus, Donkervoort of X-Bow. (Maar onverschilligheid is natuurlijk hun goed recht.)

    Login om te reageren
  23. 100% BMWPOWER!! zegt

    21 september 2008 om 15:30

    nja, ik vindt het wel kanp als je zoiets kan maken. en zelf designe. maar toch vind ik het maar niks. eerst die neus, met zon rare lucht happer, ik vind hem te blokkerig te rechthoekig. en dan het dashboerd, dat rode gedeelt lijkt wel van stof. nee ik vind het nix… :)

    Login om te reageren
  24. NLX zegt

    21 september 2008 om 15:35

    Doe het hem maar is na!

    Login om te reageren
  25. Joost zegt

    21 september 2008 om 15:38

    ehm, zeggen ze niet dat het een proto is? dan kan het toch zijn dat in de F2 een serieuzer blok komt?

    Login om te reageren
  26. Huin zegt

    21 september 2008 om 15:42

    Ik zeg er één ding over: ruitenwisser.

    Login om te reageren
  27. Timmah zegt

    21 september 2008 om 16:00

    Denk dat Ferrari zich geen zorgen moet maken….
    Wat een gedrocht is me dat zeg , snap niet dat mensen met zulke beperkte mogelijkheden aan een dergelijk project beginnen.

    Login om te reageren
  28. RenJie zegt

    21 september 2008 om 16:02

    mowah… Het valt allemaal wel mee opzich, blokkie is een 2.0 FSI gok ik?

    Login om te reageren
  29. Björn Borgmoer zegt

    21 september 2008 om 16:03

    Misschien mag hij een keertje samenwerken met Leepu van Bangla Bangers.

    Login om te reageren
  30. Davidov zegt

    21 september 2008 om 16:23

    Leuk project, maar zó duidelijk geïnspireerd door de Enzo.

    Login om te reageren
  31. Richard Brunsveld zegt

    21 september 2008 om 16:50

    En wat mij betreft ook de laatste, wat een gedrog..

    Login om te reageren
  32. Savipe zegt

    21 september 2008 om 17:01

    wel over de voorkant en interieur ga ik niet spreken, ik wil de mens niet kwetsen als hij dit ooit zou lezen of kunnen vertalen, maar vind het mooie prestatie en van de achterzijde gezien zelfs vet uitzien, alleen de uitlaten mochten onderaan gezeten hebben.

    Hopelijk gaat Savipe deze prestatie serieus overtreffen in enkele jaren!:p

    Login om te reageren
  33. gileinbrouwer zegt

    21 september 2008 om 17:15

    lijkt wel een projectje van de grote beurt ofzo hahahahahah

    Login om te reageren
  34. RenesisHP zegt

    21 september 2008 om 17:22

    Whow..

    Het verbaasd mij steeds weer over de fantasie van sommige mensen.
    Het meest verbasend zijn de eindresultaten. :shock: :oops:

    Login om te reageren
  35. Tinos zegt

    21 september 2008 om 17:34

    Kom zeg, zo erg is het toch niet? Het is een eerste prototype. Kan me voorstellen dat het voor een student en zeker in zo’n land, nog een hele klus is. En nu weet ie in ieder geval dat het lijnenspel niet zo uitkomt…
    Op de eerste Spyker valt trouwens ook wel het een en ander aan te merken… http://www.ritzsite.net/Spyker/1999_Spyker_Silvestris_V8_prototype_f3q.JPG

    Login om te reageren
  36. Josje zegt

    21 september 2008 om 17:36

    Ik had me altijd al afgevraagd wat er zou gebeuren als je een Ferrari (Enzo) kruist met een Lamborghini (Gallardo)
    naja, totaal niets moois dus…. doe maar niet

    Login om te reageren
  37. fiat_coupe_one zegt

    21 september 2008 om 18:24

    Het is een grappig autootje die er van buiten leuk uitziet, maar van binnen???? neej das echt geen style… DE motor die hij heeft gebruikt, die zal ik zelf al niet eens nemen! Ik zou er zelf een 2.0 l turbo blok er in leggen dan heb je nog wat leuks. 200km/h haha dan schakel ik hem net over naar z’n 4..

    Login om te reageren
  38. jackson zegt

    21 september 2008 om 18:35

    Staat hem leuk zo’n michael jackson neus ;)

    Login om te reageren
  39. bozewolf zegt

    21 september 2008 om 18:49

    Zooitje azijnpissers. Doe ’t hem maar eens na. Ten tweede is dit een soort van “eerste probeersel” en denkt hij aan de lange termijn. Als je dan zo nodig deze man wilt afkraken, lees eerst het hele bericht dan ff door, zeg, jezus.

    Kudos voor deze kerel.

    Login om te reageren
  40. InF3Rn0 zegt

    21 september 2008 om 18:50

    Batmobile V2 ?

    Login om te reageren
  41. Jeroen zegt

    21 september 2008 om 18:59

    whahahahhaa kijk die lieve remmetjes dan en dat interieur had makkelijk wat beter gekunt. lijkt net of hij als middenconsole een kartonnen doos heeft overtrokken met leer. sorry maar als hij de buitenkant zo kan maken kan het interieur makkelijk wat beter dan dit…

    Login om te reageren
  42. Joshua zegt

    21 september 2008 om 19:33

    Zo!

    Vele hier vinden het maar niks, maar waarom? Ik snap dat niet.

    Als de RWD hem zou goedkeuren, zou ik er graag eentje hebben. Het is toch prachtig wat die man hier bouwt?

    Over smaak valt niet te twisten. Ik vind dit erg geslaagd.

    Perfect – neen, maar redelijk betaalbaar denk ik. Van mij mag deze er komen jawel!

    Goed gedaan!

    Login om te reageren
  43. Bob zegt

    21 september 2008 om 19:33

    Tjemig .. die jongen heeft het allemaal zelf in elkaar gezet en ik denk dat de meesten van ons het hem niet na kunnen doen. We praten dus hier over een student die niet zomaar miljoenen tot zijn beschikking heeft en misschien ook niet alle materialen om een perfect prototype te bouwen.

    Die rare bobbel op de neus zou ik wat verder afplatten en een betere motor krijgen later in het project zou niet zo veel problemen moeten geven, maar voor de rest niet al te slecht. Veel tupperware bakken zien er slechter uit.

    Login om te reageren
  44. CSL zegt

    21 september 2008 om 19:37

    Gewoon zelf een Z06 v8 erin proppen.

    Login om te reageren
  45. Savipe zegt

    21 september 2008 om 20:04

    in het 2de filmpje moet je kijken naar die eerste beelden, er zitten nog 2 extra luchtinlaten, die vind ik al stuk beter ogen dan de foto’s bovenaan!

    mss is dat al voorsmaakje van F2?

    Login om te reageren
  46. rubenvdk zegt

    21 september 2008 om 21:43

    een 4 cilinder 2 liter kan je nooit een “supercar” noemen…

    Login om te reageren
  47. Citrofiel evil twin zegt

    21 september 2008 om 21:44

    De nieuwe Batmanmobiel? :)

    Login om te reageren
  48. Damoklets zegt

    21 september 2008 om 21:50

    Chapeau voor hem. Ik kan het exterieur niet waarderen, maar er is wel over nagedacht. De motor is een prima keus misschien, maar stel je doel dan niet bij het evenaren van Ferrari.
    Dat interieur echter… De beste man noemt zich student industrieel ontwerpen en komt dan met zo’n onaf interieur. Respect voor al het werk, maar met evenveel werk had het interieur er wel acceptabel uit kunnen zien. kwestie van beter ontwerpen. Het is nu een beetje een eclectisch samenraapsel van een nightridestuur, halfords tellers, en huis-tuin-en-keukenafval overtrokken met leer en alcantara. Voor ieder ander had ik het heel knap gevonden, maar niet voor iemand die pretendeert iets van vormgeving te weten.

    Zeker een goede poging, maar wat mij betreft gewogen en te licht bevonden!

    Login om te reageren
  49. SJ zegt

    21 september 2008 om 21:59

    Heeft zeker de motor uit de total-loss gereden witte Golf III van z’n oom uit Nederland overgekocht.

    Maar zonder dollen: Voor een 25-jarige natuurlijk niet verkeerd, alleen het design…tja. Zolang hij er maar plezier in heeft en bovendien een goed ondernemend voorbeeld voor de bevolking daar.

    Login om te reageren
  50. Joshua zegt

    21 september 2008 om 22:34

    @ rubenvdk

    Ever heard of the Lotus Esprit?

    Login om te reageren
  51. madru zegt

    21 september 2008 om 22:43

    vette Subaru op de achtergrond…..Is het enige wat ik er over te zeggen heb !!

    Login om te reageren
  52. fiat_coupe_one zegt

    21 september 2008 om 23:51

    Kan ik hem niet gewoon ruilen als ik een mooie auto mee neem???????

    Login om te reageren
  53. M-Roadster zegt

    22 september 2008 om 08:41

    Respect voor de student hoor. Knap staaltje werk! Goede motor, snel, zuinig. Ik heb zo’n vermoeden dat we er nog vaker wat van gaan horen.

    Login om te reageren
  54. Th!nk Tank zegt

    22 september 2008 om 11:04

    Respect voor die gast. Hij is waarschijnlijk 35x opnieuw moeten beginnen omdat er een mortier door zijn deur vloog, Amerikanen of het plaatselijke leger die er een Emmental van maakte omdat ze dachten dat het een anti-tankwapen was en ga zo maar door. Die gast heeft ook niet de middelen om zoiets klaar te stomen als in het wesen. Terecht trots op zijn creatie, ook al is het niet mooi, zulke mensen maken het mooi. Amen

    Login om te reageren
  55. MrShifra zegt

    22 september 2008 om 15:01

    Volgens het eerste filmpje heeft de F1 $90000,- gekost.

    @ Mardec

    Hahaha :D , nee. Je hoorde het woord ‘elf’ wat ‘duizend’ in het arabisch betekent.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North