• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

G-Klasse kopie is briljanter dan de echte

Auteur: willeme, gepost 11 april 2023 om 12:06 – 18 Reacties

G-Klasse kopie

Deze G-Klasse kopie heeft een Mercedes motor en is eigenlijk toffer dan het origineel.

Een Mercedes-Benz G-Klasse is de ultieme droomauto van velen. Heel erg stoer, heel erg luxe en vooral heel erg duur. Dat is dan wel weer jammer. Er zijn gelukkig een paar oplossingen voor als je een G-Klasse wil hebben, maar niet een nieuwe kan betalen.

Zo kun je een oud exemplaar op de kop tikken en deze moderniseren. Je kunt vrij eenvoudig een nieuwe grille, nieuwe koplampen, nieuwe bumpers en andere onderdelen uitwisselen.

Force Citiline = G-Klasse kopie?

Maar je kan ook een auto kopen die LIJKT op een G-Klasse. Daar zijn er wel een paar van. Denk aan de INEOS Grenadier, Suzuki Jimny (met bodykit) of deze Force Citiline. Dat is een enorm slagschip uit India en handiger dan de echte G-wagen. Er passen namelijk veel mensen in.

G-Klasse kopie

En daar bedoelen we dan ook echt HEEL erg veel mensen mee. De normale G-klasse heeft twee zitrijen en plaats voor vijf personen. De Force Citiline heeft twee rijen extra. Ja, EXTRA. Voorin is er plaats voor twee personen en één thermoskan. Op de tweede rij is er plaats voor drie personen in deze G-Klasse kopie.

G-Klasse kopie
G-Klasse kopie

Dan volgt er een derde zitrij met twee stoelen. Vervolgens is er een achterbank met drie zitplaatsen. In totaal kun je dus met tien personen (inclusief bestuurder) op pad. In Nederland is dat er overigens eentje te veel, acht exclusief bestuurder (aldus de Rijksoverheid).

Echte Mercedes-Benz motor

Om even een ideetje te krijgen van het formaat: deze Indiase G-Klasse kopie is 5,12 meter lang en de wielbasis is 3,05 meter groot. Zoals je kan zien is er weliswaar veel ruimte aan boord, maar niet veel luxe. De bekleding is van stof en de rest is grijs plastic. Het straalt niet echt rijkdom of luxe uit. Wel bijzonder: de airco kan per rij bediend worden.

G-Klasse kopie
G-Klasse kopie

Dan tenslotte de motor van de Force Citiline. Dat is een 2.6 liter grote viercilinder diesel met commonrail-injectie. Qua power doet de motor denken aan de originele jaren ’80 G-wagons, want er slecht 91 pk voorhanden en 250 Nm aan koppel.

Het is wel een Mercedes-Benz motor, dus waarschijnlijk kan dit ongestreste blok erg lang mee gaan. Mocht je overigens liever een Indiase Defender-ripoff hebben in plaats van een G-klasse kopie, stellen ze je niet teleur met de Force Trax.

Meer lezen? Deze 14 bijzondere AMG’s waren we bijna vergeten!

Ook interessant!

  • Video: Mercedes S-klasse is onderzeeër
    Video: Mercedes S-klasse is onderzeeër
  • Mercedes verpest G-klasse in naam van mode
    Mercedes verpest G-klasse in naam van mode
  • 'Mercedes komt met compacte G-klasse'
  • Video: elektrische Mercedes G-klasse krijgt pech
    Video: elektrische Mercedes G-klasse krijgt pech

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

force, g-klasse, Mercedes, Video

Vorig bericht: « Iemand betaalde 14 miljoen (!) euro voor dit kenteken
Volgend bericht: F12berlinetta voor weinig blijkt enorme kat in de zak »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    11 april 2023 om 12:12

    Het voertuig is voor de Indiase markt, dus moet je ook altijd even vragen hoeveel personen er op het dak kunnen.
    Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Force_Trax

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      11 april 2023 om 15:45

      Los daarvan, is de gemiddelde Indiër zo’n 20 cm korter dan de doorsnee Nederlander. Dan kom je al snel wat gunstiger uit met de beenruimte.

      Login om te reageren
      • luchtgekoeld zegt

        11 april 2023 om 17:48

        Ook geschikt wellicht voor ons als Limburgers 😏 groeten uit Maastricht

        Login om te reageren
  2. Edge zegt

    11 april 2023 om 12:29

    De Trax, Citiline en Ghurka zijn alledrie Mercedes G-Klasse kopieën. Maar dat schijnt daar in India wel vaker voor te komen, de Mahindra Thar is een kloon van de Jeep Wrangler, bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
  3. Boem Parterre zegt

    11 april 2023 om 12:33

    Gaat iedereen, opeens, de g-klasse van Mercedes willen nadoen?

    Login om te reageren
  4. mustang750supersnake zegt

    11 april 2023 om 12:43

    ik wacht de crashtest eerst wel af🤣

    Login om te reageren
    • Jagris zegt

      11 april 2023 om 13:41

      Haha dat is beter ja, kreukelzones hebben ze daar nog nooit van gehoord volgens mij. Vaak zijn dit de eigen benen.

      Login om te reageren
    • tenaci zegt

      11 april 2023 om 14:23

      Ik gok dat de achterste rij nét niet meer binnen de kreukelzone valt….

      Login om te reageren
  5. rollingstoned zegt

    11 april 2023 om 12:54

    “Qua power doet de motor denken aan de originele jaren ’80 G-wagons, want er slecht 91 pk voorhanden en 250 Nm aan koppel.”

    Hoeveel weegt dat ding? Zal vast goed van z’n plek komen met 10+ inzittenden.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      11 april 2023 om 13:07

      Je hoeft er niet de Nurburgring mee op, dus prima vervoer als je veel mensen wilt meenemen.

      Login om te reageren
    • dawwg zegt

      11 april 2023 om 14:49

      Het laatste dat je wilt is een Turbo Diesel met 300pk op een gemiddelde Indiase ‘weg’.

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        11 april 2023 om 21:55

        Idd, dat ding is gemaakt om stil te staan in ’t Indiase verkeer. Die 91pk is voor de toeter aan te drijven denk ik.

        Login om te reageren
  6. ggj1987 zegt

    11 april 2023 om 13:20

    Dat ding weegt volgens deze site 3140kg. Met maar 91pk en 250Nm zal dat amper vooruit komen. Zou ‘ie 100 km/u halen??

    https://buses.cardekho.com/buses/force/citiline/specifications

    Login om te reageren
  7. alloallo zegt

    11 april 2023 om 13:38

    De Ineos is toch geen kopie van de g klasse maar een voortzetting van de defender?

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    11 april 2023 om 13:55

    De beenruimte zal ook wel een dingetje zijn gok ik…

    Login om te reageren
  9. rogerzz zegt

    11 april 2023 om 14:00

    Mooie gekopieerde pendelbus voor de schitterende services die ze aanbieden. Ik zie de man links-voorin al bellen; ‘This is the Microsoft Helpdesk and I see that your computer has been compromised, can you share your screen with our software so we can take all your money?’

    Ik denk niet dat Mercedes de moeite doet om copyright aan te tonen, de gemiddelde koper ziet het verschil denk ik wel.

    Login om te reageren
  10. flyerbunch zegt

    11 april 2023 om 14:37

    Zou toch niet graag op de achterste rij willen zitten bij een kop staart botsing! Achtja, de overige rijen wrs ook niet..

    Login om te reageren
  11. freewilly37 zegt

    11 april 2023 om 22:38

    En toen moest de heer op de achterste rij nodig pissen ….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North