• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

G-Power BMW M6 F13 heeft 640 pk, gaat 310 km/u

Auteur: Alwood, gepost 21 november 2012 om 16:58 – 28 Reacties

Afbeelding G-Power BMW M6 F13 heeft 640 pk, gaat 310 km/uAfbeelding G-Power BMW M6 F13 heeft 640 pk, gaat 310 km/uAfbeelding G-Power BMW M6 F13 heeft 640 pk, gaat 310 km/u

Toch een lekker ding
Wie enigszins anoniem heel hard wil rijden neemt een M5. Met de M6 kruipt BMW meer richting ‘supercar’. Na een G-Power kuurtje is het zelfs met recht een supercar; de 300 km/u en 600 pk voorbij.

G-Power noemt het de Bi-Tronik III power-upgrade. Die is samen met een titanium uitlaat goed voor een smakelijke +80 pk. Dat beteugelt G-Power met hun eigen carbon ceramische remsysteem en 21 inch ‘Silverstone RS’ wielen. Natuurlijk monteert G-Power op de BMW M6 ook een schroefsetje. Om de auto iets dichter bij de weg te leggen en voor die net iets meer sportieve wegligging. Overstuurd van de baan schuiven op eigen risico.

Na het krachtkuurtje heb je gelukkig geen last meer van snelheidsbegrenzers. De snelheidswinst ten opzichte van BMW’s M Driver’s Package is echter maar klein. Af fabriek kan je voor een ‘meerprijsje’ al 305 km/u. Met 640 pk (en 777 Nm) schopt de G-Power M6 het tot 310 km/u. Iets zegt mij dat de standaard M6 misschien op papier minder hoog piekt dan dit tuner-exemplaar, maar mogelijk zelfs soepeler naar zijn top rijdt.

Ook interessant!

  • Oranjegekte: deze BMW M8 'GTS' heeft 900 pk
  • G-Power GX6M bombardeert je netvlies
  • BMW M6 Cabrio handbak
  • G2M CS Biturbo
    Zoveel vermogen heeft de G-Power G2M CS Biturbo

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

6-serie, BMW, f12, g-power, m6, rood, tuning

Vorig bericht: « Meer vrouwen dan mannen op de weg in de VS
Volgend bericht: Porsche ‘Silver Bullet’ 356 hotrod is bizar [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. stanny zegt

    21 november 2012 om 17:02

    Lekkere wagen, maar een M6 lijkt me eigenlijk standaard al krachtig genoeg. Een getunede M3 spreekt me meer aan dan een getunede M6.

    Login om te reageren
  2. RuVi zegt

    21 november 2012 om 17:02

    Top is laag voor het vermogen. Zal het aan de gearing van de bak liggen?
    Mocht ik een m6 hebben zou ik alleen de motorische upgrade willen, die velgen maken er meteen een ….bak van.

    Login om te reageren
    • straatpiraat zegt

      21 november 2012 om 17:28

      @RudyV: Jaa idem, die verlaging hoef ik ook niet. Kan waarschijnlijk ook niet als je die velgen niet neemt.

      Login om te reageren
  3. kaasboerin zegt

    21 november 2012 om 17:03

    Ik denk dat je daar een goed punt hebt @Alwood: :)
    Maar jeweetzelluf.. ‘Tis all about ze numbers!
    Mooie kleurencombinatie overigens. (rood/zwart)

    Login om te reageren
  4. benenwagen zegt

    21 november 2012 om 17:04

    G-power altijd +1

    Login om te reageren
    • roberto zegt

      21 november 2012 om 17:05

      @benenwagen: True!

      Maar ik moet wel zeggen dat ik de velgen van deze M6 G-power maar schraal vind..

      Login om te reageren
  5. tuning zegt

    21 november 2012 om 17:07

    Wat een pauper velgen, die combi van grijs/zwart zie je te vaak onder fout getunede auto’s (zie verouderde vw golf)
    Ik zou er eerder volledig matzwarte velgen eronder laten zetten, als je ze dan toch wisselt doe het dan goed.

    Login om te reageren
  6. bmwpowerm5 zegt

    21 november 2012 om 17:20

    maar 310 kmh dan word je aan alle kanten voorbij gereden op de autobahn door een oud model m6/m5 zonder begrenzer

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      21 november 2012 om 17:26

      @bmwpowerm5: …die op weg is naar het einde van een regenboog, in de hoop een pot met goudstukken te vinden?

      Login om te reageren
  7. petrolhead111 zegt

    21 november 2012 om 17:25

    Geslaagd! Maar idd met uitzondering van die velgen.
    Ter info: vorig model getuned naar 800pk,al was dit wel trikie met achterkant,zelfs aan +180km/h… ;)

    Login om te reageren
  8. benvan zegt

    21 november 2012 om 17:27

    Het is inderdaad vreemd dat de top ‘slechts’ 310 km/h is.
    Ik herinner me nog deze versie van de G-Power M6:
    http://www.youtube.com/watch?v=XUBV6xzzLsk

    Login om te reageren
    • oli4k zegt

      22 november 2012 om 10:05

      @benvan: Top is toch niet zo relevant. Hoe snel je aan die top zit, dat telt. En hoe hard je de bocht door kan.

      Login om te reageren
  9. heidi zegt

    21 november 2012 om 17:32

    Zo hoort het:

    Standaard uitziende auto met enorme pk’s en nm’s.

    Net zoals pp-performance doet.

    Zoiets:

    Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      21 november 2012 om 18:01

      @heidi: Vindt die C63 er nou niet echt standaard uitzien, al zal het wel functioneel zijn hoor ;)

      De M6 ziet er trouwens super uit!

      Login om te reageren
      • heidi zegt

        21 november 2012 om 19:01

        @C220AMG:

        Merc. CLS63 AMG wel.

        Login om te reageren
  10. resulutionNL zegt

    21 november 2012 om 17:48

    Aahh, BMW & G-Power. Just like Romeo & Julia.

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      21 november 2012 om 18:52

      @VWTouran75: In de zin van mooie liefde, of tragisch einde?

      Login om te reageren
  11. jrmpower24 zegt

    21 november 2012 om 17:51

    Heel erg dik natuurlijk maar die velgen zijn een drama.
    het staat ook gewoon echt NIET mooi :/

    Jammer van zo’n HEERLIJKE auto.

    Login om te reageren
  12. roadrage zegt

    21 november 2012 om 18:00

    Ik zeg doen! Inc de velgen B-)

    Login om te reageren
  13. mark88 zegt

    21 november 2012 om 18:13

    Maar 310 km/h ?! Ik had wel wat meer verwacht van G-Power..

    Login om te reageren
  14. heyaudi zegt

    21 november 2012 om 18:46

    Extra power is altijd goed, maar die velgen… Komen er bij mij nooit onder.

    Login om te reageren
  15. heidi zegt

    21 november 2012 om 19:04

    G-power vond ik altijd de beste voor BMW M, maar nu heb je ook Manhart Racing en die zijn ook erg goed.

    Dus welke van de twee, Manhart Racing en G-power, is de beste?

    Login om te reageren
  16. glennie zegt

    21 november 2012 om 19:16

    Het klopt niet dat de m6 310 km/h loopt, standaard zonder begrenzer gaat een M5 F10 al 320/330

    Login om te reageren
  17. mezos zegt

    21 november 2012 om 19:45

    Ziet er good uit.

    Login om te reageren
  18. ej20g zegt

    21 november 2012 om 20:41

    Ondanks dat 640 pk en 777 Nm natuurlijk meer is dan je ooit nodig zult hebben, wacht ik toch nog even op de eventuele M6 Hurricane (RR) met (ik schat) ongeveer 750-800 pk en meer dan 850-900 Nm aan koppel. Niet dat ik er wat aan heb, maar ik wil best weleens zien hoe ver de S63B44(Tü) te rekken in.

    Login om te reageren
  19. skinnybmw zegt

    21 november 2012 om 20:51

    Voor m’n gevoel kon G-Power veel meer vermogen uit de V10’s van de vorige generatie halen…correct me if I’m wrong.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      21 november 2012 om 21:43

      @skinnybmw: hetzelfde gevoel heerst hier. Denk dat zo’n 1000 pk uit het S85B50 blok makkelijk mogelijk was geweest, indien opgeboord tot 5.5 liter zoals in de G-Power X6 Typhoon RS V10 of tot 5,8 liter zoals Dinan doet, versterkt uiteraard. Het volgende probleem zou je dan echter nóg meer hebben: grip verlies. De “slechts” 730 pk sterke versie van de Hurricane RS heeft al verdomd weinig grip, hoe zou het dan gaan met 1000(+) paarden onder de kap?

      Login om te reageren
  20. pieter-jan_catteeuw zegt

    22 november 2012 om 15:06

    Kweetnie of de kost van een titanium uitlaat het waard is tegenover de procentuele lightness winst op een bak als deze. Tenzij titanium ook effecienter is – ik zou niet direct kunnen bedenken waarom. Super premium -air to water/water to air- intercoolers, titanium drijfstangen, CF assen/motorkap, ethanol acceptatie, sport stoelen… ofzo zie ik wel zitten. Als je overal gewicht besparing gaat zoeken dan is een titanium uitlaat misschien alsnog de moeite – tis te zien hoeveel geld je in een lightgewicht M6 wil steken om waarschijnlijk nog steeds een relatief zware coupé te blijven die weinig restwaarde behoud – misschien kan je het materiaal nog met winst verkopen na gebruik (mits oneindig stijgende grondstofprijzen).

    De bescheiden Vmax winst zegt mij dat ze het extra vermogen halen uit meer koppel bij hoge rpms en/of hogere rpms, maar dat het belangrijke maximum koppel zelf weinig is verbeterd. Het vermoeden is dan inderdaad dat ze soepelheid (economie/levensduur/…) hebben ingeruilt voor meer actie bij hoge toeren. Als je uitlaat uw vermogen verhoogt dan is dat waarschijnlijk omdat het afgestemd is op hoge rpms tegenover de standaard uitlaat (of BMW steekt ondoordachte uitlaten) – dus een verlies aan effecientie bij meer gebruikelijke toerentallen. Als je de boost verhoogd dan moet je ook meer brandstof injecteren. Op een wagen die reeds 5OOwhatever peekaa heeft hoeft het voor mij niet.

    Misschien laten de BMW ingenieurs een digitale marge die tuners dan weer invullen, is die uitlaat totaal zoveel effecienter, hadden de BMW ingenieurs niet goed nagedacht,…

    Als BMW (of G-power) zou uitkomen met een serieuse M6 CSL zou een titanium uitlaat misschien wel de moeite zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North