
Wie enigszins anoniem heel hard wil rijden neemt een M5. Met de M6 kruipt BMW meer richting ‘supercar’. Na een G-Power kuurtje is het zelfs met recht een supercar; de 300 km/u en 600 pk voorbij.
G-Power noemt het de Bi-Tronik III power-upgrade. Die is samen met een titanium uitlaat goed voor een smakelijke +80 pk. Dat beteugelt G-Power met hun eigen carbon ceramische remsysteem en 21 inch ‘Silverstone RS’ wielen. Natuurlijk monteert G-Power op de BMW M6 ook een schroefsetje. Om de auto iets dichter bij de weg te leggen en voor die net iets meer sportieve wegligging. Overstuurd van de baan schuiven op eigen risico.
Na het krachtkuurtje heb je gelukkig geen last meer van snelheidsbegrenzers. De snelheidswinst ten opzichte van BMW’s M Driver’s Package is echter maar klein. Af fabriek kan je voor een ‘meerprijsje’ al 305 km/u. Met 640 pk (en 777 Nm) schopt de G-Power M6 het tot 310 km/u. Iets zegt mij dat de standaard M6 misschien op papier minder hoog piekt dan dit tuner-exemplaar, maar mogelijk zelfs soepeler naar zijn top rijdt.







Lekkere wagen, maar een M6 lijkt me eigenlijk standaard al krachtig genoeg. Een getunede M3 spreekt me meer aan dan een getunede M6.
Top is laag voor het vermogen. Zal het aan de gearing van de bak liggen?
Mocht ik een m6 hebben zou ik alleen de motorische upgrade willen, die velgen maken er meteen een ….bak van.
@RudyV: Jaa idem, die verlaging hoef ik ook niet. Kan waarschijnlijk ook niet als je die velgen niet neemt.
Ik denk dat je daar een goed punt hebt @Alwood: :)
Maar jeweetzelluf.. ‘Tis all about ze numbers!
Mooie kleurencombinatie overigens. (rood/zwart)
G-power altijd +1
@benenwagen: True!
Maar ik moet wel zeggen dat ik de velgen van deze M6 G-power maar schraal vind..
Wat een pauper velgen, die combi van grijs/zwart zie je te vaak onder fout getunede auto’s (zie verouderde vw golf)
Ik zou er eerder volledig matzwarte velgen eronder laten zetten, als je ze dan toch wisselt doe het dan goed.
maar 310 kmh dan word je aan alle kanten voorbij gereden op de autobahn door een oud model m6/m5 zonder begrenzer
@bmwpowerm5: …die op weg is naar het einde van een regenboog, in de hoop een pot met goudstukken te vinden?
Geslaagd! Maar idd met uitzondering van die velgen.
Ter info: vorig model getuned naar 800pk,al was dit wel trikie met achterkant,zelfs aan +180km/h… ;)
Het is inderdaad vreemd dat de top ‘slechts’ 310 km/h is.
Ik herinner me nog deze versie van de G-Power M6:
http://www.youtube.com/watch?v=XUBV6xzzLsk
@benvan: Top is toch niet zo relevant. Hoe snel je aan die top zit, dat telt. En hoe hard je de bocht door kan.
Zo hoort het:
Standaard uitziende auto met enorme pk’s en nm’s.
Net zoals pp-performance doet.
Zoiets:

@heidi: Vindt die C63 er nou niet echt standaard uitzien, al zal het wel functioneel zijn hoor ;)
De M6 ziet er trouwens super uit!
@C220AMG:
Merc. CLS63 AMG wel.
Aahh, BMW & G-Power. Just like Romeo & Julia.
@VWTouran75: In de zin van mooie liefde, of tragisch einde?
Heel erg dik natuurlijk maar die velgen zijn een drama.
het staat ook gewoon echt NIET mooi :/
Jammer van zo’n HEERLIJKE auto.
Ik zeg doen! Inc de velgen B-)
Maar 310 km/h ?! Ik had wel wat meer verwacht van G-Power..
Extra power is altijd goed, maar die velgen… Komen er bij mij nooit onder.
G-power vond ik altijd de beste voor BMW M, maar nu heb je ook Manhart Racing en die zijn ook erg goed.
Dus welke van de twee, Manhart Racing en G-power, is de beste?
Het klopt niet dat de m6 310 km/h loopt, standaard zonder begrenzer gaat een M5 F10 al 320/330
Ziet er good uit.
Ondanks dat 640 pk en 777 Nm natuurlijk meer is dan je ooit nodig zult hebben, wacht ik toch nog even op de eventuele M6 Hurricane (RR) met (ik schat) ongeveer 750-800 pk en meer dan 850-900 Nm aan koppel. Niet dat ik er wat aan heb, maar ik wil best weleens zien hoe ver de S63B44(Tü) te rekken in.
Voor m’n gevoel kon G-Power veel meer vermogen uit de V10’s van de vorige generatie halen…correct me if I’m wrong.
@skinnybmw: hetzelfde gevoel heerst hier. Denk dat zo’n 1000 pk uit het S85B50 blok makkelijk mogelijk was geweest, indien opgeboord tot 5.5 liter zoals in de G-Power X6 Typhoon RS V10 of tot 5,8 liter zoals Dinan doet, versterkt uiteraard. Het volgende probleem zou je dan echter nóg meer hebben: grip verlies. De “slechts” 730 pk sterke versie van de Hurricane RS heeft al verdomd weinig grip, hoe zou het dan gaan met 1000(+) paarden onder de kap?
Kweetnie of de kost van een titanium uitlaat het waard is tegenover de procentuele lightness winst op een bak als deze. Tenzij titanium ook effecienter is – ik zou niet direct kunnen bedenken waarom. Super premium -air to water/water to air- intercoolers, titanium drijfstangen, CF assen/motorkap, ethanol acceptatie, sport stoelen… ofzo zie ik wel zitten. Als je overal gewicht besparing gaat zoeken dan is een titanium uitlaat misschien alsnog de moeite – tis te zien hoeveel geld je in een lightgewicht M6 wil steken om waarschijnlijk nog steeds een relatief zware coupé te blijven die weinig restwaarde behoud – misschien kan je het materiaal nog met winst verkopen na gebruik (mits oneindig stijgende grondstofprijzen).
De bescheiden Vmax winst zegt mij dat ze het extra vermogen halen uit meer koppel bij hoge rpms en/of hogere rpms, maar dat het belangrijke maximum koppel zelf weinig is verbeterd. Het vermoeden is dan inderdaad dat ze soepelheid (economie/levensduur/…) hebben ingeruilt voor meer actie bij hoge toeren. Als je uitlaat uw vermogen verhoogt dan is dat waarschijnlijk omdat het afgestemd is op hoge rpms tegenover de standaard uitlaat (of BMW steekt ondoordachte uitlaten) – dus een verlies aan effecientie bij meer gebruikelijke toerentallen. Als je de boost verhoogd dan moet je ook meer brandstof injecteren. Op een wagen die reeds 5OOwhatever peekaa heeft hoeft het voor mij niet.
Misschien laten de BMW ingenieurs een digitale marge die tuners dan weer invullen, is die uitlaat totaal zoveel effecienter, hadden de BMW ingenieurs niet goed nagedacht,…
Als BMW (of G-power) zou uitkomen met een serieuse M6 CSL zou een titanium uitlaat misschien wel de moeite zijn.