G-Power bouwt BMW M3 GT2 R met 720 pk

Auteur: , 10 Reacties

Volgens de geruchten krijgen de nieuwe M3 en M4 450 pk uit een zes-in-lijn, en daarmee kom je een C63 AMG Edition 507 op een recht stuk Autobahn niet voorbij waarschijnlijk. Met deze powercoupé van G-Power lukt dat zeker wel.

De Duitsers gaven de M3 GTS in het verleden al eens 720 paarden, en ze lijken hetzelfde concept nu ook op de standaard E92 toe te passen. De cilinderinhoud werd vergroot van 4 tot 4,6 liter (met een gemodificeerde krukas), en op de V8 is een knoeperd van een supercharger gemonteerd. Ook ging de M3 op dieët, in totaal schaaft G-Power 150 kg van de auto, waarmee het gewicht krap onder de 1.500 kg uit komt.

Bijzonderheden aan dit tuningsproject: een titanium uitlaatsysteem, carbon motorkap, clubsport schroefset, keramische remmen, carbon racekuipjes (en een achterbank die verwijderd is, want: rolkooi), en banden in de maat 245/30 ZR 20 en 315/25 ZR 20. Of 315 mm aan Michelin Pilot Cup-plakrubber voldoende is om 720 pk te temmen weten we niet, maar het zal wel een eindje komen.

Dan de prestaties: 0-100 gaat in 3,7 seconden, 0-200 in 9,5 seconden, en de topsnelheid bedraagt ‘meer dan 330 km/u’. Als je alleen de vermogensupgrade neemt ben je 41.650 euro kwijt, ga je voor de complete auto, dan beginnen de prijzen bij 195.310 euro. Hatseflats.



10 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Hoewel ik dit supergaaf vind, zou ik het nooit kopen. Ben meer liefhebber van de wolf-in-schaapskleren tuning en dat is dit allesbehalve!
@Vincegail: ik denk als je zo op straat rijdt dat je dan meteen aan de kant mag vanwege “scherpe” spoiler :)
@Vincegail: Dat over die schaapskleren beviel mij ook altijd. 250pk in een simpele A3 verpakking. Nooit iemand die er naar om keek. Nu anderhalve week een E92 M3, al 2 keer aangehouden. En dat terwijl ik niets verkeerd deed… Opvallen doet ie zeker
Subtiel is anders, maar stiekem vind ik ‘m best bruut.
Die widebody staat ‘m goed.
Wel even de stickers er af pielen.
Liever zonder supercharger, 500pk en dan een echt circuit wapen ervan maken lijkt me beter!
@slipstreamer: Idd. Nog eens 300 kg gewicht minder. Motor atmosferisch houden en een redline bij 9.000 tpm. 500 pk is dan meer dan voldoende.
Nice shit dawg, looks tight
Ze wilden er eerst geen spoiler op zetten…
Leipe gasten daar bij G-Power.. Wel erg dik, een streetlegal GT wagen!
Graag zo eentje met kenteken. Dit is toch de natte droom voor elke autoliefhebben die van een lekker potje sturen houd?

Heeft alle ingredienten die je je maar kunt wensen als echte autoliefhebber :

– Superieure RWD
– Veel vermogen
– Laag gewicht (voor deze klasse)
– Premium BMW embleem op de motorkap en achterklep

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).