G-Power breidt uit en pakt een Mercedes-AMG S-Klasse

Auteur: , 15 Reacties

Zeg je G-Power, dan zeg je BMW, right? Wrong. De Duitsers besluiten hun blikveld wat te verruimen, en komen daarom met hun eerste opgevoerde Benz, een Mercedes-AMG S63.

Dankzij een ECU-controller die tussen de motor en ECU wordt geplaatst weet G-Power 705 pk en 1.000 Nm (da’s 120 pk en 100 Nm winst) aan de 5,5 liter biturbo V8 te ontlokken, en als je wilt schroeven ze er ook een paar 21″ Hurricane RR-wielen onder.

De achterwielaandrijver doet 0-100 in 3,8 seconden (mits je je banden niet oprookt) en de limiter wordt verwijderd, waardoor het slagschip tot 330 km/u zou moeten kunnen doorstomen. Waanzinnig eigenlijk.

Hoewel Mansory dapper stand houdt raakt het tunersgilde flink uitgedund op de grote algemene beurzen, ook G-Power staat niet in Frankfurt, maar kiest ervoor zijn mededelingen online te doen. Kwestie van een kosten-baten-analyse.



15 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Wat een smakeloze velgen zijn dat zeg.
@baklava: gelukkig smaak jij nog wel
@checkmate: met Honing
Neee, dit moeten ze echt overlaten aan Brabus.
@991gt3rs:
Een vermogensupgrade en een setje velgen..
Bij Brabus gaan ze een stuk drastischer te werk…
Dan vind ik dit toch best knap.
@Dimglor: Wat probeer je te zeggen? Als je bij Brabus een vermogensupgrade wilt met een setje Monoblocks gaan ze echt geen nee zeggen. Alles kan en mag bij Brabus.
@991gt3rs:
Ja, natuurlijk!
Maar Brabus staat er nu niet bepaald om gekend om bescheiden bodykits aan te bieden ;-)
Doelde meer op het uiterlijke ;-)
Deze velgen zijn nog goedkoper dan de zogenaamde A8 wielen die je onder iedere golf ziet zitten….
@dutchdriftking: ze lijken best wel veel op BMW style 167 replica’s, geen gezicht inderdaad.
Deze auto is niet oliesjeik-proof, maar ziet er best dik uit!
Ze hebben in ieder geval bevestigd dat de velgen ook onder een Mercedes lelijk zijn en niet alleen onder BMW’s.
Ze moeten zich gewoon met bmw bezighouden, dit vind ik niks. De bmw’s die ze neerzetten daarentegen zijn wel top.
@rs6issnel: idd, die zien er 10x beter uit
Ooit was er ook al eens hartge, die ging een stap verder in de jaren 90 itb’s van een e34 m5 op een mercedes. En zelfs de hartge f1, een mercedes 190 met een M5 motor
Gaan deze tellers ook tot 400? :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).